LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Podcast: Často jsou to velmi alibistická rozhodnutí, říká na adresu úředníků šéf ŘSD Radek Mátl

Radek Mátl. Foto: Ředitelství silnic a dálnicRadek Mátl. Foto: Ředitelství silnic a dálnic

Když vezmu školní známkování, pohybujeme se někdy mezi dvojkou a trojkou, míní o kvalitě stavebních prací Mátl

Pozvání k mikrofonu podcastu Cesty Zdopravy.cz přijal tentokrát ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Jak to vypadá s dostavbou klíčových dálničních úseků? Je šance ještě dostavět včas dálnici D1 u Přerova? Podaří se někdy vůbec dokončit severní okruh Prahy kolem Suchdola? Co blokuje dostavbu středočeského úseku dálnice D3 a jaké jsou vyhlídky, že by se mol začít vůbec stavět v dohledné době? Jak se podařilo odblokovat situaci na dálnici D35 u Litomyšle? A proč trvá povolování staveb v Česku tak zoufale dlouho?

Poslechněte si celý podcast s Radkem Mátlem, který v něm říká: „Chybí nám 800 kilometrů k dostavbě základní dálniční sítě a tu dostavět musíme každopádně.“ Rozhovor se však nevěnuje jen aktuálnímu stavu rozestavěných a nebo připravovaných úseků dálnic a silnic první třídy, ale také absurdním situacím při povolování staveb, vyjednávání s aktivisty i alibistickým rozhodnutím některých úřadů.

Radek Mátl při natáčení podcastu Cesty Zdopravy. Foto: Ondřej Kubala

Radek Mátl při natáčení podcastu Cesty Zdopravy. Foto: Ondřej Kubala

Proč končí zahraniční firmy při stavbě českých dálnic v tak velkých problémech, jaká je kvalita stavebních prací a jak roste počet reklamací na stavbách ŘSD? I o tom mluví v našem rozhovoru ředitel ŘSD. Došla i řeč na to, jestli někdy opravdu vznikne dálniční okruh středních Čech a jestli se dožijeme dálničního spojení krajských měst mimo Prahu.

Náš host odpovídal i na otázku, kterou mu položil v minulém díle podcastu Cesty Zdoravy.cz Radim Jančura. V odpovědi Radka Mátla na poznámku Radima Jačnury, kdy vyčistí chlív, kterému se říká ŘSD, mimo jiné zaznělo: „Letos dokončíme modernizaci dálnice D1, se kterou pan Jančura, a já jsem se s tím hodně potýkal v letech 2012 a 2013, zásadně nesouhlasil a chtěl si ji přizpůsobit své autobusové dopravě.“

Došlo i na řadu otázek čtenářů deníku Zdopravy. O odpovědi na ty, které jsme už nestačili při natáčení probrat, jsme požádali Radka Mátla písemně a přineseme vám je příští týden.

Podcast Cesty Zdopravy.cz můžete odebírat také na Spotify, Google Podcasts a Apple Podcasts.

Tagy podcast Cesty Zdopravy.cz Radek Mátl ŘSD
25 komentářů