Pražské letiště zhodnotilo první měsíce Uberu v roli taxislužby, cestujících přibylo
Uber převzal taxislužbu na pražském letišti. Zdroj: Uber
Na nového provozovatele je dosud evidováno pouze dvacet stížností.
Na nového provozovatele je dosud evidováno pouze dvacet stížností.
boomerum se tohle očividně nelíbí. nezájem.
taxislužba v Praze je jeden velkej podvod, takže good job s uberem. jde vidět že letiste tam má mladé lidi nebojici se změn.
Uber uplácí už i letiště aby o nich nepsali nic záporného a nebo se letiště bojí aby se nepřišlo na to že výběrko bylo cinknuté?
Výběrko posvětil ÚOHS, takže jak bylo cinknuté? Jestli máte důkazy, musíte se ihned obrátit na příslušné orgány, protože to by muselo být cinknuté až takhle vysoko u ÚOHS, a to by byl problém! Pokud nemáte důkazy, asi byste měl zvážit nepsaní nesmyslů na internet.
Jestli máte nějaké důkazy, že to bylo cinknuté, tak je předložte. Až je najdete, tak je pošlete a zvážím vaše odblokování.
Uber tak přepalil cenu v tendru že nemusel nikoho uplacet, jen pro pořádek při letošní predikci 15 – 15,5 mil cestujících bude platit uber letišti 10-10,3 milionů měsíčně. Taxi praha platilo 4,1 milionů měsíčně.
Souvisí nějak nástup Uberu na letiště s téměř dvojnásobným zdražením jízdného Uberu oproti jiným, které přišlo v téměř stejný čas, jak příchod na letiště? 🤔
Podle dat Uberu došlo ke zdražení jízdného o cca 3 koruny. Fakt nedošlo o dvojnásobné zdražení. Stále jezdí za dumpingové ceny těžce pod magistrátní cenou, kromě jízdné ve špičky v době teplotní mapy.
Uber je fajn, ale stačilo by aby cena z letiště do města byla pevně daná a tato informace by svítila na letišti všude. ( Taxi auta by musela mít tuto cenu uvedenou velkým písmem na dveřích a cena by byla uvedena i na zástavách MHD, na dveřích letiště apod. ) Funguje to tak v Římě, na Rhodosu, v Málaga a je to na pohodu. Cenu tím znáte taky předem a nemusíme nikde běhat a stahovat app.
Tak to logicky nelze, aby byla stejná cena do Dejvic jako na Chodoc, když he rozdíl několik km.
*Chodov
Logické by to bylo ne do mesta jako takového, ale jen do centra – je to jen male uzemi, na kterém se to dá aplikovat a kam většina cizinců jezdi. Ale Chodov není centrum!
Proč by to nešlo. Existovaly zónové ceníky taxi, na mapě města „šachovnice“ a cena ze zóny A do zóny B je stejná i když se jede o blok vedle.
Samozřejmě pokud by zóna „Praha centrum“ skutečně musela zahrnovat celý Chodov včetně Jurkovičova x Novomenského, tak by vycházely velké rozptyly.
To není možné. Pražské centrum (skutečné centrum, ne to co říkají realiťáci) není průjezdné a je tedy rozdíl i několik kilometrů. Jak by k tomu přišel řidič, který jede na Revoluční za stejnou cenu jako ten, který jede na Štěpánskou?
To je při zónovém ceníku riziko podnikání. Třeba zrovna bude z Revoluční velká poptávka, ale ten ze Štěpánské bude muset jet prázdný nebo vyčkávat. Třeba příště pojedou obráceně.
Jak to dělají ve městech, kde to funguje?
Jo tak najednou značení na podlaze jde, ale když se měla podobně vyznačit cesta k MHD, byl to vždy problém…
Uber, neboli ofiko dopravce, je značen na podlaze s ohledem na přítomnost nesmluvních taxikářů, kteří loví turisty přímo v terminálu do svých aut na express parkingu a představují tak reputační problém, protože dost často provozují své služby ve stylu starých „dobrých“ časů pokud jde o cenu a nic netušící turisty. Takže tam je ta motivace letiště více než jasná. Nicméně s tím, že by i mhd měla být lépe značena, samozřejmě souhlasím.
