Přehledně: Přejezdy, budovy i muvky aneb kde skončí miliarda eur z rekordní půjčky
Modernizace stanice Vsetín. Pramen: Správa železnic
Vedle staveb budoucích nebo probíhajících zahrnuje seznam i stavby dokončené.
Vedle staveb budoucích nebo probíhajících zahrnuje seznam i stavby dokončené.
Aha, takže Ostrava-Frýdek-Místek opět nic.
No prostě jen další půjčky. Skrýté. Mimo dluh státu. Socky opět nemají na to aby normálně z daní investovaly do běžného rozvoje. Jenom na dluh. na dluh… A ještě mají stovky miliard deficit. Zdražují všechno. Elektřinu firmám, domácnostem. Daně zvyšují. A stejně nic..
Nevíte o seznamu přejezdů, které se mají rušit? Zajímá mě, jestli tam bude nějaký mezi Prahou a Pardubicemi nebo na jiných koridorových tratích.
Já tomu nerozumím – my si teď půjčujeme na stavby, které už jsou hotové? V tom je nějaký stroj času?
Již zrealizované stavby snad bývají také již zaplacené, ne? (ok, faktury mají nějaký termín splatnosti, ale..).
Navíc, půjčovat si peníze na již dokončené akce: kdyby tato půjčka nepřišla, tak by ty akce nebyly zaplaceny? To zde někdo tak hrůzostrašně hospodařil, že rozjel investiční akci bez finančního krytí?
Co je to za účetní hrátky?!?
https://zdopravy.cz/rekordni-rozestavenost-neni-zatim-financne-kryta-stat-jedna-o-uveru-od-eib-153535/
Pardon, chtěl jsem ještě dopsat, že horší nakládání s finančními prostředky už snad být nemůže….
…… vybavení vozidel MUV ETCS, my jsme fakt idioti. Horší
Takže mají jezdit bez vlakového zabezpečovacího zařízení?
Píše se rok 2025+ a máme na přejezdu nehodu.
Ano, vozidlo nemělo ETCS, ale nebyl to řidič náklaďáku. Bohužel, zabezpečení o MUVce nevědlo, protože někdo rozhodl, že rozkaz stačí, přejezd byl v poruše. Ani toho „kopáče“ nestavěli, byl jim odebrán. Tentokrát to ale nebyla Regionova jedoucí 50 km/h.
V listopadu 2021 se „koplo“ do ŽST Vsetín, skoro o 2 roky později je zde půjčka z EIB, ve které je zahrnuta i daná stanice. Může mi tohle někdo vysvětlit, protože kdyby ta půjčka nebyla, tak co by to znamenalo… (sám nevím, do hlavy lidem ze SŽ nevidím).
Pro stavbu by to neznamenalo nic, jedná se o zdroj financování.
Rekonstrukce, optimalizace, modernizace… tahle kouzelná slova jsou odpovědí na to, proč to musí tak propagovat. V jízdním řádu totiž běžný cestující žádné zlepšení nezaznamená.
Protože by si musel vzít ten jízdní řád a podívat se do něj. A to jak před akcí, tak po jejich skončení.
Dřív se jezdilo Praha-Ostrava za 5 až 6 hodin.
Ano, ale to se bavíme o přelomu 80. a 90. let dnešní jediné úzké hrdlo, které trápí i směr Brno je úsek Ústí nad Orlicí-Choceň, který zrychlí dopravu minimálně o 10 minut, pak se jedná i o stav vozidlového parku a tam krom elektrických a netrakčních jednotek, krom části vozů řady UIC-Z se bavíme o rychlostech nižších než 160 km/h a o lokomotivách ani nemluvě, navíc s ETCS a jednotnou napájecí soustavou pošleme do důchodu možná přesluhující, ale pomalu nenahraditelné lokomotivy řady 151, v tom je ten problém, když vezme v potaz finanční hledisko, kolik sežerou opravy vozidel a jejich… Číst vice »
Zrovna Praha-Ostrava je nahrávka na smeč. Dlouhé roky se dalo dostat na Svinov pod 3 hodiny, kolik je to teď? Po mnoha letech protrpěných rekonstrukcí se stěží dostaneme pod 3h10min. A i přes vatu v JŘ se člověk spěchající na schůzku nebo na přestup stále musí obávat zpoždění.
Teď co si představit pod pojmem „dlouhé roky“?
Nahlédnu-li do JŘ 2006 tak Pendolíno jezdí cca 3:30.
A toho zpoždění bych se bál hlavně. Nikdy jsem za posledních pár let nedojel na téhle trase včas (nedojíždím, ale jezdím dost často).
Než doba jízdy podle JŘ mě trápí více měnící se zpoždění a negarantované přípoje!
Před chvílí jsem dojel. 30 minut zpoždění. K čemu vůbec ty jízdní řády jsou? Je to jen taková teorie, jak by to mohlo dojet.
Kdybych nemusel přestupovat, tak mě to tolik nes…
ano, kvůli běžícím stavbám a hustému provozu je tam +15 minut. Ale ne plus 150 minut!
Kdyby se nedělalo nic, tak je to pořád těch 5-6 hodin plus zpoždění. Vsacan míval klidně 2 hodiny v půlce trasy.
Mně nevadí, že se něco dělá a je kvůli tomu zpoždění. Třeba NAD na Táborsku jsem kvitoval s povděkem a byl jsem se i podívat, jak postupuje stavba… Ale musí tam ten výsledek pak být vidět, ne že se to dokončí, z našich daní zaplatí a všechno je při starém. Což je bohužel 90% železničních staveb v ČR.
SŽ si půjčuje i na zrušení 30 přejezdů? To si delaji srandu ?
Mimoúrovňový přejezd=o 99% nižší pravděpodobnost nehody s nevlaky…
To nepochybně. Ovšem položka „Closure of approx. 30 level crossings“ opravu neznamená, že se bude financovat 30 podjezdů/nadjezdů. Když ten jeden jediný financovaný má svou kapitolu 3.2.
Neauta a nevlaky? Takhle snad mluví jen Venda Klausů.
Jaký budovy? Já tam vidím jen Pardubice
Vidím tam i budovy Praha hl.n., Vsetín, Královo Pole.
Ten Vsetín je ale celé nádraží i s barákem, ne jen barák
Jistě, Krpole taky.
A také nové koleje se spojkou až do Ústí u Vsetína.