Pražská rada schválila stavbu tramvajové trati ze Sídliště Ďáblice k nádraží Čakovice
Stavba tramvajové trati z Barrandova do Holyně. Foto: Daniel Šabík / DPP
Pražská tramvajová síť aktuálně prochází nebývalým rozvojem. Nová trať bude mimo jiné překonávat dálnici D8.
Přeji vám to, aby se dařilo, i za nové pražské vlády. Osobně jsem spíš ale zastáncem tramvaje Kobylisy, Chabry,Zdiby, Líbeznice. Ta by měla fungovat už dříve než ta Čakovická .
Praha Čakovice bude dopravně hodně významná čtvrť.
1) realizuje se trolejbus z Letňan přes Čakovice do Miškovic
2) částečně zrealizováno prodloužení býv. vlečky ze stanice Nádraží Čakovice do sídliště pro osobní dopravu
3) schválena tramvaj z Ďáblic k nádraží Čakovice
4) plánovaná stanice Nádraží Čakovice na lince metra O
5) plánovaný Terminál Sever (VRT) na lince metra O
6) P+R parkoviště u stanice Nádraží Čakovice
7) uvažovaná stanice metra C
Zapomněl jsem na něco?
8) plánované zdvojkolejnění a elektrifikace 070 🙂
Je k tomuhle někde nějaký zdroj? Ty 2 koleje pod dráty prý mají vést až do Neratovic, nebo Všetat snad. Rád bych o tom četl víc. Za případný odkaz dík.
Většinou jsou to úvahy o daleké budoucnosti, realizace se nedožijí ani naše děti. Například všechny body, týkající se metra. Teď začala stavba linky D, pak se vrhnou prostředky na Městský okruh. Na ostatní stavby můžou zapomenout ti, jimž je nad 40.
A ještě máme takovou hezkou vizualizaci filharmonie 🙂 Tu jednou dáme do muzea.
Záměr byl už schválený v Plánu Rozvoje PID do 2032, takže více info tam.
Stavba tramvajové trati ze Sídliště Ďáblice k nádraží Čakovice
je dobrý směr rozvoje města a kromě již uvedených přínosů bude pravděpodobně i první stavbou, která zlepší prostupnost územím přes bariéry: Cínoveckou a Kbelskou ulici.
Neprostupné území viz zde:
https://www.chodcisobe.cz/praha/podnety/515/neprostupne-uzemi-mezi-prosekem-dablicemi-a-letnany
Hmm…cestující lid ze směru Neratovice a Všetaty bude moci přestupovat z vlaku do tramvaje už na periferii…(výhodné pro návštěvy Holešovic nebo Libně!)
A potom nebude taková práce s tramvajovou rychlodráhou Ďáblice – Chodov jakožto ekologické náhrady Severojižní magistrály 😀
Povede podél nové tramvajové trati stezka pro pěší nebo cyklisty?
(pokud ano, bylo by to super..)
Pokud to nebude vypadat jako podjezd mezi zastávkami Ládví a Sídliště Ďáblice..?
Zde je odkaz na studii, kde je severní varianta, která se nejvíce shoduje s prezentací PID (č. B.18 TT Sídliště Ďáblice – Nádraží Čakovice) a přes Cínoveckou a Kbelskou ulici
je tam nakreslený most, takže by na něm mohla být pěkná cyklostezka i chodník:
https://dspace.cvut.cz/bitstream/handle/10467/78121/F1-BP-2018-Brunerova-Tereza-priloha-2_prehledne_situace.pdf?sequence=-1&isAllowed=y
Ano a ideálně s odbočkou v Letňanech směr Brandýs n/L. Bohužel pan Borecký ze SČ kraje raději trolejbus místo kapacitní kolejové dopravy.
Nemá to náhodou být parciální trolejbus?
Ale koho by bavilo stát v trolejbuse v kolonách, když Brandýs bude mít dálniční přivaděč.
Jojo, táhnout se do Brandýsa šalinou z centra přes Kobylisy a Letňany, to je sen!
a proč by jste se měl z centra Prahy do Brandýsa táhnou šalinou? Na tu budete moci přestoupit z =M=C až na Ládví či železničních linek eS v Čakovicích! – v obou případech tyto větší/separovanější/rychlejší druhy kolejové dopravy logicky by měly nabízet jiné směry než přímá TRAM linka z Brandýsa, ale nadruhou stranu pokud někdo z Brandýsa bude mít cíl v Praze u trasy přímé TRAM linky, tak díky cestě bez přestupování bude mít cestu pohodlnější i poměrně rychlou díky nečekání na přípoj!
