Praha prodlouží až do 17. listopadu současný dopravní režim na Smetanově nábřeží a na Malé Straně. Omezení chce využít ke sběru dopravních dat, na základě kterých chce následně zvážit trvalé omezení v této oblasti, zejména pak tranzitní dopravy.
Praha prodloužení omezení oznámila v tiskové zprávě. „Zklidnění dopravy v centrech měst je trendem moderních metropolí, který bere ohled na potřeby místních obyvatel a zlepšuje kvalitu ovzduší. Pokud jde o zamezení průjezdu nerezidentům Malou Stranou, tak o tom se uvažovalo již v souvislosti s otevřením Blanky. Bohužel se to zatím nestalo. Krok má ale svoji logiku, protože existuje objízdná trasa,“ uvedl pražský primátor Zdeněk Hřib.
Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra by uzavření další části pro tranzitní dopravu mohlo pomoci k lepší ochraně historického centra. „Praha je asi jediným městem na světě, jehož památkově chráněnou zónou projíždí tak intenzivní automobilová doprava,“ řekl Scheinherr. Podle něj dosavadní měření ukazují, že opatření zatím nepřineslo žádné nové komplikace v ostatních částech Prahy, zlepšila se naopak přesnost tramvají, které zejména na Malé Straně blokoval automobilový provoz.
Zveřejněná data ukazují, že uzavřená oblast podél Vltavy přineslo zpomalení doby jízdy zejména v tunelovém komplexu Blanka, ne ale zásadně. V Blance směrem z Troje na Malovanku se cestovní doba prodloužila z 5:12 minut na 6:15 a průměrná rychlost se se snížila o 10 km/h na 56,2 km/h. V opačném směru byly naměřeny stejné hodnoty. „Tedy minutový časový rozdíl a snížení průměrné rychlosti o 10 km/h. Z dosavadních výsledků vyplývá, že dopravní omezení na Malé Straně má na cestovní dobu v Tunelovém komplexu Blanka vliv, nicméně není tak výrazný, aby zapříčinil vyšší míru výskytu kolon v hlavním městě,“ uvedla radnice v tiskové zpráv. Průjezd ulicí Ječnou a doba čekání se zde prodloužila o 20 sekund oproti původnímu stavu.
Radnice na místě měří znečištění ovzduší, data mají podle náměstka primátora pro životní prostředí Petra Hlubučka prokázat, že regulace dopravy zavedením mýta pro vysokoemisní vozidla je účinný nástroj pro zlepšení kvality vzduchu v Praze. „Kvalita vzduchu v centru Prahy je druhá nejhorší v republice a má zásadní vliv na nemocnost Pražanů,“ říká Hlubuček.
Vedení Prahy už omezilo v historickém centru provoz na Mariánském náměstí, kde zrušilo parkoviště před radnicí.
Pražští radní by se měli jít podívat do města. Potřeboval jsem projet okolo 12 -té hodiny z východní části Černý Most do západní Stodůlky a zpět. Před zavřením se toto dalo zvládnout za cca 2 hodiny po zavření centra výlet na 4-6 hodin. Tunely od smíchova až do troji jsou zapnuté většinu dne na 50 km jižní spojka kolona od krče na smíchov před tunely radiály stojí fornta z butovic až k tunelům fronty na prašném mostě klidně, až na vypich. Jediný důvod zavřené vjezdy do tunelů kde je krásný průměr. Takže milí radní jízdní doba z jednoho konce prahy… Číst vice »
Jsem buď pro zpoplatnění když už nebo také pro zvýhodnění aut na elektřinu, CNG, vodík. Případně pokud prokážu, že jedu zásobovat nebo prokazatelně prokážu, že mám práci u klienta který sídlí v omezené oblasti.
Zpoplatnění bych rozhodně udělal inteligentnější a také bych udělal více stání pro zásobování minimálně na 15 a 30 minut.
Je pravda, že auta v centrech jsou ikonou zejména východních měst, kam my ale stále patříme, tak co.
Btw, naprosto skvělý příklad, že zklidňovači jsou blázni, je právě Malostranské náměstí. Hrrrr zakázat parkování aut, pak na tu dlažbu x měsíců nikdo nehrábl a nakonec se tam objevilo pár židliček a stolků z nějakého hipster kafe stánku a plocha je stále stejně prázdná, zcela nevyužitá, vydlážděná. A ještě horší příklad je spodní část Václaváku, kde to slouží akorát ke kasírování a jako plac pro MP i PČR, aby dávali pozor na dealery apod., aby je v práci na Václaváku nikdo nerušil….
A co je na tom špatně?
Aut je prostě moc a většina jsou jednoválce a tak se není co divit,že je skoro všude plno.(důležité slovo:jednoválce).
Proč to neudělají po vzoru Brna a neudělají v pěší zóně z Václavského, na Staroměstské a až na Malou Stranu velký městský okruh? Brnu to prospělo. Teď už se jen z centra odstraní lidi a šaliny.
