Pražské letiště zhodnotilo první měsíce Uberu v roli taxislužby, cestujících přibylo
Na nového provozovatele je dosud evidováno pouze dvacet stížností.
Od převzetí taxislužby na pražském letišti firmou Uber uplynuly čtyři měsíce. Společnost získala vítězstvím v tendru kontrakt na pět let. Splnit musela řadu podmínek, zejména předem danou cenu jízdy. To se alespoň podle dostupných dat splnit podařilo. Letiště neeviduje žádný případ předražené jízdy, se kterými se potýkalo řadu let.
„Uber odbavil za listopad a prosinec o 98 % jízd více než předchozí provozovatel ve stejném období. Celková konverze jízd na tisíc cestujících narostla o 48 %. Zjednodušeně řečeno se jedná o to, kolik z tisícovky cestujících procházejících letištěm využije služby taxislužby,“ řekla mluvčí Letiště Praha Klára Divíšková.
Roste také poměr jízd. Zatímco v minulosti jich 90 % začínalo na letišti a 10 % byl dovoz na letiště, nyní je ve sledovaném období tento poměr 65 % ku 35 %. Každá desátá jízda je navíc s vozidlem na elektrický nebo hybridní pohon.
Při spuštění provozu služby Uber Airport Prague informoval deník Zdopravy.cz provozní manažer Uberu pro Česko Štěpán Šindelář o flotile necelé stovky elektromobilů.
Kritika opadla, stížností je minimum
Krátce po nástupu Uberu nesli změnu negativně někteří zákazníci i veřejnost na sociálních sítích. Nejhlasitěji kritizoval letiště exministr financí Miroslav Kalousek, který na síti X uvedl, že se s novým systémem „nemůže smířit“.
„Nechci ani aplikaci, ani se nechci nikde registrovat. Chci taxíka, kterému zaplatím buď kartou, nebo v hotovosti a dostanu účet. Tečka,“ nešetřil rozhořčením Kalousek. Podle něj stejný problém řešila na letišti „řada šokovaných cizinců“.
Letiště k výrokům Kalouska tehdy napsalo, že došlo ke kompletní změně modelu taxislužby a drobné komplikace nejsou v úvodu ničím překvapivým. Podle nejnovějších dat eviduje letiště pouze 20 stížností.
„Většina z nich se týkala problémů s přepravními kapacitami na začátku fungování, neochotou si pro čerpání jízdy stahovat aplikaci nebo se registrovat. Cestujícím proto vysvětlujeme, že tyto kroky nejsou nutné,“ dodala Divíšková.
Lepší navigace i varování před nekalými praktikami jiných řidičů
Podle Divíškové letiště výrazně zlepšilo navigaci. Oproti startu služby umístili do celnišť v obou terminálech informační přepážky Uberu, do terminálů přidali navigaci ke stanovištím Uberu přímo na podlahu a doplnili informační tabule varující před praktikami řidičů poskytujících předražené služby. To ostatně potvrzuje i čerstvá zkušenost autora tohoto článku po příletu ze Švýcarska.
„Od prvního dne jsem s letištěm v prakticky každodenním kontaktu a řešíme, jak službu dále posouvat, aby byla pro pasažéry z letiště i na letiště maximálně uživatelsky přívětivá,“ uzavřel Šindelář.