Nějak mi uniká smysl téhle stavby – má snad vysát cestující z už tak dost prázdného metra?
A jestli je zrovna tahle relace takový trhák, proč se tam na zkoušku nezavede autobus, jestli bude o spojení zájem opodstatňující výstavbu TT?
Trochu v tom vidím snahu o záchranu TT Kobylisy – Sídliště Ďáblice, která je jinak na zavření. Připomíná mi to Dědinu.
No já nevim no, ale LEtnany maj nejakejch 25 tisic obyvatel a stále to roste, metro je v riti, moc bokem. A má bejt zastavena cela Avie ( areal),,, Smysl to má ,,,
A jakej? Ta tramvaj naveze lidi na to samý metro, jen o tři stanice dál. Ty tři stanice pojede to metro o to prázdnější, o co víc tramvají bude potřeba objednávat.
pokud metro do stanic Střížkov, Prosek a Ládví bude málo využité, tak není problém na Ládví část jeho spojů od centra Prahy ukončit – tzv. pásmový provoz =M=C tam byl již takto provozován! I kdyby jsem spádovou oblast =M=C Letňany počítal s poloměrem celý 1km – https://mapy.cz/s/pezepesebo , tak zdaleka nedosáhne do docházkové vzdálenosti prověřované/navrhované tramvajové tratě, a to si račte v letecké mapě v článku všimnout, že docházková vzdálenost k zastávkám TRAM se počítá 300m a ke stanicím železnice či metra cca dvojnásobek = jen 600m!
Pásmový provoz problém je – dochází k nerovnoměrnému zatížení jednotlivých spojů. Proto byl taky zrušen.
Jinak je to vcelku zajímavý nápad, snažit se o snížení využití u dopravního prostředku, který má zdaleka nejvyšší poměr fixních a variabilních nákladů.
K metru Letňany je samozřejmě potřeba použít autobus.
Tohle ale pochopí málokdo a raději se tu bude pindat, jak je super, když na metro místo autobusem/trolejbusem pojedeme tramvají, přičemž stačilo protáhnout metro a nemusela být tramvaj a ani trolejbus.
No, autobus tam zavést nepůjde, protože tam žádná komunikace spojující s. Ďáblice a Letňany není.
Aha, takže ulice Veselská ve skutečnosti neexistuje, to je jen mystifikace tvůrců map.
ulici Veselskou vidím cca podél jihovýchodní hranice KÚ Ďáblice – https://mapy.cz/s/nasorubegu vedoucí značně daleko od zástavby této MČ = nemůže se tvrdit, že tato ilice spojuje ďáblice- její zástabuúobytné části s čímkoliv!
Pokud to berete podle katastrů, tak navrhovaná tramvajová trať obsluhuje území Ďáblic úplně stejně – a sice nijak.
Proto mezi Ďáblice a Čakovicemi jezdí linka 202. Njn…
Jenže ta tramvaj nepovede přes (staré) Ďáblice, ale přes Sídliště Ďáblice, čili překryv s 202 veškerý žádný.
Redakce byla na neexistenci komunikace mezi Ďáblicemi a Čakovicemi. Tak nevím, čemu oponujete.
Ta trať poslouží pro zhruba 40 tisíc stávajících a budoucích obyvatel, navíc zjednoduší dojíždění Středočechů MHD.
Kde bereš tu pitomost že metro v Letňanech je prázdný? Bez se tam podívat při ranní nebo odpolední špičce….jasně že nebude narvány tak jako na muzeu, pac pokud by bylo tak na muzeu už by se tam nikdo nevleze…
https://data.pid.cz/pruzkumy/2015_METRO_sbornik.pdf
strana 91. Letňany jsou po Depo Hostivař a Motolu (nepřekvapivě) nejslabší konec.
Za 7 let se toho už celkem dost změnilo.
V roce 2015 jezdilo do Letňan pouze každé druhé metro. Nyní tam jezdí už všechny.
V Letňanech, Čakovicích a ve Kbelích se za tu dobu postavilo opravdu hodně nových bytových domů a další se staví nebo plánují. Vesnice okolo se taky dost rozrostly. Podívejte se na mapy.cz na letecke snímky.
Metro i tramvaje v této oblasti využití mít budou.
