Přehledně: Dráhy mluví o největší revoluci od nasazení Railjetů. Do provozu uvedou vlaky za 9 miliard
Nové vozy Siemens-Škoda. Pramen: České dráhy
Jižní rychlíky Vltava a Lužnice nově nabídnou například Wi-Fi, elektrické zásuvky či dětské kino.
Že to ty dráhy spočítaly, co nasadí, takhle před volbami, že?…
Hnus.
Háček je jinde… ČD prý vlastní víc než cca 2300 vagonů (z toho je pár set ve formě rezervy)… Jestliže po 25-ti letech je nezbytná hloubková modernizace vagonů (pro dalších cca 15 až 20 let služby), tak každý rok by ČD měly investovat částku ve výši cca ceny zhruba 70 nových vagonů ročně… aby byla zajištěna prostá obnova vagonového parku… A ono za rok 2021 ČD prý koupí 50+15 vagonů … Přičemž když se na sedačkovou kapacitu přepočítá kupní cena nových vagonů (plus nová lokomotiva) dle smluv firmy ČD, tak JEDNA vagonová sedačka vychází dráž než CELÉ zbrusu nové auto… Číst vice »
Škoda, že se nepočítá s přesunutím nějakých lepších vozů na linku R20, protože ty vagony půl velkoprostor, půl kupéčka (Bee²⁷², pokud správně googlím, vagony nejsou moje parketa) jsou příšerný. V zimě se člověk neohřeje a celou cestu z Děčína do Prahy mrzne, protože topení spíš netopí než naopak, v létě pak chcípá vedrem, protože jsou všude jen malá vyklápěcí okna. Zvýšením komfortu by v tuhle chvíli bylo snad i nasazení přečalouněných béček, kde si člověk aspoň v létě stáhne okno…
Béčkům se mohla už dávno udělat nějaká slušná rekonstrukce, ne jen přečalounění. Stačilo by snížit počet míst v kupé na 6, dosadit zásuvky a vyměnit obklady za nějaké hodnotnější, možná i výměna špalků za kompozitní by mohla znamenat posun ke komfortu během brzdění.
Dnes jezdit v kupé pro 8 lidí bez možnosti dobití elektroniky je opravdu pravěk.
Máte konkrétní příklad toho co navrhujete?… Klidně dejte odkaz „před“ a „po“ … A prosím po „lopatě“ Já se totiž vůbec nedokážu vyznat v tom systému značení… Např. u velkoprostorových vagonů jsem pochopil, že např. z jednoho typu vagonů se firma ČD rozhodla některé více či méně vylepšit, takže nyní ČD z jednoho typu nyní má 4 různé typy vagonů , které se liší zejména úrovní modernizace interiéru: Bdt 279/280 cca 130 vagonů ABpee347 cca 15 vagonů Bdtee276 cca 25 vagonů fotky interiéru viz např. VagonWeb nebo VlakemJednoduse cz Je pro mě matoucí, že Bdtee286/287 mají sice skoro stejné označení… Číst vice »
Tak já si myslím, že jakákoliv investice do béček je pitomost, spíš jsem chtěl poukázat na to, že leckde by paradoxně pro cestujícího bylo pohodlnější tam to béčko mít než trpět v novějším, ale hůř použitelném voze.
tak zase do Děčína každé dvě hodiny jezdí EuroCity a tam jsou supr soupravy, aspoň tak.
Eslivá bude taky nějaká změna v nasazení vozů na trase Plzeň- Č.Budejovice-Brno?
Až za rok
Tam by modernější vozy neladily s tratí a trasou.
Ne, linka se přeřadí do kategorie retro nebo muzeum a zavede se speciální příplatek.
Myslím, že je škoda, že se těch Interjetů nesoutežilo více. Linek kam by se hodily by se ještě pár našlo.
A můžu se zeptat kdo by to zaplatil? Si to spočítejte sám: a) 10 vlaků, každý s 5-ti vagony InterJet (v každém zhruba 66 sedaček), a patrně s novou lokomotivou, např. Vectron, to může dělat zhruba 4,5 miliardy… Když si částku rozpočítáte na jednu sedačku, tak to dělá výrazně přes 1 milion Kč za sedačku (zhruba 1,45 milionu Kč). b) Nový Mercedes C (C180) se 4-mi sedačkami , kombík se základní výbavou se prodával za částku necelého milionu Kč… teďka jsou C-čkové Mercedesy asi dražší (nechci to zjišťovat) Takže pokud firma ČD bude nakupovat další stovky InterJetů, tak buďto se… Číst vice »
Chápu, že finance jsou problém. Dvě trasy do zahraničí Praha-Linec a Praha-Mnichov by se třeba dalo ufinancovat. Mnichov se myslím souteží splu s německou stranou a mít vysoutežené další Interjety by mohla byt výhoda.
Bacha.. Na mezinárodní dopravu si ČD chce pořídit jiné vagony, taky od Škoda+Siemens. https://zdopravy.cz/ceske-drahy-objednaly-az-180-vozu-u-konsorcia-siemens-skoda-za-125-miliardy-zvladnou-rychlost-az-230-km-h-78789/ Těžko říct kolik těchto mezinárodních „de Luxe“ skutečně koupí, neboť jde o obrovské peníze. V tomto „de Luxe“ vlaku má být 9 vagonů celkem cca 555 sedaček, z toho jeden restaurační, průměrně v jednom pasažérském vagonu má být zhruba 69 sedaček… Kdybychom vynechali restaurační vagon a kdybychom řekli že tyto vagony budou jezdit taky po 5-ti v jednom vlaku, tak vlak s 5-ti budoucími 69 sedačkovými vagony plus nová lokomotiva … sedačka vychází na zhruba 1,6 milionu Kč ono to moje laické srovnání není přesné, neboť… Číst vice »
Ještě k těm „de Luxe“ vlakům pro srovnání s aktuálně dodávanými 5-ti vagonovými vlaky … Není úplně jednoznačná zpráva firma ČD o těch budoucích 20-ti vlacích „de Luxe“ za 12,5 miliardy … jestli 555 sedaček v 9-ti vagonovém „de Luxe“ zahrnuje pouze sedačky v pasažérských vagonech, anebo jestli do toho jsou započítány i sedačky „průtokové“ v restauračních vagonech… Průtokovým myslím, že cestující z pasažérského vagonu „straví“ jenom část své cesty v restauračním vagonu a pak se cestující vrátí zpět na zaplacenou místenku na sedačce v pasažérském vlaku Z logiky věci asi dopravní firma neprodává jízdenky na sedačky v restauračním vagonu,… Číst vice »
ano, tyto 9vozove kupuji všechny a pujdou na Hamburg, Budapest a Víden. Takže ty 5 vozove by se možná uživily práve na linkách s menší frekvenci jako je Linec či Mnichov.Tam je 9 vozu moc.
Vzhledem k té obrovské částce (na poměry firmy ČD) bych byl opatrný v prognózování o nákupu jakkýchkoliv zbrusu nových vagonů jakkéhokoliv dopravce v ČR, nejde-li o vagony kupované na linku dotovanou např. z 70% (30% jízdné), u které je dotace dle dlouholeté smlouvy např. na 10 let
.. A v roce 2021 považuji za naprosto neodhadnutelné že na konkrétní linku „půjdou“ vagony s cenou za sedačku zhruba 1,5 milionu s termínem dodání zhruba někdy kolem roku 2024 = rozhodne zájem turistů, zejména mimoevropských, což netušíme jaký bude v roce 2024
Linka na Mnichov se bude soutěžit ve spolupráci s Bavorským organizátorem závazkové dopravy BEG. Tento však chce soutěž vyhlásit na celý svazek. Tedy Mnichov – Regensburg – Schwandorf – Plzeň – Praha a Mnichov – Regensburg – Schwandorf – Markredtwitz – Hof. Zatímco v minulosti jezdila jedna souprava z Mnichova v taktu dvou hodin a k rozdělení soupravy docházelo ve Schwandorfu, tak dle nového zadání mají být jednotlivá vozební ramena rozdělena zvlášť. Tedy že z Mnichova do Schwandorfu bude hodinový takt. Vzhledem ke skutečnosti, ze stávající dopravce die Länderbahn (Alex), má dlouhodobé problémy jak trchnického, tak personálního rázu, jsou jeho… Číst vice »
Tak se divím jak mohou francouzské SNCF spojovat dvě jednotky TGV a duplex k tomu.
Jinými slovy soukromník dá /nechá dát do prostorově stejného vagónu skoro o třetinu sedaček více. Takže se mačkáte na menším prostoru to je ta propagovaná vyšší kvalita a pohodlí.
Potom samozřejmě může podstrelit cenu za kilometr ….
U RJ žádná novinka, jejich sardinkove autobusy už jsou známé
Základem je solventnost zákazníků… V roce 2018 firma ČD utržila na vnitrostátním jízdném 6,2 miliardy Kč…
(z mezinárodního jízdného utržila firma ČD 2,6 miliardy a z kapes všech daňových poplatníků – i když nevyužívají služby firmy ČD – bylo zaplaceno státem a kraji celkem cca 14,3 miliardy)…
Takže až radikálně se zdraží jízdné, třebas na 5-ti násobek, tak určitě přibude zbrusu nových vagonů s „blahobytným“ prostorem pro cestující (cca 66 sedaček na jeden vagon)
A Děčín Praha zase nic. Moment! Jo tam vlastně kvalitativní skok už nastal. Ale do roku asi 1990.
Jo jo Berliner je z 90. Určitě.
Byly doby, kdy tam o víkendech jezdily Elefanti. Ale ČD radši stará béčka.
Vždyť tam máte nejlepší vlaky v republice?! EC Berliner nebo Porta Bohemica..proc jezdit rychlikem, když můžu jet těmito skvělými vlaky (ještě ke všemu za výrazně kratší čas než tím rychlikem)..Jen si stačí dobře vybrat vlak a můžete jet dobrými vagony a tak ..
Obávám se, že to ale lidé z Roudnice či Lovosic až tolik neocení..
Na R20 žádná změna? 😥 Ach jo.
Jsem rád, že vlaky budou operované. Snad to pacient přežije.
Určitě lepší, než příměstské rychlíky, co teď jezdí z Prahy na Tanvald a Lbc- Pce
Tam už rychlíky nejezdí,ministerstvo neobjednalo
Revoluce? Tak to bych viděl až s VRT, jinak jde pouze o normální modernizaci.
Na R15 se těším. To bude svezení. 👍
Osobně vnímám Interjety na Ex 6 spíš jako zhoršení současného stavu, Amz138 považuju za nejpohodlnější co ČD mají a velkoprostor mě nejspíš vyžene zpět do auta..
Haha, tak běž, ty vyhnanče 😁
Chápe někdo tuhle větu z článku: „Nové jednotky nahradí například vozy typu Bdtmee z NDR přezdívané Honecker a vozy řad Bdt, Bdtee a vozy se služebním oddílem BDs“ ? Neštymují totiž počty… a) Vyřazením cca 220 vagonů Bdtmee (asi mysleli Bdmtee), cca 137 Bdt, cca 45 Bdtee a cca 122 vagonů BDs … to dělá zhruba 40 tisíc sedaček (21 + 12+ 5+ 4 tisíce sedaček) b) Ale článek mluví, že ČD nyní nakoupila nových vlaků s celkem zhruba 8 tisíci sedaček.. tj. 50+15 vagonů a 20 Regiopanterů (2-vagonových) Přece to nedává smysl 8 tisíc sedaček namísto 40 tisíc… Vycházel… Číst vice »
pošlete dotaz na CD. ale třeba honeckery ještě jistě nekončí. třeba kolem Brna, Pardubic aj.
přesným čtením totiž dojdeme k tomu, že nahradí…ale nikdo neříká ze vsechny
Takže babišovina? Slibem nezarmoutíš?
https://neovlivni.cz/jak-vlada-predstira-ze-pracuje-na-vecech-ktere-ve-skutecnosti-nedela/
P.S. Napadlo mě část vysvětlení … menší část vyřazovaných vagonů nahradí RegioPantery Moravia, které nakupuje Jihomoravský kraj… Tipuju že nahradí snad několik set, možná až několik tisíc sedaček, ale tím si nejsem jistý, protože neumím říct, co je normální stav, bo furt tu máme čínského vira.
jasne, ze i brněnské honeckery budou nahrazeny, ale ne díky CD. a nevím zda všechny.
taky nevím. Škoda, že se na ty polopravda nezeptá např. @honzalb… Ono je beztak zajímavé, že se mlčí o B249, které pravidelně jezdí z Prahy např. do Děčína… přičemž B249 je asi nejčastější typ vagonů ČD (krom vagonů 810) = prý přes 200 ks,
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_B.php
Holt prohlášení firmy ČD je skoro jak z Rádia Jerevan: „Dotaz na rádio Jerevan: „Slyšela jsem, že je v Moskvě maso. Bude i v Minsku?“
„Ano, výstava je putovní.““
Pokud se podaří vyřadit vozy B a jejich deriváty tak nejhorší provozované budou Bee a Beer. Věčným odkladištěm toho nejhoršího bude linka R 20.
Chápu, že každý chce na své „domovské“ trati to nejlepší, ale tady se mýlíte. Jestli je něco věčným odkladištěm, tak bezesporu nejen teď R11. U R20 to ani nehrozí, aktuálně tam ty nejhorší vozy nejezdí a do budoucna ani nebudou, děčínské rychlíky vedou lokomotivy řady 371, také trať je na 160 km/h a hned jak to půjde, půjdou tam k tomu i adekvátní vozy.
Jenže na R20 jezdi „lepší“ Bee272 které mají jen malá vyklápěcí okna a jsou bez klimatizace! V létě se v tom nedá vydržet. V zimě zase málo topí. Rozhodně nejsou lepsí lepší než staré koženky.
Tak tam choďte do BDs, nebo B249. Nebo Vám opravdu vadí, že to nejsou původní koženky?
myslím že nejhorší jsou rozmberky, vysočiny a bouzovy. a nepřeju vám ten šok, kdyz místo interpanteru na světové dojede supersouprava z vozu tuším B256 (cili klasicke B249 zmenšené o dva oddíly, které slouží pro kola)
Hm… viz článek před 4-mi roky (z 11/2017):
„Z běžného provozu jsme už vyřadili například dříve velmi rozšířené typy označené jako B255 nebo B256“
Holt v terminologii firmy ČD, zdá se, že Ježíš Kristus není jediným, kdo „vstal z mrtvých“
https://zdopravy.cz/becka-nezmizi-ceske-drahy-chystaji-modernizaci-tech-co-uz-mely-vyradit-chybi-jim-vozy-4828/
Myslíte Bd264?
Ono celá ta diskuse k tomuto tématu je výživná. Snad co pátý vzkaz je čirý výmysl, nebo překrucování. Já myslím, že pánové Axel a Gwann dobře ví, že si nasazení vozů B255 vymysleli.
Prosím pěkně – já se vyjadřuju k článku, který vyšel také na webu http://www.cd.cz... Neboť text se mi jeví jako polopravdivý…
a) Vy chápete jak může nové vagony (celkem cca 8 tisíc sedaček) nahradit původní vagony (celkem cca 40 tisíc sedaček)?
b) A všimněte si, že manažeři ČD v tomto textu mlčí o vagonech B249…
S tou nabídkou mezistátních spojů bych byl opatrný, to už slibovali loni a nakonec skoro nic nejelo.
Speciální skla pro zlepšení průchodu mobilního signálu… nebylo by od věci do některých vozů naopak dosadit rušičku signálu. Sedět hodinu v plném vlaku a celou tu dobu poslouchat uřvanýho magora jako huláká do mobilu je fakt zážitek.
Nemá cenu s nimi bojovat, já si kvůli takovým pořídil sluchátka s potlačením hluku a už nejednu cestu mě po psychické stránce dost pomohly.
Jasně, 1 se neumí chovat, tak sebereme všem. Protože jinak než kolektivně to řešit neumíme.
Jenže ono se neumí chovat spíš tak 7 z 10… 🙄😏
nevím, kde jezdíte, ale řvounu tolik nepotkávám…
Všude, různě…
Napsal jsem do některých vozů…, takže jinak: do všech souprav zavést tzv. tichý oddíl. Nikomu se nic nestane když např. ze 7-mi vozového rychlíku budou 2 tiché. Není to zas tak dávno, kdy mobilní tlf neexistovaly a taky se cestovalo vlakem.
Ano Revoluce v Královéhradeckém kraji. Nasadily rakve, vzaly 854, výkony na 810 co zbyly nejdříve seberou ty nejlepší co jezdí v Trutnově, a nasadí zbylé šroty. Jo to je jednání co .Jo Praha všemu vládne s jeho megalomanským oddělením pana trotla.
Chápu, že Trutnováci těžko vydýchávají odchod letité řady (854/854), ale 843 je z hlediska trakční jízdy lepší vozidlo. A i v Trutnově si na tuto řadu velmi rychle zvyknou. Uvidíte 😉
Chlapi, nevíte jak je to s novými Pantery na trať Nezamyslice, Prostějov, Olomouc?
Dodání 2023/2024.
No to si ta R10 moc nepolepší. I nadále je kmenová souprava čtyřvozová, takže o víkendech bez místenky ani ránu. Protože kapacitně optimální soupravy o víkendech jedou na dvou vlacích ráno a pak na několika spojích večer. S tím, že většinu dne jezdí čtyři vozy, jezdící totálně narvané a to dokonce i první třída. Před čtyřmi lety ta první třída tak nacpaná nejezdila, druhá třída byla narvaná pořád. Nadále tedy budou jezdit soupravy kapacitně na úrovni roku 2010, to jsme to dopracovali.
Pokud vím, tak okolo roku 2010 byla kmenová souprava naopak pětivozová (A+Bds+B+2*Bp), byť s celou první třídou, a zkrácena o Béčko byla až později. Ale možná se pletu.
Zrovna Abpee347 jako první třída není zrovna komfort vpřed. Spíš naopak. Zlaté AB349
Hmm…ABpee347 je 1.třída max. pro Os
Co si mám představit pod pojmem „komfort vpřed“?
DOTAZ na redakci – těch „… nové vlaky za celkem devět miliard korun …“ je tvořeno čím, prosím? a) 10x 5 vagonů Interjet spojených do vlaku (tj. 10x 330 sedaček = cca 3.300 sedaček)) … a to za „necelé tři miliardy“ plus náklady na lokomotivu, kterou asi ČD chtějí použít nějakou současnou/zánovní. … např. Vectron starý 11 let pro SŽDC stál zhruba 70 milionů … tj. něco přes 1 milion Kč / sedačku b) 5x 3 dvoupatrové vagony a la škodovka pro Bavorska (tj. 5x 356 sedaček = cca 1800 sedaček) … a to za „jednu miliardu“ plus náklady na… Číst vice »
Taky uplně nerozumím proč do toho stadleru dělali tak velkou „modernizaci“ není to tak staré.
Netuším… Ale asi platí, že do částek do modernizace se líp promítají „externí vlivy“, které mají zůstat utajeny veřejnosti … „Faltýnek pozdravuje“.
Ale ono ty nákupy firmy ČD „bije do očí“ tak nějak celkově:
7x PESA Elf.eu (154 sedaček) celkem prý RGJ platí firmě PESA víc než půl miliardy = něco přes 0,5 milionu Kč/sedačku
vs.:
50x RegioPanter (dvouvagonový tj. až 140 sedaček) a to celkem za 2,35 miliardy = něco kolem 0,85 milionu /sedačku
Ten push pull nevychází na sedačku tak špatně. Kdyby byl delší.. Uvidíme, jak se povedlo podvozek.
Za 900 na sedačku panterem. Nejsem zcela nadšen.
Částku za sedačku bych nebral tak úplně doslova… protože „sardinkové/těsné“ nahuštění sedaček s tím může zamíchat… Na druhé straně je velmi důležité si opravdu velmi dobře rozvrhnout interiér, což se např. tak úplně nepovedlo v InterPanterech, které jezdí z Olomouce do Brna…
Ale klíčové je, aby vlaky jezdily vytížené. A ideálně, aby se povedlo přilákat cestující, kteří nyní se vozí vlastním autem (které si řídí)… tj. solventní cestující, kteří si budou chtít připlatit za komfortní služby hromadné dopravy…
Klíčové je pouze vy.. co nejvíc se zadáním „objednavatele“. Nebo s ním dobře „konzultovat“ dobře „zadání“ dopředu případně ho přemluvit k vhodné úpravě. Nahustit tam co nejvíc sedaček a co nejvíc podseknout cenu.
Rozhodne zájem cestujících… Po Babišově vládě zůstala obrovská sekera, brzo už našemu státu ze zahraničí nepůjčí a klesá schopnost daňových poplatníků z Německa/Holandska/… platit dotace do zbytku EU.
Tj. skutečné jízdné se bude čím dál víc přibližovat skutečným nákladům dopravce = jízdné výrazně zdraží
… Vlaky se v budoucnu uživí jen pokud budou splněny minimálně 2 podmínky:
a) vlaky budou-li přiměřeně zaplněny
b) budou-li cestující ochotni platit výrazně vyšší jízdné za jízdu vlakem.
S tím půjde ruku v ruce snížená objednávka od krajů a možná i od státu. Větší efektivitě se nevyhneme.
Nebojte Dan z CO2 s auty trosku zacvici
Na venkově jsme vesměs na autech závislí…
Počítal jsem maďarské Kiss. 600 tisíc na sedačku. Což je poměrně rozdíl proti Siemens Škoda. Za to lze nakoupit více strojů. Má to určitě ETCS. Je to „včetně loko.“ Navíc oni a všichni národní dopravci okolo to mají jistě z EU dotací. Slováci. Maďaři. Slovinci. Poláci.. ČD bude ve značně nevýhodném postavení.. Proti okolí.
Tedy pokud by se s objednavatelem, který je zároveň vlastník dohodlo, že akceptuje dlouhodobě patra na rychlících. Bylo by víc moderních strojů po čr.
Ps a i nízkopodlažních. To zaklínadlo nesmyslné.
Ono je potřeba započítat taky celkové náklady na vlastnictví…
IMHO vhodnějším příkladem ke srovnání jsou např. nové vlaky pro JIhomoravský kraj. Ve finále byly nabídky od Stadler a od Škodovky… cca 0,725/sedačku od Škodovky vs. zhruba 0,71 / sedačku od stadleru.
