dkv-spojujeme

Přehled velkých tendrů ČD na nová vozidla. Nákup vagonů pro 230 km/h nabírá skluz

Interiér vozu 1. třídy (Ampz). Foto: České dráhyInteriér vozu 1. třídy (Ampz). Foto: České dráhy

Akvizice desítek nových vagonů pro dálkové a mezinárodní linky Českých drah nabírá stále větší skluz. České dráhy nejprve před více

Akvizice desítek nových vagonů pro dálkové a mezinárodní linky Českých drah nabírá stále větší skluz. České dráhy nejprve před více než rokem vypsaly tendr na 90 vozů pro rychlost 200 kilometrů v hodině. V polovině letošních prázdnin jej ale nečekaně zrušily s tím, že budou chtít více vagonů a pro vyšší rychlost.

Dráhy se rozhodly pro nový tendr namísto úpravy parametrů tendru původního. Nový tendr na nákup 180 vagonů pro rychlost 230 kilometrů v hodině měl být podle tehdejšího vyjádření drah vypsán v první polovině srpna „během několika dnů.“

Následně vypsání nového tendru avizoval na začátek září místopředseda představenstva Radek Dvořák. Dnes už dráhy žádné termíny nesdělují. „Vyhlášení soutěže je ve stadiu přípravy, v tuto chvíli nemohu říci více,“ uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Ukončená výběrová řízení a uzavřené kontrakty, v obou případech již běží výroba:
50 kusů osobních vozů pro dálkovou dopravu (Siemens-Škoda) – 3 miliardy, první plnění 2021
50 kusů jednotek EMU 160 (Škoda), rámcový kontrakt, aktuálně objednáno 31 kusů – až 5,9 miliardy, jaro 2021

Aktuálně probíhající výběrová řízení:
– 10 kusů motorových jednotek DMU 120 pro Středočeský kraj;
– 60 kusů motorových jednotek DMU 120, rámcový kontrakt;
– 60 kusů elektrických jednotek EMU 240, rámcový kontrakt.

Připravovaná výběrová řízení, o kterých se již delší dobu hovoří (záměry investic):
– 65 elektrických lokomotiv částečně pro rychlost 200 km/h a částečně pro rychlost 230 km/h, rámcový kontrakt;
– 180 osobních vozů pro dálkovou dopravu s rychlostí až 230 km/h, rámcový kontrakt.

Tagy České dráhy Top vagony vozidla
112 komentářů