Dopravci Lidé Železnice

Krtek po čtyřech letech skončil v čele drah, nahradil ho Kupec

Ludvík Urban (vlevo) byl z představenstva ČD odvolán. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Dozorčí rada Českých drah dnes pod vedením předsedy Petra Moose sáhla k očekávané proměně představenstva. Po necelých čtyřech letech ve funkci předsedy představenstva skončil Pavel Krtek, kterého nahradil dosavadní člen pro techniku, servis a majetek Miroslav Kupec.

Krtek nicméně v představenstvu nekončí zcela, jako místopředseda představenstva bude mít na starost ekonomiku a finance. Vrátí se tak k činnostem, které zastával devět měsíců po svém příchodu na dráhu v únoru 2014.

České dráhy to oznámily v tiskové zprávě. 

Kupec byl v minulosti vrchním přednostou Depa kolejových vozidel. Z představenstva modré skupiny byli podle předpokladů odvoláni Martin Bělčík (ekonomika, informatika) a místopředseda Ludvík Urban (regiony, integrace).

Podle mluvčího Českých drah Radka Joklíka bude na dva uvolněné posty v představenstvu vypsáno výběrové řízení. Dozorčí rada zatím nekomentovala důvody, které k odvolání manažerů vedly. O konci Ludvíka Urbana, který se do vedení drah dostal víceméně jen díky své členské průkazce ČSSD, se mluvilo delší dobu. V případě Martina Bělčíka může být za jeho koncem velká soutěž na nákup elektrických jednotek. Tu kritizuje například společnost Bombardier, že je příliš šitá na míru Škodě Transportation. 

Personální zemětřesení odstartovaly velké změny v dozorčí radě v červenci, celé léto se pak mluvilo o tom, kdo nakonec skončí. Proti personálním výměnám prudce vystoupili odboráři, kteří varovali například před zhoršením ratingu Českých drah. Výměna není nakonec tak razantní, tři z pěti manažerů zůstávají. 

„Cílem je posílit České dráhy a připravit je na otevírání trhu. Souhlasím s názorem dozorčí rady ČD, že představenstvo je třeba doplnit o osoby s novými znalostmi a kompetencemi. Rozhodnutí ponechat ve vedení ČD Ing. Krtka chápu jako potřebu zachovat kontinuitu a stabilitu vedení,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok. 

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
David
Host
David

Někdo by měl panu Ťokovi říct, že pan Krtek není Ing. 😄

jan
Host
jan

Jako podle mě to nemá logiku. Ale dobrý. Necháme se překvapit.

X 1
Host
X 1

Jan
Na politických rozhodnutích se nehledá LOGIKA, tam se hledá ZÁJEM. Veskrze nikoliv stranický, nýbrž privátní.
Je to stejně naivní, jako hledat u soudu SPRAVEDLNOST. K soudu se chodí pro uplatnění ZÁKONA. Že si velice často tyto dva atributy odporují, je opět důsledek ZÁJMU.

Karel
Host
Karel

I kdyby vedení ČD převzal Jančura, tak by to nešlo tak rychle zlepšit, jak si někteří myslí. Obnovit tak velký vozový park, jako mají ČD, nejde tak rychle jak si většina lidí myslí. A organizovat železniční dopravu tak, jak ji provozuje Regiojet, v osobní dopravě plošně nejde. Dovedete si představit, jak by jste si po netu rezervovali jízdenku s místenkou na každodenní dojíždění do práce třeba z Českého Brodu do Prahy ??? A naopak. RJ na Slovensku v příměstské dopravě na trati Bratislava – Komárno, nebo kde to jezdí, má úplně stejné problémy jako ČD. A možná i větší. Stačí… Číst vice »

TrainDriver
Host
TrainDriver

I kdyby to převzal Jančura? Ten má problém udržet při životě i tu svou firmičku 🙂 🙂

vagonář
Host
vagonář

Kupec bude asi zdatný manažer, ve Škodě se pravda neohřál, ale měl asi vyšší cíle.

Znalý
Host
Znalý

Jestli to náhodou nebude spíš o tom, jaké cíle měla Škodovka s ním. Takto by bylo splněno…

Michal
Host
Michal

Krtku, myslel jsem na Tebe i Kupce v béčku, které jste v neděli zařadili do Landeku a k tomu mu dali hodinu sekeru, protože Bmz, které tam mělo být řazené, se vám rozpadlo už na odjezdu z Prahy.

Po absolvování cesty z Žiliny v béčku zcela souhlasím s vyhozením Krtka, ale přijde mi velká škoda, kdyby ho nedoprovodil i Kupec.

Apollo 17
Host
Apollo 17

Jen je otázka,zda neustálé vyhazování a nástup nových manažerů pomůže rychlejší obnově vozidlového parku.
Filozofie Stránského ze začátku 90.let (budeme železnici udržovat ve stavu pomalého chátrání) je znát ještě dnes,protože 15 let se skoro nic nového nekupovalo.

Pavel Novák
Host
Pavel Novák

Michale Pikeheade, střílíš silnou municí, ale vedle. Setrvání p. Krtka by spíš napomohlo snižování až eliminaci Tebou uvedeného excesu než kolotoč v nejvyšších řadách.

TrainDriver
Host
TrainDriver

To Michal: ano, souhlasím, že jízda v béčku ze Žiliny není to pravý vořechový, ale zkus hádat, co by v tomto případě udělal náš oblíbený soukromník.

jan
Host
jan

Budiž to Ťokova zodpovědnost.

sladlu
Host

Nechtel bych byt ve vedeni. Moc toho nesmuzou. SZDC vyhrava spory padlych stromu a sam stat zabiji zeleznici stavenim dalnic… ignorie jeji prednosti proti autum. Stavi lokalky na 100-130km/h. A take primestka doprava byla desitky let upozadena…

Trate s rychlostmi nad 160-200km a konfortem prevysuji kozi undrcane drahy teprva lakaji cestuji… Bohuzel jen malo kilometrutrati existuje pro 160km/h.

Je zajimave ze udajne vydelava jen 4.koridor. Protoze D3 je prilis kratka a trat nema caste rychlostni propady. Hodne kilometru se jezdi 160km/h a hodne kilometru se na tuto rychlist stavi. A je jiste ze od Veseli do Budejovic bude trat na 200km/h

Pája
Host
Pája

Ukažte mi, kde se na 4.koridoru jezdí více než 140km/h? Na 160 km/h tam sice par useku je, ale rozjedou se tam na tu rychlost max 4 páry zpožděných ex do Lince. R i část Ex táhnou na této trati rychlá ESA, podle jízdního řádu se nejezdí více než 140km/h.
😀

Radek
Host
Radek

Překvapuje mě, že se jim na to PK nevybodl úplně.

David Chlápek
Host
David Chlápek

Otázka, co teď bude s p. Urbanem a p. Bělčíkem, resp. na které místo budou převedeni

Železničář
Host
Železničář

Ředitelé odboru.

TrainDriver
Host
TrainDriver

Ano, na od ořech takovéhle schopné lidi potřebujeme 🙂 🙂

TrainDriver
Host
TrainDriver

Pardon, mělo tam být na odborech….

Tomas Fuk
Host
Tomas Fuk

Belcik byl z celeho ansamblu byvaleho predstavenstva CD nejvetsi psychopat… naprosto nekompetentni politicka figurka, s lampasackymi manyry, co CD jen uskodila. Aspon v jeho odvolani bozi mlyny semlely vcas….

Partneři



CSCARGO
RSD