Dopravci Železnice Železniční průmysl

České dráhy zavádí novou značku InterJet. Použijí ji pro soupravy od sdružení Siemens – Škoda

Vagon pro České dráhy se stěhuje z Vídně do Ostravy. Pramen: ČD
Vagon pro České dráhy se stěhuje z Vídně do Ostravy. Pramen: ČD
První nové soupravy se objeví na trase mezi Prahou a Chebem v druhé polovině letošního roku.

Vlaky s novými vagóny od sdružení Siemens – Škoda vyrazí už letos na českou železnici pod úplně novou značkou v portfoliu Českých drah:  InterJet. Dopravce již podal žádost o registraci tohoto názvu u Úřadu průmyslového vlastnictví. Objeví se na vlacích z Prahy do Chebu přes Plzeň a Ústí nad Labem.

Nové označení oznámily České dráhy na sociálních sítích. „Nový obchodní název souprav InterJet spojuje naše již notoricky známé produkty InterPanter a ČD railjet. InterPantery zajišťují dálkové vlaky mezi většími městy a z jednotek railjet nové vozy konstrukčně vychází,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Robert Pagan. České dráhy nepočítají s tím, že by používaly tento název ani ve zkrácené verzi v jízdních řádech.

InterJety nasadí České dráhy ve druhé polovině roku postupně na linky z Prahy přes Plzeň či Ústí nad Labem až do Chebu. „Při plném nasazení počítáme s tím, že InterJety nahradí všechny klasické soupravy na těchto linkách. I nadále však počítáme na lince Ex6 s nasazením jednotek Pendolino u dvou párů vlaků kategorie IC,“ dodal Pagan.

Vídeňský závod Siemensu před dvěma týdny opustil poslední vagón pro finální montáž v Ostravě ve Škodě Vagonce. Vozy vycházejí z platformy Siemens Viaggio Comfort, známé jako railjet.

Soupravy budou po pěti vozech sestaveny do 10 netrakčních jednotek, které budou spojeny podobně jako vysokorychlostní vlak. To umožní cestujícím průchod soupravou. Na rozdíl od railjetů jsou ale soupravy na obou koncích ukončeny standardním rozhraním UIC pro osobní vozy a otevřenou čelní stěnou.
Specialitou budou bezdrátové nabíječky telefonů u vybraných míst a také jako první dopravce ve střední Evropě nabídneme vlaky se speciálními okny pro perfektní mobilní signál uvnitř vlaku,“ uvedly České dráhy. Hodnota kontraktu činí necelé tři miliardy korun.

Základní charakteristika netrakčních souprav od konsorcia Siemens – Škoda

– pětivozová, uvnitř semipermanentním tyčovým spřáhlem spojená netrakční jednotka s tlakotěsnými průchody mezi vozy;
– zakončení jednotky na obou koncích se standardním rozhraním UIC pro osobní vozy s návalky a s běžným tažným a narážecím ústrojím, umožňující průchozí spojení s ostatními typy vozů, respektive s lokomotivou.
Konfigurace pětivozové netrakční jednotky:
– koncový vůz 1. třídy + multifunkční vůz 2. třídy s infopointem a zázemím pro vlakový doprovod, místy pro osoby na vozíku s bezbariérovým WC a zdvihací plošinou s elektrickým pohonem pro nástup osob na vozíku, dětským kinem a místy vyhrazenými pro cestující s dětmi, umístění kočárků a místa pro uložení jízdních kol + dva vozy 2. třídy se standardním interiérem + jeden koncový vůz 2. třídy se standardním interiérem;
– délka netrakční jednotky přibližně 132 metrů;
–  společné navzájem propojené palubní elektrické sítě a diagnostika;
– kapacita 330 míst k sezení;
– nejvyšší provozní rychlost 200 km/h.

230 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Skořápka 0.6

Na tuto trať je zavedení tohoto spoje zbytečnost.

rychlodráha

Tak snad to propouštění u Národního dopravce nepostihne ty, co vymýšlí tyhle důležité věci, to by byla veliká tragédie!

jan

Podle mě to mělo jezdit na Bratislavu, protože první třída je velká. A zaplatí objednavatel něco, že to bude jezdit na cheb?

Cestovatel z Vysočiny

Název strašný, ale aspoň to bude mít 1. třídu, na rozdíl od InterPanteru, kde ji jen platíte, ale nemáte.

Petr

No první třídu.. žádný zázrak to taky není, Regiojet na komerčních spojích to stejné značí jako dvojku.

ketchup1970

To máte tak, Plzeňský Prazdroj je taky vlastně 11 stupňové pivo, protože zjistili , jaká je spotřební daň podle stupňovitosti a vaří to těsně pod dvanáct. A lidi to kupujou jako diví. A teď u Radima to je zas naopak, prodává jedničku jako dvojku, čímž kope do ČD, protože lidi si žijou v tom jak je vlastně úžasný jakou má dvojku. A jak ubohé jsou ty modré šunty, A UIC mu je šumafuk.

Průtah ne

Vy v té pivovarské firmě pracujete, že to tak dobře víte?

ušatá

Není třeba pracovat, stačí pít to pivo a srovnávat s tím, co se tam vařilo dřív.

Leinad

Co dělá RJ proti UIC?
První třída RJ nesplňuje standart, zatímco A149 je v pořádku?

Jiří Kocurek

„prodává jedničku jako dvojku“

Cože? Tak to není federální, to je galaxiální zločin!

Petr62

Je to IC.