Krom kupní ceny i jsou známy také částky za „kompletní servis“ na 30 let od Škodovky i od Stadleru
https://zdopravy.cz/vlaky-pro-jizni-moravu-mohly-byt-o-460-milionu-levnejsi-kraj-zverejnil-proc-vyradil-stadler-40178/
No. Cena „stejná“ A pak je tam ta kvalita.. Z pohledu uživatele železnice smutný příběh 🙂
Nechápu. Co je smutného na nových vagonech? Otazníkem akorát zůstává kdo bude platit? V roce 2019 firma ČD od státu (a od krajů) dostávala zhruba 60% tržeb. Zbývajících 40% tržeb za pasažérskou dopravu bylo jízdné od cestujících… Během příštích pár roků: – náklady firmy ČD stoupnou, protože se musí zaplatit nové vagony a taky nějaké ty lokomotivy – dotace firmě ČD asi klesnou, protože „spálená zem“ po Babišově vládě. Tj. klidně je možné, že jízdné cestujících na železnici, zdraží např. na 2x násobek. .. A to mluvím o všech dopravcích, protože jestli největší železniční pasažérský dopravce zdraží, tak RGJ asi… Číst vice »
A do Zlína pořád RegioNova? 🙁
Co si náš kraj objedná to má. Ale reálně, nic lepšího nemá smysl, dokud to nebude pod dratama
Už aby to bylo! Pořád to stojí na majiteli pozemku u přejezdu?
Bude se řešit přemostění na Příluku. Pak současný silniční most u zastávky Příluky zbourají a pro cyklostezku postaví nový. Asi jsou kola těžší, než kamiony a hybridní trolejbusy. /nevím, v jakém je stavu, možná by se stejně musel rekonstruovat/ . Začít mají snad 2023? Pokud nebudou další problémy. Klidně může kraj objednat něco smysluplnějšího. Regionova musí jet na trase Zl – KM nebo ZL – UH po koridoru, tudíž zdržuje.
Pane Jakub T… to taky záleží na ochotě cestujících si připlatit… Trolejbusem DSZO za 15 Kč z vlakového v Otrokovicích do Zlína (nám. Práce), nebo RegioNovou z Otrokovic na vlakové ve Zlíně (Střed) za 28 Kč (bez IN25 atd.)? Anebo něčím novějším třebas za jízdné vyšší o 50% tj. zhruba 40 až 45 Kč do Zlína? … viz nabídky firmy ČD členěné na: a) zánovní/starší vagony (většinou RegioNovy, ale celkem 25 vagonů dopravce je trochu přemrštěný počet vagonů , asi počítali s častějšími poruchami = nutnost mít víc vagonů v záloze) b) zánovní vagony (23 vagonů, většinou půl na půl:… Číst vice »
Za to může kraj
15 minut je to problém?
Tak ono je to do Zlína klidně okolo půl hodiny a lidé jezdí i do Vizovic.
Mně by se zase líbilo, kdyby ty nové soupravy InterJet začali jezdit z Brna přes Prahu směr Cheb prostě takový prodloužený Západní expres. Morava nemá prostě pořádné spojení se západními Čechami např. Cheb, kde často přestupuju do Norimberku.
Z Moravy jede na Plzeň už Pendolino (Ostrava), dále jezdí rychlík Rožmberk (Brno). Co více chtít… 😀
A nejpozději v TJŘ se tyhle projížďky utnou…
Jediné 2 linky, které budou takto jezdit (a to pouze R/Ex), budou Břeclav – Jeseník a Brno – Krnov – Opava, protože jsou na klasický provoz příliš krátké (Olomouc – Brno je 100 km)
Někdy si rád přečtu Necyklopedii, ale nezdá se ti že to tady přeháníš?
Rožmberk? I do těch Budějovic je pomalu lepší jet přes Prahu.
Dělám si srandu. S Rožmberk jsem jel nedávno, takže vím jak špatné to je, ale to už není jen o nasazených vozech, ale i potřeby to celé zrychlit. 🙂
Zajímalo by mě kdy se dočká modernizace R11. Aspoň ta WiFi v každém voze by stačila.
„Na lince R11 se předpokládá nasazení modernizovaných vozů (celá souprava) nejdříve od jízdního řádu 2024/25. Dnes na této lince jezdí jeden modernizovaný vůz řady Bbdgmee236 a tento stav předpokládáme zachovat až do nahrazení celé soupravy modernizovanými vozy.“
Čili až po dodání nových railjetů na Vindobony, Hungarie a Berlienery.
Vlastní obyvatelstvo v B, ožralé turisty v Bmz…to je logika…
Však co, jen ať si klidně čekají. S tím tempem bude do roku 2024 stačit i regionova, resp. tu linku může MD rovnou zrušit. Na to vozeni vzduchu už to bude stejně fuk. Komu se taky bude chtít vozit hluboce přes 4h z Budějic do Brna přeplyšeným béčkem bez klimy, jeden vagon to fakt nevylepší. Ale co nejrychlejší bus je to teď dle idosu schopen udělat za cca 3h40m a to za stejnou cenu co vlak. Vlak jede tuhle lokálku 4h12m – bez pravidelné sekery. To je půl hodina, to drážní muzeum nemůže busu absolutně konkurovat. I Turbusáci to udělají… Číst vice »
Takže kmenová souprava
ABmz – Bbdgmee – Bdpee – Bdpee
by vyhovovala?
Ano, na spoje typu R11 je vůz Bdpee vhodný. Narozdíl od Metropolitanů a dalších vlaků s jízdní dobou >3h. R11 má tedy jízdní dobu cca 6,5 hodiny, ale cestujících jedoucích více než 2h je málo.
Všechno se to čte krásně a byl bych moc rád kdyby ke všem těm změnám došlo. Jen mě mrzí že se ještě nemluví o linkách, které by změnu potřebovali jako sůl (např. Plzeň-ČB-Brno)
Souhlasím. Bohužel se zatím jedná jen o 50 nových vozů. Budeme si muset ještě pár let počkat na těch dalších 180..Pak to spustí doufám ještě větší přesuny.
Každopádně jsem rád, že příštích šest let znamená u ČD velkou modernizaci. Nebo spíš příští čtyři roky až na pár dodávek v Královéhradeckém kraji po 25.
Docela vtipné je jak se pořád píše o těch push-pullech jak budou nasazené…., proč pořád na konci mají plošiny na brzdění, proč nejsou schválené u DU, co komunikace mezi katrem a řidičákem?
Přijde mi to že politici se chtějí před volbami jenom zviditelnit, a po volbách se začne mluvit o drobném odložení.., zatím jsou veliké tlaky aby vyjeli.
Jaká je vlastně výhoda netrakčních jednotek bez řídicího vozu? Zrovna na těch Krušnohorech by řídicí vůz byl potřeba, aby se mohl odstranit přepřah v Ústí.
Pro cestující obrovská: garance řazení.
To samozřejmě (pokud se to nebude posilovat těmi béčky, co zůstanou v kopřivách). Ale byl by na jednom konci řidičák o tolik dražší?
Řidičák by byl proti vložáku minimálně dražší o cca 15 milionů kvůli mobilce ETCS.
Nebude se to posilovat béčky. Maximálně se to posílí jedním béčkem. Hůř to dopadnout nemůže, protože v Ústí nad Labem může úvraťovat maximálně šestivozová souprava a Interjet je pětivozová netrakční jednotka. A ani to jedno béčko možná nehrozí, pokud tam zůstane i po zahájení provozu Interjetů ve vlacích zařazený vůz Bbdgmee.
Výborná garance. V případě poruchy jednoho vozu nepojede garantovaně nic.
Pojede náhradní souprava, ideálně vystavená z Plzně – 5x Bdt279, tak jako včera na jednom mnichováku. 😉
Jaká garance? V případě, že se jednotka rozsype, vytáhne se něco z kopřiv. (A pochybuju že to bude něco lepšího, jako místo Pendolina jezdí RailJet).
Garance by byla třeba vrácení (části) jízdného při nedodržení řazení.
Krušnohory se pak vyřeší právě tím, že se utnou v Ústí n. L.
Tam bude od R Praha – Děčín zajištěný garantovaný přestup.
Přičemž nynější Krušnohory, tehdy Plzeň – Cheb – Chomutov – Ústí budou muset být degradovány na Sp, aby vůbec mohly zastavovat v Chebu (ty cancoury do Německa nebudou obsluhovány osobní dopravou, později budou vytrhány – náklad bude mít dost místa přes Kubici).
