Přehledně: Návrat RegioSharků do Zlína, rychleji do Brna. Co přinese nový jízdní řád ve Zlínském kraji
Jednotky RegioShark ve Zlínském kraji. Foto: IDZK
Všechny vlaky budou nově vybaveny jízdenkovými automaty.
Všechny vlaky budou nově vybaveny jízdenkovými automaty.
„Na trati přes krajské město zajistí jednotky 844 provoz všech spojů.“ → tak nezajistí, dál tu jezdí i Regionova 🙁
Podíval jsem se na vazbu Zlín-UH kombinací Os a R13 a toto spojení zpatlali, neboť v Otrokovicích ujíždí Slovácký expres o pár minut, takže je nutný další přestup. Diletanti…
Prý konečně ruší v Brně koňku a nahradí jí,nějací šulíni,či snad-šaliny!
Linka 300 je určitě dobré řešení rortrženého slováckého trojměstí. Jen se bude muset opravit ten bohužel jediný most od Starého města.
Zůstane vlakový personál po nástupu automatů?
Proc vůbec RegioSharky ze Zlínského kraje zmizely…..
Nezmizely. Jezdily a jezdí z Kojetína přes Kroměříž.
Krom toho jezdíval jeden RegioShark z Vizovic polokružní jízdu venkovem, ale autobusek je výrazně levnější
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=Os&cislo=14232&nazev=&rok=2016
Ty si venkov ty lopato.
Inu, v našich městech už před cca 100 lety nastával trend elektrovagonků, namísto vagonků čoudících či vagonků, po kterých zůstávaly koňské výkaly
https://www.irozhlas.cz/node/5911247
Zatímco my na venkově jsme jezdili, převážně jezdíme a budeme jezdit čoudícími autíčky a autobusky, popř. trolejbusky či baterkobusky.
Nezmizely
Zmizely pouze z trati 331…. Čunek je tehda nechtěl platit.
Ne, my pasažéři jsme je nechtěli.
Neboť autobusek byl pohodlnější, rychlejší (=nedělal polookružní výlet z Vizovic na Slovácko) a zejména byl levnější.
No a tipec drahým/těžkým dieslvagonků RegioShark zatnule chystaná pavučinka nad kolejemi do Zlína, která se už touhle dobou dle slibů Babišovy/Okamurovy vlády měla dokončovat. Cituji z článku za Faltýnka/Havlíčka/Schillerové: „Hotovo by mohlo být do konce roku 2023“
https://zdopravy.cz/elektrizace-zlina-dostala-zelenou-prestavba-trati-vyjde-na-12-miliard-1891/
Obsah budiž, ale ta forma Axeli…
Ale chápu, trolit je nutné, zřejmě.
Jen dotaz, kdo bude provozovat ty automaty? Bude to Zlínský kraj nebo ČD? Bude možné v těch automatech zakoupit i jízdenky OneTicket, nebo jen IDZK?
1) K návratu RegioSharků není moc co dodat. Málokdo bude proti. 2) RegioPantery na lince Břeclav – Přerov rovněž posun k lepšímu. Doposud tam jezdí vysloužilé vozy, kde splašky z WC padají na trať. Jenže tato linka Os vlaků má i jiný problém a to je nízká vytíženost. Trať 330 je především rychlíková a pro dopravu mezi významnějšími městy (Břeclav, Hodonín, Přerov), či významnými uzly (např. Staré Město, Otrokovice, Hulín) jsou rychlejší a komfortnější rychlíkové linky, zejména R13, ale i R18 a Ex4. Co se týče obsluhy venkovských zastávek, tyto jsou mnohdy málo atraktivní kvůli velkým vzdálenostem od center obcí.… Číst vice »
Že by Os na 330 zely prázdnotou, to si fakt nemyslím. Naopak, zejména pro mezikrajskou dopravu jsou nepostradatelné. Zkuste se třeba z těch vašich Kostelan, nebo sousedních Nedakonic, dostat do Břeclavi. Nebo opačně, z Hodonína do Napajedel, či Huštěnovic (Babice, tedy Hamé). A že takto nejezdí za prací zrovna málo lidí. A zpoždění je dost o náhodě, ale rychlíkům se nevyhýbá taky. Jen, ty R mají mnohem více vaty po trase, takže je to méně vidět, než u Os. Ale když se špatně sejde čekání na přípoje v Olomouci, Hulíně, Otrokovicích i Starém městě (a že jsem to už zažil… Číst vice »
Netvrdím, že linka S9 není užitečná, jen to, že by mohla být ještě užitečnější. Záměrně neřeší otázku, jak to udělat, o tom není úvodní článek, a následně ani můj komentář. Co se týče této otázky, třeba dopravní aktivista Jan Kolařík, který má dnes už vliv na kraji, vidí jako řešení zlepšení napojení souměstí Kunovice – UH – SM na Staroměstské nádraží. Zlepšením napojení nádraží se má souměstí s 37 000 obyvateli přiblížit železniční dopravě. Ve svém dokumentů „Šťastná linka 77“ píše o lince S9 toto; „Odblokování potenciálu vlakové linky S9 (zasávkové osobní vlaky. Linka má nedostatečně využitý potenciál tržeb, protože… Číst vice »
No, aspoň tam není plán na rozdělení té linky, jak to kraj a Koved ještě nedávno prosazovali. Snad je to signál správným směrem.