Liposh

Rád bych zde v šotoušské komunitě požádal o zpropagování názvu pro ty jihomoravské elektrické jednotky jako „RŮŽOVÝ PANTER“ či emericky „PINK PANTER“… Napadlo mě to jednou ráno na záchodě a přijde mi to trefné, co myslíte? 😉😁

vagonář

Je tu moc ajznboňáků, bez šance 🙂

ketchup1970

Spíše ten název může být chráněn autorem a vlastníkem práv k filmu. Což v šotoušské rodině nevadí. Máte i název třeba Žlutá zimnice, nebo hořčice? Jinak už odedávna byli lidi i sebekritičtí , proto se taky říká peršingům peršing … rychlý start krátký dolet. Akorát to poslední dobou nějhak hrubne směrem k vulgaritě. Což se mi nelíbí.

Jiří Kocurek

Hmm, jak moc vadí Astra Satelites automobilce Opel?

vagonář

Stačilo by stvořit takový lehký paskvil, jako city elefant…, mix angličtiny a němčiny, nebo tak nějak podobně.

medical_examiner

Když se toleruje pojmenovávat železniční vozidla nějakými jmény nebo názvy…tak by to jako recese nebylo tak moc hanebné…

Gwann

dobrý nápad, jen je třeba předělat vizuál a doplnit oči, vousy a drápy.

Petr

Trefnější by bylo něco jako vrtulník, serverovna dle toho typického extra hluku vzduchotechniky a ventilátorů co překračuje české normy.

vagonář

Pro osvěžení paměti, takhle to bude vypadat!

vagonář

Ještě jsem pochopil IC a EC, ale to už je na mě moc.

medical_examiner

Tak to si pak oddechnete s tímto řazením:
(sestupně) Ex – R – Sp – Os – nákladní vlaky vnitrostátní – MV (Mezistátní Vlaky) – mezistátní vlaky nákladní

Gale

Hm.
Oproti Amz138 které jezdí na Západních expresech teď je to dost hnus..

ušatá

Proč ty mínusy, je to tak. Zejména kupata jsou výhodou, prostor, sedadla dostatečně od sebe, dost široká kupé a navíc kupé se 4 místy.

Matěj

Spíš bych uvítal rychlejší spojení z Brna na západ Čech a to např. Chebu či Karlových Varů bez nutnosti přestupu

Martin z topírny

To je ale zprzněný obchodní Název :/

Aleš

Jel jsem Pendolinem do Chebu max. 100 km/h po jednokolejné trati. Trvalo to věčnost.

Jiří Kocurek

Věčnost je definována trváním Sovětského svazu. Tak dlouho to opravdu být nemohlo.

Bmo

Vymýšlet hlouposti, to jo, to by úředníkům od ČD šlo dobře.

medical_examiner

S otázkami ohledně vlastního zaměstnání to bude divočejší…😂

_Pavel_

Škoda, že se nešlo dál cestou zvířat, myslím, že zvířata byla pro propagaci vhodnější ☹️

Bmo

Myslíte třeba něco jako InterPig?

Jiří Kocurek

To je 810 na vozebním rameni delším než 25 km.

_Pavel_

I to by bylo lepší, ale prasátko bohužel není moc vhodné, nejsme v Číně, tady si lidi prase pojí spíše se špínou 🙂

julio

Alebo Inter Red Bull

vagonář

Inter Turtle.

_Pavel_

Tak možností je spousta 🙂
InterLynx, InterFox, InterWolf, InterBuzzard, InterEagle…

Gwann

InterHyena

_Pavel_

Z Inter Haj-í-na by byla za chvilku Inter Va-gí-na :-/

medical_examiner

😂😂😂…👍👏

vagonář

Aspoň někdo to pochopil 😉

Xapadlo

Nevíte někdo, kam po zavedení těchto nových souprav půjdou renovované vagony, které jezdí do Chebu dnes? Např. budějovické rychlíky by si zasloužily lepší vozy, než současné B-hadry..

Ondra L.

Tam by to urcite chtelo uz kvuli obvyklymu nesvaru ČD, kdy nedrzi standard. Clovek neznaly zeleznicniho provozu si najde spojeni z budejovic do prahy ve vyhledavaci a vyjde mu jizni expres, koupi si listek a muze si rict ze je to docela dobry, no a na cestu zpatky si najde nejakou luznici a zustane v soku. To samy hradec kralove: jeden vuz pekny, dva vozy jaks taks a mezi tim original BDs. Kdyz uz ty bautzeny musi jeste provozovat, bylo by lepsi na nejakou trasu nasazovat bud lepsi vozy nebo ty veterany, ne to takhle michat.

Muller

Naopak si myslím, že to míchání není zase tak špatná věc. Tam kde to lze bych i souhlasil s tím, aby vždy byl jeden oddílový vůz bez klimatizace a otvíracími okny (pro ty co hned z klimatizace mají angínu nebo pro ty co jedou s kočkou či psem, ti klimu většinou taky nedávají nebo i pro prachobyčejné šotouše, kteří jsou platící cestující jako všichni ostatní) – avšak prodávejme to tak, že jeden vůz je bez klimatizace, zásuvek a Wi-Fi. A musí to technicky jít, když úplně stejně se prodávají místa pro kola, matky s dětmi a invalidy.

medical_examiner

Že jo.
Buď Aee – Bee – Bpee, Am(p)z – Bmz – Bdmpee…nebo AB – BDs – B/Bdt.

Ondra L.

Lidi si samozrejme radi zvyknou na lepsi vozy a myslim, ze zejmena u dalkovych vlaku to muze byt na obsazenosti znat. A jaksi je lepsi, kdyz je zakaznik prijemne prekvapen a proto se vrati, nez kdyz je jednou jizdou spokojen a podruhe tezce zklaman, to pak se uz hur presvedcuje, aby to jeste jednou zkusil.

