Praha zaplatí podjezd pro tramvaje pro zatím neexistující trať v Bubnech

Vizualizace podjezdu v Bubnech. Foto: Praha.euVizualizace podjezdu v Bubnech. Foto: Praha.eu

Stavba bude koordinována s akcí Správy železnic, aby se vlakový provoz nemusel přerušovat dvakrát.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
původní Jakub P

Tak vzhledem k tomu, ze vsechny ty pozemky kolem Argentinske a pod vetsinou nadrazi uz developer vlastni, tezko tam privest jineho. Je fajn, ze developer snad s mestem spolupracuje na tom, aby nova vystavba byla slusne obslouzena verejnou dopravou a aby nebyla tak silenou prekazkou prostupnosti pro pesi a kola, jako je to tam dnes.

Libcha

Moc to tedy nechápu, není to (pro mě, tj. pro blbý) popsané dost dobře. Mám se těšit na to, že se mírně změní lokalita celého uzlu Vltavská, a půjde tam na jednom místě přestupovat mezi metrem, tram a vlakem (na letiště)?

Nabyl jsem dojmu (ale jen dojmu), že se spíš v první řadě dělá to, co je nejdůležitější pro developery, než pro cestující.

Juraj

Doporučuji začít tady: https://iprpraha.cz/projekt/4/bubny-zatory Je tam i plánek a podrobnější popis. Plán je takový, že skutečně vznikne přestupní bod vlak (S4, S5, S55, R45), metro C a tramvaje. Jižní vestibul stanice Vltavská zůstane, ale jeho povrchová část zmizí a místo ní budou pootočené tramvajové zastávky. Tramvajová trať nebude křížit magistrálu na nábřeží jako dnes, ale o něco dál. Nová tramvajová tělesa mají vypadat nějak takto: https://mapy.cz/s/guvaculavu + možná výhledově paralelní trať Tusarovou kolem Alzy. Je to v zájmu developera? Určitě. Ale to neznamená, že to zároveň není v zájmu města. Praha se konečně učí stavět dopravní infrastrukturu včas, tj. před… Číst vice »

Beekee

Ten propoj do Veletržní vidím poprvé – to máte odkud? V té ose se vždy mluvil jen o pěších a cyklo.

Juraj

Koukněte přímo na odkazovaný web IPR

Miroslav Zikmund

Dobře, za „nějakou“ dobu se postaví lávka mezi Karlínem a Holešovicemi, která vyústí na Bubenském nábřeží v blízkosti tramvajové zastávky a následně se tramvajová trať – včetně zastávky zruší patrně zruší ?
Tohle nějak nedává smysl …

Mark

Přijde mi, že to je špatně formulované. Podle toho, co jsem viděl, se zruší jen kousek pod Negrelliho viaduktem, od Argentinské dál by trať měla zůstat.

Ondros

Ja to tak taky chápu s tím, že se trať za podjezdem bude větvit směr Bubenské nábřeži a nově vzniklou ulici, která bude souběžna s Argentinskou, směr Nádr. Holešovice (pracovní název ulice Brazilská).

vbb

Já bych viděl jako rozumné tu tram trať protáhnout Dělnickou a dále navázat na trať směr Libeňský most. Ohýbat jí k řece a dál vést po liduprázdném Bubenském nábřeží nemá smysl. Do tržnice (kde už skoro nic není) se dá vejít i od severu.

P_V

Do Jateční by to bylo ideální.

Miroslav Zikmund

Chodíte do Alzy v Tržnici ?

Tak si představte, jak byste tam „futroval“ kolejové oblouky … třeba z Tusarovy.
Dělnická by vypadala rozumně, ale podívejte se, jak je trasována, posazením kolejí do jízdních pruhů by se zlikvidovala parkovací místa ….
Bubenské nábřeží je sice liduprázdné, ale nejsou tam žádná „světla“ od Negreláku (křižovatka Argentinská) až po Dělnickou …

vbb

V Tusarově by žádné oblouky nebyly. Trať by vedla od cca dnešní Vltavské, podešla by železnici, zatočila na sever tou novou „Brazilskou“ ulicí a na křižovatce s Dělnickou by se napojila na trať z Veletržní. >posazením kolejí do jízdních pruhů by se zlikvidovala parkovací místa …. Určitě ne více než jich vedení P7 zlikvidovalo přiblblými zebrami před každou křižovatkou. Jinak Dělnická (v té úzké části) je podle Map.cz dokonce o kousek širší než M. Horákové (nahoře na Kamenickou) – ale je to už v rámci přesnosti měření, tak řekněme, že jsou stejně – od obrubníku k obrubníku 10 – 11… Číst vice »

vbb

A na karlínské straně ta lávka navazuje na nějakou zastávku tram?

Daniel Jablonecký

Křižíkova

Jakub

No jako uplně ne. Ústí spíše blíže Karlínskému náměstí.

vbb

A je to teda „v blízkosti tram. zastávky“, jak chce pan Zikmund?

Jevgen

Stejně dodnes nechápu, jak to bude napojené na metro

Georg

zatim pochodem venku, ale vyhledove bude severni podchod spojeny se severnim vestibilem vltavske.
cele to je ukazane – bohuzel zrovna bez tramvajoveho podjezdu – tady: https://www.youtube.com/watch?v=v7ju7u-58go&ab_channel=Spr%C3%A1va%C5%BEeleznic

Mark

Ve 4:02 tam je ten podjezd znázorněn a podle budov na levé straně si jde docela dobře domyslet, kudy ta trať povede – zbourá se současný vestibul a trať povede v jeho místech.

haf

No a kdy má letos začít ta modernizace?