Ale pokud tou tramvají lidé nepojedou až do centra (což nepojedou, na to je to moc daleko), tak stejně bude muset být v metru mezi Ládvím a Letňany kapacita pro Čakovičany. A ta bude zbytečně nevyužitá, pokud tito pojedou až na Ládví tramvají.
Proboha přestanete porovnávat tady neco jako cesta vlakem z Brna do Prahy jednou přes vysočinu a podruhé přes MuN. Tady je dost místní frekvence, jezdí zde dost přetížené i tangenty jako 177 152 182. Na druhem konci 195. 158 z je taky kloubový a Vy se bojíte o frekvenci ? 136 a 140 jezdí matriskane a to co jede po Mladoboleslavské 375 a 302. 182. 185. Mezitím 201. Tady jezdí víc lidi v M HD než v některých krajích dohromady. Ta tramvaj je zajížďky, přímá verze je jedine kolem Kauflandu na dálnici a k OČ Letnany, kam původně mělo metro… Číst vice »
Nebude to tim, ze konce budou vzdycky logicky nejmene vytizene? Takze mame 3 linky, tzn. 6 konecnych…Takze Letnany jsou defacto v pulce…Nebo co kdybychom ty konecne zrusili uplne a C by jezdilo jen Kacerov – Holesovice, A kulatak-mirove namesti? Jedine B bude usetreno, i kdyz pockat, v tom pripade obe dve konecne budou taky tim padem nejmene vytizene, tak je taky zrusime..
Taky jde o to, jak dlouhé ty konce jsou – ty horší na A jsou jen 1 (Depo) resp. 2 (Petřiny, Motol) stanice.
A jinak ano, Depo Hostivař bych klidně zrušil a Áčko protáhl v přímém směru do Měcholup. 🙂
Na Ládví není kapacita na další autobusové spoje. Už nyní je to za hranou. A místním obyvatelům se další navyšování autobusáku pod okny nelíbí a sepisují kvůli tomu i petice.
Plus Veselská, Cínovecká a Liberecká bývají tak ucpané, že jízdní doba busu ve špičce by byla násobně delší než tramvaje.
Bus tedy na zkoušku využít určitě nejde
Autobus na zkoušku čeho? Aby se posouval v koloně v Kostelecké, nebo Veselské, zatímco tramvaj profrčí po vlastním tělese od OC Letňany do Ďáblic za minutu?
Jako fajn tangenta, ale nebylo by smysluplnější třeba prodloužit Spořilov až do Spořilova (nebo – dokonce – na Chodov)…?
Priority často určuje projednatelnost… Nicméně bylo by zajímavé, kdyby vedla trať nad zahloubenou Spořilovskou spojkou, přičemž jedna linka by odbočila na konečnou Sídliště Spořilov a druhá pokračovala na Chodov, resp. Koleje JŽM. Ideálně ale propojit i směr Eden/Želivského, aby to mohlo téměř plnohodnotně nahradit busy (třetí linka by mohla jezdit na Chodov se závlekem na Sídliště Spořilov)…
Tak se ten Chodov udělá později jako náhrada Sev. magistrály…
Tu tramvaj do Letňan využije daleko víc lidí. Hlavně nových obyvatel. Podél celé Veselské vznikne nová výstavba. Celkem bude tramvaj pro zhruba 40 tisíc lidí v docházkové vzdálenosti, to je jako Sídliště Bohnice. Plus tam budou jezdit Středočeši.
smlysluplné je dopravně ovšem obojí, ale podstatné je, že jednodušší je stavět jakoukoliv tzv. liniovou stavbu v území, které teprve má projít tzv. urbanizací/zástavbou budovami než opačně – takže pokud se ví o území, které aktuálně má takovou změnou projít, tak je dobréurchleně před ní naplánovat a začít stavět tu liniovou dpravní stavbu pro její obsluhu!
To v plánu je jako Tramvajová trať Jižní Město – 1.etapa (Spořilov – Choceradská), aktuálně se pracuje na územním rozhodnutí. Předpoklad zahájení stavby je 2025. Pak je tam ještě 2. etapa (Choceradská – Opatov – Háje), to už je vzdálenější budoucnost, před 2030 se stavět asi nezačne.
A co po těch tratích bude jezdit? Paskvilní T3R.PLF nebo renovovaný šrot z Maďarska? Ale chápu, vypsat tendr na 100 nových tramvají by už chtělo větší odvahu a schopnosti…
Jen tak pro zajimavost se připravuje tendr na 200 nových tramvají
A jak mají do stálých vozoven vejít? Hloubětín stále v nedohlednu a po dostavbě, už UD nebude využíván. Hodila by se konečně nová vozovna
Pokud vím, plánuje se malý rozšíření Motola a nová vozovna snad v Braníku.
