Přímý vlak z Brna na vídeňské letiště má podporu i krajských radních

Nově dvoukolejný úsek tratě Vídeň - Bratislava. Pramen: ÖBBNově dvoukolejný úsek tratě Vídeň - Bratislava. Pramen: ÖBB

Kraj a město chtějí, aby vlaky začaly jezdit už příští rok.

202 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav Zikmund

Nic nového pod sluncem … V letech 2006 / 2007 / 2008 jezdily mezi Brnem a Vídní 3 páry R – 270 – 275 …..
Nějak svojí klientely nenašly …

Daniel Jablonecký

Až na letiště, jo?

Miroslav Zikmund

Na Südbahnhof – Ostseite … na letiště jezdí S-Bahn.
Na Schwechatu jsou 3 dopravní koleje. Kolej 3 je určena pro vlaky systému CAT, oddělená od ostatního prostoru samostatným vstupem. Pro tranzitní a končící (vratné) vlaky jsou určeny koleje 1,2 … při hustotě provozu na S7 tam mnoho možností, kam s dalším vlakem není … obrat v jednotkách minut nebo odsun do pomocného kolejiště ….

Jarda

ono v Brně více chtějí než myslí…to není nové

Axel

A tehdy byl ještě jeden faktor „ve hře“.

Docela velká sleva formou dost výhodné WIen Spezial
https://www.zelpage.cz/zpravy/9187?lang=cs

xyz

Šlo o nesystémové spoje v 5hodinovém „taktu“ (o skutečném taktu tedy nelze hovořit) bez návaznosti v Brně směr Praha (z čehož pramení jejich nessytémovost).

S vídeňským letištěm to nemělo nic společného.

Axel

Také jste si všimli té „chyby“ s nesouvisející fotkou „Nově dvoukolejný úsek tratě Vídeň – Bratislava“? Nebo snad jde o záměr autorů zdejšího webu ( kteří takové „chyby“ nedělají, obvykle )? Holt to zůstane asi navždy tajemstvím. . Osobně bych spíše viděl jinou motivaci než „zalíbit se voličům“… IMHO jde o snahu podpořit koridor aby byl schválen návrh na VRT přes Brno oběma koridory Rýnsko-dunajský a Balticko-adriatický. . Nedávno byl zformulován návrh na peníze pro prioritní VRT v rámci celé EU (celkem 9 koridorů zahrnujících mj. i VRT krom jiných forem dopravy). . Nyní poputuje návrh na prioritní stavby VRT… Číst vice »

Axel

Dotaz na redakci,l zda povolí odkaz na „konkurenci“? Neboť na zdejším webu jsem nenašel hlubší shrnutí k aktuálnímu vývoji ohledně peněz na VRT… Myslím zejména tuto pasáž: „Vyjednávání bylo složité, Evropská komise na počátku zcela vylučovala zásadní změnu map hlavní sítě, nechtěla ohrozit její dokončení do roku 2030. Původní návrh byl ponechat české VRT v globální síti, což by reálně vylučovalo financování z CEF před rokem 2040. Správě železnic se pomocí série osobních jednání, která vyvrcholila během akce Connecting Europe Express, podařilo přesvědčit Evropskou komisi k zařazení české VRT do hlavní sítě a rozšířené hlavní sítě TEN-T již v úvodním… Číst vice »

Miroslav Zikmund

No a … co tím chtěl básník říci …chtělo by ty výplody na úrovni bludů duševně nemocného člověka přetlumočit do srozumitelné „lidštiny“ ….

Axel

Nikoliv, snažil jsem se pochopit motivaci k tak velmi výjimečnému kroku = obvykle města a ani kraje neřeší dálkovou dopravu, neboť peníze v rozpočtu na dotování dálkové dopravy si nechalo Ministerstvo dopravy.

ViliamSol

Bratislava sa so svojou Hlvnou šťanicou eliminuje sama

tarten

V Bratislave nie je žiadna Hlvná šťanica.

Tomáš

Bratislava pendluje z autobusom každých30min na letisko Viedeň a pritom by stačilo postaviť pár km trate z Wolfsthal do Petržalky a mohol byť priamy spoj na letisko bez prestupu, poprípade prepojenie s Bratislavským letiskom. Je nepochopiteľné že to rakúskym ekoteroristom nevadí že im tam jazdia toľké busi a auta zo Slovenska, zrejme dobré zarábajú na parkovisku na letisku.

Jiří Kocurek

A co s tím má vedení letiště udělat? Zakázat bez náhrady vjezd autobusům z Bratislavy, dokud se nepostaví železnice?

Aleš

Pokud se nemýlím, obnova původní trati byla definitivně odpiskana a pozemky byly rozprodány.

Miroslav Zikmund

V trase původní trati je na SK území fabrika …. viz výše ….

Bohouš

A zejména ve Wolfstahlu je celé území zastavěno rodinnými domy a také fabrikou. V Petržalce by se trať obloukem kolem hranic k nádraží dostala. Ale proč prodlužovat lokálku, která staví u každé vrby, když přes Kitsee je nová rychlíková trať? A další se rekonstruuje přes Marcheg?

Samo

Až na to že nie.

1. Trať do Wolfsthalu je jednokoľajná. Viesť tam nejaké expresné vlaky by bolo problematické a predĺženie S7 by až tak atraktívne nebolo.
2. Pár km trate by ťa dostalo do Petržalky, nie do centra Bratislavy. Opäť neatraktívne.

Určite som toho názoru že Bratislava by železničné spojenie s VIE mať mala. Ale vyžaduje si to podstatne väčšie investície ako predĺženie trate z Wolfsthalu do Petržalky.

Miroslav Zikmund

Viz výše, kolem roku 1995 tyhle úvahy byly …

Samo

To áno. A je dobrý dôvod prečo sa nezrealizovali 🙂

Na spojenie s dedinami (napr. Hainburg) postačuje autobus. Na letisko sa železničné spojenie plánuje cez Kittsee. Problém stále je ako ten vlak dostať do centra. Riešenie by bola železničná zastávka pri Relaxxe s prestupom na električku, lenže tým sa pri stavbe petržalskej radiály nikto nezaoberal, takže estakáda je postavená tak že sa tam električková zastávka nezmestí.