Slušná demagogie
Ono to zas tak horký s tím zákazem nebude, jako ostatně nikde. Do Nerudovky se taky nesmí, jen na povolení a jaký tem přes den panuje čilý ruch 🙂
No konečně, já pamatuji tyto snahy již od 70. let, ale tehdy se nezavedlo. Zdůvodňovalo se to ideologicky, že se tam musí hlídat cizí diplomati a tak musí být nenápadná auta těch, kteří je sledovali, V posledních desítkách let se to nezdůvodňovalo vůbec, prostě auta musí být všude, dokonce se uvažovalo, že se naopak zruší tramvaje. Takže snad konečně zde bude čisto a klid a tramvaje budou mít volnou a rychlou cestu.
Problém s vámi je ten, že vy nejenže té věci vůbec nerozumíte, ale nechcete vidět ani ty příklady, které zcela vyvrací ty vaše ideologické fantasmagorie. Ano, například v Německu jsou pěší zóny na mnoha místech, nicméně vždy jsou velmi dobře dostupné kapacitními komunikacemi a po jejich okrajích jsou rozmístěné parkhausy, kde zaparkujete, byť samozřejmě za peníze. Kapacitní P+R s dobrou návazností na metro a S-bahn jsou také v každém větším německém městě samozřejmostí. Srovnejte nynější stav v Praze, zejména od jihozápadu, západu a severozápadu. Že by někdo vytvořil oblast o rozloze 8km2, kam se nedá rozumně dojet autem, to jsem… Číst vice »
Není důvod nikam zajíždět autem. Pokud někdo něco potřebuje dopravit, pak lze zaplatit poplatek za jednorázový vjezd a osobní aura pro místní – zpoplatněná, ostatní mají smůlu. Pěšky i tramvají. Jen zkrátit výrazně intervaly!
Proč by měli mít smůlu? Protože někdo s baťůžkem se ideologicky nudí a závidí ostatním auto?
To je na ně moc složité, jejich jednoduché uvažování „auto = zlo“ jim jiný pohled nedovolí. Mně třeba v Praze daleko víc než auta vadí a ohrožují cyklisté (i když těch je minimum), pumpičkáři (těch je většina včetně sdružení Automat a BouchalCup ;-), koloběžky, elektrické koloběžky a podobná, zcela zbytečná vozítka, která reálně neřeší žádný problém s dopravou, pouze překáží zejména chodcům, ale i autům a dost často i té MHD (a v MHD). Jinak přesně, třeba Vídeň trošku (víc) ideologicky udělala pěší zónu v Mariahilfestrasse, ale budiž – stále můžu dojet z prakticky jakékoliv vedlejší ulice prakticky až tam… Číst vice »
Naprosto souhlasím, v centru bydlím. Správné řešení je zpoplatnit!
Mně teda pokles průměrné rychlosti v Blance o 10 km/h nepřijde zanedbatelnej. Průměrka 66 km/h na sedmdesátce je plynulej průjezd. 56 už znamená mnohem hustší provoz, takže může docházet k regulaci vjezdu do tunelu. Třeba na Malovance bývají poslední dobou kolony před tunelem ve špičce extrémní. Měli by se kouknout i na statistiku omezení vjezdu do tunelu a z toho plynoucí kolony na povrchu. Průjezd tunelem je jedna věc, druhá je se do něj vůbec dostat.
Smetanovo nábřeží a Malá Strana slouží, bohužel, hlavně k tranzitu dopravy přes město. Nemáte dořešený malý městský okruh, nemáte dořešený velký městský okruh, nemáte nic, pouze pomatené cyklistické vize. Blanka je na hraně kapacity, Jižní spojka je na hraně kapacity a stačí málo a hroutí se IAD. Vyřešte dopravu kolem metropole a potom si tu Prahu zavřete celou.
No ona je bohužel na řadě míst i MHD na hranici kapacity.
A to se říkalo, že se centrum uzavře hned po dokončení Strahovského tunelu… pak dokončení Blanky… teď dokončení celého okruhu a pak zase něco bude. Centrum je dávno kudy objet.
Centrum není kudy objet. Jsou pouze čtyři možnosti tranzitu městem. Jižní spojka, Blanka, Magistrála, Malá Strana a nábřeží. To vše je díky naprosté neschopnosti vedení magistrátu v podání Hudečka, Krndy a Pyrátů. Nebýt Béma, tak není ani Blanka! Jasně se říkalo, že Blanka nevyřeší nic, protože chybí tunel na Prosek a tunel do Malešic. O malém a velkém okruhu jsem psal. Běchovická spojka mezi D8-D10-D11-D1 byla připravená ke stavbě již před deseti lety a není hotovo vůbec NIC. Jenom tato komunikace by výrazně ulevila celému městu a díky dostavěné D0 přes Jesenici a Lahovickému mostu by stáhla většinu tranzitu, který… Číst vice »
Tímto se vždy zdůvodňovalo, proč nejde omezit auta v Praze. A když se prosadilo, postavilo, tak zase to nešlo, protože se zase musí stavět dál. A tak dokola. Prostě diktát uživatelů a fanatiků silniční dopravy. Za cenu zdraví lidí, ohřevu města a nemožnost zde normálně žít. Na druhou stranu dostat do ulic stromy, zeleň je neskutečně složité až nemožné.
Po povodnich byla Praha temer uzavrena, predevsim mosty a slo to,… Nicmene to byla mimoradnost, presto ukazala dobre to, ze do centra opravdu nemusi tolik lidi autem…
Ale oni nejedou to toho centra, tam opravdu většina z normálních lidí nejede. Oni potřebují projet skrz, protože neexistují prakticky normální jiné trasy, které by bylo možné použít.
