Pražský dopravní podnik lakuje první Tatru do nových barev PID
Převlékání do nových barev potrvá zhruba deset let.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začal s lakováním první tramvaje, která bude v nových barvách Pražské integrované dopravy. V podobném schématu jezdí ještě tramvaj 14T, ta je ale jen v polepu a ne ve finální verzi nové vizuální identity PID.
„V ústředních dílnách nyní realizujeme periodickou opravu tramvaje ev. č. 9079 která bude prvním kátéčkem v nových jednotných barvách PIDu,“ oznámil Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP).
Tříčlánková, částečně nízkopodlažní tramvaj KT8D5.Rn2P vznikla modernizací československé tramvaje Tatra KT8D5. Hlavní změnou oproti původnímu typu je nový střední článek s nízkopodlažní částí a také nová elektrická výzbroj.
Nový barevný vzhled vozidel PID navrhlo studio superlative.works tvořeného designéry Petrem Štěpánem, Bohumilem Vašákem a Mikulášem Macháčkem. Nový vzhled byl představen už předloni v září na prvním autobusu, kterým je SOR NB12 (ev. č. 3694). První tramvaj (Škoda 14T, ev. č. 9121) v nových barvách PID vyjela do pražského provozu loni v květnu. Šlo ale jen o polep, který neodpovídá finální verzi grafického manuálu.
DPP „převlékání“ vozidel do nových barev PID odhaduje u autobusů na deset let, u tramvají a souprav metra to bude ještě déle. Nová vozidla už jsou dodávána v novém laku, příkladem mohou být elektrobusy od Škody. V rámci PID i po Středočeském kraji začínají jezdit i autobusy na regionálních linkách v novém schématu, po sociálních sítí kolují i první fotky elektrické jednotky 471 CityElefant v nových barvách. Podle organizátora ROPID ale vlak ještě není hotov, představen má být na přelomu února a března.