Miroslav Zikmund

Nic nového pod sluncem, tyhle úvahy existovaly v době, kdy se připravovala modernizace trati do Kittsee a obnovení provozu do Engerau = Petržalky …
Z Wolfsthalu mela vést železnice do Bergu (zastávka), pak se stočit k jihu – zastávka Kittsee West a levotočivým obloukem se napojit na trať od Gattendorfu do Kittsee a dále do Petržalky. Uvažovalo se i se zastávkou v „centru“ Petržalky asi 1,5 km za současnou stanicí …
V archivu ZSSK (tehdy ŽSR) by se možná našly PR materiály ….

jackbrno

Podle mě to je kravina, protože odlety jsou celý den a aby to mělo smysl, musel by vlak jet minimálně jednou za dvě hodiny nebo častěji. A takhle často zase cestující z Brna vlak na letiště nezaplní ani omylem. Bylo by to na úkor vlaků Brno – Vídeň. Cestu na vídeňské letiště z Brna vlakem jsem absolvoval v srpnu a nemůžu si pomoct, ale přestoupit na vídeňském hlavním nádraží na spoj směrem letiště, je triviálně jednoduché a ty vlaky jedou minimálně každou půl hodinu. Takže kraj řeší naprosto neexistující problém, na letiště ve Vídni se dá z Brna pohodlně vlakem… Číst vice »

Daniel Jablonecký

To je v politice běžné, že se řeší problém, který neexistuje. A tohle je politika, nic jiného.

K.S.

Proč? Celý den máte jednou za dvě hodiny volný slot na rychlík ve směru Brno-Břeclav-Vídeň. V Břeclavi straší cca hodinu rakouské patrové vlaky. Pokud se to nějak dobře vymyslí, tak by z toho mohlo něco být. Nějaký zrychlený osobák, nebo zpomalený rychlík se zastavením v Šakvicích, Zaječí, Rakvicích, Podivínu (Ladné?) Břeclavi, Hohenau, Drösing, Dürnkurt, Gänserndorf. Uvědomte si že ne každý si troufne na to jet na letiště vlakem protože strach z jazykové bariéry, strach z toho že nestihne přestup atd. Letiště lidi berou jako „safe zónu“, někdo tam bude umět anglicky, doptají se. Ale na cizím nádraží? Ještě navíc v… Číst vice »

M M

Na zrychlený osobák se vám Brňáci tak leda… Nemluvě o tom, že by to mělo zbytečně velkou kapacitu.

Jiří Kocurek

Ten vlak má cestou na Hbf 24 zastávek, pak jede na Wiener Neustadt. Takže tak 30 zastávek a s přestupem ve Vídni na Hbf. Neodolatelná nabídka, vskutku, o půl hodiny pomalejší než autobus.

Ambry

Tato iniciativa podle mě ukazuje jasně na To, že Brno i kraj hodily brněnské letiště přes palubu a již nevěří tomu, že by se mohlo létat z Brna nějak solidně po Evropě. Od vlastníka bych to nečekal. Když to založí soukromá firma a vynáší To, tak to nelze zakázat. Ale že to bude iniciovat přímo kraj jako vlastník brněnského letiště je podivné. Konkurenci vozit vlastní lidi přímo pod nos. Pro brněnské letiště rána z milosti.

Daniel Jablonecký

Brno by už hlavně mělo vyřešit hlavní nádraží a neblouznit o letišti.

Jiří Kocurek

Ten projekt má na starosti Správa železnic a občané Brna jaksi nemůžou za to, že je pro nákladní dopravu úplně špatně.

vjkm

To má snadné řešení: osobka bude mít svoje nové nádraží s rovnými nástupišti v tramtárii za Zvonařkou a nákladní průtah povede po staré trati přes centrum, kde nástupiště v oblouku nebudou vůbec potřeba.

Jiří Kocurek

Toho se taky bojím, že krom „monumentu“ na náměstí vznikne ještě monument jiný.

Daniel Jablonecký

A proč tedy město Brno opakovaně vypisuje referenda o poloze hlavního nádraží když ten projekt (podle vás) na starosti nemá?

Jiří Kocurek

Referendum se opakuje, protože výsledek referenda neodpovídá představě o výsledku referenda. 86 % hlasujících bylo proti odsunu, opakování hlasování.
Jakoby zadání shora znělo jasně.

czhunter

Tak kdyby to brňáky zajímalo, tak by jich k hlasování přišlo víc než 30 % a výsledek by byl závazný.

Opakované referendum o poloze nádraží s opakovaně velmi nízkou účastí a z toho vyplývající nezávazností výsledku svědčí zejména o tom, že je drtivé většině brňáků _úplně jedno_, kde nádraží stojí.

Pepe

Jenomže…
Tady se nejedná jen o brňáky..
Referenda „o prázdninách“ se ale lidé z okolí nesměli účastnit. Kdo mi poví proč?

Miroslav Zikmund

Protože takto zákon o obecním referendu není konstruován …o umístění nádraží v centru mohou hlasovat jen lidé ve voličských seznamech „z Brna“, ale na tisíce lidí = voličů, kteří nádraží denně / týdně / občas pravidelně využívají …..

Miroslav Zikmund

Nesmysl …. do počtu voličského kvóra jsou zahrnuti lidé, kterým je lhostejné, kde nádraží bude – senioři v sociálních a podobnách ústavech, dále voliči pro něž je domovským nádražím Královo Pole, Židenice apod., lidé kteří vlakem nejezdí denně = jedou třeba jednou / dvakrát za rok, ti co mají auta a vlakem nepojedou vůbec …. Naproti tomu cestujících (voličů) mimo Brno – z jiných krajů, kteří dojíždějí do Brna se nikdo neptá, kde chtějí mít nádraží …. Udělat referendum tak, že se do voličského seznamu zapíší, ti, kteří nádraží v centru využívají (z Prahy, Svitav, Ostravy, Jihlavy apod.) a pak… Číst vice »

Leinad

Tak pravidelní uživatelé toho nádraží, každodenní dojížděči budou zejména lidi z obcí okolo Brna

Karel_x

Těch 86% je obyčejná demagogie. Ti co byli pro přesun (jako já a řada mých známých) hlasovalo neúčastí. Byla to pro mě výhodnější strategie.
Člověk, který si sám sebe váží, argumentuje poctivě.