Není náhodou pár set metrů vedle tunel za desítky miliard? Kolik takových tunelů ještě potřebujete?
Je potřeba dokončit městský a velký okruh kde určitě nějaké tunely jsou. Ale bez hotových okruhů je uzavírání centra nesmysl, protože prostě není kudy jinudy.
Ano jenže to si já pamatuji, že aut jezdilo v roce 2002 o polovinu méně než jezdí dnes. To bývali fronty do centra z ústecké dálnice ne v Dáblicích, ale maximálně někde na Pelc Tyrolce u Vltavy. A přes letnou šlo projet z jedné strany prahy na druhou do hodinky to jde dnes ztuha s tunely. Navíc zákazy byli v té době přísné a hlídky policie vás prostě nepustili. Takže lidem ani nic jiného nezbylo než nejet a použít mhd. Bylo několik typů povolení na průjezd a získat je zvlášť ty maximální nebylo vůbec snadné. Vím o čem mluvím, protože… Číst vice »
Žije se „zde“ úplně normálně. Že není hotová ani základní infrastruktura, je prostě fakt, se kterým nic neuděláte a nijak ho neobhájíte. A nejen v Praze. Pak si optimalizujte dopravu okolo centra dle libosti. Na Malé straně či v okolí Smetanova nábřeží jsou daleko větším problémem hordy turistů, dá se tam žít úplně normálně, stačí jít o ulici vedle.
Zrovna Mala Strana nepojme tolik aut v ulicich, aby to znamenalo nejake velke zdrzeni nebo kolaps… Na Male strane to byla prakticky jen trvala kolona…
Doprava kolem metropole je bohuzel na statu, ten ma v kompetenci dalnicni sit… Mj. kdyby zvolil jine trasovani, tak uz z velke casti D0 stoji, jak na severu, tak na vychode… jeste stesti, ze na jihu zvolil jinou variantu, pac jinak by neexistovalo ani spojeni D5/D4 a D1…
Nejlepší na tom je, jak si ti cyklofanatici z Automatu a pár podobných MHD šotoušků myslí, že asi někdo baví po těch ulicích jezdit autem. Jenže když normální alternativa v podstatě neexistuje…. ale to je na ně už moc složité
Jakou jinou alternativu než tunel pár set metrů vedle byste si představoval?
Já tomu fandím. Ještě Smetanovo nábřeží je děsivá ostuda.
Hovadina na entou. Pokud vnitřní okruh stále supluje vnější okruh, je uzavření možného průjezdu nesmysl. Jen přinese problémy u tunelů. Stačí se tam zajít podívat co se tam děje nyní. Několikrát denně je vjezd regulován. magistrála je už ucpaná permanentně, Ječná jakbysmet. ten „komfort obyvatel“si užijí spíš turisté. A problém se jen přesune jinam. Obyvatelé P5, P6 aP7 Vám poděkují. Dostavte okruhy a pak můžete experimentovat.
Příprava staveb je na dlouhou dobu, na to kašlal už neschopný Hudeček s Krndou a současná oteplákovaná sestava na magistrátu na tuto přípravu jaksi nemá mentální kapacitu.
Tak ta současná sestava na magistrátu i bez té vaší mentální kapacity zvládla toto: https://zdopravy.cz/zelena-pro-vlastu-prazsti-radni-schvalili-plan-na-tunel-z-blanky-az-do-malesic-36762/
To bylo připravené ještě za Béma, Pyráte. Co tunel na Prosek, ten byl také připraven, kdy ho dostavíte?
V této logice to bylo připravené ještě za RSDr. Zusky, páč Zákos
Konečně má někdo odvahu to provést. Je to podle mě jedna z věcí, která když se podaří, tak už ji nikdo nebude chtít vrátit zpět. Pocit na blití, co člověk měl, když procházel pěšky Karmelitskou, Letenskou, Valdštejnskou a Křížovnickým náměstím z kolon, smradů výfuků a neuvěřitelné špíny z automobilů. Budiž se toto stane definitivně minulostí! Vivat a odvahu!
Asi tak. V současné podobě jsou to stoky a ne ulice…
A třeba vídeňskej Ring je taky stoka? Nebo třeba Unter den Linden, Champs Elysees?
Vídeňský Ring je ve stopě bývalých hradeb. My tam máme magistrálu a Blanku, ne obě předpolí Karlova mostu…
Srovnáváte jablka s mrkví. Zkuste se zamyslet nad uličním profilem Letenské/Valdštejnské/Karmelitské/Smetanova nábř. u Karlových lázní. No a teď si vezměte ty vaše Unter den Linden nebo Avenue des Champs-Élysées.
Zrovna průjezd Karlovými lázněmi je, myslím, perfektním dokladem, proč tranzit omezit.
No jo, jestli ono to nebude tím, že v daném území prostě žádný takový bulvár není, takže ta doprava musí jít starými nevyhovujícími ulicemi. Jenže jde o území 8 km2, které má být nyní zcela neprůjezdné. To není rozumné řešení dané situace a jen to dále zkomplikuje život návštěvníkům centra, podnikatelům, rezidentům.
Představte si, že tak ještě před 6O lety skoro auta v Praze nebyla. jak to zvládali všichni??? V té Praze se žilo slušně, dalo se dýchat i bydlet a MHD fungovala velmi dobře. Třeba jen namátkou intervaly tramvají byly většinou ve špičce od 2 do 5 minut.
