egoe-plus
Infrastruktura Tramvaje

Pražský dopravní podnik znovu napojí Opletalovu ulici na tramvajovou síť

Torzo tratě v Opletalově ulici. Pramen: ROPID
Torzo tratě v Opletalově ulici. Pramen: ROPID
Jde o zárodek chystané tramvajové spojky skrze Vrchlického sady kolem Hlavního nádraží do Vinohradské ulice.

Opuštěné torzo tramvajové trati v Opletalově ulici u Hlavního nádraží v Praze bude znovu napojeno na tramvajovou síť. Spojku na křižovatce s Bolzanovou ulicí vybuduje Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v návaznosti na aktuální opravu trati mezi Senovážným náměstím a zastávkou Husinecká. Výluka začala ve středu a potrvá měsíc.

„Včera ve večerních hodinách jsme zahájili opravné práce na tramvajové trati v úseku od Senovážného náměstí po Italskou ulici. Probíhají také přípravné práce na hlavní trati v místě, kde budou opět připojeny koleje do Opletalovy ulice. Na vlastní odbočce budeme práce realizovat až po získání stavebního povolení,“ sdělil šéf komunikace DPP Daniel Šabík.

S poukazem na běžící administrativní procesy další podrobnosti nesdělil. Nicméně podle pražského Institutu plánování a rozvoje (IPR) jde o zárodek chystané tramvajové spojky skrze Vrchlického sady kolem Hlavního nádraží do Vinohradské ulice. Ta by měla vzniknout v roce 2024. Opravou má projít i zbylý kus přilehlé tratě.

Vedení tramvajové trati Vrchlického sady. Pramen: IPR
Vedení tramvajové trati skrze Vrchlického sady. Pramen: IPR

Další důvod přinesla facebooková stránka Pražské tramvaje. „Smyslem stavby je zajištění náhradní tramvajové dopravy v plánovaných krátkodobých víkendových výlukách trasy metra C v průběhu realizace stavby Rekonstrukce stropní desky ve stanici metra Florenc C. V Opletalově ulici bude zřízena dvojitá kolejová spojka a dočasné panelové zastávky na konci stávajícího šturcu,“ píší Pražské tramvaje.

Podle stránky bylo původní propojení sneseno v roce 2003.

Odebírat
Upozornit na
guest
59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
FRX

Zajděte se podìvat před Wilsoňák. Zkuste si tam představit tramvajovou trať. Zkuste spočìtat stromy které bude třeba pokácet. Tam je ještě stromů !! Tam by se mohly i obracet trolejbusy.!!

Frantík

Jestli to má být jenom kvůli té výluce, pak autobus je lepší. Někde jsem slyšel, že se po využití mají zase troleje sundat, tak kdo ví…

Martin

To napojeni Opletalova/Bolzanova bude dost zajimave, puvodni trat totiz byla napojena oblouky az v Hybernske, ta trat se bude muset trochu srovnat…

IBM

Ještě nedávno tam ty koleje byly. Proč je přerušovali?

Martin

jenom od Senovazneho, zbytek byl dlouho uz preruseny…

PetrJ

No, legrace to nebude. Tramvajový pás ve Wilsonově při dnešní každodení kongesci situaci ještě zhorší. Jedině vyloučit auta z Wilsonovy nebo omezit jen na pražské provozovatele.

PetrJ

Aha, pokud trať povede po současném travnatém pásu, tak ok, ale stejně někde bude křižování Wilsonovy.

Juraj

Kríženie bude tam, kde bolo pred rokom 1980. Program semaforu má byť totožný, ako je dnes pre chodcov, takže pre magistrálu žiadna zmena.

Jiří Kocurek

A na výstaviště to budou nosit v rukách nebo vozit na kole. Stejně tak na Štvanici, nedo do Holešovické haly. Holt se to musí z busu přeložit do pražského taxíku. Sportovní nářadí a pódiová technika taky.
Autobusy na Florenc taky nic, nutnost přestupu. „Jedu autem, stejně musím přesedat“ prohlásil Pepa z Humpolce.