Tomáš Gottschalk

Podle této optiky by se nikdy nepodařilo zvolit Senát. Nebo víte o každém, kdo se nezúčastnil, že tím dal najevo negativní postoj k zachování role v centru?

kakov

přečtěte si článek…….

píše se tam, že snaha zařídit lety se minula…….

jackbrno

To je fakt, nicméně Brno, kraj ani letiště za to nemůžou. U regionálních letišť platí, že si ho musí vybrat sám dopravce. Letiště, město ani kraj, nerozhodují o tom, kdo na letiště bude létat a v podstatě nemají žádé nástroje, jak přesvědčovat dopravce, aby létali na jejich letiště, pokud sám dopravce neusoudí, že bude linka lukrativní. Takže pokud do Brna žádný další dopravce létat nechce, není na vození cestujících na konkurenční letiště nic špatného. Nicméně jak jsem psal vedle, přímý vlak z Brna na letiště Vídeň žádný smysl nemá, určitě ne navíc ke stávajícím vlakům Brno – Vídeň, jedině jako… Číst vice »

Samo

Brno nikdy nebude mať takú ponuku destinácii ako Viedeň. Je to regionálne letisko a hoci je potenciál tam niečo zlepšiť, pre obsluhu južnej Moravy bude vždy hlavným letiskom VIE. Z tohto hľadiska má určite viac zmysel zaoberať sa spojením Brna a VIE viac než vymýšľať ďalší pokus s Mníchovom. To či je zvolené riešenie ideálne je už druhá téma.

Jarda

Kolik zon to bude z Brna? Bude mit univerzalni jizdenka stale jeste dostatek policek ke cvaknuti? 😀

tarten

Takže jde prostě o to rj 131 San Marco nevypravovat 6:25 z Vídně ale podstatně dřív už z Brna?

Jakub

Tož jestli bude mít vlak na letiště i Brno, co na to Praha?

Kernteriér

Jestli to bude vlak od Prahy, tak taky. 🙂

K.S.

Tak vlak na letiště máme vyřešený. co tam máme dál za problém? 😀

tarten

Co by? Časový plán pražského vlaku na letiště to těžko ovlivní.

Daniel Jablonecký

Praha ho bude mít taky. S přestupem v Brně. 😉

tarten

Zatímco teď ho má s přestupem ve Vídni. 🙂

Daniel Jablonecký

Ovšem ne v ty okrajové časy, jak tady někteří zmiňují.

Axel

Jako dočasné řešení proběhne přejmenování jistého nejmenovaného letiště na Praha-Východ

( žertuji )

Daniel Jablonecký

Podle skóre palečků bych řekl, že jste moc nepobavil.

Miroslav Zikmund

PARDUBICE ….

M M

Ideální by bylo jako u vlaků do Š. Hradce a Innsbrucku zahrnout tyto nové ranní a večerní vlaky do letenky (tj. IATA kód pro Brno hl.n.), aby byla zajištěna návaznost.

MildaIV

Smysl by to mělo, pokud by mi zavazadla z letadla vydali v Brně na nádraží.

M M

Ne, smysl to má z toho důvodu, že když by měl vlak z Brna zpoždění, nepropadla by mi letenka, ale posadili by mě automaticky na další letadlo.

MildaIV

To se vzájemě nevylučuje …

K.S.

Ale počkat, po cestě máte i Břeclav, to chce kód taky. A je to ranní vlak, to by se dalo táhnout i jako rychlík, tak ještě Šakvice, Zaječí a Podivín, ale ranní by měl asi stavět i v Rakvicích, tak i ty 😀

Samo

U ÖBB sa to rieši tak že kód je len pre najväčšie mestá (napr. Linz), ale je povolené použiť aj nácestné stanice.

K.S.

Čuž, nekažte plán jak zmást svět že si tu žijeme jak šejkové když má každá díra IATA kód. Neslyšel jste nikdy o marketingu a kreativní prezentaci dat? 😀

JiP

Toto jsem resil uz davno. proc Railjety z Prahy nejedou na Videnske letiste? Tady nejde jenom o Brno, ale uz z Ceske Trebove a podorlicka ci Jeseniku je vyhodnejsi jet na letiste do Vidne nez do Prahy. Letali za nami takto rodice do zahranici a radsi jeli do Vidne autem nez nekde prestupovat. Bohuzel se smirte s tim, ze kazdy prestup navic vam snizi pocet cestujicich nejmene o polovinu protoze vzdy je tam riziko ztraty pripoje a komplikace, pri ceste na let obzvaste neprijemne spolehat se na nejake pripoje. Zajimalo by me kolik cestujicich z CR vyuziva vlak primo do… Číst vice »

Zbyněk

Do Wiener Neustadtu asi davy lidí nejezdí, ale ten vlak pak pokračuje dál až do Grazu. Zajížďka na letiště sice teoreticky možná je, ale na jízdní době by to cestujícím do WN a dále přidalo tak hodinu, než by se dostalo na letiště a pak zpět na koridor směr Graz, takže tohle by úplně řešení nebylo.

JiP

No ale otazka je, kolika cestujicih by se to zdrzeni realne tykalo oproti tomu, kolik by jich v oboy smerech mohl ziskat. Parkrat jsem do Vidne jel a ve veganone ne zustal jediny cestujici, vsechni vystoupili a novi cecestujici do Wiener Neustadt nastoupili, ale realne skrz Viden nejel nikdo.

Tomariero

Berte to tak že ČD, potažmo ministerstvo řeší railjety jen po hranice, dál to řeší ÖBB a oni potřebují spojení směr Graz a nevyplatí se jim zajížďka přes letiště, to ÖBB řeší dálkové linkou od Salzburgu.

Tomariero

Výhledově se počítá s prodloužením některých nápojů do Lublaně případně Benátek (dokončení Koralbahn a Semmering tunel)

JiP

Toto je uzasna vyhoda regiojetu, ktery sve sluzby resi za sebe a nemusim to porad pytlikovat s nejakymi dalsimi dopravci, natoz statnimi, kteri obvykle sleduji ruzne politicke zajmy a potreby cestujicich jsou casto az na poslednim miste.

tarten

A proto jejich vlak na VIE vůbec nejede.

JiP

Posila tam levnejsi autobusy z Brna

tarten

Které jedou déle. On je spokojen, ale zdá se, že jeho potenciální klientela ne.

tarten

Tak když bylo před sto lety takové nadšení, že se osamostatňujem, halt se musí zkousnout, že vyjednat spojení na *jejich* letiště není totéž jako na *naše* letiště.