Srovnávat 60 let zpět za komančů, tak to je opravdu vrchol hlouposti a demagogie. Bylo taky v Praze tolik firem, pracujících, turistů, obyvatel, obchodů, služeb? Asi ne, že…. tak někam už zalezte s touto demagogií
Možná i víc. Asi toho o Praze moc nevíte.
Tak to pochybuju. Pamatuji kdy jsem na muzeu vylezl z metra u dnešního mekáče a bylo vidět, až dolů na můstek jak málo tam bylo lidí zkuste to dneska. Pamatuji kdy okruh nevedl jižní spojkou zksute dneska jižní spojku dát do trasy od D1 přes Bohdalec k slavii přes želivského invalidovnu kobylisy a ven z Prahy. To by neklaplo ani když by se to nakreslilo 🙂
Asi tak, ta auta pojedou jinde aby si pár místních mohlo užívat klidnější ulice? Vždyť to je stoka, ale turistická
Takže problém odsuneme do okolí kde to není tak moc vidět. To je stejná demagogie jako 3 lidi z běchovic co blokují už leta stavbu okruhu jen protože si tam koupili parcelu o 10 let později co vznikl projekt na okruh. A navíc si na tomto úspěchu postavili i politickou karieru. Franto také sypete svoje odpadky na sousedovu zahradu nebo před jeho dveře od bytu? Tak já chápu ten váš příspěvek.
Konečně. Akorát že to mělo být už s otevřením TKB, ne-li dávno před ním!
Pro méně informované diskutující ještě doplním, že ve všech dosud navrhovaných řešeních se nejednalo o přetvoření na pěší zónu, jak tu někteří zcela mimo mísu plácají, ale o zamezení průjezdu tranzitní automobilové dopravy, tedy uzávěru na úrovni Křižovnické a Malostranského náměstí/Karmelitské. Dopravní obsluha, zásobování, papaláši, pražští zloději s taxametry, sanitky atd. budou mít přístup do oblasti pořád.
Jak budete u takto rozsáhlé oblasti tu dopravu organizovat? To jako všichni, co tam bydlíme, máme kanceláře atd. budeme zase chodit někam pro bumážky? S tím prosím pěkně běžte někam, kde slunce nesvítí.
Ne. Protě jen neprojedete skrz.
Ono už v té dávné minulosti to bylo řešeno jako pytel. Prostě vjedete a stejným způsobem zpět vyjedete, ale nemůžete nijak projet.
Nic proto pěším zónám ve městech. Jsou velice potřeba, ale na druhou stranu všeho s mírou. Pokud někam zakážeme vjezd automobilů, tak se z daného místa stává místo bez obyvatel. Dneska si málokdo pronajme či koupí byt na bydlení bez možnosti parkování. Praha místo toho, aby se snažila co nejdříve vybudovat funkční obchvat vymýšlí jen způsoby jak svým obyvatelům komplikovat život a všechny ostatní jak co nejvíce obrat.
V Praze žije dost lidí, kteří auto nemají a nikdy mít nebudou. A ne z finančních důvodů. Takže pokud se z centra odstěhuje jeden Pepík co nedá autem ani ránu, tak se tam místo něj velmi rád nastěhuje druhý Pepík, co jezdí mhd a centrum se mu tudíž vyplatí. Nemějte o práci strach, rozhodně se z ní nestane město duchů.
Pardon, o Prahu samozřejmě 🙂 No a ve výsledku je to vlastně dobře, když lidé co jezdí autem úplně všude budou někde na Zličíně a lidé co se připravují výhradně MHD obsadí centrum a širší centrum. V Praze se bude lépe dýchat, nebude tu jedna plečka na druhé a ulice budou přívětivější, za mě určitě palec nahoru.
Aha, on když člověk bydlí v centru města, tak nikam nejezdí, nikam nemusí, nemá příbuzné atd. Tak to jo.
To, že zákaz vjezdu obyvatel = odsun obyvatel není pravda. Navíc, tady nejde o ZÁKAZ, rezidenti tam stále můžou stejně jako zásobování ap. !
No to se taky ještě neví. Jak třeba budou rozlišovat rezidenty a nerezidenty? Navíc, to jako za rezidentem už nemůže přijet návštěva a třeba za podnikatelem zákazník? To vám asi majitelé nemovitostí a podnikatelé poděkují. Já mám takové podezření, že tohle propagují hlavně krasoduchové, co mají přesnou představu, jak má vypadat podle nich ideální městská ulice (žádný auta, všude samý kola, koloběžky, sousedský slavnosti, sojový latéčko a cizrnový karbanátky), nicméně v dané oblasti nebydlí.
„Pokud někam zakážeme vjezd aut, tak je z toho místo bez obyvatel“ – co je toto za nesmysl, prosím? Jednak místní doprava zůstane zachována, a druhak MHD a cyklisté tam budou vždy – tak jaké „místo bez obyvatel“???
Právě opak. Místa bez vlivu automobilové dopravy se stávají velmi atraktivní a je o ně zájem. Naopak narůstá počet stížností na provoz a stání aut skoro všude, jen se lidem odpovídá, že si mají zvyknout, že je to taková doba nebo se mají odstěhovat na venkov. Zajímavé, že?