Copak je toto za duševní průjem?!?
Místní exot který má věštecké kecy úplně ke všemu.
Jo, R20 bude posílena těmi nadbytečnými Béčky a bude mít 15 vozů, aby se lidi vešli. To určitě.
Ano, uvědomuji si, že ČD není totéž co SŽ. Jenže pro nemálo běžných cestujících jsou to pořád ještě dohromady „dráhy“.
A já se jako cestující spokojím i s morálně zastaralým vozem, jen kdyby jezdil včas.
Na druhou stranu, když už v tom vlaku musím strávit o hodinu déle, než píšou v JŘ, tak nejsou lepší sedačky a wifi od věci 🙂
Jaké bude další uplatnění pro uvolněné řídící vozy?
Je hezké, že se uvádí jaké na linkách jezdí nejlepší vozy. Jako cestujícího (nešotouše) by mě ale nejvíc zajímalo jaký nejhorší vůz tam můžu potkat.
Za mě vede přípojný vůz 010, pak Btax, pak B.
Honeckery jsou horší než B, z pohledu cestujícího.
Interjet hezký, ale jako minibar tam bude kde??? Nyní v Bmz 229 je speciální oddíl s lednicemi a veškerým zázemím, ten interjet jaksi postrádá…
Dráhy se vyslovily za zachování občerstvení na Západních ex a Krušnohorech, ale tato souprava nemá absolutně žádný zázemí, takže bedny s minibarem, vozík a minibarista se budou válet někde u infopointu nebo na představcích…? Nedořešený paskvil který akorát cestování co se tohoto týče zhorší.👎
A že to trvalo!
Tvrdit, že RailJety byla nějaká revoluce je poněkud odvážné … Když je zaváděly v Rakousku, tak zmlsán klasickými dvojkami – jak kupaty / tak zmodernizovaným velkoprostorem jsem obětoval jednu noc, abych se ráno svezl prvním spojem do Bregenzu a užil si ten luxus, o němž se v médiích bájilo … DODNES ten slibovaný LUXUS marně hledám … podobně jako ho hledám v PENDOLINECH ….Mnohé současné slovenské modernizované vozy, jak jednička, tak dvojka jsou „luxusnější“ než RailJet i Pendolino. Jak RailJet, tak Pendolino zdaleka nedosahují luxusu bývalých jednotek rakouských jednotek 4010/7010 (původně určeny pro TEE Transalpin do Zürichu), svého času –… Číst vice »
Ano, nedá se v tom sedět, natož si schrupnout. Bohužel.
Na tož si prdnout.
Ale dá. Vyzkoušeno 🙂
Časy luxusních TEE a jeho pohrobků na spojích EC/IC jsou bohužel už dávno pryč, dnes je požadavek především na maximální efektivitu obsazení soupravy a většina cestujících víc hrotí absenci wi-fi a zásuvky, než malé, tvrdé sedadlo s minimem místa pro nohy, výhled do sloupku, či nedostatek soukromí. Já to vyřešil přesedláním do prémiového auta…
Auto za odměnu, nebo jak si ten výraz přeložit? 🙂
Prémiový segment aut – pro nepolíbené motorismem něco mezi současným vlakem InterCity a Orient expresem 🙂
Co je divného na srovnání?
1 sedačka ve vagonu InterJet vyjde zhruba na milion Kč … myslím rozpočítat celkovou cenu vagonu včetně rozpočítání částky za lokomotivu k těmto 5-ti vagonům
Tolik stával CELÝ Mercedes C kombík v základní výbavě https://auto-mania.cz/test-mercedes-benz-c180-blueefficiency-zaklad-klidne-postaci/ … Jo teď už je to o něco dražší.
Dobré je to, že všechny ty mouchy jsou vyřešitelné…
Ano, ale nové vozy nabízející komfort jako eurofimácké vozy 1. třídy ze 70.-80. let dnes nikdo nevyrábí, resp. je nepoptává.
Rail jetu se vyhýbám, jak čert kříži. Nepohodlné nepolohovatelné sicny nevhodné na cestu delší než 1 hod. Myslím tím samozřejmě dvojku, vyšší třídy jsou na tom lépe.
Tak Když Railjet tak jedině Business oddíl, ten naopak považuji za to nejpohodlnější co na kolejích jezdí.
Mám to naprosto stejně.
„zmlsán klasickými dvojkami – jak kupaty / tak zmodernizovaným velkoprostorem“
Pak ty vagony koupil od ÖBB jistý soukromník. Ze dne na den se z nich staly největší šroty.
Ze dne na den ne, ale když on tu údržbu raději nepřehání. Dnes jsem četl, že lehátkový vlak k moři chce po hromadě stížností raději zrušit úplně. Vskutku konstruktivní řešení problémů…
Holt to není osmimístné či šestimístné kupé pro pohodlné cestování dvou osob. Je všeobecně dobře, že kupé vozy mizí, není nic horšího, když dva lidi zaberou šestimístné kupé tak, že mají kopyta na protějších sedačkách a jeden sedí u okna a druhý u dveří, přičemž na prostředních sedačkách má každý bágl. Pak šestimístné kupé vypadá plně obsazené a nikomu se obvykle nechce s těmito jedinci dohadovat.
A jak to vypada s dalsimi projekty elektrifikaci? 🙂
To je vzkaz vyloženě k tématu 😀
Brno-ČB-Plzeň nic? To tam bude pořád jezdit to stejné co doposud? Však to je ostuda i na místní poměry 🙁 Sice mám rád kupé, ale vozy jsou v žalostném stavu.
Tyto vlaky jezdí daleko od Prahy, takže to nikoho nezajímá. Ale asi se na ně dostane až po přebírání nových jednotek pro EC
Problém koženkového kupé nastává zejména při letních vedrech, kdy jedete na „vlkovi“, zažil jsem to loni ze Strakonic do Brna. Ale mám je radši, než trend otevřených oddílů, který mě naopak od cesty vlakem odrazuje. V dnešní době už si nemůžete pomalu rezervovat kupé pokud sebou netáhnete kolo, nemáte kolem sebe tlupu harantů a jste chlap.
Zato propocený hadr je v letních vedrech opravdová lahoda.
Vzhledem k žalostnému stavu trati 190/191 jsou Béčka vhodnými kandidáty na doje*ání a přečkání doby, než bude trať modernizována. Vozy Bbdgmee jsou odtud pěkně vyklepané..
“V rychlících Vysočina z Prahy přes Německý Brod do Brna. – Tam odstavíme nejvíce ‚koženek‘ a nahradíme je moderními vagony.” Bpee237 by byl velký skok. Koženky patří do muzea!
Jestli si myslíte, že je nějaký Německý Brod, tak do toho muzea můžete jít i s tou koženkou
Nejnovější název je Gottwaldow. Kdo by použil ten staronový patří také do muzea?
Jako problém vidím, že přeprava kol je postupně už skoro všude možná jen s povinnou rezervací. Ano, někdo namítne, že při nákupu na eshopu je zdarma. Ale spousta lidí cestuje například na jízdenky IDS, SJT nebo (zejména u starších lidí) nakupuje na pokladně, a tím pádem místenka stojí +35 korun navíc. Chápu povinné rezervace kol u vlaků vyšší kvality (SC, rj, EC, IC), ale u rychlíků by buď být neměla, nebo by ty místenky měly být opravdu jen za účelem nepřeplnění soupravy a za symbolickou nebo nulovou cenu bez ohledu na to, k jaké jízdence se koupí. Proč to píšu… Číst vice »
Vlakem s kolem uz davno nejezdim, jsme 5 clenna rodina a kdyz pominu ty povinne rezervace, ktere to hrozne komplikuji, tak to taky vyjde vlakem s kolem pekne draho.