Gwann

rakušáci preferují vedení na Graz.

logicky, přece nepovedou na letiště vlak od hranic, který na rakouském území staví až ve Vídni, když můžou vést jiné…které obslouží i rakouské stanice.

M M

To by vám úplně rozesralo provozní koncept. Z Hradce jezdí navíc vlak jednou za dvě hodiny vlak do Prahy a jednou za dvě hodiny vlak na letiště, takže jezdí v prokladu. A zajíždět s ním ve směru z Prahy do Hradce na letiště je úplný nonsens, jednalo by se o dvě úvratě.

JiP

A u Railjetu jsou 2 uvrate problem? Snad by se konecne vyuzily push-pull schopnosti toho vlaku.

M M

A navýšení jízdní doby a vychýlení z taktu odůvodníte jak?

JiP

Navyseni jizdni doby pro koho? A takt je sice skvela vec, ale cim dal casteji mam pocit, ze se z nej stala jakasi mantra, jako kdyby to byl fyzikalni zakon. Tak by se vlak misto presne po hodine odchylil o par minut, odchylene od taktu by byly vsechny stejne, takze by to byl v podstate zase takt.

tarten

O kolik pár minut?

M M

Představujete si to jako Hurvínek válku. Vlak v nějaké časové poloze musí vyjet z Prahy, Brna, Vídně. Ve Vídni se stíhá akorát zastavení na 10 minut. Nesmyslným zajížděním sem a tam na letiště byste prodloužil cestu tranzitním cestujícím a rozesral celý grafikon.

JiP

Pro koho ten vlak ale jezdi? Pro lidi nebo grafikon? Vysledkem je, ze rodice jezdi radsi autem.

Gwann

moje matka na mne zkoušela spoustu let…že nenajde správný perón v Brně, kde od narození bydlí. protože prostě nechtěla. pitomá ani senilni rozhodně není.

auto je prostě nevytrhuje z komfortní zóny. neznáme nádraží ano. ale promiňte, s tímhle v zásadě nelze nic dělat. proste když se nechce, je to horší než když to nejde…

Caracas

A pokud by se na letiště dostali přímým vlakem, tak by autem nejeli? Proč nejedou přímým busem?

JiP

Bydli v Lanskroune.

MartinS.

Z Wien Hbf do Wien Flughafen jede RJ z Grazu 15 minut + 10 minut na otočení + 15 minut zpátky, protože jinak by se vyhnul Meindlingu a jste na 40 minutách s čekáním 10 minut na Hbf na 50 a 10 minut na to jede další RJ Wien Flughafen – Graz. Takt není mantra, ale takt je možnost, jak přitáhnout cestující, protože vědí, že jim spoj jede každou hodinu a ne, že jedou dva vlaky po 10 minutách a potom skoro 2 hodiny nic.

Samo

2 úvrate sú samozrejme úplná pitomosť. Keď už tak tú linku proste rozseknúť na Praha – Flughafen Wien a Wien Hbf – Graz. Nie je dôvod aby to bola jedna linka so zachádzkou na letisko.

tarten

Když už tak Praha – Wien Hbf – Flughafen Wien a Flughafen Wien – Wien Hbf – Graz.

Samo

Či už by sa to viedlo cez Hbf alebo nie je na debatu, ale moja pointa bola že nie je dôvod to z letiska viesť späť do Grazu. Tam by to prejazdovanie vlakov nemalo zmysel a ani nesedelo do taktu.

Miroslav Zikmund

No vždyť RJ Flughfen Wien – Graz HBF jezdí …
Objevujete AMERIKU ….

Caracas

To snad nemůžete myslet vážně

Bohouš

Za komunismu chtěli někteří poroučet větru a dešti. Dnes jedná primátorka a pár podržtašků poručí zahraničí dopravní společnosti? Výsledek? Naprosto stejný.

Samo

Pokiaľ to budú ochotní platiť, zahraničná dopravná spoločnosť to rada odjazdí. Dokonca aj domáca dopravná spoločnosť.

Otázka je koľko peňazí sú do toho ochotní dať.

Karl vB.

Když přestali sponzorovat soukromý brněnský okruh, tak by nějaký peníz z kasy vyškrábat mohli.
Zajímalo by mně porovnání nákladů na provoz brněnského letiště na jednu letenku s nějakým jiným, odkud se dokonce i létá.

kakov

No vidíte, a to si představte, že před před pár lety poručili paní z DB Jancurovi, budeš jezdit se svým busem do manželku a zpět. Světe div se, Jančura je ochotně poslechl. 😁

kakov

Pardon, poručili páni……. do Mannheimu

Daniel Jablonecký

To je skvělý nápad a politicky jistě vděčné téma. Teď ještě aby nám Brno a Jihomoravský kraj sdělily, kolik si na to nové spojení připravily peněz, protože na komerční riziko to žádný dopravce jezdit nebude.

ABCD

Souhlas.
Chápu to správně, že letadly léta ta bohatší , schopnější a inteligentnější část národa? Nebo tam bude minimálně silná korelace… Nemá problém si poradit (třeba s přestupem) Čím bohatší člověk tím nejspíš léta častěji.

A tato část lidí potřebuje dotované/nekomerční vlaky?
OK. Tak to je fakt super… Jen tak dál.
Nebo mi něco uniká?

tarten

Jestli za schopnější a inteligentnější část národa považujete baťůžkáře a dovolenkáře, tak jste asi dost vedle.

ABCD

Jasně letadlem taky letí lidí co jedou za x let do Bulharska za pár korun a batůžkáři, ale myslím, že se shodneme, že v průměrů létají spíš ty bohatší decily v rozdělení populace než ty chudší..

tarten

To by fungovalo, kdyby nebyly nízkonákladovky.

ABC

dovolenkáři většinou letí charterem od své cestovky, baťůžkáři se většinou v cizině domluvit zvládnou.

Bohouš

Co brání cestovce pro baťúžkáře aby místo na letišti ve Vídni byl sraz někde v Brně u Roly a v ceně by byl autobus na letiště?

loos

batuzkari jsou spis lidi jako ja.Dopravim se na letiste sam,odletim do Indonezie sam.Ubytovani si tam zaridim sam .To jsou ti batuzkari..Netahnou do tropu 2X20 kg protoze vi ze to je pitomost na rozdil od troubu v kravatach.Tudiz cestovka prepravujici batuzkare na letiste a dal specializovana na batuzkare je blbej napad,pokud v cene neni bonus typu 14 dni v dzungli a preprava turbovrtolym letadlem s permitem pro vstup..

