Dopravci Lidé Železnice

Krtek po čtyřech letech skončil v čele drah, nahradil ho Kupec

Ludvík Urban (vlevo) byl z představenstva ČD odvolán. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Dozorčí rada Českých drah dnes pod vedením předsedy Petra Moose sáhla k očekávané proměně představenstva. Po necelých čtyřech letech ve funkci předsedy představenstva skončil Pavel Krtek, kterého nahradil dosavadní člen pro techniku, servis a majetek Miroslav Kupec.

Krtek nicméně v představenstvu nekončí zcela, jako místopředseda představenstva bude mít na starost ekonomiku a finance. Vrátí se tak k činnostem, které zastával devět měsíců po svém příchodu na dráhu v únoru 2014.

České dráhy to oznámily v tiskové zprávě. 

Kupec byl v minulosti vrchním přednostou Depa kolejových vozidel. Z představenstva modré skupiny byli podle předpokladů odvoláni Martin Bělčík (ekonomika, informatika) a místopředseda Ludvík Urban (regiony, integrace).

Podle mluvčího Českých drah Radka Joklíka bude na dva uvolněné posty v představenstvu vypsáno výběrové řízení. Dozorčí rada zatím nekomentovala důvody, které k odvolání manažerů vedly. O konci Ludvíka Urbana, který se do vedení drah dostal víceméně jen díky své členské průkazce ČSSD, se mluvilo delší dobu. V případě Martina Bělčíka může být za jeho koncem velká soutěž na nákup elektrických jednotek. Tu kritizuje například společnost Bombardier, že je příliš šitá na míru Škodě Transportation. 

Personální zemětřesení odstartovaly velké změny v dozorčí radě v červenci, celé léto se pak mluvilo o tom, kdo nakonec skončí. Proti personálním výměnám prudce vystoupili odboráři, kteří varovali například před zhoršením ratingu Českých drah. Výměna není nakonec tak razantní, tři z pěti manažerů zůstávají. 

„Cílem je posílit České dráhy a připravit je na otevírání trhu. Souhlasím s názorem dozorčí rady ČD, že představenstvo je třeba doplnit o osoby s novými znalostmi a kompetencemi. Rozhodnutí ponechat ve vedení ČD Ing. Krtka chápu jako potřebu zachovat kontinuitu a stabilitu vedení,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok. 

 

20 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Jako podle mě to nemá logiku. Ale dobrý. Necháme se překvapit.

    • Jan
      Na politických rozhodnutích se nehledá LOGIKA, tam se hledá ZÁJEM. Veskrze nikoliv stranický, nýbrž privátní.
      Je to stejně naivní, jako hledat u soudu SPRAVEDLNOST. K soudu se chodí pro uplatnění ZÁKONA. Že si velice často tyto dva atributy odporují, je opět důsledek ZÁJMU.

  • I kdyby vedení ČD převzal Jančura, tak by to nešlo tak rychle zlepšit, jak si někteří myslí. Obnovit tak velký vozový park, jako mají ČD, nejde tak rychle jak si většina lidí myslí. A organizovat železniční dopravu tak, jak ji provozuje Regiojet, v osobní dopravě plošně nejde. Dovedete si představit, jak by jste si po netu rezervovali jízdenku s místenkou na každodenní dojíždění do práce třeba z Českého Brodu do Prahy ??? A naopak. RJ na Slovensku v příměstské dopravě na trati Bratislava – Komárno, nebo kde to jezdí, má úplně stejné problémy jako ČD. A možná i větší. Stačí navštívit jeho facebokové stránky a přečíst si stížnosti na tuto trať.

    • I kdyby to převzal Jančura? Ten má problém udržet při životě i tu svou firmičku 🙂 🙂

  • Kupec bude asi zdatný manažer, ve Škodě se pravda neohřál, ale měl asi vyšší cíle.

    • Jestli to náhodou nebude spíš o tom, jaké cíle měla Škodovka s ním. Takto by bylo splněno…

  • Krtku, myslel jsem na Tebe i Kupce v béčku, které jste v neděli zařadili do Landeku a k tomu mu dali hodinu sekeru, protože Bmz, které tam mělo být řazené, se vám rozpadlo už na odjezdu z Prahy.

    Po absolvování cesty z Žiliny v béčku zcela souhlasím s vyhozením Krtka, ale přijde mi velká škoda, kdyby ho nedoprovodil i Kupec.

    • Jen je otázka,zda neustálé vyhazování a nástup nových manažerů pomůže rychlejší obnově vozidlového parku.
      Filozofie Stránského ze začátku 90.let (budeme železnici udržovat ve stavu pomalého chátrání) je znát ještě dnes,protože 15 let se skoro nic nového nekupovalo.

    • Michale Pikeheade, střílíš silnou municí, ale vedle. Setrvání p. Krtka by spíš napomohlo snižování až eliminaci Tebou uvedeného excesu než kolotoč v nejvyšších řadách.

    • To Michal: ano, souhlasím, že jízda v béčku ze Žiliny není to pravý vořechový, ale zkus hádat, co by v tomto případě udělal náš oblíbený soukromník.

  • Nechtel bych byt ve vedeni. Moc toho nesmuzou. SZDC vyhrava spory padlych stromu a sam stat zabiji zeleznici stavenim dalnic… ignorie jeji prednosti proti autum. Stavi lokalky na 100-130km/h. A take primestka doprava byla desitky let upozadena…

    Trate s rychlostmi nad 160-200km a konfortem prevysuji kozi undrcane drahy teprva lakaji cestuji… Bohuzel jen malo kilometrutrati existuje pro 160km/h.

    Je zajimave ze udajne vydelava jen 4.koridor. Protoze D3 je prilis kratka a trat nema caste rychlostni propady. Hodne kilometru se jezdi 160km/h a hodne kilometru se na tuto rychlist stavi. A je jiste ze od Veseli do Budejovic bude trat na 200km/h

    • Ukažte mi, kde se na 4.koridoru jezdí více než 140km/h? Na 160 km/h tam sice par useku je, ale rozjedou se tam na tu rychlost max 4 páry zpožděných ex do Lince. R i část Ex táhnou na této trati rychlá ESA, podle jízdního řádu se nejezdí více než 140km/h.
      😀

  • Otázka, co teď bude s p. Urbanem a p. Bělčíkem, resp. na které místo budou převedeni

    • Ano, na od ořech takovéhle schopné lidi potřebujeme 🙂 🙂

    • Belcik byl z celeho ansamblu byvaleho predstavenstva CD nejvetsi psychopat… naprosto nekompetentni politicka figurka, s lampasackymi manyry, co CD jen uskodila. Aspon v jeho odvolani bozi mlyny semlely vcas….

Newsletter

Partneři


Výběr editora