Tvl, když lidi neumějí nasedat do taxíku (jakéhokoliv), tak se pak nelze divit, že jsou někdy okrádáni. To platí obecně a všude, nejen na letišti. Stačí jim k tomu 2 věty. Za kolik pojedu a odvezeš mě tam a tam za tolik a za tolik? Vše je na dohodě. Buď s cenou souhlasím nebo ne. A pak tady nemusíme řešit nějaké předražování. Jak prosté. Pro cizince mohou být někde uvedeny přibližné ceny ve špičce a mimo špičku a je to!
Jenže, všichni si nasednou do taxíku a pak se na konci nestačí divit. Hold líná huba, holý neštěstí.
Ani ten taxikář ve skutečnosti neví jaká bude cena, jelikož jede podle taxametru. Cestující jsou většinou v pohodě s přibližnou cenou, protože tomu (většinou) rozumí, ale stejně mají problém si najít ceník na autě (nebo webu magistrátu) a spočítat si to vzdálenost krát kilometr plus nastupka plus nějaké čekání v provozu. Vždy to bylo jednoduché a žádný problém.
Doprava z letiště je teď sice krkolomná, ale za 40 Kč je člověk za chvíli v centru. Proč to víc neinzerují je otázka, PIDu akorát uniká zisk. Taxíky jsou a byly vždycky byly akorát past na turisty.
Proč by taxík měl být past na turisty?
Všude v podstatě je jízda taxíkem dražší, než jízda veřejnou dopravou, a pokud si naplánuješ cestu k místu ubytování, nebo k cíli, již před příletem, výrazně ušetříš při jízdě veřejnou dopravou snad všude. Co si všiml v Evropě, tak alespoň na Západě to pochopili a při východu z letiště máte vždy možnost jet VHD, nebo máte dokonce krytý přestup z letadla do VHD, v Lyonu je to dokonce udělané tak hezky, že máte rychlovlaky přímo na nádraží, a pokud jedete do centra, nebo Váš vlak jede z centra, Express Vás doveze do centra přímo k nádraží a buď k přestupu… Číst vice »
Cestoval jste někdy například 10,15+ hodin? Vylezete pak z letadla jako zelenina, a rád si připlatíte za komfort, že Vás taxík odveze přímo před dveře hotelu, nebo před barák.
Ty jo, jel jsem 8 hodin vlakem a odtamtud ještě vlakem kus k hotelu. Ne, fakt mi nevadila VHD, která byla přímo v místě. Pravda, i ta VHD byla komfortní sama o sobě. Je to spíš o přístupu. OK, neměl jsem extra těžká zavazadla, ale i tak.
Nesouhlasím s argumentem, že je jízda taxíkem dražší (Praha jistě). Ale i v UK je taxík výrazně levnější pokud jej využije skupina 3 lidí. Tuto zkušenost mám i ze Španělska, Portugalska. A jako třešnička mi přišlo, že v Darlingtonu jsem zaplatil za skupinu 7 lidí jedoucí Vaxhallem (Mikrobus Opel) tolik jako za osobák a cesta busem by vyšla nejméně 2,5x dráž. Čili ano INDIVIDUÁLNÍ přeprava taxi je dražší. HROMADNÁ případ od případu.
No tak…nepište nesmysly! Při jízdě taxíkem na „Kulaťák“ zaplatíte cirka 500.-, při jízdě MHD ve čtyřech 144Kč. Zdá se vám MHD dražší? 🤡
Problém je ale to, že zdaleka ne vždy pojedete ve vhodném počtu. Jako pokud seženete 7 lidí a nepodvodného taxikáře, tak to při rozpočítání může být výhodnější, ale kdy máte takovou shodu na cestě? V zásadě se Vám víc vyplatí jet VHD.
