Pražský dopravní podnik znovu napojí Opletalovu ulici na tramvajovou síť
Torzo tratě v Opletalově ulici. Pramen: ROPID
Jde o zárodek chystané tramvajové spojky skrze Vrchlického sady kolem Hlavního nádraží do Vinohradské ulice.
Zajděte se podìvat před Wilsoňák. Zkuste si tam představit tramvajovou trať. Zkuste spočìtat stromy které bude třeba pokácet. Tam je ještě stromů !! Tam by se mohly i obracet trolejbusy.!!
Jestli to má být jenom kvůli té výluce, pak autobus je lepší. Někde jsem slyšel, že se po využití mají zase troleje sundat, tak kdo ví…
To napojeni Opletalova/Bolzanova bude dost zajimave, puvodni trat totiz byla napojena oblouky az v Hybernske, ta trat se bude muset trochu srovnat…
Ještě nedávno tam ty koleje byly. Proč je přerušovali?
jenom od Senovazneho, zbytek byl dlouho uz preruseny…
No, legrace to nebude. Tramvajový pás ve Wilsonově při dnešní každodení kongesci situaci ještě zhorší. Jedině vyloučit auta z Wilsonovy nebo omezit jen na pražské provozovatele.
Aha, pokud trať povede po současném travnatém pásu, tak ok, ale stejně někde bude křižování Wilsonovy.
Kríženie bude tam, kde bolo pred rokom 1980. Program semaforu má byť totožný, ako je dnes pre chodcov, takže pre magistrálu žiadna zmena.
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041610
A na výstaviště to budou nosit v rukách nebo vozit na kole. Stejně tak na Štvanici, nedo do Holešovické haly. Holt se to musí z busu přeložit do pražského taxíku. Sportovní nářadí a pódiová technika taky.
Autobusy na Florenc taky nic, nutnost přestupu. „Jedu autem, stejně musím přesedat“ prohlásil Pepa z Humpolce.
Úplný zbytečnosti stejně jako tramvaj na Václaváku, vyhozený peníze když je tam metro
Zbytečný je tvůj příspěvek. Nejdříve si zjisti, jaký charakter obsluhy mají jednotlivé druhy subsystémů MHD a pak přijď rozumovat.
A i kdyby nebylo tohoto, je nutně potřeba další propojení pro tramvaje, který by bylo schopný aspoň částečně zastoupit Ječnou v případě jejího výpadku.
Samozřejmě. Kdysi jsem tady viděl napsáno několik důvodů, proč má tramvaj na Václaváku smysl.
Zbytečný jsi ty a ti další podporovatelé drahých nesmyslů.
Díky za potvrzení mých slov.
Taky se teď projevují následky neuváženého rozhodnutí komunistů, kteří si usmysleli že trať přes Václavské náměstí a v Opletalce nahradí souběžné trasy metra. Stejné jako říct že nebudeme stavět trať na letiště, jede tam autobus. Nebudeme modernizovat trať do Českých Budějovic, Plzně, Liberce-vede tam dálnice.
Tak do Liberce se tento nesmysl dlouhodobě praktikuje i když nechápu proč když ji děti problém není.
Hmm…pokud by cesta Praha – Liberec trvala 92 minut i s přestupem, bylo by to lepší?
To nám asi vládnou stále komunisti převlečení za ODS, TOP a pod, když ti stále té tramvaji v těchto místech brání. Ono je to spíš v konkrétních lidech.
Teď ano. Pak už metro nebude pro finanční náročnost… 😀
moment, ja si vzal brejle a podival se na mapku – ta tramvaj ma jet kus po magistrale?
Vedle ní. Je tam trávník.
Já myslel, že povede na straně u bývalého FS a opery a magistrálu přejede teprve v místě křížení s politických vězňů
Tiež som si to myslel, ale mapka z dlhodobého plánu ukazuje len jedno kríženie u muzea a vedenie po vzdialenej strane od novej budovy NM a opery:
https://imgur.com/a/aEYp3Z8
Díky! Pak ale moc nechápu zastávku státní opera. Všichni raději použijí Muzeum.
Jestli jsou mé informace správné, tak tahle mapa je blbě. A stejně blbě je to i v metropolitním plánu. Takhle se to tlačilo jako rozumná varianta s ne tak hrozivými oblouky, ale kvůli zeleni to má jít vedle silnic. Takže to bude po straně k Opeře, tam ostrá přes magistrálu, kolem Politických Vězňů a druhá ostrá a k Hlavasu podél Washingtonovy. Kroky jsou triangl u koně – Opera – propojení do Opletalky.