Gwann

nějaký génius…konkrétně primátorka Vaňková…už začal volební kampaň do obcí. jak jednoduché….a smutné.

kdo neumí ve Vídni na hlavním přestoupit, ať sedí na zadku doma, stejně se ztratí.

MildaIV

Kvúli takovým chytrákúm jako jste vy, jsou silnice ucpané automobily.

Gwann

ne, nikoliv, mnou to není. jen prostě musí být schopný dotyčný vystoupit z komfortní zóny. u jednoho druhu lidí, kteří nemají rádi neznámé, nevyzkoušene. druhá skupina je pak shnila a jen hledá výmluvu, proč to nejde aniž by musela priznat svoji shnilost. a třetí skupina …je tak nemožná, že by tam nedojela ani autem.

PS: nemyslim si, že stát má sloužit jako pecovatel exotu, co ani neumí přestoupit na nadrazi…ale kteří zároveň mají mnohdy jasne názory na vse (vč.treba nyní oblíbeného ockovani) a nejraději by o všem rozhodovali v referendu…

Leinad

Jízda autem v cizí zemi, parkování na letišti, je v komfortní zóně? Ono jde o drážní marketing a přístup drážních společností. Není to tak, že „když mi ujede S7, tak za půl hodiny jede další ze stejného nástupiště“. Je to tak, že když mi ujede Os 8826 společnosti Alibistické Dráhy, tak můžu jet vlakem Os 8828 společnosti Alibistické Dráhy. Nástupiště se dozvím tak 5 minut před odjezdem, výhybkář si hází kostky kam co pošle. Kdybych chtěl komfort, můžu si zaplatit první třídu, ale není garantováno kde bude (začátek nebo konec vlaku, dvojElefant taky uprostřed, syslograf vubec). Když došlo k nehodě,… Číst vice »

MildaIV

Vy určitě doma perete prádlo v ruce, protože jste schopný a nejste shnilý a tak nepoužíváte automatickou pračku. Chleba taky nekupujete v obchodě, ale pečete si ho sám. Samozřejmě z mouky, co jste si před tím namlel. Doba kdy takový exoti jako vy mohli rozhodovat o tom, co je pro ostatní dobré a co ne je naštěstí pryč. Takže se budete muset smířit s tím, že nikdo z těch co dnes jezdí auty nebude nikde přestupovat mezi vlaky, ani kdyby jste vytapetoval svými rozumy všechna fóra co jich jenom na internetu je.

Jiří Kocurek

Protože kdo nezvládne přestoupit z vlaku do vlaku, ten ladně přestoupí z vlaku do letadla.

tarten

Vám to připadá divné, ale mě zas až tak moc ne.

Daniel Jablonecký

Asi tak…

Jan

Hodina a půl není reálná, spíš tak dvě. Bude to muset zajíždět na Hbf., protože a) to jinak dopravně nejde a b) by se to bez cestujících do města nenaplnilo.
Nicméně raní vlak, co by jel Brno-Wien Hbf.-Flughafen by se pro lety ráno velmi hodil.

Daniel Jablonecký

Kolik jste na takovém spoji ochoten zaplatit za jízdenku?

M M

Ve Vídni to může zastavit na Stadlau, stejně je to relativně fuk, i z Hbf musíte do centra metrem.

tarten

Tak čistě jen na benál to budou nějaké tři stovky. S amortizací bratru pět.

Daniel Jablonecký

Fajn. Za 20€, pokud bude jezdit dost lidí, už by to možná šlo.

tarten

Ale pro grupu od dvou lidí by musela být už znatelná sleva.

Vilém Baczko

Mrkněte na mapu, kudy vedou koleje. Bez zajížďky na Hbf to rozhodně jde (a ušetří se tím půlhodina).

Gwann

ale dopravně to nemá smysl….ve Vídni je rozhodující část zátěže hlavní. a kdyby to jelo přímo na Schwechat, tak se zase zpomalí dojezd na hlavní. z čehož budou jistě rakušáci nadšeni….kvůli čechům, kteří neumí na hlavním přestoupit.

opravdu, musíme dělat vše pro to, aby jsme byli opakovaně v cizině za kretény?

odpovím si, musíme….

MildaIV

Vy děláte všechno pro to, aby jste byl za kreténa už tady.

Gwann

sorry ale moudře vykládat rakusakum kudy mají vést vlaky, co si na svém území platí, může akorát arogantni blb.

Gwann

ps: přečtěte si níže příspěvek od Jana. a uklidnete se. Rakusaci fakt od nás dobre řady nepotřebují.

Jan

Bez zajížďky na Hbf. to nejde. Přes Praterstern, Rennweg, St.Marx není kapacita (a ve zmiňovaných ranních hodinách už vůbec ne), navíc by to s plazením za všude zastavující regionální dopravou nebylo rychlejší. Přes Stadlau, Simmering to taky nejde. Na Zvb. sice je kolejové spojení na trať na letiště, ale běžně se tama jezdit nedá. Už dřív (před postavením nového propojení Ostbahn-Flughafrnbahn) byl tlak na to protáhnou přes Zvb. aspoň nějaké dálkové spoje na letiště, ale ÖBB Infra to vždycky kategoricky odmítaly. Holt nechcou aby se jim na rušném sřazovacím nádraží ještě motaly osobní vlaky. Výsledkem byla před pár lety výstavba… Číst vice »

Samo

Cez Hbf to ísť nemusí, cestujúci do mesta by mohli využiť napr. Mitte, alebo Praterstern. V tomto nevidím problém. Prekážkou je skôr rozbitie prestupných väzieb na ďalšie vlaky v Rakúsku. To by vadilo aj cestujúcim, aj ÖBB.

Imho je presmerovanie existujúcich vlakov absolútne nereálne. Ak to Brno a JMK budú chcieť, bude musieť ísť o nové vlaky a budú si ich musieť zaplatiť v celej dĺžke (prípadne dúfať že nejako prispeje VIE). Napr. by to mohlo mať formu presmerovania tých spojov R13 čo dnes idú len po Hodonín, tak že z Břeclavi by namiesto toho išli na Flughafen Wien.

Cestujici

Problemem je cena , kartel na Hbf -letište a časová nedostupnost , vlaky praha -brno – víden by mely byt v hodinobem taktu 24/7/365 . I kdyz by ne exponovanych časech meli jezdit B+Bds , max dvohodinovy tak mezi 1:00 -4:00 …

Pája

Proč Praha?