Aspoň nelžete.
To nemám ve zvyku, ale mám dost informací a znalostí. A to je pech, co?
Pan náměstek Scheinherr je demagog a lhář. Ať mi ukáže jediné evropské město, kde je vytvořena takto rozsáhlá neprůjezdná oblast. Já o žádném nevím.
Mluvíme o středu historického jádra města. Ukažte mi, pane Kofránku, jediné evropské město, kde by byla vytvořena takto rozsáhlá průjezdná oblast přímo historickým jádrem. Já o žádném nevím.
Tak především v článku chybí mapa uzavřené oblasti, snad tedy mohu vložit odkaz: http://www.blesk.cz/clanek/regiony-praha-praha-zpravy/625013/centrum-prahy-jen-pro-rezidenty-mesto-prodlouzilo-uzavirku-obou-brehu-vltavy.html. No a z mapky je vidět, že nejde JEN o průjezd historickým centrem, ale příjezd/odjezd z něho. Takže např. do Rudolfina akorát pojedete jinudy a doprava a její důsledky se pouze přenesou jinam – třeba na Magistrálu. A je dobré si uvědomit, že tramvají na koncerty lidi jezdit nebudou. I když jim tam zakážete jezdit soukromým autem úplně, stejně autem pojedou, akorát s nápisem Taxi (nebo Uber, podle vkusu každého soudruha).
Kdykoliv jsem na koncertu v Rudolfinu, tak si davam s manzelkou sekt. Ani by me nenapadlo jet do Rudolfina autem. Ano, bydlim 15 minut vlakem z Masarykova nadrazi, takze mam centrum dostupne nonstop verejnou dopravou. Mimoprazsti mohou zaparkovat v jakemkoliv parkovacim dome v sirsim centru a do Rudolfina dojet MHD.
Proboha, to někdo fakt jezdí do Rudolfina na koncert autem? 🙂
Pusť si Kazmův průser s předáváním Českých Lvů – jsou to totiž prakticky všechny „významné osoby“. A to i tací, co to mají z hotelu jen 350m (Four Seasons, Intercontinenal).
Průjezdné je jaksi od nepaměti, to nemusel nikdo vytvářet. Akorát se dřív se tam jezdilo s koňma. Jediná spravedlivá regulace je mýto. Ne tyhle opičárny, že z jedný strany centra na druhou pojedu s 10 km objížďkou. To je opravdu světové unikum a na výzvě, ať mi někdo ukáže nějaké jiné město, kde to takhle funguje, trvám.
Mýto není spravedlivé. Zvýhodňuje pracháče.
Zatímco zákaz vjezdu zbuzeruje všechny rovným dílem. Jo, to socialistické myšlení je v nás ještě pevně zakořeněno. Bohužel.
Jakože čím víc peněz máte tím méně platíte?
Holt pojede tramvají. To není ta nejstrašnější tvář chudoby.
Veřejná doprava by měla vždy mít přednost před automobilovou.
Koukám, že si tady dost lidí myslí, že aut je v Praze ještě pořád málo a že ty kolony jsou úplně v pořádku. Fakt jsem rád, že mezi těmi agresivními psychopaty, kteří neví, co je blinkr, a zaparkují všude, kde se to hodí zrovna jim, nejsem. Jen se na těch silnicích pozabíjejte a vyvztekejte, já jsem úplně v klidu a až se zakáže vjezd na Malou Stranu, bude to ještě lepší.
Laskavě si uvědomte, že IAD nikdy nebude mít přednost před veřejnou dopravou. Komu není rady, tomu není pomoci, že, autíčkáři?
A proto vznikaji okruhy, Vlasta, Radlicka radiala atp aby auta z mesta vymizela, jo ty musíš byt slušný pacient hochu.
Hochu, nevim, na kterem oddeleni te zavreli, ale ladujou do tebe moc malo prasku. Rec byla samozrejme o doprave v centru. Musel jsem ti napovedet, co? Zkus jednou vytahnout hlavu z vyfuku a bude se ti lip myslet.
Z tebe ta tolerance k ostatnim primo cisi.
Z autickaru ta tolerance k ostatnim primo kape.
Přednost ne, ale že má někdo od Národního divadla k Interkontinentalu jezdit Blankou nebo před magistrálu, to může opravdu vymyslel jen úplný debil.
Od Národního k Intercontinentalu se dá hlavně dojít za dvacet minut pěšky, nebo tam jezdí každé 4 minuty (často nízkopodlažní) tramvaj.
Tak třeba tahat se krámama dvacet minut městem nebo přecpanou tramvají je ideál
Tak ano dám vám do ruky schůdky, batoh s nářadím, notebook, bednu s kabelem, vrtačku a nějaké ty cajky okolo a můžete vyrazit.
Pane Kofranku, prosím o jiný slovník. Děkuji.
Mate pravdu, i ja jsem tochu ujel. Ale autickari si mysli, ze jsou tady sami a vsechno se jim musi podridit, aby se svym pekacem mohli od vylohy obchodu v nakupnim centru az k sobe do obyvaku.
A „pan“ A.R. by pořešit nešel. Jedna urážka za druhou
Od Národního divadla k Interkontinentálu pojede autem maximálně tak nějaký tlustý líný Kofránek, normální člověk si sedne na tramvaj která tam jezdí co pár minut.