Huh

Další marketingový bezobsažný exkrement… Aneb jak ještě víc zamotat hlavu občasným nešotoušským cestujícím… Bože ty to vidíš.
Ještě by to šlo vyšperkovat nějakým tarifním kotrmelcem v již velmi jednoduchém tarifním svinčíku… Jdu blejt velebnosti. Nechť si marketingoví manažírci užívají svoje štědré platy, ale ať radši nic nedělají.

Huh

Koukám že jsou zde milovníci InterPanterů, RegioPanterů, RJ, rj alis „RailJetu“, IC, SC, všemožných expressů, Rx a podobných hámotin.
Malé tajemství, je to stále jen vlak jedoucí po kolejích, kterým lze někam dojet. Některý je lepší, ale na to nepotřebuju mít deset názvů od marketingových vymívačů mozku. Stačí když to bude přes tu Plzeń do Chebu jezdit a bude to jezdit čisté a spolehlivě, lidi si to najde…

Jarda Š.

Souhlas. Mělo by postačit značení Os, Sp, R a Ex, čemuž by měl odpovídat standard nasazovaných souprav, ostatní značky jsou hámotiny, které běžného cestujícího nezajímají.

medical_examiner

A ještě upřesnění:
Ex: zastavuje pouze
a) v první/poslední stanici příměstských vlaků (Beroun, Nezamyslice, Kolín,…)
b) ve stanicích, kde jsou nejméně 2 navazující tratě
R zastavuje pouze ve stanicích, kde je nejméně 1 navazující trať
Sp zastavuje pouze ve stanicích s navazující dopravou
Os zastavuje všude, a to:
1) v dopravnách s kolejovým rozvětvením vždy
2) v dopravnách bez kolejového rozvětvení na znamení (prováděné stisknutím tlačítka k tomu určenému jak v soupravě, tak na nástupišti).

Karl vB.

Ještě si zapomněl:
x4 – jezdí pouze v sudý týden, pokud je měsíc v úplňku a dobrý stav vody v řece Lužnici

všd

Opravdu „logické“ ustanovení. Jsou stanice, kde je obrat cestujících velký, ale žádná navazující trať tam není (Příbram, Uherský Brod, Kyjov, do jisté míry i Mnichovo Hradiště). A pak jsou stanice, kde navazující trať je, ale je nevyužívaná nebo jen sezónně (Dívčice, Svojšín). Konečně, jsou dopravny, kde je kolejové rozvětvení, ale nejsou určené pro nástup a výstup cestujících, třeba Praha-Modřany (staré nádraží). Pak jsou dopravny D3, kde je kolejové rozvětvení, ale to je kvůli velmi omezené nákladní dopravě a ta osobní je tam řídká a není důvod stavět, když nikde nechce nastupovat ani vystupovat (Kněžmost). Doufám, že to bylo myšleno jako… Číst vice »

Lada

Občasný cestující si najde spoj v jízdním řádu podle času a jede. Studovat přezdívky lokomotiv ani jednotek (nebo nevím, jak jinak by si měl motat hlavu) ho nikdo nenutí a ani s novou přezdívkou pro novou jednotku se nic nezmění…

Lolookie

Přesně tak. Kdo to nechce řešit, tak to řešit nebude a nikdo ho k tomu nenutí.

Avlaky

Takže ty jednotky s čelem vectronu budou logicky Eurojet

_Pavel_

Eurojet je už zabraná značka, ale bylo by to mnohem lepší jméno než tohle…

Dan

Můžou po domluvě s OBB dál používat název Railjet. Můžou se vykašlat na tyhle blbiny a dál to vést jako EC nebo IC…

Jimbo Jones

Mezitryska. Jo, taky dobrý.

Jan Hojsák

😀 To není marnej překlad, ten vy se mohl ujmout mezi části populací, co nepodporuje anglikalismy. 😀

Cestující

…Já už se v tom nevyznám, pánové!

Huh

Je to furt vlak, ikdyž se to bude jmenova InterZáhumenek nebo Interstellar 😀

Princ Krason

LOL 😁😁

ketchup1970

Oni to i jinde pěkně zamotali, TGV je vlastně jako Lyria, Thalys, TGV , OuiGo, A furt to je ten samej Alstom.
Zlatý komunismus. Byly všude Béčka a Ačka akorát na těch pár vlacích vyšší kvality byli modernější Bmee Amee z Budyšína. 🙂

Martin Hroch

Super, další zbytečná kategorie vlaků. To pro každý nový vlak budou vymýšlet jeho název? Už teď, aby se v tom prase vyznalo.
A jestli to ještě budou hlásit pod tímto názvem v „rozhlase“ a zobrazovat na tabuli tak to bude pecka no.
Absolutně tuhle politiku mít každej kus železa nějak pojmenovaný nechápu.
Stejně jediné co mne zajímá je doba cesty a na nádraží číslo vlaku.

Jako vagóny to jsou pěkné o tom žádná, ale fakt nechápu proč pro ně musejí vymyslet speciální název.
Stejně to skoro nikoho nezajímá. Nemáme tu 10 minutové takty, abych si mohl vybírat soupravu kterou pojedu.

Karl vB.

Máte naprostou pravdu! Je to zbytečný balast. Na nábřeží se teď trochu větrá, tak jsou marketéři ČD kreativní. Cestující veřejnost má aspoň další podnět k polidštění názvu. V minulosti někdo přejmenoval rychlík „Laborec“ na Ledoborec, komickou kategorii „Interexpres“ na Interexitus atd. Dejme tomu čas, lidová tvořivost je nezdolná…

J.K.