Fakt? Kde?
Asi prodají 15T na Ukrajinu 😀
Se zřetelem k tomu, že linka 10 jezdí přes centrum, tak 2xT3R.P, v budoucnu potom 2x T3R.N 😀
Až na to, že tam ve výhledu 10 vůbec nebude jezdit. Viz rozvoj linek PID
Linka přes centrum to ovšem bude, (logicky)
Proč to vlastně nejede severně přes Ďáblice? NIMBY?
Takto je to prima trasa z Letnan na Ladvi… akorat si to o to uz dlouho rikalo… navic tam vznika zastavba bytovek mezi Tupolevkou a D8 a chysta se zastavba v arealu Avie…
Pozemky kolem Ďáblic a Březiněvsi byly dlouho zablokované restitučními nároky Křižovníků s červenou hvězdou. To už padlo, ale víme jak dlouhé jsou tyhle procesy. Mě by se taky líbilo, kdyby ta TT uhnula za hřbitovem směr Líbeznice. Po stávající ulici Ďáblické, jak je naznačeno v obrázku, si to neumím představit. Ale to je možná jen moje nedostatečná fantazie:-)
Do Libeznic a Mesic mozna bude tram. trat od Zdib…
Do Líbeznic a Měšic už jezdí vlak. Má tam být nová zastávka pro Líbeznice.
https://zdopravy.cz/tramvaji-z-prahy-az-do-mesic-stredocesky-kraj-zvazuje-dalsi-prodlouzeni-koleji-118568/
Když už byla zmíněna výstavba TT Modřany – Libuš, už se podařilo vyřešit ten pozemek naproti hasičské stanici? Tramvajová trať se viditelně staví všude jinde, ovšem v těchto místech mi to stále přijde bez aktivity. Dle katastru je tam stále vlastník GREEN BOHEMIA s.r.o.
Jako že by stavební povolení bylo vydáno a celá stavba zahájena a přitom nedošlo k majetkoprávnímu vyporádání celé stavby?
To se mi nějak nechce věřit.
Minimálně tam došlo zpočátku k vykácení dřevin, takže úplně bez aktivity to není.
Taktéž závěrečný úsek je zatím klidný jen se vedle dělají přeložky inženýrských sítí.
Kouknul jsem do katastrální mapy a jde konkrétně o pozemky 4423/69 a 4423/63 (k.ú. Modřany). Tam je stále vlastníkem uvedená firma.
Nerozumím tomu a jsem moc zvědav, zda nám to tu někdo osvětlí, zda je nějaký problém nebo stavba normálně běží, jen se na tuto část (stejně jako na některé jiné) nešáhlo.
Ví někdo?
No pokud to je lidová stavba jako dálnice a železnice, pak lze vydat stavební povolení i bez vlastnictví pozemku a vyvlastňování řízení nema na stavební povolení vliv. Řeší se souběžně a soudit se lze i dávno po dokončení stavby.
Linková stavba
Liniová … omlouvám se
Což ovšem nevysvětluje, že na malé části stavby se od prvotního vykácení dřevin nic neděje, zatímco všude jinde je už stavba výrazně dál. Já si osobně myslím, že to mic neznamená a jen se na tuto část stavbaři vrhnou později a doufám, že můj názor někdo potvrdí, případně uvede, jak to opravdu je.
Odpovídal jsem obecně, situaci na místě neznám. Muže to být x důvodů a ani jeden nemusí znamenat zastavení stavby. Třeba to byla podmínka těch hasičů, kteří tam mají základnu, ze jim to nemůžou zavřít cele najednou, aby mohli fungovat ….
dle mě zejména v inkriminovaném úseku rozestavěné TT je cesta do Sběrného dvora – https://mapy.cz/s/marodapasu a není dobré tento tzv. odříznout od příjezdové komunikace …
Třeba jen plaším 🙂 Ale je mi prostě divný, proč jinde už dělají dokonce i sloupy pro trolejové vedení. Proklikával jsem si trasová okolo a tam všude jsem viděl pozemky ve vlastnictví hlavního města.
První část je sice pravda, ale u druhé platí, že stavitel musí mít před zahájením provádění stavby na konkrétním pozemku k němu i soukromoprávní titul, ať už v podobě vlastnického práva, práva stavby, mezitimního rozhodnutí o vyvlastnění apod.
