Překvapení evropského trhu s auty: SUV mají už 30%, Octavia bronzová, Sandero 5.
Obliba aut kategorie SUV nebere konce a na evropském trhu míří pomalu k pokoření třetinového podílu trhu. V srpnu tvořily
Obliba aut kategorie SUV nebere konce a na evropském trhu míří pomalu k pokoření třetinového podílu trhu. V srpnu tvořily už 29,9% všech nově registrovaných aut.
Ukazuje to analýza dat z registrací nových vozidel, kterou zveřejnila společnost JATO Dynamics. Podle ní meziročně v srpnu prodeje SUV stouply o více než 22,9%. To je čtyřikrát rychlejší tempo, než růst celého trhu.
Podle statistik SUV ukusuje především z kategorie velkoprostorových vozidel, jejich prodeje spadly za srpen o více než 17%.
Podle značek vedl v srpnu stále Volkswagen, jehož tržní podíl ale dál klesl. Na druhém místě je PSA se svými značkami Peugeot, Citroën a DS, třetí aliance Renault – Nissan. Škoda byla v srpnu devátá.
Nejzajímavější posuny jsou ale v žebříčku jednotlivých nejprodávanějších modelů. Škoda Octavia ještě vylepšila červencové páté místo a dostala se až na třetí místo. Od druhého Renaultu Clio ji dělilo s 15 857 vozy 1002 vozů. Ještě větším překvapením je ale úspěch modelu Dacia Sandero. Ten se dostal s 13 828 poprvé na páté místo, což je historický úspěch této značky.
Do první padesátky nejprodávanějších modelů se dostaly ještě další auta vyráběná v Česku: 16. je Fabia, 27. Hyundai Tucson. Podle Hyundai nejlepší český kombík všech dob i30 se do první padesátky nejprodávanějších modelů nedostal.
Srpen a červenec patří k měsícům, kdy jsou prodeje nových aut jedny z nejnižších v celém roce a tak ze statistik plynou i různá překvapení ovlivněná relativně malými počty nových registrací. Registrace v srpnu jsou v průměru podle dat JATO o 31% nižší, než je měsíční průměr. Zejména je to znát v Itálii, kde se na dva týdny v srpnu ekonomika celé země prakticky zastaví kvůli dovoleným. I proto v srpnu pravidelně ztrácí hlavně Fiat či Alfa Romeo.