Daniel Jablonecký

Proč B+BDs na Schwechatské letiště? Proč jenom 140 km/h po koridoru? Proč v noci?

Anonymní alkoholik

Tak přece stačí, ne? Od hranic až do Vídně je stejně maximálka 140. Ještě by šly honeckery, který brzy v okolí Brna ztratí využití. :—) Ne, proboha, snad tohle nikoho reálně nenapadne.

Daniel Jablonecký

Už napadlo. Proto jsem reagoval 🙂

K.S.

Jenže od hranic do Vídně se to bude překopávat na 200km/h, pokud vím

johnny cash

Gänsendorf-Grenze a pochybuji o 200 v obloucích v Angern.

K.S.

No já jsem to někde viděl psané na 200, stejně to tvrdí ÖBB, pokud google nelže.
twitter. com/unsereoebb/status/1136680398841425921

johnny cash

140 je pouze Dürnkrut – Angern. 2 mezistaniční úseky.

Gwann

a za jakých peněz tohle budete platit?
kdy potřebuje letět v noci, tak bus či auto, sorry jako. ještě koleje ke každým dvěřím?

ohledně lokálky co udělá ztrátu 1 mio ročně tu je shitstorm o nehospodárnosti o 500 příspěvcích.

ale prázdné noční vlaky na letiště ve vedlejší zemi…z veřejných peněz…a za daleko jiné prachy…to najednou nevadí….

MildaIV

Pořiďte si kalendář. Už je 21. století a ne 19.

Gwann

hele, chytroline, podívej se kolik jezdí lidí v dalkovine v tuzemsku večer. treba poslední večerní vlak z Prahy do Brna. a to to je v Brně ještě před půlnocí. mnohdy jsme ve vagónu 4, max 6. tohle do Vídně v taktu i v noci je maxinehospodarnost provozovat. a spíšby tam bylo i méně než více. nehledě na vyzirani kapacity pro náklady atp.

PS: křečka jsem ti neprejel, to jsi obdivovatel Vankove nebo Nantla?

Palecek.M

Jeste jeden dopravce jezdi prime linky Brno-Schwechat. Budu verit, ze to je nedopatreni.

Zbyněk

Na Flixbus jsem upozorňoval už u minulého článku, přibyl aspoň ten Gepard 😀

Knížecí rada

Mohu jen konstatovat, ze přestup ve Vídni Hbf od railjetu z Brna na railjet směr letiště je ale úplně úplněk v poho nejen s kufry, ale i s dětmi a dokonce i s manželkou. Ale není to primátorka, s ní bych jet nechtěl.

Jeden pár přímých vlaků to nevytrhne, navíc ta trať na letiště je lokálka, kdo ví, jestli tam má Rakušák kapacitu.

zdenek

To je fakt na Hbf.se přestupuje dobře i s kufrem i bez manželky:-) i časově v poho (teda pokud rj z CR není zpozden což bývá pravidlem….)

Daniel Jablonecký

Nebojte. Paní primátorku Rakušákova kapacita nezajímá. Tu zajímá, aby se před tím vlakem mohla v Brně vyfotit.

Koleno

Ano, je to pouze klasické politické opojení, získávání hlasů. Kdy se začne na první pohled prosazovat dobrá věc, než se zjistí, že o moc vylepšit stávající stav již nelze. Avšak za sebe jsem rád, že na odborném webu tenhle ryze politický počin je zřejmý. Bohužel to bude stát peníze, protože to chtějí dotáhnout na úroveň komise, která bude muset schůzovat a možná se pojede i přesvědčit na letiště o počtu kolejí. Je zřejmé, že dopravní model na letiště mají založený četných RJ spojích, který nebudou měnit kvůli brněnským politickým výplodům.

Vilém Baczko

Ten přestup může být odrazující ani ne úplně kvůli kufrům a dětem, ale protože se při zpoždění nemusí stihnout (a pak stres, uletí mně letadlo…) Další věc je, že při současných jízdních řádech není možné se vlakem dostat na odlety brzy ráno, ani vrátit se po přistání večer. O tom je tento projekt hlavně, ne o překládání kufrů při přestupu.

Knížecí rada

Tak na letiště jedu 2-3 hodiny s předstihem, abych nebyl ve stresu, a z Vídně Hbf na letiště už jezdí railjety každou půlhodinu.

K rozdělení linky do Grazu nedojde (propojením linek se šetří 1 souprava), Regiojet pokračuje bez úvrati na Budapest, a dalších 7-8 párů nových vlaků, aby byla pokryta celodenní potřeba, nikdo neufinancuje. A okrajové spoje? Vždyť i první Railjet v 7:20 z Brna je poloprázdný. Ale nechť jede i v 5:20, ale zase pojede na Graz.

Komise budou schůzovat, politici divit, a nic z toho nebude.

Vojta

Až bude spojka Flughafen – Bruck an der Leitha, tak můžou spoje (Regiojetu) Praha – Brno – Wien – Budapešť jezdit přes letiště. (Vlastně by to pak šlo i přes Bratislavu a Kitsee, kdyby byla rozumná trať z hlavasu do Petržalky). Ale ta spojka má být až v roce 2034. https://presse.oebb.at/de/dam/jcr:ceb4e07b-002c-4c7f-a636-1b35e5517835/20201016_OeBB_Rahmen_Praesi_V25.pdf

Koleno

Brno ty vlaky nenaplní, v okrajových časech už vůbec ne. Stávající model lze jen drobně vylepšit – více spojů na přestupy. Když vám ve Vídni ujede spoj, tak během půl hodiny jede další. Žádný problém.
Když budete aplikovat stejný stresující přístup na cestu autem nebo autobusem na letiště, tak raději zůstanete doma.

Caracas

Hlavni překážkou masovějšího používání vlaků při cestách z Brna na vídeňské letiště vůbec není bezproblémový přestup na Wien Hbf. Tím omezujícím faktorem je cena.

HonzaP

A nemožnost koupit pohodlně jízdenku až na letiště.
Lze jen do Vídně, z Vídně na letiště člověk musí použít OBB eshop.

