Pražský Semmering pod dráty. Správa železnic začíná řešit elektrizaci trati ze Smíchova do Hostivic
Zpracovatelé záměru projektu mají řešit i obnovení dvou zastávek.
Jedna z nejzajímavějších železničních tratí v Praze by se mohla dočkat elektrizace. Správa železnic začala řešit instalaci trakčního vedení na trati z Prahy-Smíchova do Hostivic přezdívané pražský Semmering. Plány jsou zatím ale hodně daleko. Začala teprve soutěž na zpracovatele záměru projektu. Od jeho zpracování po realizaci se termíny na české železnici počítají na desítky let.
Soutěž na zpracování záměru projektu vypsala Správa železnic tento týden, odhadovaná cena zakázky je 6,7 milionu korun. Na trati jsou dva památkově chráněné mosty, zpracovatelé projektu tak mají plány na elektrizaci řešit i s Národním památkovým ústavem.
Součástí záměru má být posouzení zřízení zastávek Praha-Konvářka a Praha-Hlubočepy zastávka dle návrhu Metropolitního plánu hlavního města Prahy. Zastávky Praha-Hlubočepy zastávka i Praha-Konvářka v minulosti existovaly, ale byly zrušeny z důvodů nízkého využití. V rámci zpracování dokumentace se tak má prověřit, zda má smysl je obnovit, když je území kvalitněji obslouženo MHD s větší četností spojů. Celá trať má být elektrizována na střídavou napájecí soustavu.
Devatenáct kilometrů dlouhá trať získala svoji přezdívku díky náročnému vedení terénem, který připomíná legendární horskou dráhu Semmering v Rakousku. Postavena byla v letech 1868 až 1872. V roce 2017 a 2018 prošla velkou rekonstrukcí. Stanice Hostivice bude elektrizována bez ohledu na tuto akci, bude součástí modernizace a elektrizace tratě z Prahy do Kladna.
(Příspěvky uživatelů s potřebou řešit skloňování slova Hostivice byly a budou mazány, neboť se problematiky elektrizace netýkají. Těm, co mají psychické problémy ze skutečnosti, že Ústav pro jazyk český umožňuje dva způsoby skloňování, autor doporučuje návštěvu odborného lékaře v místě bydliště.)