No je fakt že by to mohl být Railjet, ale nemá to hospodu, tak by v tom byl chaos, kdyby tam lidé očekávali totéž co na Vídeň…

Zrzek

Hospoda tam právě půjde připojit. Přestaví se nějaký pořádný kopřivak.
Ne teď vážně. Podle potřeby půjde přidávat vagóny, tak proč by se nemohla připojit hospoda.

Vbb

A co si ten článek nejprve přečíst?

„České dráhy nepočítají s tím, že by používaly tento název ani ve zkrácené verzi v jízdních řádech.“

Oni na nádražích hlásí „Interpanter XXX do Brna přes Kolín a Havlíčkův Brod“, nebo „Rychlík XXX do Brna přes Kolín a Havlíčkův Brod“

Martin Hroch

Já to čet a několikrát a stále si myslím, že je to absolutně zbytečné to pojmenovávat. A to, že to teď neplánují absolutně nic neznamená, zaregistrují si to zaregistrovat jako značku a za pár měsíců někoho napadne, že to je málo využité a hned to tam budeme mít.
Stále si myslím, že to je zbytečnost. A už teď je těch kategorií vlaků které hlásí moc.

Vbb

Tak ještě jednou a pomalu: InterJet je název soupravy (železa), nikoliv kategorie vlaku (služby).
Stejně jako CityElefant, RegioMouse nebo InterPanter.
Na nádraží se nehlásí „CityElefant 9325 do Kolína“, ale „Osobní vlak 9325 do Kolína“. A veze ho jednotka 471 nazvaná CityElefant.
Už to chápete?

-mi-

Ale hlásí vlak Supercity XXX Pendolino, vlak Railjet XXX Vindobona. A vzpomeňte na rychlíky vyšší kvality… tak bych se ani nedivil, kdyby chteli hlásit i interjet

Ondra L.

Oni to (doufejme) budou pouzivat jen jako oznaceni na vagonu ne jako pseudokategorii vlaku jako se pouziva railjet. Alespon tak jsem to tedy z jejich vyjadreni na instagramu pochopil. Mimochodem tam v navrzich na nazev vlaku zaznivalo i oznaceni „Inter Tiger“, to sem si rikal, ze to by spis delalo dojem, ze jde o nejaky novy nemecky tank 🙂

Jedine vlaky

Nejedná se o kategorii vlaku, ale obchodní název.

Huh

Pro zmatení nepřítele (cestujícího) ideální.

medical_examiner

Protože ten bude na poslední chvíli shánět místenku..☺

Lolookie

Nevím o tom, že by někoho mátl třeba RegioShark nebo InterPanter. Většina lidí ten název stejně ani nezaznamená, a ty co jo, tak pochopí, že se jedná o jméno konkrétního typu vlaku jakožto stroje.

Gwann

na kolika km využijí tyto vygónky alespoň 160km/hod na této trase?

jinak to mají pěkné. teď ještě nějaké slušné vozy na vysočiny a bouzovy.

Miloš 2

Kralupy-Lovosice,až na pár pomalejších oblouků.

J.K.

Kolik se tam vejde kol vůbec, bude to aspoň 12 jako na současných soupravách se služebákem?

JirkaM

Kolo je od toho aby na něm cyklosexuálové jezdili a ne aby se vozilo vlakem

Pepa

V jakém jiném dopravním prostředku by se měla kola přepravovat, než ve vlaku? To je jedna z obrovských předností železnice. Mějte trochu tolerance i pro lidi s jinými zájmy než máte vy, Jirko, svět bude krásnější.

medical_examiner

Nepřepravovat – samo je dopravní prostředek!
Pro začátek by to chtělo 🚴 = 🚶= 🎫

J.K.

Latentní cyklofobie? 😀

Jaaaa

To nevypadá moc latentně…

Miloš 2

Cyklosexuál se v žádném slovníku nevyskytuje.Můžete jej „vyložit“?Jakou spojitost má sex s kolem a jeho přepravou vlakem?

medical_examiner

Cyklosexualita je neurodegenerativní onemocnění, projevující se chorobnou potřebou někam jezdit na kole ve svém volném čase.

Když si nemocný jedinec nezajezdí na kole, tak se stává dočasně impotentním. Jízdní kolo je tedy afrodiziakum.

Prognóza je mizivá, neboť dosud neznámé efektivní léčbu.

Jaroslav Wolf

Stejné jako railjet

_Pavel_

Jenom to nezní tak dobře…

Pitrys

Akorát jsme na to zvyklí.

Rammon

..jsem rád..že jsem v minulosti ještě stihnul dívat se mezi Aussig a Eger z okna jedničkového kupé..to se už NIKDY nevrátí..ale jinak dobrý..snad bude i business class..a hlavně..DYCKY CHEB..!

medical_examiner

Jak to?
AB je oddílové…ABmz taky…

Ic540

Zdravím.
Dotaz. Lze připojit posilové vozy…?
Například v silné dny…?
Nemyslím samozřejmě že připojí B.
Předem děkuji za odpověď…👍😀

Dominik

Ano, lze.

Haha

Ano, a budou to nejspíš Bmz235 (na Ex6).

Ferak

Může někdo odpovědět, proč mají skříně vagonů tak veliké nerovnosti povrchu při dnešní technologické vyspělosti?

Jiří Šrámek

Ano.

Greta

Ne

jirka

mne spíše zaráží že vozy na 200 km/hod budou používány primárně tam kde nemohou jezdit většinu trasy ani těch160 .