Ano, mate pravdu, napsal jsem to špatně, omlouvám se. Dekuji za opravu.
Jinak řečeno zahájení stavby v případě, že na kusu pozemku, přes který ta stavba provede, nemám vlastnická práva nebo nemám jinak právně podchyceno, že tu stavbu budu moci na něm provádět, nepadá v úvahu. Chápu to správně?
Pokud by tramvaj vedla opravdu k Nádraží Čakovice, tak stáhne i lidi z vlaku od Neratovic. Bude to rozhodně rychlejší než pokračovat vlakem po Praze od Čakovic do centra, kde jediné metro je Vysočanská (dlouhý přestup) a pak buď Hlavák nebo Masaryčka dle toho který vlak jede. Mě by taková tramvaj třeba pomohla výrazně.
Ono to tim vlakem neni tak daleko i kdyz si zajizdi pres Kbely, asi 10-15min. na masarycku. A ted se stavi prestup na rajske…
Co Rajská zahrada?
Rajčák uvidíme, záleží jak to bude vycházet s délkouo přestupu přes ty lávky. Jsem na to zvědav. Metro v tom úseku jede pomaleji jak vlak (zvlášť po té rekonstrukci až se dokončí), možná bude výhodnější pořád jezdit na Vysočany. Tu tramvaj sem ale myslel že pomůže na červené metro, kam se nyní dostat je fakt na dlouho.
je zajimave, ze mezi temi sotostavbickami neni dotazeni tramvaje z pankrace nekam trochu dal, aspon na budejovickou.
Protože P4 a nula součinnost, navíc si myslím, že by byl teď problém spojit to s omezeními při rubání Déčka
Je, ale realizace této potřebné tratě je blokovaná ze stany MČ Praha 4 (ODS). Volte s rozumem:)
Zatím se s MČ Praha 4 bohužel podařilo dojednat pouze prodloužení k poště na začátku ul. Budějovická.
Na praze 4 opravdu nejde nic rozumneho prosadit, ODSka a pan Kovarik to je holt jina liga:/
Volte piratstvo, na magosi dokazali, ze opravdu dokazi s vecmi pohnout
Protože to ODS blokuje, neboť slušný pravicově smýšlející občan přeci jezdí všude autem.
Taky na to dojde…akorát až tak za 20-25 let…
Je potřeba dostavit okruh a ne utrácet za takovéto nesmysly!
Okruh má jiného investora.
Okruhy jsou dva, vnitřní má stejného investora, jako tram trati.
Nicméně tramvajovou trať do Čakovic za nesmysl nepovažuju. Naopak, nesmysl byl protahování metra za současné stagnace sítě tramvají, takže tramvaje v okrajových částech sítě, kde vede paralelně metro, nemají koho vozit – Sídl. Ďáblice, Hloubětín atd.
Ano. Ale jedině s tou podmínkou, že se s jeho dokončením zakáže vjezd aut do vnitřní Prahy vyjma odůvodněných případů, tj. IZS a zásobování.
Tramvaj z Malovanky na Strahov je vzhledem k převýšení asi největší nesmysl, co jsem poslední dobou četl. Leda že by to byl tunel 🙂
Z Malostranské na Chodkovy sady je stoupání o kousek víc než dvojnásobné, než z Malovanky ke Kolejím Strahov.
Tak s tím si dovolím nesouhlasit. Když jde člověk z Klárova po schodech, tak je to záhul, ale po té trati v oblouku určitě ne.
Dvojnásobné určitě není, ale je srovnatelné. Na ten Strahov to bude něco okolo 5.5% tedy podobně jako ve spodní části Chotkovy. Nicméně trať na Barrandov má přes 6.5% a tak se opravdu není třeba bát, že by to tramvaj nevyjela.
A Trojská má 8 %, podobne výjazd z Myslbekovy do Bělohorské, čo by snáď mal byť najstrmší úsek na pražskej sieti.
Z Myslbekovy do Bělohorské je nejstrmější úsek?
Tam ovšem má samostatné těleso – z čehož vyplývá, že se určitě na ten Strahov budou muset dělat netriviální práce.
Co ty považuješ za nesmysl, je stejně bezpředmětné 🙂 Zkus si projít podélný profil a srovnat ho už s existujícími tratěmi. Pak tady můžeš mudrovat.