Taxi ( Uber) má být za jasnou cenu, která bude dodržena. Nechci jezdit z letišt MHD. Musí být možnost volby. Např. V Bologni je taxi ideální i proti MHD. Cena je taky celkem v pohodě. Uber na letišti v Kyjevě byl před válkou taky super.
Lol, snad každé letiště na světě má taxíky, protože taxíky jsou pohodlné, nemusí se člověk vláčet s kufry a hledat kam se potřebuje dostat. Představa toho, že přiletím do nějaké destinace a pojedu veřejnou dopravou na místo taxi, tak bych se citil jako totalni looser.
Co se ceny tyka. Alternativni dopracci jako Uber a bolt jezdi za ceny, ktere jsou skoro levnejsi nez verejna doprava. Staci si spocitat kolik zaplatim za jizdenky kdyz jsme treba ctyri.
Neměly by se spíš ty terminály překopat a dát busy přímo k odbavovací hale, včetně příměsta? Jako Taxi je pro město nevýhodné.
Pro město možná, ale pro letiště, které má příjem z pronájmu lukrativního prvního pruhu, to tak asi nebude. A jelikož je to pozemek letiště, asi pro něho nevýhodnost pro město nebude hlavní rozhodovací parametr.
Ve čtvrtek jsem přiletěl z Bruselu. V letadle byl i primátor Prahy. U výstupu z Terminálu 2 k autobusu stál nějaký „černý“ taxikář a ukazoval na mobilu nápis TAXI. Asi se divil, když šel kolem pan docent Svoboda. Nebo je to spíš každému z Magistrátu u zadku a turistickou ostudu dál nebudou řešit…
Taxi na letišti je věcí letiště, ne magistrátu.
licence vydává Magistrát, neoznačená Taxi by měl také řešit.
Ona jsou dost často i označená. Jen to nejsou společnosti, se kterými má letiště smlouvu, takže mohou stát jen na těch expresních parkovištích až za prvním taxi pruhem a druhým pruhem pro MHD. Takoví ale určitě nebudou mít povolené nabízet taxi služby přímo v hale a lákat lidi až takhle dozadu, kam by jinak nedošli a sedli do Uberu, jenže to očividně nikoho nezajímá. A podle všeho to jsou ti staří dobří taxikáři, kteří pak cestující natáhnou.
MHMP? 🤣
MHMP…myslíte tu prodejnou žumpu?
Už jsem nad tím přemýšlel dřív. Myslel jsem, že vozy taxislužby musí být i nějak standardizovaně označeny (třeba to žluté svítící tentononc s nápisem TAXI na střeše). Vozy Uber (ani podle fotky u článku) tak označené jako taxi. Na Evropské jsou místy vyhrazené pruhy pro MHD, IZS a taxi. Tak by mě zajímalo, jestli je mohou legálně využívat, či ne. Nebo už dneska k označení vozu jako taxi stačí nějaká ta evidenční nálepka na čelním skle?
staci ta nalepka
Ok, díky. Snažil jsem se k tomu ještě něco dohledat a zdá se, že opravdu ano. Jen tedy to není tak dobře a ze všech stran vidět, tak se to asi hůř kontroluje a určitě to bude jedna z výmluv, proč se to dodržování vyhrazených pruhů nemůže kontrolovat nějak víc automatizovaně za pomoci kamer…
´´to žluté svítící tentononc s nápisem….´´ mohou mít pouze vozy taxi s taxametrem. Tzn. nemám taxametr=nesmím mít žluté označení taxi na střeše.
Ochota taxikářů brát neobjednané „stopaře“ klesá, když maj přes apku dost zakázek, ale někomu se to stále vyplatí.