Augusto Pinochet

…jakou myslíte vyspělost?…nemůžete vagon porovnávat s lakováním dveří u fabie…větší plocha, řádově, více výztuh bočnic, střechy a čela, mraky různých návarků…vše je to o svarech, nerovnosti jsou v místech svarů, kde docházela k pnutí…a vytmelit takovou plochu nejde, po pár kilometrech by to opadalo…stejný je to u letadel, lodí a dalších velkých svařovaných ploch…jedná se o železné konstrukce, u hliníku je to jiné…podélné profily, v jednom NC centru svařené a obrobené, vypadají po výjezdu z lakovny jinak…

NightmareFreddy

Já myslím, že by u nás mohli vypravovat vlaky pod názvem HistoricalJet 😀

Košičan

No tak přece alespoň jako HiJet. Ať je to správně marketingově „voňavé a sexy“, když už to mají být stále stejná, poctivá vozidla.

Rakev

Třeba R9

medical_examiner

Jako konkurence D1…to by bylo chytré!
Ale bohužel nepravděpodobné…

JardaP

… a při zpožděníčku otočná cedule a hop, HysteryJet 🙂

Petr

Interjet mi mnohem víc sedí k firmě Regiojet. Ve smyslu Regiojet = vlaky po ČR, Interjet = vlaky Regiojetu do zahraničí.

_Pavel_

Regiojet je název firmy. Jančura nebude dávat peníze do propagace 2 značek… InterJet je navíc takový debilní název, nezní to vůbec cool

Krysa350

Bude z toho Internet.

Petr

Tak to nebylo myšleno – z pohledu Jančury to nedává smysl.

Bylo to myšleno tak, že kdybych jako neznalý slyšel „Interjet“, spojím si to spíše s Regiojetem než s Českými drahami.

ketchup1970

No to je právě ta úúúúžasná věc, že dřívější spolupráce s OBB a jejich značka railJet založená na kombinaci železniční myšlenky jako alternativy letadla byla zřejmě inspirací pro druhého v pořadí ale šikovnějšího marketéra, který zvěčnil své EGO do RJ a ještě vyfoukl zkratku. Lepší marketingový tah je už jen pocit, že Hitler byl Němec a Mozart Rakušan. A Stalin Rus.
A chudáci cizinci , co s mezinárodní jízdenkou vlezou do RJ místo rj. Nejlépe ti co píší rozsypaným čajem.

Košičan

Souhlas. Klidně by stačilo třeba iJet, ovšem jen pokud už to nemají patentováno jablíčkáři, že.

Miky

Já si při tom vybavím spíš intercooler. Ale mezi všechny ty anglicizující světově proslulé (zejména na Lounsku) skvosty ČD to zapadá dobře, oh yes!

medical_examiner

Sure…☺

ketchup1970

Mně to právě irituje, a evokuje dobu, kdy se takhle čeština a její elita poněmčovala. Všechny ty „-štajny“ jako hrady a „-berky“ od Bořivoje k Adalrichovi (Oldřichovi)
A nyní zas místo Brněnského draka máme Interstříkačku.

medical_examiner

A na návsi InterFalus 😀

Avlaky

RegioJet měl prvotně zajišťovat regionální dopravu, nakonec ale Majitel změnil plány

ketchup1970

No pravda je, že vlaky se zkratkou SA by měli náběh evokovat v českých zemích nemilé období…

Vlk

Je to nádhera………sice není soukromí jak klasické kupé, ale trend je dneska asi jiný. Jinak fakt nádhera !!!

MiB

Jako zastánce kupéček úplně neplesám, ale jinak to vypadá dobře.

Pražec

Jakmile se něco jmenuje „Jet“, tak bych čekal jet propulsion, tryskový pohon 😀
Tedy něco jako tohle:
https://www.autoforum.cz/fascinace/svl-byl-sovetsky-proudovy-vlak-250-km-h-jel-uz-v-roce-1971

Lukas

Asi nejde o název, ale o to co se snaží ČD nasadit v rámci obnovy vozového parku a v tomto směru je to víc než OK. Pro srovnání si vezměme ZSSK. Vše co jezdí mimo hlavní koridor BA – KE je jedním slovem tragédie. A naši „soukromníci“? Nevím jak ostatní, ale pozoruju poslední rok, dva lehčí úpadek. Leo, všimli jste si jak jsou poničené sedačky v ekonomické třídě? Detail já vím, ale musím se celou cestu dívat na ulámané háčky, popraskané plasty, což není nic moc. Regiojet, při pohledu na pojízdnou a vyšisovanou špínu se mi nechce ani nastupovat. Mašinka… Číst vice »

Miropiro

A stěžoval jste si Leo Expressu na to? Nebo o tom ví a nic s tím nemohou dělat?

Jaaa

Holt low-cost řešení. Starý béčka měly všechny tyhle detaily kovový a tak nic nepraskalo. Akorát to zas lidi kradli.

Radim

Ty bezdrátové nabíječky mobilů určitě ocení cestující s kardiostimulátory.
Pro tyto lidi by svezení tímto vozem mohlo být tím posledním co v životě zažijí.

DuDr.

Nechcete vaši myšlenku trochu rozvést? Tam bude nějaké magnetické pole? Cestující budou ležet přímo na tom?

Kubrt

A vy jste první na světě, který na toto pptebciální nebezpečí přišel?

Zapa

Jediný čeho bych se bál, tak toho že tam ten mobil snáze zapomenu, případně že mi ho někdo snáze šlohne.

Facepalm

Ode dne, kdyby byly vynalezeny alobalové čepice, jsou takovéto obavy liché.

Radek Janata

Bezdrátová nabíječka zapíná cívku, jen když se její čip domluví s mobilem. Navíc má dosah jen centimetry

Miky

Právě jste zachránil tisíce mrtvých.