Dobrá dobrá, nicméně nebyl by už na ten kousek lepší trolejbus? 🙂
Chteji propojit VS na Suchdole s VS na kulataku a VS koleje… po dostavbe linka 28…
Tramvaj umí jezdit do kopce.
…… a také i z kopce, protože je však kolejové vozidlo, tak ovšem nejezdí do zatáček, ale (kolejovými) oblouky a do/ze svahu – stoupání/klesání!
Jezdí do kopce a z kopce a v zatáčce zastavuje u semaforu na červenou.
A co místo tramvajové trati do polí u Zdib udělat P+R hned u té velké MÚK (Cínovecká x Kbelská) a dojíždějící motoristy obsloužit právě touto tramvajovou tratí?
Prohlédněte si ten obrázek pořádně, třeba tam nějaké P+R najdete.
Už vidím, děkuji. No míst, kam by šlo situovat je tam přehršel. Za mě určitě efektivnější, než u Zdib. Jen by to možná chtělo zkapacitnit Cínoveckou, aby nebyli motoristé sjíždějící na P+R zasekaní zácpami se zdrojem na Liberecké a Kbelské.
Výhoda P+R u Zdib je právě ta eliminace jízdy po Cínovecké. Každopádně, kolem Prahy se hodí P+R leckde.
To sice jo, ale nemusí to být za cenu novostavby (poměrně) drahé TT do polí daleko za městem. I tu TT je potřeba co nejvíce využívat, aby dávala ekonomicky smysl… P+R lze v tomto směru naroubovat na jiné stavby (VRT v Roudnici, tratě 090, 070, TT zmíněné v tomto článku, metro Střížkov).
=M=C Střížkov je už dost hluboko v obytné zástavbě = zcela nehodné pro P+R!
A to, že v ČR dosud TRAM až na tři výjimky (u Ostravy, mezi Libercem s Jabloncem nad Nisou a mezi Mostem s Litvínovem) byla dosud používána jen jako součást MHD uvnitř měst neznamená, že nemůže sloužit jako lehlá regionální dráha/železnice s výhodou v možnosti zajíždění do center měst/obcí po tzv. silnicích!
Trasa nebude překonávat dálnici D8. Dálnice začíná o cca 4 km dále na sever u Zdib.
Trasa bude křížit Cínoveckou ulici, která je městskou silnicí pro motorová vozidla.
Tak nám to novinářské zjednodušení odpusťte, má ilustrovat náročnost té stavby. Každý zná D8 a ne Cínoveckou ulici.
Super, tady to dává smysl!
Od roku 2017 existuje studie na prodloužení metra z Letňan do Čakovic k nádraží (varianty 2 – 3 nové stanice). Tak asi nic co?
Dnes máme dobu tramvajovou a tak se dočkáme patrně i výstavby zbytečných tramvajových tratí, v článku probíraná trať Sídliště Ďáblice – Čakovice je právě jedna z nich. Přitom jediná logická věc je prodloužit metro z Letňan do Čakovic. Víc není potřeba. Ovšem to není na pořadu dne, tak se zde budují trolejbusy a bude se to korunovat ještě tramvajemi. A až se změní vedení v Praze, tak se třeba zase vrátíme k metru do Čakovic.
Tak tramvaj je jednodušší na sliby i finance, návíc p městských pozemcích.
Za vším hledej… Šurovského. A jeho slabosti pro tramvaje. A politiků, co mu zobou z ruky.
Šurovského by chtělo nasměrovat trochu jinam. Úplně stačí, aby se zaměřil na pokračování tramvajové trati z Nových Dvorů přes Novodvorskou dále po Vrbově ulici do Braníka s napojením na tramvajovou trať Výtoň – Modřany.
Wow! To by bylo hodně cool, kdyby vedla tramvaj Novodvorská – Vrbova – Ke Krči a přes Přístaviště a Dvorecký most na Smíchov… bylo by to logické propojení.. zvláště pokud by stále pokračovala blokáda tramvajové trati v Jeremenkově.
Vrbovka souhlas – stejně jako Ke Krči, aby se Braník dostal k metru
Otázkou je, jestli ta tramvaj odpovídá kapacitne autobusům 196/197
No tak bude případně jezdit sólo…
Me by zas vyhovovalo protazeni k Thomayerce, Kacerova, Budejovicke a napojeni na Zelene lisce na stavajici trat…
A stejne tak propojeni Thomayerka – Lhotka – Labe – Sofijske nam.
Jenže k Thomayerově nemocnici povede metro D, takže zde to nevidím jako reálné ani ve vzdálené budoucnosti.
