Jižní spojka v Hradci Králové má souhlas EIA, čeká se na ni už 20 let

Pohled od pardubické tratě ve směru budoucí jižní spojky. Pramen: ŘSD, dokumentace EIAPohled od pardubické tratě ve směru budoucí jižní spojky. Pramen: ŘSD, dokumentace EIA

Ředitelství silnic a dálnic uspělo se svým záměrem stavby jižní spojky v Hradci Králové. Královéhradecký krajský úřad vydal v procesu

Ředitelství silnic a dálnic uspělo se svým záměrem stavby jižní spojky v Hradci Králové. Královéhradecký krajský úřad vydal v procesu EIA kladné stanovisko k tříkilometrové spojnici silnice číslo 11 s výpadovkou na Pardubice (I/37).

Půjde o novostavbu čtyřpruhové silnice se středním dělicím pásem a s celkovou šířkou 19 metrů. Jezdit by se zde mělo maximálně 70 kilometrů v hodině. Součástí nové spojky budou tři turbookružní křižovatky a jedna mimoúrovňová křižovatka.

Jižní spojka, Hradec Králové. Pramen: ŘSD, dokumentace EIA

Jižní spojka, Hradec Králové. Pramen: ŘSD, dokumentace EIA

Úřad pro další přípravu stanovil silničářům řadu podmínek. Budou muset například zpracovat novou hlukovou studii nebo monitorovat pohyb savců a obojživelníků. Stejně tak budou muset zachovat možnosti pro pohyb lidí v oblasti, a to kvůli rekreaci i kvůli přístupu k pozemkům. Mají rovněž upřednostnit vsakování vody před jejím odvedením pryč.

Hradecká jižní spojka je přitom příkladem pomalé cesty k realizaci. Od stabilizace trasy v územním plánu města už uplynulo 20 let a ani poklepání základního kamene se neblíží nijak závratnou rychlostí. Zahájení realizace se podle dokumentace EIA předpokládá v roce 2027 a uvedení do provozu v roce 2030. Ani s procesem EIA nebyl na ŘSD spěch. Dokumentace byla předložena až rok a půl poté, co královéhradecký krajský úřad rozhodl, že projekt bude posuzován podle zákona EIA.

 

 

Tagy EIA Hradec Králové I/11 I/37 Jižní spojka ŘSD Top
37 komentářů