Dan

Mrtví už nejdou zachránit 😀

Jiří Kocurek

A těch mrtvých kolem transformátoru… Nebo snad milionkrát vyšší výkon už je bezpečný?

Košičan

Tak asi na té přezaměstnanosti přece jen něco bude. Stále si tu hrají na „velkou dráhu“.
Kategorií vlaků jak v Německu. Vlaky mají jména. Linky mají jména. Soupravy mají jména… Takže chci alespoň vidět RegioTornado, když už je i RegioMouse.

Pája

RegioTornado zní skvěle. Ještě bacha, aby to nakonec nebyla modernizace modernizované 814 😀😃😅

medical_examiner

Leda na komerční trasu Česká Třebová nádraží – železniční hřbitov…☺

Gwann

RegioTornado, super. přejmenování a pěkný vizuál by jim mohl zajistit i ETCS a prodloužení provozu do 2035. já jsem pro, i nějakou tu InterHydru či RegioHydru s ETCS si dokážu představit, jen asi budu v menšině

Zrzek

Jen do roku 2035 to se nevyplatí. Min. do roku 2050.

Gwann

a co to zaokrouhlit na rovnou stovku let v provozu, vždyť některé parovky se té stovky v provozu skoro dožily? a musíme zachovat nejen olomoucko-ostravské ale i brněnské panťáky kvůli střídavině, aby je šlo provozovat i po tom 2050, kdy se snad přepne i v okolí Olomouce

Doctor

SchukoMyš … je to světové a zároveň vlastenecké.

Marek Janík

A komu tím prospějete, CO?

mladší než ty

Cestujícím Pog

Facepalm

Jsou to Český dráhy, a proto se to v názvech hemží Jety, Spidery, Mousy a Elefanty (kde si ani nebyli schopni zjistit, jak se to anglicky píše správně). Asi je to v očích tamních manažerů moderní, což vcelku jasně ilustruje, že na Drahách panuje přinejlepším začátek devadesátých let. Eště by mohli vymyslet cooltourní vagón.

Haha

Touhle logikou se Railjet jmenuje Schienenflugzeug.

Haha

Teda Schienenstrahlflugzeug.

Facepalm

Víte, ještě bych dokázal pochopit ty rychlíky. Ale proč se šukafón Mousem a blbej motorák, kterým jezděj maximálně tak báby někde v horní k doktorovi, je zase Spider, to mi asi hlava nikdy nevezme. Teda vezme – holt když poskytuješ služby na úrovni roku raz dva, dej tomu dynamický anglický název, protože ten je, teda před dvaceti lety byl, moderní. To je úplně stejný, když se kdysi majitel Holešovický tržnice rozhod že půjde s dobou a tak ten sajgon navštěvovanej převážně důchodci slídícími po zlevněné zelenině nazval River CIty Prague. Nebo když se místo, kam jdete žádat o občanku, jmenuje… Číst vice »

Růža

Tak hlava v dlani taky nezní moc efektně, co pane?

Facepalm

Efektně možná ne, ale v proudech vědomí místních myslitelů naprosto případně.

Jackub

Ta kombinace anglického City s německým Elefant je opravdu příšerná a do očí bijící…

Miropiro

Je to divné, ale už jsem si za ta léta zvykl. Navíc je tu přezdívka ešus.

Andrej

Keby ste to teraz nenapísali, tak by som si to ani neuvedomil. Ale máte pravdu, už sa na názov CityElefant nikdy nebudem dívat stejně.

Sulejman

kulovejsi by bylo GorodElefant

Jiří Kocurek

Každý jazyk je plný převzatých slov, akorát něktěří jsou z toho na větvi: Bicykl.

D.S.

Třeba Jet používá i jeden soukromý dopravce, ke kterému někteří vzhlíží jako ke spasiteli.

Facepalm

A co je mi po tom?

D.S.

Vy jste toto téma rozjel, já jen reaguji.

Facepalm

Nereagujete, plácáte cosi mimo mísu. Regiojet je název společnosti s mezinárodní působností, proto dává smysl (byť o jeho originalitě by se daly vést spory), ale nevšiml jsem si, že by svým vozidlům dával trapností řvoucí anglický názvy, to zaprvý, a i kdyby dával, je to ve vztahu k ČD zcela irelevantní. Ale vidím, že debatní logika na úrovni „a vy zase mlátíte černochy“ je prostě nesmrtelná.

D.S.

Mimo mísu plácáte spíše vy. Chtěl jsem naznačit, že je snad jedno, jak si nějaký dopravce pojmenuje své vozidla nebo produkt. A že podobné označení není běžné jen v ČR, podívejte se třeba do Rakouska – Cityjet, Citywiesel, Cityshuttle , Railjet>

Facepalm

Víte, když už jsem zaplatil drahé prachy za to, že si říkám „národní dopravce“, tak fakt nedává smysl nazývat pak všechno, co provozuji, cizími termíny (tuplem pak v zemi, kde anglicky půlka lidí neumí ani pozdravit). Je to asi tak na úrovni toho, když se začátkem devadesátejch let každej krám vzniklej z panelákový kočárkárny jmenoval Supershop.

Facepalm

pardon, Superschop.

D.S.

Znova a naposledy opakuji, není snad jedno, jak jsou vozidla pojmenovaná? Možná to někomu smysl nedává, ale způsobuje snad nevhodné pojmenování dopravci nějaké škody? A myslím, že těm cestujícím, co anglicky neumí ani pozdravit, je ten nápis na bočnici úplně ukradený. Naopak, ač to může být diskutabilní, může marketingově lépe propagovat nová vozidla na dané lince a tím přilákat nové potencionální cestující a je jedno jak vozidla pojmenuje, důležité je pouze získat pozornost.