Když pomineme zmíněný fakt, že při nákupu u dopravce je rezervace zdarma, tak si uvědomte, co v dnešní domě znamená 35Kč, za to si už v civilizaci většinou nekoupíte ani pivo. Také si uvědomte, že přeprava kol pro dopravce představuje daleko vyšší náklady, než za ně vybere, takže to berte za rozumný kompromis a regulaci, která demotivuje využívat tuto službu na krátké vzdálenosti.
Horší je to podle mě s tou nepružností než s trochou peněz. Ovšem, dá se to řešit dostatečnou ‚vatou‘ v plánu, která se dá variantně vyplnit třeba občerstvením během čekání. Problém nastane akorát při větší nepravidelnosti.
Ještě horší než nepružnost je redukce kapacity. BDs má kapacitu 25 kol, nacpe se i 27. Vedle toho Bbdgmee má striktní limit pouhých 12 háků.
Ostatně ta povinná rezervace je tam právě proto, že dopravce dobře ví, že ta kapacita je nedostatečná.
A tak nějak se obávám, že na R10 ani Bbdgmee nezbyde a bude tam Bdpee s kapacitou 5 kol 😀
Tak tak. V Bdmpee by mohly být 4 sklopná sedadla, v Bdpee 80 míst k sezení.
Vámi popsaný problém je řešitelný „návratem“ ke kapacitním cyklovozům, třeba pro 40 kol … pro rychlost 160 … se širokými bočními dveřmi … „i bez rezervace“
Ale jedině v případě, že se za kolo bude platit jako za člověka, aby se vykompenzovaly náklady na takový vagon…
Na Vltavách, pokud vím, povinná rezervace už bývala.
A jednoho dne bude na všech mezistátních vlacích – tj. součástí výjezdního víza bude i jízdenka s místenkou.
Aby si mohly ÖBB, MÁV, PKPIC připravit odpovídající počet vagonů…
Já si naopak myslím, že je to rozumná politika. Když cestují s kolem ocením, že jej mám po celou cestu na očích a rezervované kupé hned vedle.
Tak buď ho máte celou dobu na očích, nebo sedíte v tom kupé. Obojí najednou nejde, leda byste do chodbičky přidělal nějaká samodomo zrcadla. Mě naopak v Bbdgmee dost štve, že to kolo je v místě, kde k němu má každý přístup, místo aby bylo zamknuté pěkně ve služebním oddíle.
A pak jsou na R11-R12 vozy Bd, což jsou sice stará Béčka, ale mají z krajního kupé průhled do prostoru pro kola – takže sedíte v kupé, a zároveň na to kolo vidíte.
No…minimálně u nás se moc cyklistů-důchodců nevyskytuje. Natož aby pak smrděli a překáželi ve vlaku.
Nejpozději od roku 2050 pak nebude vůbec možná přeprava jízdních kol vlaky. Naopak bude možná přeprava kočárků.
Otázkou je, zda to není příliš velký luxus pro cestujícího v době liberalizace. V soutěžích je zajímá jen počet sedaček, případně rok výroby. To jestli je to Siemens.. Nevím co je přimělo, aby ty 5 vozové nejezdily na Bratislavu, jak původně měly. Oni musí vědět, jaké jsou náklady na sedačku i provozní. A teď se to má motat někde 100 kou na Beroun. 120 za Berounem. A 85 na jednokolejném koridoru za Plzní. A podvozek na 230.
Ještě si taky nějaký šílený objednavatel může vymyslet, že chce nízkopodlažní.
Do Prešporku mohou jezdit klidně vyřazené vagóny, tam stejně nikdo nejezdi. Beroun má samozřejmě přednost před spoji do východní Evropy.
Přesně tak…
Beroun na druhém místě, ale Bratislava až…asi tak na 20000.místě…
Na Btatislavu (Metropolitan) je 5 vůzu málo. Tam by bylo potřeba spojit dvě soupravy. Ale to jich pak bude zase málo. Za normální situace tam jezdí 9 nebo i 11 vozů.
Však se tam měly dodat nějaké klasické vozy.. Podle potřeby.
Třeba B, Bdt…
V nejhorším Bdmteeo a v čele ř. 130…
Když budte tu stejnosměrnou lkomotivu tlačit…
Však ať to tam kryjí slovenské dráhy, stejně tam jezdí 90% Slováci
Za odporného bolševika soupravy 12 vozů, „béčka“ po 80 místech a stálo se ….
Ano. Ale tehdy bylo na jedno auto 4,5 člověka, dnes jsou to necelí dva.
A silnice plné popojíždějících ‚plechovek‘ s patřičnými exhalacemi. Také ty vlaky měly patrně mnohem delší intervaly. Ale ne, že by při těch kratších nešlo nasadit dostatek vozů. Nevím, proč je taková obliba krátkých souprav a k tomu ještě nahodilých (ne)přípojů.
No právě. Kdyby to za bolševika jezdilo každou hodinu, tak by těch vozů mohlo být tak 6-8 a lidi by si sedli…
Ale prd, jely jenom 4 vlaky za den a šlus. Dneska jich jezdí daleko víc.
Na „Bratislavu“ žádné vlaky nejezdí, nejezdily a jezdit nebudou …. Když už tak jedou na elektrickou energii, po kolejích do Bratislavy ….
Možná pozůstatek ‚nach‘ (Preßburg)…
A obloukem, ne zatáčkou.
To bude tím, že vlaky jely směrem na Bratislavu a pak pokračovaly dále do Budapešti
Revoluce to jistě je, ale zanedbané železniční tratě stále zůstávají. České dráhy sice vlastní moderní vysokorychlostní vlakové soupravy Railjet, ale Česká republika nemá VRT tratě.
Kvalitní tratě+moderní vlaky=cestování pro dvacáté první století.
myslet si, že máte větší právo kvůli tomu, že je jednadvacáté století jezdit čím dál rychleji až budete jezdit nejrychleji nedává žádný smysl. Tenhle myšlenkový průjem VRT je jen trapný nahánění psího ocasu v kruzích
Pane Jardo, nemáte nějaké trápení v životě? Nejrychleji jezdit nebudeme, protože vždy bude někdo rychlejší. Z vašeho příspěvku usuzuji, že trpíte průjmy+následně Vám ujel vlak=jste nešťastný člověk.
A co když bychom jezdily rychlostí světla? 🤔
Nejde o to jezdit nejrychleji, ostatně sám bych preferoval nejdřív pořádně udržované a dimenzované klasické tratě a pak až ‚železné dálnice‘, nýbrž uvést do souladu tratě s vozidly. On ani Stadler na rozhrkané lokálce plné pomalých přes přejezdy (i se signalizací!) je tak trochu nedotažený.
Natož do Brna, které přijde o veškeré své pýchy.
Ať o soudy (takže v Brně bude jen okresní a krajský), pomník starosty na Náměstí Svobody, letiště…
Ale i přes to na dnešním hlavním nádraží bude 12 kolejí…
Je to jiste pozitivni zprava, ale jeste vetsi problem nez samotna uroven vozoveho parku je po cem jezdi. I kdyz si koupim posledni verzi supersportu, ale porad s nim budu muset jezdi po prasne polni ceste, tak jizda bude stale stejne pomala. Bohuzel na poli investic do trati SZ zamrzla nekde v 90 letech (a uz tehdy to byly plany znacne zaostale) a v tomto duchu pokracuje dale. Ceska zeleznicni sit bohuzel brutalne zastarava a zadne nove vlaky ji nespasi. Ja napr. na trat Praha-Plzen nepotrebuji zadny luxus na kolejich, protoze to je vzdalenost, kterou by vlak mel na moderni… Číst vice »
Na stojáka se kdysi jezdilo do Košic a lidé byli rádi, že mohou jet ….
