Přehledně: Snažší výstavba či nový systém sankcí pro řidiče. Ministerstvo ukázalo, jaké zákony chce změnit
Nový obchvat Prostějova. Foto: Strabag
Novelizace zákona o dráhách přinese jasnější pravidla pro dopravce při kompenzacích cestujících za zpoždění.
Takže vlastně vůbec neřekli co budou dělat. Ale hlavně vše budou měnit.
Ehmmm, to je to dělání. Prostě některé věci je potřeba novelizovat a upravit. Legislativní část je neoddělitelná součást toho, co ministerstvo(vláda) dělá.
Ono jako heslo Dálnice! Dálnice! Dálnice! nám taky nic neřekne a ani to, když vyjmenují ty, které chtějí postavit. Ty plány tu jsou dávno, jen jde o to, jak to třeba urychlit. A na to musíte upravit legislativu.
Jinak já jsem rád, že si bude úředník umět sáhnout do systému STK a já nebudu zas muset lítat s nějakým papírem.
Sci-fi jako už po každých volbách.
Jak co. Třeba úprava stavebního zákona už byla připravena v minulém volebním období, akorát si ANO tlačilo svoji verzi bez ohledu na ostatní. https://www.pirati.cz/tiskove-zpravy/stavebni-zakon.html
V novele zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích je hlavně připraveno mimo jiné zvýšení věku vozidla veteránské testace na 40 let stáří a podstatné ztížení testací vozidel na ,, véčka ,, tak kdo má letos auta připravené na testaci, neodkládejte to na poslední chvíli.
Opravdu? Tak to je prvotřídní svinstvo.
Je třeba začít čistit bordel po tom uječeným Slovákovi. A nejen na dopravě. Jen tak dále, takovýchto zpráv více.
“Méně závažné přestupky proto budou trestány mírněji, zatímco u závažných se sankce zpřísní.” Čti “Obtížně prokazatelné nebezpečné chování bude trestáno mírněji nebo vůbec, zatímco u čistě formálních a snadno prokazatelných přestupků se sankce zpřísní s ohledem na snazší výběr peněz, bezpečnost nás vůbec nezajímá.”
https://vysocina.rozhlas.cz/brtnice-u-jihlavy-nikdy-nekonci-znacka-na-okraji-mesta-nema-preskrtnuty-nazev-7113740
Naštěstí mají policajti rozum, že nepokutují za chybně umístěnou značkou. Případný soud by projeli.
Tak to určitě. 😃😃😃
Jaké přestupky máte na mysli?
Pojďme se pobavit o tom, zda-li je prospěšné změnit právní formu ŘSD? Nevidím do právních kliček a nechápu právní a praktický dopad tohoto „manévru“. K čemu to je vlastně dobré? Je to kvůli efektivitě anebo je to jen kádrová čistka po změně vlády? Prosím poraďte.
Už jen to, že s tím konečně začala minulá vláda a současná bude pokračovat, je nějaký důkaz. Přečtěte si prosím třeba tohle: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/rsd-zamestnanci-statni-stavebni-firmy-sprava-silnic-a-dalnic.A210512_085734_eko-doprava_maz
(a redakci se omlouvám za distribuci idnes)
1) Vzhledem k tomu, ze novy ministr uz potvrdil, ze R. Matl dal povede RSD, tak tohle nemuze o kadrove cistce.
2) o zmene pravniho stavu a prejmenovani RSD na uchyceni vrtaku (SDS) se uz mluvilo minimalne v dubnu minuleho roku (https://zdopravy.cz/sprava-dalnic-a-silnic-rsd-se-zmeni-na-statni-organizaci-aby-mohlo-lepe-platit-odborniky-80111/) (tedy za minule vlady).
Narozdil od ponechani R.Matla a zmeny pravniho stavu, tak doufam, ze prejmenovani neprojde, RSD muze prestat byt zkratkou a zustat pouhym nazvem.
Děkuji, pánové.
