Přestupní terminál v Soběslavi postaví Strabag Rail, hotovo má být na podzim
Práce zahrnou výstavbu nového autobusového terminálu u výstupu z nádražního podchodu a zbudování parkoviště P+R.
Práce zahrnou výstavbu nového autobusového terminálu u výstupu z nádražního podchodu a zbudování parkoviště P+R.
Dle původní vizualizace terminálu, která byla zveřejněna na stránkách města Soběslavi, mělo být celé nástupiště zastřešené. Holt se šetřilo.
Nebyl Strabag náhodou na seznamu firem provázaných s Ruskou federací?
Necelých 25 % akcií drží rus. U akciovek docela problém, zda s vaničkou vylít i dítě.
„Místo nevyužívaného skladiště protihluková stěna…“ Lepší podporu využití kolejí do budoucna si v tomto případě těžko představit… Hnusná zeď místo zázemí pro nakládku, super.
Zázemí pro nakládku? Vy jste to tam asi neviděl, kdyby se to mělo k něčemu (k čemu?) používat tak by se to stejně muselo zbořit a postavit nové.
A kdypak se to skladiště použilo naposled ? Pár desítek let to už asi bude ..
To bude asi takhle barabizna: https://mapy.cz/s/gurecazera
Zázení pro nákladní dopravu je na druhé straně nádraží a v rozsahu, jaký se hned tak nevidí.
Už zase navýšení ceny o pětinu. Zvláštní, že ani silniční stavbu nedokáže SŽ vysoutěžit jak je u ŘSD obvyklé: Za méně než cenu odhadovanou.
Celé se mi to zdá takové ošklivě šedivé.. a nikde nevidím, kde bude přístup k vlakům, jak dlouhá ta cesta bude. Škoda že není přestup hrana-hrana.
Vzhledem k frekvenci autobusových spojů a “návaznosti” na vlaky byste si na té hraně směrem k busům obvykle postál docela dlouho. Už první terminál byly vyhozené peníze, tohle bude nemlich. Spíš bych rozšířil parkovací prostory. Široké okolí nádraží je obložené auty vesničanů z okolí dojíždějících k vlakům a těch pár desítek míst na místě starého autobusáku to nevyřeší.
A ta “vizualizace” je absolutně mimo realitu. Takhle to na místě nikdy nevypadalo, nevypadá a vypadat nebude.
Ta „vizualizace“ (příliš silné slovo pro ten grafický výtvor) je asi ze stejné líhně, jako „Terminál Semily“.
https://zdopravy.cz/o-61-draz-nez-pred-dvema-lety-stat-schvalil-promenu-nadrazi-v-semilech-za-197-milionu-korun-117085/
Dělá to dojem, že nějaký nezbedný student dostal za trest namalovat stříšku s autobusem (nebo vlakem) v nějakém neutrálním neidentifikovatelném prostředí, aby se to dalo universálně použít kdykoliv pro cokoliv.
Můžeme se modlit za to, aby oba projekty měly vyšší úroveň, než předložené „vizualizace“.
Je to vytvořeno ve Sketch UP a mě by to zabralo tak hodinu….
Takže radši budeme hasit „nedostatek“ parkovišť, než bychom autobusy poslali v potřebných časech, aby je lidé mohli využít i pro cestu na vlak…
A jaké autobusy tam budou jezdit? Dálkové staví u zimního stadionu, regionální na náměstí, autobusové nádraží v Soběslavi mělo dobrou kapacitu, ale minimální provoz cca 200 m od výpravní budovy.
Jako místní mohu potvrdit. Mínusy nechápu.
„A jaké autobusy tam budou jezdit?“
Není ten problém věcí krajského koordinátora dopravy ve spolupráci s městem? Lze předpokládat, že po takové investici objednatel dopravy (schvalovatel licence pro komerční linky) dá v Soběslavi podmínku zajíždění spojů k vlakovému nádraží.
A vlastník pozemku autobusové stanice bude chtít za každý vjezd X korun…..
Na současném aut. nádr. se v současné době využívají jen tři nástupiště z osmi. Pro těch osm linek, které tam jezdí to stačí bohatě. Linky které Soběslaví projíždějí nemá aut. nádr. žádný význam, tyto linky tam nezajíždějí proto, že by docházelo k časovému zdržení.