Ono to ale dava smysl, v Praze mate take metro A, B podel tram. trati… Ono to metro je spise na delsi vzdalenosti…
Navic k nemocnici a na Kacerov state bude nutne prime spojeni, ktere nyni zajistuji autobusy z cele P12…
To je hloupost. Trať obslouží asi 40 tisíc lidí v nové a budoucí výstavbě
Reagoval jsem na to, že tudy mělo vést metro a nakonec to budou jen tramvaje.
Nevím zda to bude stačit při plánované výstavbě v Avii. Každopádně teď je před spuštěním druhá – tedy paralelní cesta cesta trolejbusů do metra Letňany. Bohužel tu chybí nějalé PR tak, aby lidé vůbec nemuseli do sídlišť zajíždět auty. To by mohlo to metro vyřešit. Bohužel celé metro Letňany je dost nešťastné. Mělo stát někde za Globusem a metro mohlo být rovnější.
Tramvajová trať je investičně i provozně levnější a Letňany + Čakovice vám nevygenerují takové množství cestujících, aby tam z kapacitního hlediska bylo potřeba metro. Za mě je tohle namísto metra správné řešení.
Za mne je toto vyhazování peněz. Letňany plus Čakovice vygenerují potřebné množství cestujících, úplně stačí, aby se rozběhla likvidace průmyslových objektů v bývalé automobilce Avia a výstavba obytných domů tamtéž. Po jejich dostavbě nebude o cestující nouze. A vůbec nemá smysl řešit, zda někdy budou stát domy místo Avie, má smysl řešit jen kdy tam budou stát.
No nevím, teď jede do Letňan každý druhý vlak a navíc je ne poloprázdný, ale skoro úplně prázdný. A i když se v Čakovicích postaví mraky nových domů (už vidím ty ceny, za 1+kk 4 mega), tak si to koupí akorát tak lidi co jezdí JEN autem a vygeneruje to možná tak pár dětí z/do školy a zbytek bude poskakovat v zácpách.
Byty si koupěj bohatší lidi a pronajmou je chudším. Nadto, v Praze i někteří bohatší jezdí VHD, protože cena není jediný parametr.
S rozvojem území Avie ostatně počítá i ta TT, jinak by byla k ničemu (ok, jednu linku by uživila, aspoň by desítkou za Kobylisy nejzdily tři lidi na spoj, ale třeba i 10).
Ok, to je možné, díky 🙂
To není vůbec pravda. Autem jezdíte ve chvíli, kdy nemáte dobrou obslužnost
no, bohuzel ne kazdy… nekdo autem jezdi protoze VHD je pro ne socka…
Kdy jste tim metrem jel naposledy? Ja jen, že už mnoho let jezdí do Letňan každé metro…
No jezdi tim autem 😀
„má smysl řešit jen kdy tam (domy) budou stát.“
A teď je otázka, co tam bude včas, jestli alespoň tramvaj, zato ihned, nebo Metro až za dekádu.
Ne, tramvaj tam IHNED opravdu nepojede. To IHNED bude za dekádu nejdříve.
Na metro bohužel nejsou peníze. A byla by tam stejná dojezdová doba jakou u tramvaje nebo vlaku za desetinásobek nákladů
Trať obslouží území pro asi 40 tisíc lidí v severní části Letňan a jihozápadní části Čakovic, samozřejmě včetně plánovaných 20 tisíc lidí v Avii. Dojezd do centra ze zastávky Sídliště Letňany se zkrátí asi o sedm minut. Je to jedna z nejefektivnějších tramvajových staveb v Praze
Tramvajová trať obslouží oblast HŮŘE než autobusy a bohužel to bude zase jen přibližovák na metro. Nic jiného, takže vyhození peněz za něco, co dnes a ani v budoucnu nebude potřeba. Na rozdíl od Vás linkami 136 a 140 v dané oblasti jezdím a mám o dané oblasti vcelku dobré informace.
A ještě je třeba přidat informaci, oč by teoreticky bylo rychlejší jet kombinací tramvaj plus metro oproti kombinaci autobus plus metro, se úplně setře v případě metra, kdy by odpadl zcela zbytečný přestup.
Navíc obslouží čtvrť lépe než metro na více stanicích, nebude potřeba fárat do podzemí a ještě bude člověk v centru rychleji než závlekem přes Prosek.