A ještě před tím jezdili na žebřiňáku, nebo šli pěšky za ním… 😇
Z kádě černého humoru: A někdy mezi tím požadovali cestující vagony bez střechy – byli rádi že vidí, kam je vezou, nevadilo jim, že zmoknou. Takže proč neřadit Eas?
Uf, vybavuji si cestu Poprad – Brno, vlak narvaný tak, že se stálo v kupé i v uličkách. To byl fakt masakr. Rok cca 1987.
Dovoluji si oponovat, že i když zamrzla naše infrastruktura, tak jet moderním vlakem po staré infrastruktuře je pro mnoho lidí atraktivnější než jet starým vlakem po moderní infrastruktuře.
Take si dovolim oponovat. Jednak zalezi jak definujeme stary vagon a za druhe, vetsina lidi kdyz zjisti ze vlak jede 2x i nasobne vice krat dele nez auto, tak ani nejde zjistovat co tam jede za vlak ale jede autem rovnou. To co jezdi mezi Prahou a Plzni taky neni zadny vykrik modernich vozidel a presto se lide do vlaku docela vratili po dostavbe Ejpovickeho tunelu, ktery cestu vyrazne zrychlil. Byla to jizdni doba, ne typ vagonu! A jizdni doba Praha Plzen by mela byt po moderni zeleznici max 40 min. Na to skutecne neni potreba vagon typu pro dalkovou… Číst vice »
Akorát ten tunel měl patřit na novou dálkovou trať, zatímco ta původní měla zůstat krajské obsluze – a ne, že i zastávkový vlak bude dohánět tunelem bez zastavení to, co ztratil na zanedbané lokálce předtím. Kromě toho, sám tunel z toho zrychlení způsobil jen část, navíc je stále mařeno jinde na trase, včetně přestupu na MHD v Plzni. Zkrátka, chtělo by to spíše průběžně odpovídající trať, a ne jeden kousek na 200 a jiný jen na 40, ještě s mícháním nesourodých segmentů.
Tak tak. Až se bude jezdit R:
Praha – Plzeň 0:48
Praha – Brno 2:23
Olomouc – Brno 0:37
Olomouc – Břeclav 1:07
Plzeň – Protivín 0:48
Plzeň – České Budějovice 1:05
České Budějovice – Jihlava 0:53
Jihlava – Brno 0:44
České Budějovice – Brno 1:39
Plzeň – Brno 2:45
A Ex:
Praha – Olomouc 1:20
Praha – Svinov 1:53
Praha – Plzeň 0:37
Praha – Brno 1:31
Olomouc – Brno 0:26
Olomouc – Břeclav 0:35
Nebo:
Praha – Turnov 1:00
Praha – Liberec 1:22 + přestup
Tak bude mít železnice už navěky vyhráno…
To je vlastně fakt.
Z Berouna do Prahy to bude taky lákavější svezení v Ampz místo (A)Bpee, a v Bmz241 než v B…
Naopak z Olomouce do Krnova by lidi spíš ocenili tu rychlost – 843 jsou ještě mladé, jsou celkem pohodlné…
843 a pohodlné, to je asi hodně subjektivní názor. Ano, motor Liaz má pro technikou políbené pány často líbivý zvuk, ale všeho moc škodí.
A do Jeseníku asi tedy žádný nový vůz…
jezdí tam Bdtee, což je v pohodě na tu štreku (až na ten šílenej bzučák dveří), a mají jezdit Stadlery od 12/2021
Bdtee je v pohodě, když jedete tak dvě zastávky. Při delší trase už se tam převaluji a hledám si, jak si sednout. Na osobák je ten vůz OK, ale říct že je to moderní vůz je hodně troufalý, zvlášť když to má „gravitační záchod“ atd.
Jinak jsem si říkal, co se tam zbláznili, že by na linku Brno-Šumperk dali nové vozy, ale naštěstí je to planý poplach. Ještě dalších 20 let si budu užívat béčka na jedné z hlavních tratí, kde se rychlost blíží místy až 100 km/h. Prostě česká železnice.
36 vozů Bdmz (zřejmě z Bmz 232) na R12 od GVD 2023 Vám nestačí?
můžu se zeptat, odkud máte tuto informaci. Nikde jsem to neviděl. Nicméně jestli je to pravda, tak jsem překvapen. 😀
Jiří 24 má pravdu, tyto vozy tam za rok opravdu mají jít. Jedná se o závazek k objednávce MD. Nikde jste to nenašel, protože raději než hledáte mudrujete a vypisujete nesmysly.
Tak ne každý má potřebu pročítat si smlouvy objednávek MD (zas tak tu železnici nehrotím, stačí mi články). Jinak nevím, jaké další nesmysly jsem uvedl. K těm vozům: myslíte, že to bude kupéčko? Podle označení to vypadá jako kupé s oddílem pro kola. Pokud to tak je, bylo by to fajn, že bude možnostsi vybrat. Doufám tedy, že jestli se ty nové vozy dostanou do oběhu, přidá se na ty spoje aspoň jeden vůz navíc (přece jen je rozdíl 80 vs nějakých 65 míst). Zvlášť pátek až neděle jsou ty spoje (nemyslím jen ty studentské) ze Zábřeha natřískané, moc nechápu… Číst vice »
Jde konkrétně o přílohu 7B https://smlouvy.gov.cz/smlouva/10939680?backlink=ik9c2
Samozřejmě, že si každý nepročítá všechny smlouvy, to mi u Vás vůbec nevadilo. Já reagoval spíš na to, že o dané věci nic nevíte, ale přesto se k ní vyjadřujete a vymýšlíte si. „Ještě dalších 20 let si budu užívat béčka“, například toto mám na mysli.
Aha, takže nové vagony/RegioPantery (celkem cca 8 tisíc sedaček) nahradí např. ty 4 typy vagonů, které jsou v článku (celkem jde o cca 40 tisíc sedaček)…
Ono si stačí spočítat celkový počet vagonů firmy ČD (včetně odstavených) …
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-zavadi-novou-znacku-interjet-pouziji-ji-pro-soupravy-od-sdruzeni-siemens-skoda-80830/
No hlavně ty sedačky jsou (některé) tak prosezené, že se kroutíte už po pár minutách, tzn. při cestě z Brna do Jeseníku vás bolí zadek už v Komárově.
Budou Abpee z R16
A budou jezdit konečně jako dvojka, nebo místo AB?
Tak doufám, že už konečně skončí ty neskutečně a odporně trapné a zcela lživé komentáře typu „celé ČD jsou retro“, „u ČD je nostalgie úplně vše“ a podobné nesmysly.
Neskončí, to bude vždy panoptikum.
Respektive skončí až v budoucnu po zestátnění klíčové infrastruktury, tedy i železniční dopravy…
Stačí se podívat na aktuální řazení rychlíků Berounka. Místo vozů EC/IC jezdí ze 40-100% vozy řady B/BDs/AB.
Blbost. Berounkou jezdím dlouhodobě v průměru minimálně dvakrát týdně a řazení se z naprosté většiny drží. Většinou si v klidu sednu do bmz (za mě na R jeden z nejlepších vagonů), zapojím si notebook do zásuvky, připojím se na wifi a celou cestu pohodlně dodělávám, co zrovna potřebuju. Za poslední rok a půl se mi stalo přesně jednou, že místo bmz přijelo přečalouněné béčko, jinak bez problémů.
To, co píšete, je naprostý nesmysl. Berounky jsou jednou z linek, kde se nejvíce dodržuje řazení. Nasazování starších vozl na této lince se děje naprosto výjimečně.
On to totiž narozdil od jiných linek z 1/2 v úseku Plzeň – Klatovy platí Plzeňský kraj a ten si kvalitu narozdil od MDČR hlídá pod sankcemi.
Primát v dodržování řazení drží R27.