Facepalm

Tak z hlediska provozu to samozřejmě žádný dopad nemá, ale to jsem tu snad proboha nikdy netvrdil. A samozřejmě, že dle logiky, kterou razíte, to může být pojmenováno třeba svahilsky (a těm cestujícím, co svahilsky neumí ani pozdravit, bude ten nápis na bočnici úplně ukradený), jen to holt dává v celkový komunikační strategii, která zní „národní dopravce“ (to jsem si nevymyslel, za to Český dráhy utratily docela dost peněz) asi takový smysl, jako byste si otevřel Staročeskou krčmu a do stálý nabídky narval hamburger, pizzu a kebab.

Hynek

No anglické ty názvy nejsou, ale Astra nebo Retro asi taky nejsou úplně obvyklé názvy, ale lze je počítat do obchodních. Jak byste soupravy RegioJetu pojmenoval vy? Nejbližší sjednocující prvek je prostě RegioJet.

Facepalm

Retro je myslím univerzálně pochopitelný termín, Astra je zase nic neříkající označení, nicméně opět je to univerzální slovo existující i v češtině (byť může v různých jazycích znamenat rozdílné věci). Co se pojmenování souprav Regiojetu týče, tak úplně nevím, na co se ptáte. Regiojet má, pokud se budeme bavit o rychlících všude de fakto ten samý mix vagonů (aspoň co tak vídám, jel jsem s tím osobně jednou v životě), takže se dá říci, že slovo RegioJet je synonymem jak pro dopravce, tak pro samotnou žlutou soupravu („stálo tam pendolino, railjet a regiojet“), nemusej tedy v tuto chvíli tenhle problém… Číst vice »

Romanero

Elefant jsem vždycky chápal jako záměr – buď „slon“ nebo „elektrická fantazie“. Mně to naopak přijde povedené.

Facepalm

Elektrická fantazie?! Cože? Každopádně pokud by to tak bylo, tak je to ještě o řád debilnější, než jsem si dokázal představit v nejdivočejších snech.

A Mouse pak tedy znamená co? MOUchy Snězte si mnE?

Sulejman

mate bujnou fantazii

Pezos

Na druhou stranu je to pořád stokrát profesionálnější, než přiblblá infantilní „jména“, co si v depech vylepují pod čelní sklo. Hlavně na Vectronech je výběr jak z pomocné školy.

Jackub

No, to je taky děs… 🤦‍♂️

Sulejman

co je na vectronech?

Pezos

Třeba: Kačenka, Ronka, Fidorka, Tedík, Hanzalina

Facepalm

Jenže ti si to tam lepí zadarmo, tohe páchají lidé, kteří jsou za to placení.

mladší než ty

Jo, vy myslíte ten Elefant co je takto napsaný schválně.

No a pak jste tu vy kdo tvrdí že mluvíte anglicky lépe než někdo od Drah,
ba ani nemluvíte spisovně česky.

Facepalm

Solidní přehlídka košťat zase dneska 🙂

medical_examiner

Dobře zametají?

Pavel Q

Ale vždyť je to přece české slovo, infinitiv od slovesa jedu! A inter je z latiny, to aby nalákali intelektuály. 🙂

FACEPALM

Máme se v našem státě opravdu výborně, když už řešíme takové maličkosti. Pane kolego, ten název je naprosto nedůležitý, je to jenom nápis.

Facepalm

Jo, ale jehož instalaci předchází shoření docela dost peněz z marketingovýho rozpočtu. Vím, o čem mluvím, měli jsme Český dráhy docela dlouho v práci jako klienta…

Huh

JJ, moderní pokakaná doba. Důležitější než, že to bude konečně spolehlivě jezdit a vozit lidi je vyrobit marketingovou kampaň za pár desítek mega… 100% Hnus.

ketchup1970

Voni jsou takoví všichni, Cosi fan tute. Leoš i Radim… a mládež už úplně nečeská. Stále děkuji tomu hrdinovi co zavedl v dřevných dobách rozhraní, klávesnici, myš a soubor, a další terminologii.

Vnější pozorovatel

České dráhy, největší skanzen v Evropě.

Původní Pražák

Vaše výlevy tady, tomu říkám slušná frustrace. Co jít radši na procházku?

SanDisk

Spíš ať si s někým vymění tělesné tekutiny, to funguje spolehlivě 🙂

medical_examiner

Hmm..třeba s nějakou fešnou průvodčí…😁

Rakev

Když nebidlite na Vysočině nebo kdekoliv kde jezdí Bčka tak máte jinej názor

ketchup1970

bydlí na bidlu nebo bidýlku?

Štěpán

Nové vozy jsou skanzen?

Facepalm

on chtel napsat sikanzen 🙂

mladší než ty

Ještě že doslova nikoho nezajímáte

Tukan

Takže InterJet nebude jako název vlaku (jako třeba InterPanter) ale kategorie vlaků? Prosím o dovysvětlení. Díky

Kubrt

Vidím v článku napsáno, že označení InterJet se nebude objevovat v jízdním řádu. Nepůjde tedy o kategorii vlaku – produktu, ale o název vlaku – železa. Ekvivalent Cityelefant, Interpanter.

fanda železnice

Ano přesně tak, druh vlaku je dán předpisem.
Vlaky osobní dopravy s přepravou cestujících se podle kvality, rychlosti a četnosti zastavování rozdělují na tyto druhy vlaků:
a) Expresní vlaky (Ex);
b) Rychlíky (R);
c) Spěšné vlaky (Sp);
d) Osobní vlaky (Os).
U těchto vlaků může být dle požadavku dopravce použito v pomůckách vydávaných pro
potřebu cestujících odlišné, tzv. komerční označení druhu vlaku (např. EuroCity – EC, InterCity – IC, SuperCity – SC, EuroNight – EN), které však není součástí druhu vlaku podle tohoto článku.

