Lidé

Představenstvo ČD je kompletní, ve vedení je i manažer slovenských železnic

Vectrony ČD v depu ve Vršovicích. Autor: České dráhy
Vectrony ČD v depu ve Vršovicích. Autor: České dráhy

Dozorčí rada Českých drah po více než čtvrt roce doplnila představenstvo firmy. Do představenstva zasednou nově Michal Heřman a Michal Vereš, kteří prošli úspěšně výběrovým řízením. Poprvé v historii Českých drah bude v představenstvu manažer, který přišel od zahraničního železničního dopravce.

Jmenování obou manažerů dnes oznámil po jednání dozorčí rady tiskový mluvčí firmy Radek Joklík. Heřman má mít na starosti správu majetku, Vereš provoz. Posty v představenstvu byly od září volné, 11. září dozorčí rada odvolala tři členy včetně předsedy představenstva Pavla Krtka.  České dráhy na popud ministra dopravy vypsaly na post výběrové řízení, přihlášení ale byli vyřazeni. Personální agentura Constellation proto začala hledat manažery sama.

Michal Heřman bude mít v Českých drahách na starosti správu majetku. Foto: ČD
Michal Heřman bude mít v Českých drahách na starosti správu majetku. Foto: ČD

Michal Heřman je seniorní manažer se zkušenostmi z bankovního, telekomunikačního a důlního sektoru v České republice i v zahraničí. Během své manažerské praxe prošel několika pozicemi v představenstvech soukromých i státních firem, například působil ve společnostech Komerční banka, Český Telecom  a Eurotel Praha. Do loňského roku zastával funkci generálního ředitele a předsedy představenstva společností PG Silesia a MSE, které ovládá Energetický a průmyslový holding (EPH) Daniela Křetínského.

Michal Vereš bude zodpovědný za provoz Českých drah. Foto: ČD
Michal Vereš bude zodpovědný za provoz Českých drah. Foto: ČD

Michal Vereš přichází do Českých drah ze Železničné spoločnosti Slovensko (ZSSK), kde působil jako ředitel úseku provozu. Podle ČD jde o zkušeného manažera, který se vypracoval z pozice strojvůdce až na pozici člena představenstva zodpovědného za provoz slovenských železnic. V oboru pracuje od roku 1994.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
K.L.
Host
K.L.

Takových „manažerů“ se za posledních pětadvacet let na drahách českých vystřídalo spousta, berou měsíčně co běžný zaměstnanec za rok, rozhasí co dříve fungovalo, za škody které napáchali odpovědnost nenesou a se zlatým padákem jdou „reorganizovat“ někam jinam.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Před časem jsme se vrátili ze Slovinska a ta podobnost názvu železničních dopravců mě celkem zaujala…

Petr
Host
Petr

A co kdysi Dalibor Zelený? Nebyl on náhodou první?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

V opačném směru byl.

Petr
Host
Petr

A kdo nám po příchodu že ZSSK zmařil nákup zbylých railjetů?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jak to souvisí s „cizincem“ ve vedení firmy? Dalibor Zelený je Čech (původem snad odněkud z Trutnovska).
Proč tehdy ty další RailJety zablokoval, to jsem nikdy nepochopil – bylo to podle mě špatné rozhodnutí, ale asi dostal nějaký „politický“ úkol: myslím, že jen ze své vlastní vůle by to neudělal. Ale nikdy jsem se jej na to nezeptal (a ani jsem k tomu nehledal příležitost).

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Už jsem se lekl, že přichází manažer že Slovenských železnic, které jezdí na Balkáně ve Slovinsku https://www.slo-zeleznice.si/sl/

Petr
Host
Petr

Jenže to nejsou Slovenské, nýbrž Slovenske železnice. 🙂

L. M.
Host
L. M.

Spolu s působením Kupce se to nedá nazvat jinak než řízený rozvrat a sabotáž. Titul nejhorší generální ředitel i představenstvo všech dob už klepe na dveře.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

To samozřejmě rozporovat nechci a nebudu – jen si nejsem jist tím, že by právě Vereš byl tím vůbec nejhorším, který to vše potopí.

L. M.
Host
L. M.

I když ještě tam mohli přibrat Tvrdíka a Hušáka.

L. M.
Host
L. M.

„Manažer“ provozu z ZSSK, Voni tu dráhu nechtěj potopit, ale rovnou torpédovat a nechat vybuchnout…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Čím to své tvrzení můžete v tomto konkrétním případě doložit?

Eskimo Joe
Host
Eskimo Joe

Kdo zažil Verešovo působení, nepotřebuje to ničím dokládat. Ten člověk je symbol.

Tronda
Host
Tronda

Vy jste asi už dlouho nebyl na Slovensku?

L. M.
Host
L. M.

Stačí si porovnat jeho poslání na ZSSK a realitu.

Úsek prevádzky… Vykonáva neustály dozor nad priebehom osobnej dopravy, analyzuje kvalitu prevádzkovej práce. Sleduje technický stav železničných koľajových vozidiel, zabezpečuje potrebný počet prevádzkyschopných hnacích vozidiel a osobných vozňov, čistenie, údržbu a opravy železničných koľajových vozidiel.

T B
Host
T B

Milý pane, mal som tú česť pod ním robiť, a verte že to bolo to najlepšie, čo ma mohlo stretnúť. Absolútny profík a skvelý manažér.

L. M.
Host
L. M.

Tak za profíkem a skvělým manažerem by měli být vidět nějaké výsledky. Zatím je akorát vidět to, že provoz je u ZSSK totální katastrofa a v nejhorším stavu od založení. A to manažerskými rozhodnutími, a jakožto ředitel na tom má lví podíl…

Tronda
Host
Tronda

Pořád ještě ČD mohli dopadnout hůř, mohl tam přijít například ředitel provozu Albánských železnic…

Kirschner
Host
Kirschner

A nebo nějakej Tronda, kterej si ten rozklad ze srdce přeje.

Eskimo Joe
Host
Eskimo Joe

To máte blbý, konkurence lidí ochotných leštit Myšákovi kliku za trochu drobků od stolu teď jistě vzroste.

Joe Silverra
Host
Joe Silverra

Kterého Myšáka myslíte? Už tam jsou po dnešku tři. 😀

Kirschner
Host
Kirschner

Že by Štěpána?

L. M.
Host
L. M.

Zajímal by mě názor dalších lidí, co „pod ním“ dělali. Třeba dílenští, strojvedoucí, vlakové čety, strojmistři, dispečeři, přednostové dep a další, kteří se s jeho rozhodnutími denně potýkali v provozu. Nějaké kamarádšofty v kanclu nevypovídají absolutně nic o jeho schopnostech…

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll