Přestavba křižovatky Mileta na okruhu v Hradci Králové. S nejnižší cenou přišla firma M-Silnice
Podoba křižovatky Mileta. Foto: Valbek
Stavba má pravomocné stavební povolení, probíhat by měla v letech 2024 a 2025.
Stavba má pravomocné stavební povolení, probíhat by měla v letech 2024 a 2025.
Tady je zase cyklistů se svým správným názorem. KdZ si to zaplatíte může tě si to udělat jak chcete, ale doku dopravní stavby platí DPH a daň z IAD, tak se můžete jít klouzat.
Tahle křižovatka je otresna svým řešením. Mela byt mimoúrovňová a bylo by. Alespoň, že chodci a cyklisti už tam nebudou jezdit/chodit na červené.
Stejně je to opět zprasek z kategorie “úsporných variant”. Možná stojí o trochu méně než civilizované řešení, i když spíš ne, v každém případě ale výsledek nestojí ani za tu nižší cenu, ani za ty komplikace. Něco jako náhrada děravé střechy nějakou méně děravou.
Vývoj projektu je velmi zajímavý. Původně měla být křižovatka mimoúrovňová, potom kruhový objezd a skončilo to jako stroads intersection. Nenávisti hradeckých ke kruhovým objezdům se ale nelze divit. Kotas jim tam dokázal navrhnout takovou parodii na kruhový obejzd, že má nižší propustonst než plně bezkolizní SSZ, které nahradil. Bohužel, při výpadcích SSZ bude tohle zabíjet lidi.
Toto už by si měl Hradec platit sám, původní význam I/31 po dostavbě dálničního obchvatu D11/D35 padl a silnice už slouží jen místní dopravě. Stejně tak jako VMO si Praha staví sama a stát na to nedá ani halíř
ale Praha je v tomhle jediná, okruhy jinde platí ŘSD… I/36 Pardubice, I/42 Brno…
U Pardubice nebo kde nemají dálnici a I/36, atd slouží k tranzitu to chápu, ale tady ŘSD postavilo dálniční okruh.
u Pardubic ze strany, kde se teď staví okruh (SV) dálnici (D35) o pár kilometrů vedle ve stejném směru mají.
SV obchvat je vnitřní propojka.
proto píšu okruh (a ne obchvat), stejně jako tady Gočárův okruh 🙂
jako vhodnější by byla severovýchodní tangenta, ale tak tomu neříká už vůbec nikdo
Melete totální nesmysl – VMO (Velký městský okruh) v Praze neexistuje (narozdíl od Brna – https://www.mestsky-okruh-brno.cz/kontakty/ kde je stavěn právě ŘSD), protože v Praze je rozestavěn MO (Městský okruh – https://mestskyokruh.info/ stavěný samostným hl.m.Praha, která je i samostatným 14. krajem ČR) i dálniční (V)PO (Velký) Pražský okruh – resp SOKP (silniční okruh kolem Prahy – https://www.okruhprahy.cz/) stavěný zase ŘSD!
Hradec se dál a dál utápí v čím dál větším autocentrismu a maximalizaci autodopravy. Namísto aby dodělali trolejové vedení aspoň po celým okruhu a udělali tam pruh pro trolejbusy, tak se snaží co nejvíce přiblížit americkému uspořádání typu STROAD… Jen teda tady cpou lidi do podchodů namísto 30metrových přechodů.
Naštěstí aspoň ježdění po městě na kole je v pohodě, protože je město velikostě akorát a mají poměrně solidní síť cyklostezek.
Rád se nechám nacpat do podchodu respektive podjezdu výměnou za nestání na červenou. Sice je to možná nemoderní a “nesprávné”, ale rozhodně je to rychlejší a pohodlnější než jinak nevyhnutelné otravné čekání, především při jízdě na kole.
Sice Kotas a spol. měli v plánu přeměnu Gočárova okruhu na městský bulvár kde by byl omezena IAD ale to by dopravu v HK totálně zazdilo. Díky různým omezením v centru je Gočárův okruh už skoro jediná cesta jak městem projet. A vyhradit jeden pruh pro MHD by přineslo jenom ještě větší kolony než v současnosti.