Třeba proto, že tam bydlí, třeba proto, že veze vercajk, třeba proto, že veze dvě děti a kočárek, třeba proto, že tam jede někoho nabrat a pak vyjíždí směr Brno, těch možností je x. A jen kovaný bolševik jako jste vy se chce lidem pořád plést do životů a určovat jim, co mají dělat.
Vidíte, a já to vše absolvoval a absolvuji MHD a pěšky, Nikdy jsem auto neměl a nechci a jde to, Když je hodně zle, tak lze použít taxík nebo známého. A to je tak jednou za 10 let.
Jo to je přesně to zvrácené myšlení. Budu otravovat známého, najednou se auto hodí
Ještě že nejste můj známý! Co byste pak dělal?
A kdo tam jezdí autem, Kofránku? Jestli host ubytovaný na náměstí Curieových, tak ten by tam asi netrefil a použil by taxi, bo by nejspíš během vstřebávání kulterního zážitku v „kapličce“ zřejmě i požil. 🙂
Ten, kdo k tomu má nějaký důvod. Nebo si snad myslíte, že se někdo jedním nejucpanějších míst v Praze poskakuje z plezíru? Já se těmto místům autem vyhýbám, jak můžu, jenže na Praze 1 pracuji, takže to holt vždycky nejde.
A proč by tam tím autem měl jezdit? Jaký pádný důvod k tomu je? Je důležitější soukromý zájem nebo pohodlí nebo zdraví populace a stav prostředí a obyvatelnost?
Máš pravdu, Tobě a podobným fakt není pomoci. Jen si přej, abys nikdy neřešil třeba prakticky každodenní nutnost starat se o nemocné rodiče, dítě apod. Pak poznáš, že MHD je k ničemu.
S vaší představou budete řešit servisní věci jak. Objednal jste si nějaké zboží přes pplku hmm tak jo depo Malešice využití mhd je hned na snadě. co pak třeba servis vody instalatér dá brašnu na rameno a vyrazí i s trubkama tramvají tak to by asi neklaplo kvůli těm trubkám a třebas internet ono to není jen o notebooku vrtačku bednu s kabelem a jedem mhd 🙂 No tak se probudte ruku z nočníku ven a nohama na holou zem. dobré ráno.
Jako místní říkám ano, prosím. Neskutečně to ulevilo provozu a tramvaje se tam konečně nezasekávají. Díky!
To je znamej sobeckej pohled. Kdyz mam domek za mestem, radsi at jede tranzit pres namesti, nez aby mi kousek od baraku postavili obchvat.
Ovšem zde je to na úkor dopravy pro celé město. Trpí tím stovky lidí v tramvajích, profitují z toho zabednění jednotlivci v autech. Nedá se pořádně přejít silnice. Když má Praha jeden z nejlepších veřejných dopravních v Evropě, proč stále tolerovat, či dokonce podporovat individuální dopravu?
Protoze ne kazdej chce v MHD cichat bezdeky, duchodce, ozraly, cyklisty a delniky?
A ne každej chce v Praze čichat auta, poslouchat jejich hluk, nemít kde přejít ulici. Ne každej chce nemít kde zaparkovat, pokud bydlí na Malé Straně. Ne každej má auto a proto ne každej chce trávit 20 minut v tramvaji v úseku, který by měl jít projít za minuty dvě. Nikdy se nikdo nezavděčí všem, v tomto případě je holt třeba preferovat většinu (která je v případě dopravy v centru vcelku výrazně na straně MHD).
A proč tam ta auta asi jsou? Mají možnost jet po kompletním okruhu (tranzit)? Nemyslím si, že by někdo stál o to trávit čas v koloně skrz město, pokud by mohl frčet po okruhu. Bez semaforů, křižovatek, přechodů… Pořád je to o tom, že není dokončený okruh.
Objezd pro tento tranzit uz existuje: strahov + blanka + magistrala.
Pro tranzit asi ano, ale ten tam po otevření Blanky jezdí o dost méně. Třeba pro dodavatele, co veze zásilku do jedné firmy v Karoliny Světlé a druhé v Široké už o dost méně. A ono je takových jízd docela dost. Takže se sice možná zlepší životní prostředí v Křížovnické, ale zase se zhorší okolo magistrály a v Ječné. Dokud budou v centru obchody a firmy, bude tam doprava. Jediné rozumné řešení je dostavba páteřní sítě komunikací a pak zpoplatnění. To by mohlo trochu pomoci.
A co jste udělal pro to, aby to tak nebylo? Raději sednete do auta? Tedy ustupování zlu a neřešení problému? Jak prosté a jednoduché. Proto ten b……všude. A co Vám vadí na dělnících? Nebo jak tomu rozumět?
Protože vám je do toho kulový, čím kdo jezdí. Bože, co je tohle za dobu, kdy každý jelito se cítí povoláno určovat ostatním, jak mají žít svoje životy.