LeKon

Úplný zbytečnosti stejně jako tramvaj na Václaváku, vyhozený peníze když je tam metro

robert

Zbytečný je tvůj příspěvek. Nejdříve si zjisti, jaký charakter obsluhy mají jednotlivé druhy subsystémů MHD a pak přijď rozumovat.

Jakub P

A i kdyby nebylo tohoto, je nutně potřeba další propojení pro tramvaje, který by bylo schopný aspoň částečně zastoupit Ječnou v případě jejího výpadku.

robert

Samozřejmě. Kdysi jsem tady viděl napsáno několik důvodů, proč má tramvaj na Václaváku smysl.

Leoš Konečný

Zbytečný jsi ty a ti další podporovatelé drahých nesmyslů.

robert

Díky za potvrzení mých slov.

Winchester1873

Taky se teď projevují následky neuváženého rozhodnutí komunistů, kteří si usmysleli že trať přes Václavské náměstí a v Opletalce nahradí souběžné trasy metra. Stejné jako říct že nebudeme stavět trať na letiště, jede tam autobus. Nebudeme modernizovat trať do Českých Budějovic, Plzně, Liberce-vede tam dálnice.

Lektor

Tak do Liberce se tento nesmysl dlouhodobě praktikuje i když nechápu proč když ji děti problém není.

medical_examiner

Hmm…pokud by cesta Praha – Liberec trvala 92 minut i s přestupem, bylo by to lepší?

ušatá

To nám asi vládnou stále komunisti převlečení za ODS, TOP a pod, když ti stále té tramvaji v těchto místech brání. Ono je to spíš v konkrétních lidech.

medical_examiner

Teď ano. Pak už metro nebude pro finanční náročnost… 😀

Georg

moment, ja si vzal brejle a podival se na mapku – ta tramvaj ma jet kus po magistrale?

Olda

Vedle ní. Je tam trávník.

JirKa

Já myslel, že povede na straně u bývalého FS a opery a magistrálu přejede teprve v místě křížení s politických vězňů

Juraj

Tiež som si to myslel, ale mapka z dlhodobého plánu ukazuje len jedno kríženie u muzea a vedenie po vzdialenej strane od novej budovy NM a opery:
https://imgur.com/a/aEYp3Z8

JirKa

Díky! Pak ale moc nechápu zastávku státní opera. Všichni raději použijí Muzeum.

Kalanis

Jestli jsou mé informace správné, tak tahle mapa je blbě. A stejně blbě je to i v metropolitním plánu. Takhle se to tlačilo jako rozumná varianta s ne tak hrozivými oblouky, ale kvůli zeleni to má jít vedle silnic. Takže to bude po straně k Opeře, tam ostrá přes magistrálu, kolem Politických Vězňů a druhá ostrá a k Hlavasu podél Washingtonovy. Kroky jsou triangl u koně – Opera – propojení do Opletalky.

Winchester1873

Tam to zavrhli památkáři že by to prý narušilo „promenádní“ park před operou.

Kalanis

Vedle magistrály.

Miroslav Zikmund

Krásné doby, kdy se dalo jet tramvají z Vinohrad na náměstí Republiky nebo od Masarykova nádraží (Praha střed) k Národnímu divadlu bez přestupů nebo objíždění „přes“ půl Prahy ….

Vbb

Myslím, že od Masaryčky k Národnímu to dnes i s tím přestupem stihnete rychleji, než když jste tenkrát čekal na tu správnou linku.
Ale samozřejmě „dřív bylo líp“.

PetrJ

Až Vám bude o půlstoletí více, snad pochopíte, v čem je kouzlo přímé linky. Já to chodím pěšky.

medical_examiner

Linka 9?

ušatá

Už jste tak jel, abyste toto tvrdil?