Caracas

Ano, máte pravdu. Pokud by se tyto dvě věci vyřešily, nárůst počtu cestujících by byl skokový a žádné nové dotované vlaky by nebylo nutné zavádět

HonzaP

Ukázalo se, že se mýlím. Jde koupit jízdenku přes eshop ČD až na letiště.
Nevím, proč jsem tu stanici nemohl najít, ikdyž jsem zadával „Flughafen“…

Knížecí rada

Letenky se většinou kupují v předstihu, takže tou dobou lze koupit jízdenku na vlak ještě za dobrou cenu – v E-shopu ČD až na Flughafen Wien, a ani cenově ji není třeba dělit, pravda, drobný neřeším, tak když ten cenový rozdíl není zásadní, tak jedna přepravní smlouva má taky svou hodnotu.

HonzaP

Nevíte, odkdy je možné koupit jízdenku až na letiště přes ČD? Pokoušel jsem se o to nedávno, zadával jsem „Airport“, „letiště“ i „Flughafen“, a nepochodil jsem. To jsem se jen přehlídl?

Knížecí rada

Jde to už několik let. Musíte zadat Flughafen Wien.

Leinad

Jinými slovy nejde to intuitivně. Přidat zákazníkům našeptávač by dávalo smysl, radši nádražák bude vysvětlovat substrátu že neumí napsat jméno stanice.
Vedle Gwan píše cosi o komfortní zóně.

zbozivulekral

Pár let už to tak je.

Daniel Jablonecký

To je tak, když politici neřeší skutečné problémy dopravy, ale vymýšlejí viny.

Daniel Jablonecký

4 písmena posledního slova jsem ze slušnosti radši vynechal.

tarten

A nebylo by tedy levnější, kdyby to ve Vídni na Hbf nezajíždělo ale otočilo to rovnou na Flughafen?

Pavel

V denní době to jezdí do města v pohodě. Ale mít první ranní spoj z Brna do Vídně až o půl osmé s příjezdem před devátou je fakt pozdě. Z Vídně se rozlétávají business spoje před devátou. Dokázal bych si proto představit příspěvek na ranní spoje ve všední dny o půl čtvrté a o půl šesté, o víkendu jen o půl šesté To mi přijde jako smysluplné.

HonzaP

Přesně tohle jsem řešil v roce 2017, v pondělí ráno jsem musel jet do Vídně busem, abych se tam dostal na rozumnou hodinu. V pátek nazpět už jsem mohl jet vlakem.

Kernteriér

Jojo, RegioJet v 2:30 z Brna byl před časem i mou volbou, abych stihl letadlo o půl osmé do Lyonu.

Gwann

tohle narozdíl od nesmyslů až na letiště…může mít odůvodnění

Zbyněk

Poptávka v okrajové časy určitě je, ale rozhodně ne taková, aby naplnila kapacitu vlaku. Pokud chtějí dotovat nějaký spoj, bezzastávkový autobus se na jízdní dobu pod 2 hodiny dostane, splní účel, bude cenově daleko přijatelnější a kapacitně odpovídající.

Honza

Pokud bude vlak zastavovat ve Vídni, ocení jej i lidé Brna a okolí, kteří by chtěli do rakouské metropole dorazit dřív než nyní a odjet později než nyní. Stávající železniční spoje jsou třeba pro jednodenní výlet dost omezující. Akorát by na to stačila nějaká EMU 120, není potřeba 5vozový vlak.

VTT

A co s tou EMU 120 budete ve Vídni dělat? Bude tam stát do večera a čekat na obratový spoj?

Honza

Ať třeba udělá okruh přes Prešpurk zpátky do Brna 😀
Věřím, že by se zaplnila i na cestu zpět a jinak může přes den jezdit třeba na regionálních spojích.

VTT

Do Prešpurku nedojede, tam už chybí pár km kolejí.
A na kterých regionálních spojích by měla konkrétně jezdit? Tam už všude regionální spoje jezdí a jsou takové, aby se to hodilo Rakušákům – mj. mají i takovou kapacitu, aby pobraly cestující ve Vídni.
Nebo si kvůli tomu mají přímé spoje z Vídně přes letiště dál roztrhnout ve Schwechatu, aby si tam Brňáci mohli jezdit se svou jednotkou?

Daniel Jablonecký

EMU 120 = v našich podmínkách v nejlepším případě Desiro na naftu.

Ondřej

Za studentských let bych i ocenil první ranní vlak z Brna do Břeclavi dřív než 6:22, odezjd kolem 4 ráno by byl ideál, to by byly párty 😀 Akorát už jsem starý, chodím domů kolem nejpozději v 11 a už ani nebydlím v Břeclavi

Vilém Baczko

Tak to asi nebudete cílovka;-)

Vojta

Jede vlak 4:10, ale jenom v pondělí. Asi jako přípoj na Metropol nesmyslně ukončený v Břeclavi

Vilém Baczko

a) to byste se divil, jaká poptávka je v ty okrajové časy, toho bych se vůbec nebál
b) ne, pod dvě hodiny se tady autobus nikdy nedostane (a má po cestě daleko více rizik zpoždění než vlak)

Zbyněk

A) Regiojet léta odmítá přidat autobus s brzkým příjezdem na letiště, kterým by se daly stihnout letadla okolo 6 ráno, takže tam asi nevidí prostor pro naplnění celého autobusu. I přes mnohé dotazy dostávám pořád tu samou vyhýbavou odpověď, jak je přidání takového spoje náročná věc a kde nic tu nic. Ale dotovaný autobus by to zvládnout mohl.

B) pod dvě možná nakonec ne, ale na čisté dvě hodiny ano, noční Flixbus to zvládá.

Daniel Jablonecký

Řešení: ať si Brno a kraj tyto okrajové spoje objedná. Vyjde to rozhodně líp než platit poloprázdný vlak po infrastruktuře OBB.

Gwann

tak komerční bus se nevyplatí, ale my tam pošleme co hodinu celého Railjet za veřejné prachy…slušný vtip tu někteří prohlašují za potřebnou vec

Geralt

Jestliže z Brna na vídeňské letiště jezdí komerční autobusy které si na sebe vydělají, tak neexistuje důvod k zavádění dotovaného vlaku. Ten kdo to schválí by měl jít sedět za zpronevěru a tunelování.

J.K.

Ano, jenže kraje si nově nárokují monopolizaci veřejné dopravy a možnost zavádění libovolného počtu dotovaných spojů kamkoliv, bez ohledu na ekonomiku takové akce. Ideálně se zaříznutím komerční konkurence pokud jim to zákon umožňuje.