Nestačí. V rychlopruhu nemá Uber a Bolt, ev. Liftago, co dělat. Jakmile auto nemá svítilnu, nemůže tento pruh využívat. Auta těchto společností nejsou taxi, ale smluvní doprava. Výjimku má vozidlo, které má např. logo daně společnosti, ale má svítilnu s nápisem taxi (nikoliv Bolt, jak jsem měl možnost vidět). Neplatí ani svítivý nápis TAXI uvnitř vozu. Jakmile to nemá taxametr, není to taxi! Že tohoto pruhu využívají i jiná auta, která tam nemají, co dělat? To je už věc Policie ČR. Taky jich pár smluvních dopravců pokuty dostalo,.ale je jich pořád málo. Příchodem smluvních dopravců se výrazně zhoršila doprava v… Číst vice »
Píšete nesmysly! Jenom tady místyfackujete! Jsou dva druhy TAXI! Taxi s taxametrem a taxi bez taxametru! Vše je k dohledání na stránkách MHMP!
Problem je v terminologii.
-Vůz taxi je každé individuální vozidlo, které za peníze vozí lidí — takže i takové ty rádoby historické vozy v centru auta.
-Taxi je auto se svítilnou na strese a taxametrem, smí užívat taxi pruhy, smí do míst vyhrazené pro vjezd taxi (třeba dolní část Václaváku) a může nabírat lidi z ulice.
-Alternativni doprava, často špatné nazývána taxi, jako je Bolt, Uber, Liftago nemusí být označena taxi svítilnou a vybavena taxametrem, ale musí být registrované jako vůz taxi (viz..první bod) ale neplatí pro něj výjimky viz druhý bod.
Uber, to jsou ti mnohonárodnostní týpci, co postávají a hulí u těch jediných otevřených dveří na příletech Terminálu 2?
Bohužel tam takhle často stojí a vyhulují i náhončí jiných firem, které pak stojí na expresu, a snaží se dovést si cestující ke svým autům, aby je mohli natáhnout jako za starých dobrých časů. Nechápu, že si letiště není schopné ukočírovat ten přísný zákaz kouření, který tam platí, když už ne aspoň aby tam stála jedna taxislužba, jak by asi podle všeho měla, a nepřetahovali se tam o cizince jak někde ve třetím světě.
V tomhle je Kalousek úplně marný a akorát se ztrapnil na způsob své nemesis Bureše mávajícího vytištěnými maily. 😆
Prijde mi, ze docela casto, co jsem se loni na letisti vyskytoval, tak na priletech na T2 realne stal jeden, dva uberi a lidi cekali nez vubec nejaky uber prijede.
Bylo to zvlastni …
Jak to funguje, pokud mám Uber aplikaci? Naklikám si cestu a pak jdu k prvnímu Uber airport taxíku?
Ano a vyberete si typ Uber Airport. Je většinou dražší než ten zbytek (Uber X, Uber XL atd.)
Já mám s tímto špatnou zkušenost. Po celonočním letu, kdy jsem byl rád, že trefím tak k východu, u obou kiosků nikdo od Uberu nebyl, takže jsem se musel pokusit obsloužit automat sám, což vzhledem k mé únavě fakt bylo něco, no a pochopitelně jsem neuspěl. Z automatu se mi nepodařilo taxi objednat. Je to prostě nesmyslně složité a kdo tvrdí opak, tak ho chci vidět, jak bude jeho mozek fungovat po 24 hodinách beze spánku. Tohle je fakt velký špatný! Ve světě přijdete ke kiosku předplacených taxi a s člověkem u stánku se normálně domluvíte . Praha zase špatně!
Kdybych 24 hodin nespal, budu mít nejspíš potíže domluvit se i ve stánku taxislužby a beztak mě někdo natáhne.
Tohle je jenom váš problém a o Uberu to neříká nic. 😉
Myslím, že to neříká nic hlavně Vám. Toto je důležitá indicie a hlavne důležitá zpětná vazba. Jenže, nonstop provoz pracovníka Uberu stojí peníze a zvyšuje už tak velké náklady Uberu.