Na druhou stranu dobře poukazuje, že takové obce jako Kostelany, Huštěnovice, Babice a Napajedla to dobré spojení na vlak nemají. (A vlastně ani ne to Staré Město, co se týče pěší docházky, ale tam autobusy staví)
Zaspalemu Zlinu uz nepomuze nic, ani Regio-Shark, ani Regio-Lion. Co se tyce zeleznice a jeji infrastruktury je Zlin na urovni zacatku 20. stoleti, staci se podivat na tu boudu, kterou si stale dovoli nazyvat nadrazi Zlin-Stred.
Ve Zline se kdo muze, vyhyba MHD i vlakum, protoze proste nedava smysl a je pomala a zastarala. Proto zlinska doprava ve spickach pravidelne kolabuje a projet nekam Zlinem trva klidne bez problemu i hodinu.
Já vlakem do Zlína občas jedu.
A v případě cestování Zlínem tvrdím, že je výjimka z pravidla = automobilová spolujízda zde není alternativou k veřejné dopravě, protože silnice kapacitně ani zdaleka nestačí, což má dopad i na trolejbusovou MHD. A vlivem kopcovitého terénu je extrémní nedostatek parkovacích míst.
Doprava sice kolabuje, ale nějak nevidím co je ve Zlíně špatného na MHD (kromě toho že je zdržována auty).
Nechť žije dopravní skanzen ve Zlínském kraji. Před xx lety jsme byli z veřejné dopravy vyhnáni a těžko se tam teď bude někdo vracet.
Já si myslím, že ve Zlínském kraji si nemáte na co stěžovat. Máte tam moderní vlaky, v nabídce ČD to je RegioShark, ve kterém můžete jezdit v 1. třídě s jízdenkou do 2., a ty vlaky z Přerova do Břeclavi, které jsou složeny z vozů Bdmtee275/281 mají alespoň toho jednoho sysla, a také tam máte na hodně tratích Arrivu, která si některé soupravy pronajímá od LEO Expressu. A máte tam skvělé autobusy. Navíc máte kvalitní IDS, můžete si koupit jízdenku IDS online, ano, mrzí mě, že IDZK nemá svou aplikaci nebo že to nejde koupit přes aplikaci ODIS, ale přes… Číst vice »
A kde je to na jaře halasně ohlašované opětovné zavedení OS vlaků Horní Lideč – Půchov ? Zbylo jen velké ticho a určitě se najde spousta výmluv ,proč se to nepodařilo . Ale co bychom v pohraničí chtěli ….
Je to dole v prezentaci:
https://www.idzk.cz/novinky-v-jizdnich-radech-co-nas-ceka-na-zeleznici
Kraj s nimi počítá příští rok, zpozdila to slovenská strana, kde bylo dlouho bezvládí.
Jak říkám, výmluva se zase najde,příští rok jsou pro změnu volby u nás
Spíše si myslím, že vládnoucí partička kvazi-sociální demokracie, co spolu mluví (Holešov, Hulín, Kroměříž) ve Zlínském kraji se soustředili na oblast okolo svého humna tj. 1/10 Zl. kraje a zbývajících 9/10 Zlínského kraje odflákli.
Na Slovensku je bezvládí od roku 1993.
Ale kdeže. Nechci se vyjadřovat k tamní politicie, ale nechápu proč se strefujete do slovenských voličů.
Koho si na Slovensku zvolí, takové partaje jim zpravidla vládnou.
A tipuji že z Bylnice do Trenčianské Teplé to znamená ještě o rok později.
„Mezi Brnem a Uherským Hradištěm pak budou zrychlené autobusy jezdit každou hodinu. Trasu zvládnou za 1 hodinu a 20 minut…“
To jako vážně? Do Brna se rychleji dostanu autobusem než vlakem? Tak to je hodně smutné.