Vnější pozorovatel

Proč ne InterJed protože D jako dráhy, když je pan Pohan takový lingvista

mladší než ty

Co se staráte o názvy skanzenu ? Co vůbec děláte tady u toho článku ? Vždyť přece by jste měl nadávat co si to dovolili koupit nové vlaky ?!!?? Come on dědku

Aleš Petrovský

No tak teď z toho dráhy teprve udělaly top produkt. Bez pojmenování vagonu by to holt nešlo. Alespoň, že to nebude jako veleúspěšný „rychlík vyšší kvality“ i v rámci kategorie vlaku. Jinak je veselé, že i v době omezeného Covid JŘ je možné na západ potkávat v soupravách Béčka. Takže se těším, až za InterJetem bude jedno povlávat. 🙂

Hynek

Ono asi žijete ve své vlastní bublině. Tím, že nejezdí pár školních osobáků a někde byly utnuty přeshraniční úseky u těch osobáků fakt moc nevytrhnete.

Aleš Petrovský

Tady na západ byla Ex vrstva masivně utlumena. Tak bych byl s tou bublinou opatrný.

libor

a na některé jiné linky třeba InterSchrott … použitelné na R11

Vnější pozorovatel

Tam se počítá se značkou InterShit nebo InterCrap.

libor

InterShit je dobrý :)) zní to i dobře: „dnes jedu InterShitem“

Pezos

Trochu upravím: InterShitty (podle vzoru InterCity) 😉

mladší než ty

Na R8 se zase používá název Inter Drahá Jízdenka

Jo a ten Inter Shit… ok té lince to taky celkem sedne

medical_examiner

Hmm. Až tam budou jezdit ABmz – Bbdgmee – Bdpee – Bdpee, bude to rozhodně lepší…

Jaaa

To je InterRetro.

Vojta

A co je potom naše milovaná plně bečková R12? 😀

Rakev

Nebo R9 a R17

medvěd

Hmmm, pěkný, už se přibližujeme vyspělým zemím. Jen 5 vagonů po 66 místech na celý vlak. Dříve bývalo více vagonů po 88 místech na sezení. Nebude to v létě málo?

Josef Král

Tam se snad dají připojit vagony navíc.

D.S.

66 míst co uvádíte je průměrná kapacita na jeden vůz, tedy včetně 1. třídy, míst pro jízdní kola a další věcí. Jaký konkrétní vůz s 88 místy máte na mysli?

Jan

B249 11kupe x 8mist pravdepodobne 😀

Jan

*10×8

Pezos

88 míst mají Bt a Bdt, na dálkové vlaky ideální.

Jiří Kocurek

Zažil jsem. Opravu ideální pro nával, když stojíte na chodbičce, tak nemáte možnost sednout si na chvíli na opěrku ruky na sedačce. Zatímco při stání v uličce v Bdt se na té područce můžou lidi střídat.

Vbb

>Nebude to v létě málo?
Spíš v zimě, kdy se vagon vlivem chladu smršťuje. V létě se naopak roztahuje a bude místa dost 🙂 🙂 🙂
Jinak 010 má skoro stejný počet sedadel při zhruba poloviční délce. Nevím, proč se ČD neobrátily s poptávkou na nástupce MSV, sedadel mohlo být dost! 🙂

Kamui

Spíš je škoda že to nemá řídicí vůz, takže přepřah v Ústí na věčné časy.

Zrzek

Se připojí sysel.

Facepalm

Z jedný strany sysel, z druhý brejlovec a můžem vjet hrdě do 24. století. A kdyby pět vagonů nestačilo, připojíme pár vozů InterLeatherette)

Jako taky jsem nepochopil, když to kupujou coby ucelený soupravy, a nikoli 50 samostatnejch vagonů, proč k tomu nejsou řidičáky.

Jackub

Protože by nešla připojit posilová Béčka! 😁🙄😏

Facepalm

Neříkejte mi, že by nešla narvat mezi ty Internety a toho sysla!

Jiří Kocurek

a nebo pár vozů HepatitisVulgaris.

Vít Jůza

Pokud budou v Ústí pořád zajíždět na zastávku „Ústí nad Labem hlavní nádraží“.

noerf

Ještě LCD monitory do sedaček. -) Jinak krásná souprava, podle TSI, taže do budoucna výhoda.
Na druhou stranu, při ceně vagonu cca 60 milionů Kč za kus, se včetně nové lokomotivy bavíme o nějakých 400 milionech Kč a pětivozová jednotka s podobnou kapacitou stojí okolo 300 milionů Kč.

Winchester1873

Na co LCD monitory do sedaček, když má každý stejně svůj mobil, navíc na těchto relacích cestující nejezdí tak často dálky jako mezi Prahou a Slovenskem. To by byla akorát další věc na poruchy.

D.S.

LCD monitory do sedaček je v současné době z mnoha důvodů už přežitek. To už radši dosadit bezkontaktní nabíječku ke každému místu a hlavně jí inteligentně umístit.

Facepalm

Jojo. A určitě by měly mít přístup na teletext. A fax. taky fax by nebyl špatnej.

Marcel Štancl

Názvy to asi nevytrhnou.

jirka

no ne, zvášt když se budou sunout po ČR hlemýžím tempem.

Ares

Dobrá byla též kategorie Rx 😀

medical_examiner

Spíš REx – dříve R…