Já jsem to v automatu zvládl, ale bylo to opravdu překvapivě zdlouhavé a složité. Ale co je horší, po tom všem jsem sice dostal potvrzení objednávky, ale žádné instrukce co dál – kam mám jít čekat, kdy to zhruba přijede, nic… Předpokládám že s papírkem tedy dojdu ven k prvnímu vozu ve frontě, ale nestojí tam ani jeden. K přihrádce přijíždějí taxíky, ale je mi vysvětleno že ty jsou pro lidi co to objednali v aplikaci (jak to mám vědět) a že mám jít čekat někam kousek doleva (opět jak to mám vědět, není viditelně označeno). Poté co taxíky naložily… Číst vice »
Je hezke, ze jsou vsude po letisti polepy s UBERem…ale co takhle propagovat i novou linku trolejbusu? Proc nejsou vsude ukazatele s jasnymi a prehlednymi napisy jak se dostat do centra pomoci MHD? Kdyby vsude po tom trolejbusu bylo napsano TRANSFER to METRO(city center), tak by to bylo jasne vsem. A ne, ze tam daji nejaky random cislo 59…vsak to je uplna hovadina. Ale chapu-za to letiste nic nedostane.
A slepeckého psa, který vás přivede k zastávce MHD, byste nechtěl? 😆
Aha, tak proc jsou vsude vylepeny sipky pro UBER, kdyz je to vsem tam jasne?
Protože se po letišti od začátku Uberu pohybují staří dobří taxikáři a lákají si cizince do svých taxíků, kde by je mohli natáhnout. Takže si myslím, že tam letiště chtelo zdůraznit, co je ta oficiální taxislužba, kde je neokradou.
Navíc, letiště funguje na komerčním principu a Uber za určitou propagaci letišti štědře platí.
A ten trolejbus už fakt jezdí a vozí lidi, že ho chcete propagovat? Já bych s propagací asi ještě chvíli počkal…
Jinak samozřejmě nějak zviditelňovat současné možnosti dopravy pomocí MHD by určitě na škodu nebylo. Já myslím, že kdyby přilétnuvší cizinci viděli nějaké infotabule či billboardy, na kterých by bylo, že sice je to s přestupem, ale že po 15 minutách autobusem jsou na metru a tím metrem za 10 minut v centru a že je to bude stát ani ne 2 €, tak část by si ten taxík třeba ještě rozmyslela…
Tak trolejbus nebo autobus, to je uplne jedno-ma tam zacit jezdit trolejbus, tak jsem napsal trolejbus.
Ale jinak ano, kdyby tam byla schematicka mapka + nazvat autobus Airport shuttle/transfer a najednou to pouziva kazdy…
Jo, výborný nápad… Mohlo by to jezdit třeba na Hlavní nádraží a jmenovat se to třeba Airport Express… Škoda že nic takového už dávno neexistuje… Nebo myslíte jako 119 (nebo 59) přejmenovat na Airport Shuttle, což určitě lidem nebude evokovat cestu do centra, vzhledem k tomu, že se takhle na většině letišť nazývá doprava až do centra, a nepovede k jejich zmatení nebo rozhořčení, když je vyhodí jen na Veleslavíně, nemluvě o tom, že názvy Airport Express a Airport Shuttle se oproti Airport Express a 119 určitě nebudou cizincům tolik plést. Jen tak mimochodem, před něčím, co se jmenuje Airprot… Číst vice »
Trolejbus bude jezdit od března, takže to je za chvíli. Zkušební kilometry už bude mít najeté z Letňan a probíhá dodávka dalších vozů už do Řep.
← TAXI
Local bus →
a na vhodná místa takovouhle mapu: https://www.heathrow.com/content/dam/heathrow/web/common/documents/company/team-heathrow/commuting-to-heathrow/public-transport/Heathrow-Area-Bus-Diagram.pdf
Pochopí to snad každý. „Transfer to city center“ je strašná skloubenina, která vůbec neříká, čím to je a co hledat. Zjištění „Oh it’s a TROLLEYbus!“ sotva někoho zastaví, když bude na transparentu odpovídající číslo linky a nápis Praha – Centrum.
