Praha zaplatí podjezd pro tramvaje pro zatím neexistující trať v Bubnech
Vizualizace podjezdu v Bubnech. Foto: Praha.eu
Stavba bude koordinována s akcí Správy železnic, aby se vlakový provoz nemusel přerušovat dvakrát.
Stavba bude koordinována s akcí Správy železnic, aby se vlakový provoz nemusel přerušovat dvakrát.
Tak vzhledem k tomu, ze vsechny ty pozemky kolem Argentinske a pod vetsinou nadrazi uz developer vlastni, tezko tam privest jineho. Je fajn, ze developer snad s mestem spolupracuje na tom, aby nova vystavba byla slusne obslouzena verejnou dopravou a aby nebyla tak silenou prekazkou prostupnosti pro pesi a kola, jako je to tam dnes.
Moc to tedy nechápu, není to (pro mě, tj. pro blbý) popsané dost dobře. Mám se těšit na to, že se mírně změní lokalita celého uzlu Vltavská, a půjde tam na jednom místě přestupovat mezi metrem, tram a vlakem (na letiště)?
Nabyl jsem dojmu (ale jen dojmu), že se spíš v první řadě dělá to, co je nejdůležitější pro developery, než pro cestující.
Doporučuji začít tady: https://iprpraha.cz/projekt/4/bubny-zatory Je tam i plánek a podrobnější popis. Plán je takový, že skutečně vznikne přestupní bod vlak (S4, S5, S55, R45), metro C a tramvaje. Jižní vestibul stanice Vltavská zůstane, ale jeho povrchová část zmizí a místo ní budou pootočené tramvajové zastávky. Tramvajová trať nebude křížit magistrálu na nábřeží jako dnes, ale o něco dál. Nová tramvajová tělesa mají vypadat nějak takto: https://mapy.cz/s/guvaculavu + možná výhledově paralelní trať Tusarovou kolem Alzy. Je to v zájmu developera? Určitě. Ale to neznamená, že to zároveň není v zájmu města. Praha se konečně učí stavět dopravní infrastrukturu včas, tj. před… Číst vice »
Ten propoj do Veletržní vidím poprvé – to máte odkud? V té ose se vždy mluvil jen o pěších a cyklo.
Koukněte přímo na odkazovaný web IPR
Dobře, za „nějakou“ dobu se postaví lávka mezi Karlínem a Holešovicemi, která vyústí na Bubenském nábřeží v blízkosti tramvajové zastávky a následně se tramvajová trať – včetně zastávky zruší patrně zruší ?
Tohle nějak nedává smysl …
Přijde mi, že to je špatně formulované. Podle toho, co jsem viděl, se zruší jen kousek pod Negrelliho viaduktem, od Argentinské dál by trať měla zůstat.
Ja to tak taky chápu s tím, že se trať za podjezdem bude větvit směr Bubenské nábřeži a nově vzniklou ulici, která bude souběžna s Argentinskou, směr Nádr. Holešovice (pracovní název ulice Brazilská).
Já bych viděl jako rozumné tu tram trať protáhnout Dělnickou a dále navázat na trať směr Libeňský most. Ohýbat jí k řece a dál vést po liduprázdném Bubenském nábřeží nemá smysl. Do tržnice (kde už skoro nic není) se dá vejít i od severu.
Do Jateční by to bylo ideální.
Chodíte do Alzy v Tržnici ?
Tak si představte, jak byste tam „futroval“ kolejové oblouky … třeba z Tusarovy.
Dělnická by vypadala rozumně, ale podívejte se, jak je trasována, posazením kolejí do jízdních pruhů by se zlikvidovala parkovací místa ….
Bubenské nábřeží je sice liduprázdné, ale nejsou tam žádná „světla“ od Negreláku (křižovatka Argentinská) až po Dělnickou …
V Tusarově by žádné oblouky nebyly. Trať by vedla od cca dnešní Vltavské, podešla by železnici, zatočila na sever tou novou „Brazilskou“ ulicí a na křižovatce s Dělnickou by se napojila na trať z Veletržní. >posazením kolejí do jízdních pruhů by se zlikvidovala parkovací místa …. Určitě ne více než jich vedení P7 zlikvidovalo přiblblými zebrami před každou křižovatkou. Jinak Dělnická (v té úzké části) je podle Map.cz dokonce o kousek širší než M. Horákové (nahoře na Kamenickou) – ale je to už v rámci přesnosti měření, tak řekněme, že jsou stejně – od obrubníku k obrubníku 10 – 11… Číst vice »
A na karlínské straně ta lávka navazuje na nějakou zastávku tram?
Křižíkova
No jako uplně ne. Ústí spíše blíže Karlínskému náměstí.
A je to teda „v blízkosti tram. zastávky“, jak chce pan Zikmund?
Stejně dodnes nechápu, jak to bude napojené na metro
zatim pochodem venku, ale vyhledove bude severni podchod spojeny se severnim vestibilem vltavske.
cele to je ukazane – bohuzel zrovna bez tramvajoveho podjezdu – tady: https://www.youtube.com/watch?v=v7ju7u-58go&ab_channel=Spr%C3%A1va%C5%BEeleznic
Ve 4:02 tam je ten podjezd znázorněn a podle budov na levé straně si jde docela dobře domyslet, kudy ta trať povede – zbourá se současný vestibul a trať povede v jeho místech.
No a kdy má letos začít ta modernizace?