LeKon

A vsiml jste si ze dnes je metro?

Martin

ja si parkrat zkusil metrem z Ceskomor. na Vysocanskou a je to slusnej voprus… ale jit to pesky nebo tram je jeste horsi…

Lektor

Na těchto krátkych trasách je metro zbytečně zdlouhavý. Tramvaj je ideální měla by se obnovit i trať na příkopech. Zrušení tratí v centru je neomluvitelná chyba.

Roman Soudný

Další co bez tramvaje neumí ani vylézt z postele. Nechte pěší zóny pro chodce, vždyť o ulici vedle vede jiná trať.

Vojta

To sice vede, ale za prvé je přetížená, a za druhé, jakmile se na ní něco stane (stačí i jeden špatně parkující debil), tak stojí půlka všech tramvají v Praze.

rychlodráha

Dobré zprávy.
Inu, konečně se dělá něco pro veřejnou dopravu.

Kamui

Je dobře že magistrát ukazuje, že to s rozšiřováním tramvají myslí opravdu vážně, byť to jde po malých krocích.

Cestující, teď ale doma

Napojení do Opletalovy ulice bude jenom od Senovážné náměstí nebo I od Husinecke? Jinak porad nemohu pochopit, co jim tak dlouho trvá s postavením tramvaje přes park k hlavaku.

px50

Nedivte se prosím, když i na přesunutí obrubníku ostrůvku je třeba stavební povolení a tak je nyní na ředě míst v Praze „dočasně“ používán plastový obrubník bez stavebního povolení, tak je znovuobnovení nebo stavba napojení rovna povolení pro stavbu atomové elektrárny.

Adamgolias

Přesně tak to funguje. Bratr postavil na dvoře garáž, stavební povolení, kolaudace , vše o.k. . A pak chtěl snížit obrubník Neřešitelný problém. Tak ho jeden den bez svolení vykopal , usadil ho o 15cm níže a znovu zabetonoval. Po deseti letech proběhla rekonstrukce chodniku a dělníci obrubník před garazi snížili bez reci a nikdo nic neřeší. A přitom tak moc chtěl aby to bylo podle pravidel . Ale platit projekt za 20000,- na vyhrabani a znovu usazení kusu betonu , dopravně bezpečnostní vyjádření odboru národního výboru , souhlas dopravní policie , plynaru , popelaru, sousedů, a jiných prizivniku bylo… Číst vice »

Jaaaa

Sebeparalýza státu.

Jiří Kocurek

Tak popeláři plynaři a jsou příživníci, hmm… čím že to topí? Petflaškama?

Jiří Kohout

Napojení by mělo být jen od Senovážného náměstí

A A

Takže za dva roky se znovu rozkope?

Radek

Kéž by za dva roky. Ta trať ještě není ani v územním plánu.

Jan Novak

Trať sice v územním plánu ještě zanesená není, ale to je otázka týdnů.

Štěpán

V tuto chvíli ano, ale až se postaví trať přes Vrchlického sady, tak se počítá i s napojením od Žižkova.

dejf

tak aspoň nemá IPR nějaký iluze o tom jak se tomu místu říká, když se jejich mapka jmenuje Tramvaj_Sherwood…

Facepalm

Asi stejně šokantní, jako kdyby se obrázek Vítěznýho náměstí jmenoval Tramvaj_Kulatak, co?

medical_examiner

Šokující by bylo, kdyby odstranili to poskakování z Vítězného náměstí na Dejvickou.

Lada

Až na to, že je to název souboru na tomto webu, takže spíše než o iluzích IPR víte o iluzích někoho jiného 🙂

Georg

mapku pojmenovava autor clanku pri nahravani do wordpressu.

Hajnej

Bylo by lepší, aby se to jmenovalo Ypsilon-Bflmpsvz (neboli tak nějak podobně, jako „lanový“ most)…?

medical_examiner

V takovém případě je nejvhodnější ABfmoz…