OMG, to je zase koncentrovaná snůška nesmyslů…
Už tu díkybohu nemáme 70. léta, metro a tramvaj se vzájemně nevylučují. U metra jsou teď nicméně priority dané a kapacity vyčerpané až někdy do roku 2030 (minimálně), a to už může tramvaj do Čakovic vesele jezdit.
Navíc obslouží novou zástavbu kolem Avie, kterou hypotetické metro stejně nepokryje.
Prostě buďme rádi za kapacitní dopravní infrastrukturu a toho metra se tam jednou asi stejně dočkáme, ale fňukat nad tím, že hned na počkání nebude někdo prodlužovat céčko, je úplně zbytečné.
Tady je ale tramvajová trať zcela zbytečná už teď (přínosy oproti dnešnímu stavu jsou minimální) a po výstavbě metra to zcela vynikne. Stačí se podívat, kudy je vedena a zjistíme, že u základní varianty prodloužení trasy C by Letňany a Čakovice byly obslouženy mnohem lépe: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/cakovice-metro-c-praha-studie-miliardy.A180702_412367_praha-zpravy_nuc
A jinak nejde o žádné fňukání, tahle tramvajová trať díky nutnosti překonání rozlehlé mimoúrovňové křižovatky bude mimo jiné i velice drahá a jak už jsem psal, po dostavbě metra její zbytečnost obzvlášť vynikne.
Toto tvrdili už soudruzi a dnešní pražská realita zcela jednoznačně ukazuje, že se mýlíte.
I tam, kde tramvaj a metro existují v souběhu, jsou oba módy využívané.
Tramvaj má jednoznačně výhodu v praktičnosti na krátké vzdálenosti, je dostupnější pro cestující s omezeními, umožňuje snadné vazby v povrchové dopravě. Navíc zrovna tady poskytne velmi komfortní obsluhu revitalizované Avie, krásný přístup do obchoďáku z obou směrů a nahradí část autobusů při návozu na vlak do Čakovic.
Jedna MÚK není žádná tragédie. Na Krejcárku je to větší divočina a zvládlo se to.
Mýlíte se naopak Vy, tady se totiž nejedná o případ Příkopy či Václavské náměstí, kde tramvaje byly nesmyslně vyštípány, nebo naopak případy typu Sokolovská, kde se tramvaj metro dobře doplňuje. Tady se jedná o náhradu autobusů tramvajemi při návozu na metro. Jednak se nedají v tomto případě nahradit autobusy zcela a za druhé je v případě vybudování tří stanic metra možné obsluhovat Letňany a Čakovice metrem a doplňkově nechat jezdit autobusy a trolejbusy. Tramvaj už je tam zcela nadbytečná. A MÚK, přes kterou by tramvajová trať měla vést, není jen jedna, ale hned dvě a všimněte si poznámky o náročnosti.… Číst vice »
To metro mi prijde zbytecne uz od prvopocatku co se tahle myslenka s Cakovicemi objevila… Je tam trat a ta sesbira Cakovice, Nove Letnany, Kbely a dovede je na R.Zahradu a Masarykovo nadr…. doba jizdy cca 10-15min. + primesto…
Bylo by snazsi trat zdvoukolejnit a elektrifikovat, nez razit metro a k tomu metro dal nepovede, takze stejne trat jako primesto se bude resit – nebo spise mela by se resit…
OMG, stačí si uvědomit, že železniční trať vede kolem konce vzletové a přistávací dráhy letiště Kbely, čili pokud chceme trať elektrizovat, znamená trať v docela dlouhém úseku zahloubit (můj odhad https://mapy.cz/s/cocaguvofo ) a to vše proto, aby trať mohla být elektrizována. Řekl bych, že než se Ministerstvo dopravy a Správa železnic dokope k realizaci zdvoukolejnění a elektrizace trati Neratovice – Rajská Zahrada, bude metro do Čakovic již minimálně deset let jezdit :-).
Vim o tom, otazkou je, zda to letiste bude dal slouzit, kdyz se okolo ma stavet (viz hadky o novou nemocnici Babis vs. Hrib)
Jinak ano, otazkou je, kdy to vubec SZ bude chtit realizovat… a zda vubec… mesto by zajem melo…
Tak to jste si popletl vojenské letiště Kbely se sportovním letištěm Letňany. Hlavně vyjádřit názor …
Mate pravdu, zastavba nem. mela byt severneji u letiste Letnany.
PS: proc bych nemohl vyjadrit nazor?
Ne. Asi to přepočítali s výsledkem, že je metro předražený luxus…