Za stejný čas to zvládají i některé busy na trase Zlín – Brno, ty ale nejedou přes Hradiště. Už nějaký ten pátek tak jezdím, protože tam většinou pospíchám a nemám čas na dobrodružství. Zvláštní je, že vlakem zpátky většinou nemám problém. Ale ta ranní cesta průsery snad přitahuje, nebo je přitahuju já.
Tak ne všude vede přímá železnice, ten vlak obslouží i Veselí a Kyjov. Nebo se dá jet vlakem přes Břeclav, což je o 15 minut pomalejší než ten expresní bus s větším rizikem zpoždění.
Pochopitelně v Hradišti mají možnost jet do Brna přes Staré Město. To samé si můžou říct i ve Bzenci, odkud se dá snadno dostat do Moravského Písku. Ostatní na S6 mají smůlu, poněvadž jezdit po této trati do Brna je katastrofa.
A přesto to denně dělají stovky, možná tisíce lidí, ale stížnosti jsou slyšet jen a pouze od vás. Zvláštní, nemyslíte? Jestli ono to nebude tím, že kdo jednou zkusil auto, nebo autobus po neustále ucpané D1, raději příště pojede do Brna po mnohem spolehlivější, byť uznávám, ne zcela ideální, Vláře.
Ve vlaku se dá dělat věcí, to není potřeba spěchat jako autem nebo i autobusem.
To souhlasím, ale ve vlaku v 21. století, ne v bdmtee (nebo spíš ŽumpoJet), ve kterém si člověk může maximálně políbit víte co.
Nesouhlasím. Vše dokázal Covid. Zatímco na jiné tratě se vrátil původní počet cestujících (možná i vyšší), na S6 citelně nejezdí původní počet. Proč asi? A auta/autobusy jsou méně spolehlivé než vlaky na S6? Jestli jste si tím jistý, tak se prosím vzbuďte. Snad chápete, že když se na to kašle, tak to není stejné, ale rok od roku horší.
Nejkratší cesta vede přes Chřiby (aka Buchlovské hory), tam vážně vlak nejede…
Vlakem bez přestupu 110 minut, vlakem s přestupem 80 – 90 minut. Autobus je „papírově“ rychlejší, ale má to svoje ALE.. Jak upozorňují Pavel B. a Twix, minimálně v ranní a odpolední brněnské dopravní špičce /popojíždí se od Holubic až na Zvonec/ si k jízdní době autobusu na této trase přičtěte 25 – 50 minut.
Jeden dotaz. Nevíte někdo, jestli Panteři pro 330 budou taky deponováni v Brně, jako současné soupravy, nebo už někomu docvaklo, že toto je fakt drahý špás a budou někde blíž (nejspíš asi Olomouc)?
V Olomouci.
„Automaty budou přijímat hotovost, stejně jako platební metody Apple Pay a Google Pay, bankovní kartu nebo kartu Zetka.“
Tohle platit nebude nebo je to jen opomenuto zmínit?
„Jsme taky kompatibilní s kartou Moravskoslezského kraje ODISka – takže u nás můžete k platbě použít ODISKu a naopak Zetkou zaplatíte i v Moravskoslezském kraji.“
ODISky platit určitě budou, jen tisková zpráva nezmiňuje všechno.
Škoda toho přestupu ve Starém městě u UH. Jinak krok správným směrem, s tím de-facto 1h taktem R13 (aspoň teda ve špičce).
Sharky opět do Zlína… neuvěřitelný paradox, že už v roce 2014 jsem jel Sharkem až do Vizovic, ale později ze zlínské trati Sharky opět zmizely ve prospěch Regionov…
Taky je škoda, že první tři ranní R13 pojedou dál jen z Hodonína a poslední čtyři večerní jen do Hodonína. Ve výsledku tedy z toho, co dnes jede jen do Hodonína pojede do Starého Města (a zpět) jen dva páry vlaků odpoledne. Což není zase aý tak velké zlepšení. Přitom tu mohl tu vzniknout skvělý hodinový takt ve špičce Brno – Staré město a zpět, ale zjevně není zájem. Škoda. Snad příště.
přestupy ve valmezu hnus. Ještě mohly zmizet Regionovy
RegioNovy už budou naštěstí jen na Zborovičce. Jinak pokud vím z celého kraje mizí.
jj dohromady by měla zůstat 1x 810 jako železná záloha a asi 3-4 regíny na zborku
Takže Regionov a 810 se Zlínský kraj skoro zbavil. Ale co humusy 845? Ty zmizí kdy? Až skončí Arrivě smlouva?