Gočárův okruh v Hradci Králové rozhodně nemá sloužit tzv. tranzitní dopravě (kvůli níž vznik i tento esteticky šílený prosklený tubus mezi bytovými domy na nadjezdu nad Pospíšilovou uiicí – https://maps.app.goo.gl/DWRrv4SZatpWqzYr6 ) – pro tranzitní dopravu jsou v Hradci Králové potřeba (dlouhodobě plánované) tzv severní tangenta ( https://salonkyhk.cz/zpravy/z-hradce/2023/srpen/rsd-vybralo-projektanty-severni-tangenty-stavet-se-ma-zacit-v-roce-2029/ ) a jižní spojka ( https://zdopravy.cz/jizni-spojka-v-hradci-kralove-ma-souhlas-eia-ceka-se-na-ni-uz-20-let-46630/ ), a s nimi se provoz na Gočátově okruhu rozhodně podstatně sníží ( https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/hradec-kralovehradecky-severni-tangenta-jizni-spojka-rsd-silnice-okruh-eia.A200421_544228_hradec-zpravy_tuu ) – zejména, když se na něm sníží kapacita pro IAD (individuální automobiovou dopravu) – a to právě vyhrazením pravého jízdního pruhu v každém směru MHD!
Pro Hradec by rozhodně bylo přínosnější zklidnění centra místo zprznění okruhu, třeba stažením Gočárovy a Pospíšilovy třídy do 1+1.
Kolik dle Vás má dnes Gočárova třída – https://maps.app.goo.gl/JKMYCXiSGpWJPpfi8 a Pospíšilova ulice – https://maps.app.goo.gl/xDD4oZ4Letbvb4b97 PRŮBĚŽNÝCH jízdních pruhů – v části mezi Velkým/Gočárovým a Malým městským okruhem? Upozorňuji, že odbočovací (případně připojovací) pruhy se nepočítají do počtu jízdních pruhů udávajících šířku komunikací!
Hmm, ta frekvence MHD tam zase není až tak hustá aby měla mít vyhrazený pruh. A navíc co znám z osobní zkušenosti tak právě tam k tak velkému zpoždění MHD nedochází – to největší získává na Kotasově KO u Auparku. A Severní spojka odvede tranzitní dopravu směrem na Rychnov a i ta dnes používá severní část Gočárova okruhu. Jižní spojka je ve stávající podobě jedna z největších kravin o kterých jsem slyšel. Pokud by byl prodloužena až za řeku na Moravské Předměstí tak by smysl měla. Ale v téhle podobě se dopravní zátěž max. přesune z Pražské / Gočárovy tř.… Číst vice »
Ježíš, to je hrozný. Řekl jim v Hradci někdo, že existují kruhové objezdy, které nejlevněji zajistí nejbezpečnější a nejplynulejší dopravu? Nebo se inspirují Prahou, kde raději všude rvou semafory a kruháč je tam téměř tabu?
V Hradci na městském okruhu je SSZ okružní křižovatka, dokonce hned navazující za touto řešenou. Takže ano, Hradec tohle řešení zná a klidně bych ho tady realizoval taky. Opět se posílají chodci a cyklisti do podchodů, jen aby IAD měla co nejpohodlnější průjezd.
Kruhová křižovatka tam sice je ale se semaforem což je ta nejblbější kombinace.
Tak přechod přes 6 průhů zcela jistě každý ocení, když bude muset čekat na zelenou, protože přes 3 pruhy přes…
Jo aha, na městském okruhu má být jen 1 pruh bez ohledu na dopravní zatížení. Protože řidič není člověk.
A nikdo na ni neumi jezdit. Kazdy se tam chova, jako na krizovatce, nikdo nerespektuje blikani jakk na kruhovem objezdu. Typicky kdyz jyem tudy jel z Jicina na Olomouc, tak ti vsichni jak tupe stado blika vkevo. A pri vyjezdu ne. Diky tomu me tam malem vzal jeden kamion v nocnim rezimu bez semaforu. Neblikal, ale sjizdel. Pro nej jel rovne…
U Milety je takový provoz od/k nemocnici že by auta z vedlejšího směru neměla šanci na kruhák vjet.
Proto by tam mela být MUK, nejen kvůli sanitám
Presne tak. Vse ostatni je pouze vyhazovani penez a prakticky dopravu neurychli.
Hodně lidí z Podzámčí se vyhýbá Miletě a volí cestu přes Moravské Předměstí, Petrof a na kruháč na brněnské.