Není nám do toho kulové! 80 let si vy, líné zadky, v autech sjednáváte nehorázné výhody, a to naprosto všude. Padají kvůli vám celé domovní bloky, demolují se parky, likviduje příroda, za oběti z nehod nepadají žádné, nebo jen směšné tresty. Hlavně u bohatých viníků, celebrit, jak se říká. Přijde li, v období tak vyhrocené preference vaší libůstky někdo, kdo hodlá na naprosto marginálním území poněkud omezit vaše hrátky (resp. začal brát ohled na jiné skupiny uživatelů ulic), ozývá se řevu, jak z paviání klece. Já nevím, školy nemám, ale agresivní bolševismus si přestavuji přesně jako jednání zastánců automobilismu v… Číst vice »
Dobrý, když je centrum Prahy marginální území, tak proč to teda vůbec řešíme?
Velmi dobře napsáno. Já to zase mohu doložit tím, že není prakticky možné dostat do ulic stromy, protože to podle majitelů aut omezuje parkování a auta nemají kde stát. A to když už se konečně vyřeší problém sítí a stromy lze do ulice dostat. Nazvat to jen sobeckostí je velmi slabé slovo. Je to arogance a drzost, jednání, které nepatří do společnosti. Prostě společenský zájem není sprosté slovo. A do toho ještě ta absurdní změna a tvorba územního plánování , kde nový územní plán by měl uvolnit ještě více stavění všude, a to i na úkor zelených ploch. Nevím, kdo… Číst vice »
Stromy do ulic nejde dostat hlavně kvůli inženýrským sítím. Tak nelži. Naopak, při reko ulic se to většinou nějak řeší.
Piště o tom, čemu rozumíte! A o lhaní si něco přečtěte. Třeba to pak zkuste definovat.
Tak to lze obvinit všechny co bydlí a pracují v centru, protože používají internet a většinu stromů nelze například vysázet kvůli optickým sítím jdoucích souběžně v chodnících vedle komunikací.
Tak se smiř s tím, že nikdo nic lepšího než auto ještě nevymyslel. A vidí to tak většina lidí. Jinak by těch aut tolik nebylo ty bolševníku
Zato nějaký jiný jelito těm ostatním chce naordinovat hluk, smrad a neprůchodnost města. 😀
To je dáno tím, co a jak působí, jaké škody vznikají a dopady do zdraví jsou to nejhorší, což penězi zaplatit nejde. Ta potřeba dovézt někam v této oblasti něco je minimální a dá se dělat různými způsoby. Třeba i v noci tramvajemi, např.
Jako místní říkám jednoznačné NE.
To by mě zajímalo, jak to chceš vyřešit. Budete se tady hádat, čí názor má větší váhu?
Co cekat od rudozelenejch Piratu. Jenze automobilisti jsou prakticky vsichni Prazaci, takze Hrib bude nejen prvni, ale i posledni piratskej primator.
Doufejme
Auto sice mají v Praze skoro všichni, ale do centra s ním jezdí velmi malá část lidí. V centru v přepravním výkonu kraluje MHD. Takže většina lidí to spíš ocení.
Ja teda nevim, ale kdyz chci ject z dostihu v Chuchli chlastat na Pavlak, jezdime autem pres Smichov, Blanka je mi k nicemu.
Ona je otazka, jestli je idealni jet z chuchle chlastat na pavlak autem. Myslim, ze kombinace vlak/metro by mela byt ta cesta. Vnimam to tak, ze se tu potkavaji dva pohledy – pravo na to pohybovat se kde chci a jak chci a pravo na prijemne/ciste prostredi. Myslim, ze reseni je ve velke preferenci hromadne dopravy. Kterou mame sice dobrou, ale mohlo by to byt vyrazne lepsi
Jestli někam jezdíte chlastat autem, tak byste se měl nad sebou zamyslet.
Rika ti neco Modry andel?
Ano, Modrý Anděl mi něco říká. Jen ještě víc zasírá dopravu (a naprosto zbytečně).
Pokud ti prijde zbytecny, ze nemusi ozrala sam ridit, tak mne teda ne.
Přijde mi zbytečný – ne, vlastně spíš zvrácený – že ožrala jede chlastat autem.
Tak treba. Jsem z Letnan, vracim se ze sluzebky v Brne a mam vanocni besidku na curlingu na Chodove. Tak tam prijedu, naleju se svarakem a zavolam si Andela. Ty, nezvracenej bys zrejme nejdriv jel do Letnan vozem a pak zpatky metrem. No, kazdej jsme jinej.
Mně vždycky fascinuje, jak má každý přesnou představu, co mají dělat ostatní. Opravdu je smutný, jak je ten bolševismus v lidech zakořeněný i 30 let od plyšáka.
Opravdu je smutné, jak si někdo zaměňuje znečišťování životního prostředí s osobní svobodou.
No jsem zvědavej, jestli budete psát to samý, až budou ta auta na elektriku. Ale to si zase najdete něco jiného, viďte?
Jak chcete.
Co jak chci?
Pomohou jen lokálně, stále tu jsou velké plochy potřebné pro silniční dopravu, které se nadměrně ohřívají. Čili stále je hlavním řešením co nejkvalitnější, nejkomfortnější hromadná doprava a omezení individuální.
Kofranku, víte, kde mají elektromobily výfuk? Mj. třeba ve Chvaleticích, Prunéřově, Počeradech….
Autíčkáři jinak argumentovat neumí. Považují za své právo znečišťovat ulice svým pekáčem a překážet na nich.