Ja teda nevím jak na jiných tratí, ale přes UH jsem viděl za celý rok 845 projet jen párkrát, spočítal bych to na prstech jedné ruky a to ještě v době, kdy byl vlak skoro prázdný.
Ve valmezu se ty šunky 845 stále vyskytují.. to je horší jak modernizovaná 810
Budou i na vlacích směr Frenštát.
I když je fakt, že ve Zlínském kraji jedou jen pár km.
To je Moravskoslezský kraj.. a nejezdí na všech spojích.. střídají se s kvatry.
Co bude jezdit na vložených Sp Olomouc – Staré Město? Vzhledem k tomu že jezdí i vložené Sp Brno – Hodonín, není daleko k hodinovému intervalu celé R13…
Mám strach, že tam bude jezdit to, co dneska na osobáku, tj. 362-ka se Syslem – kam by to jinam přesunuli:-)). A na tom Sp ten vysoký nástup bude asi míň vadit, než na osobáku, co staví všude a potřebuje rychle měnit lidi – na to je Regiopanter jednoznačně lepší.
Sysyl do Bohumína, a na Ostrava – Frýdlant. 754-086 už je připravena.
Ale ještě včera jezdila s klasikou bez sysla.
Tak on se ten sysel jen tak sám nevyskytne .. něco ho musí nahradit.
Pokud vím tak jeden sysel přijde.
Šarik. Dočasně.
Dle smlouvy na soubor C (D/2611/2022/DOP) je sjednáno od 12/2023 na Os Přerov – Břeclav toto:
362 WTB + 2 x Bdmtee + 961
Vzhledem k uvolněným Bdmtee z JMK předpokládám, že bude zájem je použít
O dieslvagoncích se ve smlouvě nic nepíše.
Spěte dál…
Vy máte odkaz na nějaké závazný dokument, že Zlínský kraj za vlády ANO/ČSSD chce udělat další pitomost = dotovat těžké/drahé/pomalé dieslvagonky na elektrifikované trati umožňující vysokou maximálku ?
Jo jo, dotace, „dieselvagonky“… Už abyste se vrátil kam patříte, bývala to tady relativně kvalitní diskuze.
Máte-li odkaz na oficiální dokument, že Olomouc-Staré Město budou jezdit dieslvagonky, tak jste se mohl podělit.
Víte, toto je diskuze normálních lidí.
Ne putyka/čtyřka šotofanatiků.
Naučte se používat korektní termíny a mluvit za sebe. Ale to je na vás asi moc složité, jinak byste to za tu dobu, co tu plevelíte, zvládl.
Takže fakt nemáte dokument, jestli dieslvagonky budou jezdit Olomouc-Staré Město
To jste mohl napsat rovnou a „nedělat ramena“, že máte něco k tématu.
Až přestanete trolit výrazy typu „dieslvagonky“ a podobnými nesmysly a až se přestanete pasovat do role mluvčího „normálních lidí“, pak se možná bude o čem bavit. Jinak jste jen trol co tu chodí otravovat.
Vaše předpoklady.. bdmtee skončí .
Do doby dodání plného počtu Regiopanterů tam budou 844.
to že zničily přestupy do Zborovic z šariků jedoucích z rožnova když cestující přijede do kromzla a zjistí že regína už je skoro ve zborovicach navíc zjistí že tam bude čekat půl hodiny na odjezd v době kdy se počet cestujících zvedá tak kraj místo přidaní spoje kolem 20 hodiny o který se každý rok žádá tak radši dosavadní poslední a ostatní posune na odjezdu o 20 minut dopředu aby to nikdo nestíhal… podle nich je posunutí spojů dopředu aktraktivnější a lepší než k zavedeným odjezdům přidat další, hlavně že to pojede kdesi do Bystřice. podobná prasárnu plánovali u postoupek… Číst vice »
A kolik lidí jezdí z Rožnova/Valmezu do Zborovic?
to vám nedokážu říct jestli někdo jede z počáteční stanice či valmezu ale nejčastěji jsou spoje využívány v přestupné stanici hulín z rychlíků či osobáků ze směrů přerov/otrokovice/zlín/uh atd.. někdy se jedná i o 5 více cestujících kteří přestupují na 810 do zborovic nedávno při posledním spoji do zborovic nás od hulína přestupovalo 8 do krabičky
Já třeba jezdím z Rajnošek do Zdounek a pro mě tohle spojení končí, prostě buď dlouhé čekání v KM nebo bus Jeden starší pár jednou týdně jezdil z Valmezu až do Zborovic. V KM takhle přestupovalo z přímých vlaků od Valmezu někdy i 5-6 lidí, což nebylo zrovna málo. Takhle se brzy začne nad Zborovskou tratí smrákat.