Pozor s tím „centrem“ u linky 119 (59), dost lidí chce třeba na Anděl, kde je hodně hotelů a dá se tomu říct i centrum, ti pak potřebují linku 100. Spíš bych se držel toho informování o spojení na metro A/B, to centrum ať si každý definuje podle sebe.
Evidentně patříte k věčným nespokojencům. Místo abyste byl rád, že na letišti funguje nějaká normální taxislužba a skončili tam zloději. kteří dělali Praze a republice ostudu po celém světě, hledáte mouchy. Inu… Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Při vší úctě k Vám, samozřejmě.
A jak byste si představoval ty informace na MHD (nebo hůř, podle vás by tam měly být už i poplepy na ještě neexistující trolejbusové spojení). Co víc, než hromada šipek Public Transport, venku obří cedule MHD / Public Transport, kiosek DPP v každé příletové hale byste si představoval? Tady bych se letiště zastal, MHD tam je propagována podle mě dost. Možná je tam teď jen o trošku víc polepů na taxi, ale to asi bude kvůli těm komplikacím s Uberem a jeho objednáváním ze začátku. A navíc, vycházíte z premisy, že většina lidí chce jet do centra MHD. Za situace,… Číst vice »
Chudák Kalousek – lhářské vedení letiště ho zapřelo. Protože jen já jsem poslal tak 20 stížností a podle lhářů bylo celkově 20 stížností. Jinak Kalousek vystihl situaci velmi přesně – nechci se nikde registrovat (letiště lže, že není potřeba, ale samozřejmě potřeba je), nechci se nikde zdržovat (a už vůbec ne u těch hnusných černých beden, které vypadají jako dětské rakve). Chci prostě vyjít před terminál, nastoupit a jet. Neřešit dopředu ani cenu, protože se až v řepích rozhoduji, kudy chci jet a co po cestě ještě vyřídit. Lhářské vedení letiště nám, častým zákazníkům, zcela zatajilo, že je možné prostě… Číst vice »
Nikdo nikomu nic netají. Klasické taxikáře je možno využívat nadále, jen nejsou na smlouvu s letištěm. A tu pohádku o 20 stížnostech si nechte pro někoho jiného.
Proč by nemělo být možné, aby nějaký ynteligent sám poslal 20 stížností? 😆
i do toho automatu se musite registrovat?
Samozřejmě nemusí, vyžaduje to jen mail a telefon kvůli potvrzení objednávky a informaci o přistavení vozu. Žádná registrace. (A i když tam někdo fakt nechce zadat platný mail a telefon, sveze se taky, řidič ho tam nějak najde.) Ale provedení toho automatu mě taky moc nepotěšilo, jak píšu výše.
Ale nenajde. Ti nemají ani schopnost se domluvit telefonem! Horda nájezdníků z bývalého SSSR ve které mnozí ani nehovoří rusky má co dělat najít samotné letiště!
Lidé, co neumějí česky ani anglicky (a podle vás tedy ani rusky, což teda není relevantní), jezdí pro Uber Airport? A informoval jste o tom někoho? Podle všech článků má Uber s letištěm ve smlouvě požadavek na čj a aj, takže pokud máte tyto informace, určitě je ocení letiště i společnost Uber, aby se vše mohlo vyřešit…
Tak jim neváhejte napsat. Nebo si jen vymýšlíte a Uber Airport jste ani nikdy nejel?
Tak podle smlouvy ano podle skutečnosti se český a anglicky minimálně 30 – 40 % nedomluví ale výhledem k tomu jakou raketu uber letišti platí to samozřejmě letiště nezajímá
Tak kdyby mu to letiště prokázalo, může platit ještě víc na pokutě za nedodržení smluvních podmínek. Aspoň teoreticky.
Jistě ale tady není vůle letišti jde čistě o prachy
Já chci taky přijít na letiště a letět bez registrace, bez policejní a celní kontroly. A letadlo pro mou destinaci nechť je už přistavené k terminálu 🙂