Tam to zavrhli památkáři že by to prý narušilo „promenádní“ park před operou.
Vedle magistrály.
Krásné doby, kdy se dalo jet tramvají z Vinohrad na náměstí Republiky nebo od Masarykova nádraží (Praha střed) k Národnímu divadlu bez přestupů nebo objíždění „přes“ půl Prahy ….
Myslím, že od Masaryčky k Národnímu to dnes i s tím přestupem stihnete rychleji, než když jste tenkrát čekal na tu správnou linku.
Ale samozřejmě „dřív bylo líp“.
Až Vám bude o půlstoletí více, snad pochopíte, v čem je kouzlo přímé linky. Já to chodím pěšky.
Linka 9?
Už jste tak jel, abyste toto tvrdil?
A vsiml jste si ze dnes je metro?
ja si parkrat zkusil metrem z Ceskomor. na Vysocanskou a je to slusnej voprus… ale jit to pesky nebo tram je jeste horsi…
Na těchto krátkych trasách je metro zbytečně zdlouhavý. Tramvaj je ideální měla by se obnovit i trať na příkopech. Zrušení tratí v centru je neomluvitelná chyba.
Další co bez tramvaje neumí ani vylézt z postele. Nechte pěší zóny pro chodce, vždyť o ulici vedle vede jiná trať.
To sice vede, ale za prvé je přetížená, a za druhé, jakmile se na ní něco stane (stačí i jeden špatně parkující debil), tak stojí půlka všech tramvají v Praze.
Dobré zprávy.
Inu, konečně se dělá něco pro veřejnou dopravu.
Je dobře že magistrát ukazuje, že to s rozšiřováním tramvají myslí opravdu vážně, byť to jde po malých krocích.
Napojení do Opletalovy ulice bude jenom od Senovážné náměstí nebo I od Husinecke? Jinak porad nemohu pochopit, co jim tak dlouho trvá s postavením tramvaje přes park k hlavaku.
Nedivte se prosím, když i na přesunutí obrubníku ostrůvku je třeba stavební povolení a tak je nyní na ředě míst v Praze „dočasně“ používán plastový obrubník bez stavebního povolení, tak je znovuobnovení nebo stavba napojení rovna povolení pro stavbu atomové elektrárny.
Přesně tak to funguje. Bratr postavil na dvoře garáž, stavební povolení, kolaudace , vše o.k. . A pak chtěl snížit obrubník Neřešitelný problém. Tak ho jeden den bez svolení vykopal , usadil ho o 15cm níže a znovu zabetonoval. Po deseti letech proběhla rekonstrukce chodniku a dělníci obrubník před garazi snížili bez reci a nikdo nic neřeší. A přitom tak moc chtěl aby to bylo podle pravidel . Ale platit projekt za 20000,- na vyhrabani a znovu usazení kusu betonu , dopravně bezpečnostní vyjádření odboru národního výboru , souhlas dopravní policie , plynaru , popelaru, sousedů, a jiných prizivniku bylo… Číst vice »
Sebeparalýza státu.
Tak popeláři plynaři a jsou příživníci, hmm… čím že to topí? Petflaškama?
Napojení by mělo být jen od Senovážného náměstí
Takže za dva roky se znovu rozkope?
Kéž by za dva roky. Ta trať ještě není ani v územním plánu.
Trať sice v územním plánu ještě zanesená není, ale to je otázka týdnů.
V tuto chvíli ano, ale až se postaví trať přes Vrchlického sady, tak se počítá i s napojením od Žižkova.
tak aspoň nemá IPR nějaký iluze o tom jak se tomu místu říká, když se jejich mapka jmenuje Tramvaj_Sherwood…
Asi stejně šokantní, jako kdyby se obrázek Vítěznýho náměstí jmenoval Tramvaj_Kulatak, co?
Šokující by bylo, kdyby odstranili to poskakování z Vítězného náměstí na Dejvickou.
Až na to, že je to název souboru na tomto webu, takže spíše než o iluzích IPR víte o iluzích někoho jiného 🙂
mapku pojmenovava autor clanku pri nahravani do wordpressu.
Ano, název souboru vznikl při editaci na naší straně 🙂
Bylo by lepší, aby se to jmenovalo Ypsilon-Bflmpsvz (neboli tak nějak podobně, jako „lanový“ most)…?
V takovém případě je nejvhodnější ABfmoz…