Pražské letiště chystá opravu části vedlejší dráhy, hledá zhotovitele

Letiště Praha. Zdroj: Letiště PrahaLetiště Praha. Zdroj: Letiště Praha

V průběhu prací bude dráha 12/30 uzavřena, hotovo má být do listopadu.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VíKo

Vzhledem k tomu, jak u nás všechno trvá hezky dlouho, tak je mi to sice líto, ale řeči o paralelní dráze už mi přijdou jako trapný žvatlání Vo prdech. Vídeň prostě dělá. Praha líbivě povídá a vlak ujíždí. Podle všeho ujel. Ještě že do Berlína, Mnichova i Vídně to mám tak nějak stejně daleko a dálkovky i lety po EU můžu řešit s bohatší nabídkou.

Dominik

Na ty dálkovky nemá nová dráha moc vliv, ty by klidně mohly být i se stávajícím stavem. Jinak nejsem fanatický odpůrce růstu, ale rok 2019 už byl z mého pohledu trochu moc. Letiště zvětšit můžete, ale centrum města se nafukovat nedá..

Suchdolák

Suchdol je spokojen – čím déle bude to naštěstí opravdu pouhé „trapný žvatlání“ trvat, tím dál ten vámi zmíněný vlak ujede a tím menší nebezpečí bude, že by mohl couvnout zpět. A spokojeni mohou být i všichni z ČZU, protože ta éra by na tu teoretickou novou paralelní dráhu a z ní létala právě přímo přes areál ČZU: studentů + zaměstnanců je tam víc než 20 tisíc..

Dino

Co tam bylo driv? Letiste nebo skola?

PetrH

V Suchdole letiště není a dřív byl celý areál ČZU než bude nová dráha.
Jinak tohle už je trapný argument. To letiště ve 20.-40. letech mělo malá vrtulová letadla s úplně jinou frekvencí. Asi měli všichni čekat, že pokrok půjde k horšímu, letadla budou daleko hlučnější a budou létat i v noci.
Sám bydlím 20 km od letiště na jižním okraji Prahy a taky nejsem nadšený, když se pravidelně opravuje dráha a lítá to tady furt přímo nad hlavou. Asi jsem se neměl stěhovat k letišti.

Dino

Toto je úplně absurdní argument jako celý Váš příspěvek. Kupte si dům vedle lesa a potom si stěžujte, že tam padá listí.

Doporučuji se přestěhovat někam do dorních kotěhůlek, kde budete mít klid a nejezdit nikam autem, protože to zase dělá velký hluk a navíc v historii jich tolik nejezdilo.

Zpátečnické myšlení čest!

PetrH

Lol, čtete to?

Dino

Ja ano a narozdil od Vas u toho trochu premyslim.

PetrH

No já se nestěhoval k letišti.

Dino

Letiste se pristehovalo k Vam…

Suchdolák

Co tam bylo dřív?
Ptáte-li se, zda letiště nebo škola (ČZU), pak je samozřejmě starší letiště, ale v dobách výstavby ČZU neměl ještě o žádné výstavbě paralelní dráhy ani potuchy ani nikdo z „letištních koryfejů“. Ale hlavně už v době, kdy se teprve rozhodovalo o budoucí výstavbě původního letiště, dávno (= minimálně víc než jedno století) sál Suchdol, alespoň ten současný „Starý“ – a nám bohatě stačí i ten obtěžující letecký provoz, který plodí pouhá jedna „hlavní“ dráha.

Dino

Doporucuju se prestehovat

L.

Nejen to, paralelní dráha je tak špatně navežena, že by citelně zhoršila životní prostředí i nejméně pro 100 tisíc lidí žijících na severu Prahy. Když už, tak by se měl provoz přenést dál od města a ne naopak blíž k městu. Ale nejlepší by bylo letiště humanizovat.

PetrH

Já bych to zavřel.

Dino

Dosly argumenty co?

bkv

> tak by se měl provoz přenést dál od města
A to vaše „dál od města“ je kde přesně?

Suchdolák

Pochopitelně minimálně na opačné straně od současné hlavní dráhy (= severně), než jak je to navrhováno – ale to by asi nevyhovovalo letišti.

DavidS

Dál od jakého města? Vždycky to bude u nějakého města. Když se to nelíbí vám a chcete to posunout, tak se to nebude líbit dalším.

Dino

Presne…. ale ceska konzerva bude mudrovat na vsecko 😉 nelze se divit ze nam na zapade rikaj vychod

PetrH

Vždyť jste východ. Je to dáno výchovou a nízkou inteligencí.

David

Hmm, nova dráha hezký, ale většina lidí tam pak stejně bude muset jezdit auty. A na tom se nic moc příští dekádu nezmění.

Jirka

No právě, že vlak už ujel. Ne opravdu jsou v této zemi větší dopravní priority. Ještě před pěti lety, bych Vám ale taky řekl něco jiného.

Apex

Dráhu si letiště bude stavět z vlastních zdrojů, s ostatními dopravními prioritami, resp. jejich financováním, na což asi narážíte, to nemá nic společného.

PetrH

Letecká doprava má dárek v tom, že neplatí spotřební daň. Nemluvě o tom, že neřeší externality. Letiště dřív za to aspoň něco odvádělo do rozpočtu, teď už moc ne a pokud se ta investice nevyplatí, tak prostě odvede o to méně.

Apex

Ostatní veřejná dopravní infrastruktura něco odvádí do státního rozpočtu? Tam je to naopak… do této infrastruktury jdou miliardy…tak nevidím důvod, proč by zrovna letiště mělo být tak znevýhodněné a být zdrojem pro financování čehokoliv jiného, místo toho, aby vydělané peníze použilo pro rozvoj…

Apex

Tak ve Vidni se o třetí dráze mluví od roku 2002 a zahájení výstavby mají posunuté do roku 2033… To mi nepřijde jako zásadní „dělání“.

VíKo

Já mluvil o těch úpravách, co už probíhají. Ty nejsou jen kosmetický. Tyhle akce se u nás strašně vlečou. Já PHA lítám rád, ale ta nabídka… 🙁

petr

A k čemu paralelní dráha, když v současné době odlétá z Ruzyně jedno letadlo za 10 minut? (V době 06-22). Současná dráha snese mnohonásobně vyšší provoz.

Suchdolák

No, a to se při tomto rozsahu provozu letiště holedbá více než 10 miliony cestujících za (loňský) rok – takže i ten vybájený trojnásobek (jehož stejně nikdy nedosáhnou) by i s tou jednou dráhou zvládli s velkou rezervou.