Kdežto vy ji rozhodně nijak neznečišťujete, protože autobus nebo 810 žádné emise nemá, že. Taky netopíte, nejíte, nespotřebovávate elektrickou energii atd., předpokládám 🙂
Bavíme se o oblasti, kde chodím pěšky a o emisích z IAD v centru města. Proč do toho taháte 810 a spol, nechápu.
Jakou plochu zabírá autobus či ta 810 a kolik auto a kolik pojmou lidí a zboží???
Tak elektroauta budou smrdět někde jinde kde to neuvidíme a to bude v pořádku.
Podle toho Vašeho myšlení a názorů je zakořeněný spíš ve Vás. Prostě Vy máte pravdu, že!
Mně přijde zbytečný ožrala a ožírání se. Prostě úroveň některých je fantastická. Proto i ty názory.
Tak máš jet chlastat někam, kde je to pro automobily přívětivé. Zrovna v okolí Chuchle je do 10 minut autem spousta krásných hospod kde najdete i privátní parkování. Ale jestli se potřebujete za každou cenu vylít na Pavláku jako nějaké děcko, tak si tam dojeďte MHD, zuřivá tohle místo je docela dostupné, nemyslíte? A jakpak jezdíte s tím autem z hospody předsedo?
Psal, že si bere želvy. Ale jinak je vám do toho samozřejmě velký kulový, proč někdo kam jezdí.
Vlakem na Hlavní a metrem na Pavlák. A to jezdíte autem pod vlivem? No potěš pánbů!
Z chuchle na ip je to pár minut vlakem
SŽDC udělalo zastávku Praha -IPPavlova???
Takže prodloužení času nutného na průjezd Blankou o 16,8% není výrazný?
Vzhledem k tomu, že jinde se kolony zkrátí a třeba tramvaje, každá s desítkami cestujících, projedou rychleji, tak mi to tak strašné nepřijde.
Ono jde o cca minutu. Minuta déle snad není taková hrůza, ne? (chci naznačit, že ne vždy má relativní porovnání tu největší váhu)
Přesně tak, relativní porovnání mnohdy není nijak vypovídající. Vzpomínám na jednu závěrečnou zprávu od DI, kde bylo, že strojvedoucí jel 11 km/h místo předepsaných 5 km/h, čímž překročil rychlost o 120 %.
Kde jinde se kolony zkrátí? Vy se furt tváříte, jako že někdo jezdí autem přes centrum z plezíru. Do Blanky se tam jezdilo proto, že to jinudy nešlo. Dneska je to spíš už doprava, co tam má cíl. Pokud tu dopravu zakážete, tak se buďto přelije jinam nebo ubudou ty cíle, tedy podnikatelé, obchody, provozovny, taky je tam dost státních úřadů (i když těch by škoda zrovna nebyla). Zbude jen turistický skanzen. Mimochodem, na tomhle je dobře vidět, jak v tom současný magistrát lítá jak nudle v bandě a nemá vůbec jasno v tom, jakou koncepci centra chce vlastně podporovat.… Číst vice »
realita 1 minuta v tunelu, minimálně 30 a více minut před závorou dole před tunelem. :))
Třeba to Blance pomůže – nižší rychlost, nižší pravděpodobnost vzniku těžší nehody (a pokud vím, tak Blanka měla hlavně ulevit přetíženému centru nebo ne?)
Od počátku se vědělo, že Blanka ničemu nepomůže, dokud nebude stát i druhá část vnitřního okruhu. Vědělo se to ještě před začátkem stavby.
Od začátku se vědělo, že Blanka ničemu nepomůže, pokud se ty trasy, které má nahradit, nepřiškrtí nebo zcela neuzavřou.
Pamatuji, jak mně zdůvodňovali stavbu Blanky. Na základě ní z centra města zmizí většina IAD, omezíme ji ! Tak že je konečně vše v pořádku. Nebo ne? Že by to ti páni z ODS , KDU a dalších neříkali pravdu? Že by to tehdy nemysleli vážně?
Jenze ona z ulic velka cast aut zmizela. Problem je v tom, ze nastoupili kouzelnici se stetci a ulice priskrtili, takze prujezdnost je tam, kde predtim.
Až člověk nebude ze severu na jih a ze západu na východ nucen aniz by chtěl projíždět celou Prahu, tak pak si ji zavřete třeba celou. Zásobování, služby, řemeslníci atp vám pak zcela jiste rádi zastaví na okraji Prahy.
Jestli někdo jede pracovat do místa, kde je zákaz, tak snad není problém mu vydat povolení ke vjezdu nebo?
Aha, takže opet skončíme u vyjimek a potom následně vyjimky z vyjimky….. dobra cesta
Zásobování, řemeslníků, služeb, atp. se zákaz logicky netýká. Ano, výjimky jsou dobrá (nutná cesta) – protože výjimky (bohužel) aktuálně tvoří jen velmi malé procento dopravy přes centrum.
Jasně, na všechno bumážky. Lidi vůbec moc rajzujou, tam bude třeba zase zavést výjezdní doložky… a pak nastane teprv ten pravej socialistickej ráj.
Že si to nějakej Pražáček na magistrátě neuhlídá je věc druhá, někde takovýhle věci bez problému fungujou… jenže vy v Praze jste asi nějaký divný…
Kde jinde? Znovu se ptám. V kterém městě již podobný systém na takto rozsáhlé oblasti funguje? Pořád jako na potvoru hrobový ticho…