Tam se stává jen zcela výjimečně, aby souprava 843+Btn+Bftn nepřijela…
Jistě, zrovna dneska jezdí minimálně dvě soupravy s aspoň jedním Bautzenem (AB, B, BDs).
Já tím jezdím skoro denně, tak mám asi fatamorgánu a když mi to jede před rypákem jako výpravčí, tak asi vidím jiné vlaky. Aktuálně se nasazuje 4 nebo 5 souprav a na jedné jezdí i AB místo 2. třídy. Na všech je minimálně jedno B a nedávno se jelo i bez ABmz/moderna (nevím přesné označení toho velkoprostorového vozu).
Četl jste v tom článku něco o změně řazení u rychlíků Bezdrev nebo Rožmberk (AB, B, Bd) nebo masivní náhradě 810? Ani já ne.
Zapoměl jste na Bbdgmee
Že by konečně začal mizet ten šrot z rychlíků R9? Stejně tam zase dají to nejhorší, co zbyde :-(. Ale možná se zde konečně objeví vagon, kde bude stoleček, zásuvka a wifi v jednom, hurá 🙂
Škoda že nebudou Bmz
Jó…tohle by bylo jiné kafe…
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=SD&cislo=300-328&nazev=&rok=scifi
Ne, nebylo. Málo kapacity. Nějaká další 3,14čovina?
Však píšu „kmenová souprava“.
To dá rozum, že frekventované spoje budou posíleny odpovídajícím množstvím ÖBB Bmz…
Takže sbohem přepravo kol do Polabí a jižních Čech.
Zrovna Bdtee jsou super vozy. Doufám, že nepůjdou do šrotu, ale „reinkarnované“ se vrátí.
Není Bdtee (276) jako Bdtee (286, 287). Tady je očividně řeč o reinkarnacích původních Bt jezdících na jih od Ostravy. V jejich případě je šrot zcela na místě.
Chtěl bych se zeptat, i když trochu mimo téma: Ví někdo, proč se v JMK nepoužívají dvoupatrové vlaky?
Protože tam nikde nejsou potřeba?
Jaktože nejsou? Viděl jste někdy, jak obsazené jsou vlaky v odpolední špičce při svém odjezdu z Brna?
Však nové soupravy budou mít dostatečnou kapacitu. Ale budou o to delší namísto toho, aby byly dloupodlažní.
Kde je tak krátký peron, že jednopodlažní vlak potřebné kapacity se k němu nevejde?
Vlaky končící na hlavním by třeba zabraly jen půlku koleje namísto celé, podobně jako v Praze. Také by se mohly různé směry spojovat, aby se nemuselo nuceně přestupovat. Jenže to je zřejmě moc sofistikované…
Však takhle to v Brně už léta funguje..
Protože zatím všechny regionální linky JMK obslouží vhodnější jednopodlažní soupravy. Provozovat třívozového patrového Slona celou dobu sólo nedává moc smysl. Akorát na Ostravsku tehdy „neměli jinou možnost“. A zřejmě po 20 letech v případě souprav na Frenštát ji neměli znovu.
Brno – Jihlava jezdí patrové vozy. Např. dnes Os 4817.
Já mám obavu, že ty 5ti vozové soupravy budou na Západní expresy málo.
Tak se k těm 5 vozům přidají další, V čem je problém ?
Že to bude zase takovej mišmaš
Tak tak za těch 5 vozů se přivěsí béčka a jede se. Takhle se to dělá ve špičce (prodloužené víkendy) i u EC/IC z Prahy na Moravu. Co naplat, že to pak nemůže jet ani plnou traťovou rychlostí a brzdí to provoz. Byl to ale explicitní požadavek ČD, že chtějí k InterJetu kdykoli připojit dobytčák. Proto tam jsou na konci a na začátku ty nevzhledné UIC průlezy.
Jejda, to mi uteklo. Prozradíte mi prosím, kdo Vám sdělil informaci o požadavku, že chtějí ČD k této jednotce kdykoliv připojovat dobytčáky? Děkuji a přeji Vám mnoho zdaru.
Standardní RailJet jednotka je tlakotěsně spojena a nemá na koncích UIC rozhraní pro připojování starších vagónů. ČD si toto rozhraní vyžádaly na obou koncích těchto InterJetů právě pro to aby mohly přidávat starší vozy v případě vyšší poptávky. Co za vozy ČD ve špičkách připojuje víme, B.
Takhle teoreticky říkají, že budou připojovat vozy modernější, ale praxe ukazuje, že se to dost často neděje protože modernější vozy používají v jiných obězích a čas od času se u nich něco porouchá (záchod, klimatizace, …) a tak je jich věčný nedostatek a plánované řazení vezme za své.
Přesně. Po exportu mezistátní dopravy se uvolní 180 vozů Bmz. nejméně 70 z nich ale bude tvořit kmenové soupravy, ale těch 110, tj. rakouská Bmz 232, 235 apod. budou jezdit jako posily.
Ach tak.
Budou se posilovat o Bmz 235
Pokrok nezastavíš, ale stejně mi ta stará Béčka budou svým způsobem chybět.
Pojeďte do Jeseníku, tady budou ještě dalších 20 let.
Trefa.
21.rok přijde něco lepšího…
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=SD&cislo=360-389&nazev=&rok=scifi
Tak si nějaké vyberte, pak vám ho necháme přistavit na zahradu…
Samozřejmě je to dobře, každá modernizace je super, ale kde na to ČD bere, kdo to platí, ty miliardy lítají sem tam.
Kdyby se za komoušů nenakupoval takový šrot, mohlo se vesele rekonstruovat do aleluja (viz ojetiny od ÖBB atd.).
Kdyby jen za komoušů, třeba nákup 843 z druhé půlky 90. let, přitom ten vlak byl z pohledu cestujícího zastaralý už tehdy 🙂
Za komoušů se nakupoval šrot ? Od koho ? Všechno byly nové vozy ….
No právě. O to horší to je. Nové vozy, papírově ještě docela mladé, ale beznadějně zastaralé už při dodání. A na to dojela celá ekonomika východního bloku, takhle to totiž bylo se vším.
Zatímco teď se vyhazuje ještě nové, když to není dost „in“. Jedno, kolik se na to vynaloží hmoty a energie. Z ‚exkrementu‘ do ‚exkrementu’…
Srovnejte si B a Bmz234.
Ty jsou srovnatelně staré, ale jsou mezi nimi zásadní rozdíly…
O tom vypovídá něco, že politici za ty služby adekvátně neplatí.
Politici nebo cestující?
Cestujícím jednoho krásného dne nic jiného než vlak nezbyde.
Autobusy sice budou, ale zásadně jen mezi železničními přestupními uzly (např. Zadní Třebaň – Zdice)
A taky zatlačit na SZ ať elektrifikace a zrychlí veselí nad Lužnicí – české Velenice ať rychlík zkrátí jízdní doby a nemusí preprahat.cim nahradí vozy bds? Já vím že bds je otřesný krám ale na přepravu kol je cajk..
SZ zacina ted uplne novou éru. Po cyklostezkovem obdobi prichazi VRT období. Nejake zadratovani je uplne mimo obor cinnosti kterymi se SZ zabyva …. 😀
Priority jsou jinde😀
Nyní jsou jinde, a pak budou…ještě dál…
a přitom na daném úseku by ta VRT tak hezky šla. a ty přímé vozy na dopravu lodí do stanice majdalena, to ještě žádná VRT nemá…a zase bychom byli světoví…
Vozy bds nahradí Bbdgmee236
A já už myslel, že i Bds nahradí bus… 🙂 No ještě, že tak.
No, nahradí-nenahradí… Pamatuju si, že v létě byl tento vůz na Lužnicích párkrát mimořádně zařazen, a průvodčí byli nešťastní z toho, že se jim ta nálož kol noc nemá kam vejít (dávali je všude možně, i do oddílů, a vypadalo to hrozně).