Pražské letiště chystá opravu části vedlejší dráhy, hledá zhotovitele

Letiště Praha. Zdroj: Letiště PrahaLetiště Praha. Zdroj: Letiště Praha

V průběhu prací bude dráha 12/30 uzavřena, hotovo má být do listopadu.

Letiště Praha hledá zhotovitele opravy přistávací a vzletové dráhy 12/30. Vyplývá to z profilu zadavatele. Předmětem prací bude výměna cementobetonových desek v úseku mezi pojezdovými dráhami P a F, včetně oprav zálivek na stávající vozovce. Lhůta pro podání nabídek končí 6. března.

„V rámci této etapy budeme opravovat plochu cementobetonových desek v rozsahu celkem 19 266 metrů čtverečních. Tato hodnota je ekvivalent 13,17 % celkové rozlohy betonu na dráze 12/30,“ řekl deníku Zdopravy.cz mluvčí Letiště Praha Michal Procházka s tím, že předpokládanou cenu zakázky nebudou vzhledem k probíhajícímu výběrovému řízení komentovat.

Podle Procházky skončila u inkriminovaných cementobetonových desek hranice jejich životnosti, takže letiště se rozhodlo přikročit k jejich opravě. Bude se jednat pouze o horní vrstvu desek, čímž se naváže na práce z minulých let, kdy již oprava jiných částí cementobetonových desek proběhla. Oprava dalších úseků se v současné době neplánuje.

Úsek RWY 12/30, na kterém se bude pracovat. Zdroj: Google Earth

Úsek RWY 12/30, na kterém se bude pracovat. Zdroj: Google Earth

Letiště s jednou dráhou

Stavební práce se mají podle zadávací dokumentace rozeběhnout 15. července, zpátky do běžného provozu chce pražské letiště vedlejší dráhu uvést 1. listopadu. Při rekonstrukci bude dráha zavřená, což hodlá letiště využít k řadě dalších činností, jako například stavbě nového kabelovodu či obnově vodorovného značení.

„Běžný provoz letiště stavební práce neovlivní, protože budeme využívat hlavní dráhu 06/24. Vzhledem k nedostupnosti vedlejší dráhy se ale staneme letištěm s jednou dráhou. Uzavírka je proto termínově plánována na období, kdy očekáváme lepší povětrnostní podmínky. Plánovaná údržba hlavní dráhy proto proběhne před zahájením stavebních prací a po jejich skončení,“ dodal Procházka.

Dráhový systém pražského letiště se nyní skládá ze dvou přistávacích a vzletových drah. Jedné hlavní (06/24) o délce 3 715 metrů a druhé vedlejší (12/30) o délce 3 250 metrů. Do budoucna se připravuje výstavba další dráhy, která bude rovnoběžná, tzn. paralelní s tou hlavní.

Tagy 12/30 letiště praha prg
29 komentářů