Tenhle bordel musí skončit, chápu že státní správa nebude nikdy moc efektivní, ale tohle už je moc.

Pája

Takhle radikální? To by se mohlo obrátit proti Vám. Navíc vlak versus autobus? Pokud to jde, volím prostor a tudíž vlak.

czhunter

Tak prakticky každý volí radši vlak (už jen proto že je tam obvykle mnohem lepší záchod), ideálně kupé jen pr sebe.

Jenže nikdo ho nechce poměrnou částkou zaplatit (která u toho vlaku bude tak 3-5x vyšší než u busu)

zdenek

Já,myslel málem že to psal Axel….

mgr.pavel

Kde je problém se stávajícím přestupem na Wien hbf? Člověk při přestupu netrefí na správné nástupiště? (pak se na letišti ztratí) Nebo jsou problémem zavazadla? (když tam jsou celkem konfortní výtahy a do/z vlaku lidi rádi pomůžou)?

Jak bude ten vlak jezdit, aby ideálně obsloužil i Wien hbf – protože jinak bude jeho využitelnost mimo letiště mizivá?

Vlak na letiště rozhodně patří, lepší dopr.obslužnost letiště je taky super, ale toto je trochu řešení neexistujícího problému (způsobem, tkerý moc nejde dobře vyřešit).

noerf

Jestli nebude spíše záměr v tom, aby se peníze z účtů města, kraje převedly peníze přes ČD a jejich dodavatele na soukromé účty, jinak tento úlet nechápu.
Kdyby tam byl potenciál, tak už tam jezdí Regiojet s vlaky. Navíc se stále řeší omezení letecké dopravy kvůli emisím a v Brně se místo, aby lidé jezdili vlaky po evropě bude svážet lidi na letiště.

Kubrt

My, jako lidi které doprava zajímá, to nechápeme, ale pro běžného smrtelníka každý přestup riziko. Tím nechci říct, že tomuto záměru fandím a považuju ho za rozumný, jen do jisté míry chápu tu motivaci.

HonzaP

Za mě je největší problém koupě jízdenky z Vídně na letiště (buď na místě nebo přes OBB) a absence brzkých ranních spojů do Vídně.
Jinak vlaků z Vídně na letiště je podle mě dost.

Erik

Lze koupit pres portal cd i na letiste.

HonzaP

Snažil jsem se nedávno, a nepodařilo se mi najít danou stanici. Vybavuju si, že jsem zkoušel „Flughafen“, „Airport“, „letiště“, ale nepochodil jsem. Asi jsem manták 😀 Teď se mi to podařilo hned.

tarten

Že by se změnou JŘ?

Petr

Díváte se na to moc racionálně. Do Cancúnu jet oktavkou nemůžou, takže na to letiště prostě musí, to se nedá svítit. Samozřejmě že by zvládli i ten přestup na Hbf, ale oni se tím prostě nechcou trápit. Na to letiště oktávkou v pohodě dojedou.

Daniel Jablonecký

A nevyšlo by levněji zaplatit paní primátorce kurs přestupování ve Vídni hl. n. (Wien Hbf) s praktickým nácvikem základních cestovatelských dovedností?

Gwann

té by bylo vhodné zařídit akorát tak zaopatření na státní výlohy. i jejímu kmotříčkovi Pablovi.

Leinad

Stačilo by trochu marketing. Není to mimořádný mezinárodní motorový osobní vlak 123456789. Je to linka, která jede každou půlhodinu.
Nástupiště kam bude přistaven se nevybírá házením kostek minutu před odjezdem, nástupiště je vždycky 5.

Hodně štěstí

Já bych spíše jezdil vlakem do Lanžhotu, aspoň v turistické sezóně.

Kernteriér

Přesně moje řeč. Proč by lidi měli někam lítat, když můžou jet šukafonem do Lanžhotu. To má aspoň potenciál!

Tomáš Ptáček

Ideální by byl OBB Railjet v relaci Brno – Vídeň a věřím, že by se to uživilo solidně.
Vídeň je tisíci násobně krásnější a lepší než Praha a ať si každý říká kdo chce co chce, je to pravda. Navíc lidé z Moravy historicky jsou spojení s Vídní.
Takže palec hore ! Praha dole !

czhunter

„Lidé z Moravy“ ani ne, ale „lidé z Brna“ (které bylo drtivou většinu své existance německým městem) určitě ano.

Daniel Jablonecký

Lidem z Moravy lezou Brňáci docela krkem. Čím to asi bude?

Gwann

no a Brňákům zase lezou na nervy vidláci v rozhrkaných pekáčích smrdící po městě. a co?

MildaIV

Zajímavý žil jsem v Olomouci, Ostravě a teď v Brně a nic takovýho jsem nikdy nepozoroval. Většině Moravákú je úplně jedno odkud jste.

Zlámalík

Nevím, zda jste zaregistroval, že Railjety už Brno – Vídeň pěkných pár let jezdí… Ale možná to k vám dosud nedoputovalo 😀

Gwann

Praha je objektivně hezčí město než Vídeň, jakkoliv i Vídeň je hodně dobrá…ale budiž, tohle je otázka vkusu.

ale proč kvůli bývalé blízkosti Vídně Brnu (tehdy minimálně z půlky německému) musíme mít přímé vlaky na Schwechat protože naši politici považují (možná oprávněně) část obyvatelstva za bandu debilů, co neumí přestupovat….to odůvodnit neumím

MildaIV

Vaše neschopnost smířit se s realitou, která neodpovídá vašemu přesvědčení a agresivní výpady na všechny kolem sebe doporučuji konzultovat s psychiatrem.

Gwann

jo, neschopnost se smířit s tim, že kvůli jedne vychytrale politicce se bude saskovat okolo zjevného nesmyslu, to je problém smíření ses realitou…hmmm….

nemám rád falešné argumenty a pak jsem asi poněkud nepříjemný. nemám důvod nebýt.

PS: lidí, co tvrdí jak něco furt nejde protože to je příliš slozite…mam uz plně zuby. zvláště když jde o tak náročny úkon jako přestoupit na novém, přehledném nádraží s eskalatory a výtahy z vlaku do vlaku. kdosi tu tuším snad i psal, že to je hrana hrana…

czhunter

Může se jenom zeptat, jakou objektivní metrikou se měří hezkost, když je tedy ta Praha „objektivně hezčí“ (tzn. „nezávisle na pozorovateli hezčí“) ?