Doporučuji vám napsat tuto informaci poslat na email maly@koved.cz ten mi posledně odpovídal na zpackané dřívější odjezdy
Takže Čunkem odmítnutí Žraloci se v neděli vrací? Jupí, tak to stojí za zvážení pondělní cestu do Brna a zpět vlakem.
Ale to že naprosto zničili přestupní vazby ve Valašském Meziříčí Os Rožnov x Ex2 o tom ani zmínka.
Největší frekvence z Rožnova dnes ve 12:46 byla právě na přestup na EC126 směr Olomouc a Praha. Od nového gvd příjezd z Rožnova 13:19 a EC odjíždí 13:12,
Inu, ANO (Akce Nespokojených Občanů) + ČSSD.
Tak to už vypadá jako cílená sabotáž, i když vůbec nepochybuju o tom, že to někdo kompetentní bude umět zdůvodnit.
já už si dopisoval s jedním dotyčným a odpověděl že v současné době jsou jízdní řády již uzavřené. Vývoj v počtu cestujících budeme sledovat a případně jízdní řád dle finančních možností Zlínského kraje upravíme
Tu odpověď dotyčný vymyslel sám, nebo ji napsal stylem CtrlC + CtrlV?
Asi se inspirovali podle jihočeského kraje. Tady přijedete expresem od Prahy a za minutu odjíždí negarantovaný přípoj do Linze. A je to tak už šest let od té doby co tu bydlím. Podobně ujíždí v Rybníku přípojný osobák na Lipno. O minutu.
A mimochodem, další přípoj z ČB na Linec nejede v taktu za hodinu. Ale třeba i za tři hodiny.
Kancelář pro uvádění románových příběhů na pravou míru upřesňuje, že všechny vlaky od Budějovic přijíždějí do Rybníka před celou (s výjimkou 3887 ve 22:02) a všechny Os na Lipno odjíždějí po celé (kromě 18846 ve 20:57). I v případě výjimek přípoj zajištěn je (odjezd na Lipno 22:07 resp. příjezd od Budějic 20:52). Takže tady prachsprostě lžete, stejně jako s těmi děrami – žádná tříhodinová na 196 v letošním grafikonu není.
V Budějicích přípoje od Ex skutečně nejsou, protože se nestíhají, ale vždycky je tam přípoj od rychlíku.
Oficiální citace u dopisu od Kovedu na námitky k rozvázání pripoju :Vazby ve Valašském Meziříčí mezi vlaky Ex2 a S4 (S42/S2) jsou dány u dálkové dopravy časovou polohou uzlu Olomouc a volnou trasou na koridoru, u regionální dopravy možnostmi křižování na jednokolejné trati a celkovém konceptu nabídky (uzel Kojetín, Hulín, Bystřice pod Hostýnem,…). Pro jízdní řád 2024 jsme na trati Kojetín – Rožnov pod Radhoštěm upřednostnili provozní koncept bez dvou cca půlhodinových prostojů vlaků v Kroměříži a Valašském Meziříčí. Kromě úspory cestovní doby pro cestující jsme uspořili vozidlo, vlakovou četu a náklady za vybavení vozidla zabezpečovacím zařízením ETCS. Z toho… Číst vice »
Takže uspořili vozidlo a vyprázdnili všechna ostatní? Tak se dělá veřejná doprava. 🙂
Já se obávám, že tohle když by se prezentovalo komukoliv ve Švýcarsku, Rakousku atd. tak by sem už NIKDO od nich NIKDY nepáchnul. Protože proč jezdit do státu, kde si lidi vědomě škodí?
ad “ provozní koncept bez dvou cca půlhodinových prostojů vlaků v Kroměříži “
To je případ, co mně rozesmál nedávno, při cestě z Kojetína do Rožnova. Paní průvodčí se s náma před KM rozloučila, že zatím co my tam budeme stát půl hodiny, ona odveze osobák do Hulína, nám se na tu jednu zastávku vystřídá četa a „naše“ paní průvodčí se k nám zase v Hulíně vrátí 😀 Tohle mně fakt upřímně pobavilo a zvedlo náladu 😀
A u jedné směny dokonce zvládneme otočit i holešov🤣.
Ted tu půlhodinu bude prozměnu tvrdnout strojvedoucí ve Zborovicích a čekat na odjezd