Popis toho co změnit … popisuje stav před cca 10 lety
https://www.e15.cz/rozhovory/david-cermak-na-rsd-zatim-potkavam-jen-kostlivce-769882
Ále nový systém sankcí pro řidiče, od 1.1.2022 se zase zpřísňovalo, nebezpečné přestupky jako parkování na invalidech za 2 body, nestihnutí projetí křižovatky na oranžovou za 6 bodů, předjíždění na plné čáře nově za 5000 (rovných předhledných úseků s plnou čárou máme habaděj). Netvrdím, že je správné dělat přestupky, ale kdo jezdí často, přestupkům se nevyhne, i když pár lidí bude lhát, že jsou Mirci Dušínové. Za to skutečně nebezpeční víkendoví řidiči budou zase v o něco větší výhodě.
jasne-kdo jezdi casto, musi delat prestupky… to je logika tak do ustavu v dobranech…
Tak já jsem za 10 let ježdění platil jedinou pokutu a to za špatné parkování (botičku), nevšiml jsem si značky za keřem. A to jsem jezdil pravidelně přes Barrandov, kde je kamer jak nas…..
Což ale nic nevypovídá o tom jak jezdíte. To taky může znamenat jen to, že dohled PČR na dodržováním pravidel na silnicích je naprosto tristní a zpravidla se omezuje pouze na rychlost. Věci jako nedovolené nebo nebezpečné předjíždění, nedávání předností atp. neřeší vůbec.
Dohled a vymáhání pravidel sil. provozu je nepochybně tristní. O víkendu a nebo v Po ráno když jedu po D11 do Prahy, tak se svou rychlostí 135 km/h na tacho, tj. v reálu poctivých 130, patřím k nejpomalejším, 150 – 160 je normální rychlost, a najdou se i rychlejší. Nedodržuje se bezpečná vzdálenost mezi vozidly. Mám spočítáno z nedávného čekání večer v Praze na autobus, že plus mínus každé 10. auto má vadu na světlech, evidentně se ani nesnaží je opravit dokud to vydrží, než pojedou do servisu apod. Že se nebliká při odbočování vpravo již řadu let je normál,… Číst vice »
Jen dodám – výkonnost silniční policie se měří počtem ojetých/vyřazených aut a počtem hlavně nově zakoupených, čím dál lepších aut, aby si příšlušníci měli v čem vozit zadky..
Předjíždění přes plnou čáru nebo na zákazu se vyhne každej kdo chce, to není o tom jestli jsem Mirek Dušín. To že někde je plná čára vy nevíte proč ještě neznamená, že tam není správně.
Zastavovat máte už na oranžovou.
Jistě, ale pokud to lze. Pokud bude křižovatku možné projet a oranžová mi skočí když budu míjet příčnou čáru tak těžko budu zastavovat. V tom případě hrozí minimálně to, že zůstanete stát za semaforem na přechodu kde budete překážet chodcům a rovněž pak budete mít velký problém vědět, kdy můžete jet a v horším případě nehoda. Vše je ale o konkrétní situaci. Někdy člověk stojí před semaforem i na zelenou.
Je to tak. Já jen, že ten „výchozí“ stav je zastavit, pokud to nejde, ne projet to, nestihnout a pak si stěžovat na diskusi.
S 1b – Signál se žlutým světlem „Pozor!“
Signál znamená pro řidiče povinnost zastavit vozidlo před dopravní značkou „Příčná čára souvislá“, „Příčná čára souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!“ a „Příčná čára souvislá s nápisem STOP“, a kde taková dopravní značka není, před světelným signalizačním zařízením (semaforem).
Je-li však vozidlo při rozsvícení tohoto signálu již tak blízko, že by řidič nemohl vozidlo bezpečně zastavit, smí pokračovat v jízdě.
* „zastavit, pokud to jde“, samozřejmě
Ano, tak je to v pořádku.
Myslím si, že problematická je zde situace, pokud má nějaké vozidlo čas k brzdění delší než tři sekundy (což je nejkratší doba žluté), a pak tedy čáru skutečně projede na červenou.
Pak je samozřejmě možné, že to řidič špatně odhadne – pokud je na semaforu zelená, tak to řeším tím způsobem, že si určím od kterého místa budu na žlutou brzdit a kde už ne.
Co to je za blbost? To jako že se budu blížit k semaforu na kterém bude svítit zelená a když budu tento míjet skočí oranžová a já nebudu již prudce brzdit a budu pokračovat v jízdě odnesu to, že nějaký „chytrák“ bude rychlejší než rychlý? Předpokládám, že v tom případě se bude řešit to, kde moje vozidlo bylo, když skočila oranžová. Pokud se rozsvítí oranžová a člověk bude dále a bude spoléhat na to, že to stihne tak to chápu. A ano, máte pravdu. Rovných úseků s plnou čárou je habaděj. Ale také jsou to mnohdy úseky, kdy je na… Číst vice »