Praha začala stavět parkovací dům v Nových Butovicích. Půlka bude pro místní, půlka pro přespolní

Nový parkovací dům v Praze - Nových Butovicích. Foto: Praha.euNový parkovací dům v Praze - Nových Butovicích. Foto: Praha.eu

Praha chystá stavbu dalších P+R parkovišť, dnes otevřela další stání v Hostivaři.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
pan

Hezčí než to v Černém mostě

66solitaire

Ten počet míst je výsměch, nadto polovina pro místní. A problém to nijak neřeší. Porovnejme si kapacity P+R podle příjezdů. Z D1 není problém třeba na Chodově zaparkovat celý den (teď je volných 224 míst), na východě na Černém mostě a Rajské zahradě je třeba teď volných více jak 100 míst. Bohužel na to co je na západ od Václaváku dlouhodobě kálí jak stát tak magistrát. Zcela konkrétně u D5: na pozemku bývalého P+R Radlická stojí léta centrála ČSOB, tedy zrušeno. P+R Butovice převedeno do režimu ve kterém zde zvesela parkují místní. P+R Zličín je každý den v 6,30 hotovo… Číst vice »

kubisek

Staví se všude, ale v části Prahy, kde by to bylo potřeba, protože tam žádné P+R není (příjezd od D6 a D7), se nestaví pro jistotu nic.

66solitaire

Z těchto příjezdových směrů se dnes běžně jezdí na Zličín, tedy fakticky k D5.

Cestovatel z Vysočiny

Skoro milion korun na jedno parkovací místo. Já jen doufám, že toto se zohlední ve finální ceně pro každého parkujícího. Není přece možné, aby stát financoval lidem úložiště jejich soukromého majetku.

ABC

stejně jako jim může financovat infrastrukturu pro jejich kratochvíle…

Tomas Jedno

tedy, osolit to na max lhostejno jestli to zůstane prázdné. Tomu říkám přístup chytrého hospodáře.

Frantík

Zase se šetří na tom, že auta nejezdí do centra a neblokují tramvaje…

Denisa

Velkou zásluhu na stavbě tohoto parkovacího domu má právě přes ulici sídlící společnost Trigema, neboť prosazení této akce je jedna z podmínek výstavby plánovaného „vrakodrapu“, jehož výstavba se plánuje přímo u zdejší stanice metra. Proslýchá se, že parkovací dům v Čelákovicích u nádraží budou stavět rovněž oni.

Honza

Skvělé. Černý Most a teď Nové Butovice. Konečně se daří něco i realizovat.

mimochodem

Netusi nahodou nekdo, jak to ma byt na tomhle parkovisti ohledne parkovani aut na plyn?
LPG pouze na strese a CNG i v mezipatrech (vypada, ze by to snad melo profukovat), nebo uplne smolik?

Dekuji.

Johnny

Dle Fb příspěvku primátora zcela bez omezení pro CNG/LPG.

ABC

no jestli to bude pravda tak konečně zdravý rozum….

mimochodem

To zni dobre, diky!

Jan

„Každé auto, které při cestě do Prahy zaparkuje na jejím okraji, se počítá,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr.
To by platilo jen, kdyby se stejné počet míst v centru zrušilo. Tímhle se akorát rozšiřuje celková kapacita parkovacích míst ve městě, tedy logicky přibývá cest autem do města z venku. Já myslel, že chceme tu dopravní zátěž omezit, ne posilovat indivuální dopravu.

Radek

Tak aspoň se rozšiřují zóny, to taky něco udělá.

Londgard

Kdy se konečně zavede nějaká parkovací legitka, co umožní parkovat v P+R zdarma?

Kubrt

Proč by se mělo v P+R parkovat zdarma?

dejf

tak asi bylo myšleno nějakou předplacenou kartu třeba k lítačce.

Bjorn

To snad dřív nebo později bude, samozřejmě ale ne zadarmo, spíš jako nějaké předplatné, tarif apod třeba k MHD. Nejdřív ale musí vzniknout adekvátní počet parkovacích míst (tedy P+R), aby když ráno přijedete na okraj města, bylo vůbec kde to auto nechat. Zavádět to dnes by znamenalo, že se spousta lidí akorát tak naštve protože buď si něco zaplatí a nedostanou to (nebude místo k zaparkování), nebo se díky omezenému počtu těchto „predplacenek“ dostane jen na pár šťastlivců.

Miroslav Zikmund

„Tageskarte“ existuje … parkovné v centru musí být tak vysoké, aby se to nikomu nevyplatilo …

Honza

Zadarmo ? = rovné se parkoviště mrtvých aut.. Bych si tam nechal na hlídaným parkovišti auto zaparkované klidně 2 roky..
Pardon .. ale 50kč je fakt super. Hlavně že má na auto, které žere 20 na 100..

Pavel

50 by nemuselo být špatné ale pokud se to vezme že každý den člověk bude muset zaplatit tak už se to prodraží. Osobně bych dal více ale na celý měsíc. Hlavně pokud se tu tvrdí ať všichni parkuji na kraji tak musím jim k tomu dát důvod.

Miroslav Zikmund

Za 20 pracovních dnů je to tícka … kolik by zaplatil za parkování ve městě …., resp. kolik peněz projede v benzínu ….

Bohdan

Nestalo by presne u tohoto druhu staveb za to „premyslet zelene“ a misto otevrene plochy na parkovani na strese tam mit aspon lehkou strechu (treba jen plechovou, otevrene boky) pokrytou solary?

K.S.

A nebude tam problém zase s nějakou trhlou regulací?

Petr

Problém by mohl být v zabezpečení solárů, aby je někdo neukradl.

Bjorn

Vy se dostanete na střechu třeba obchodního centra nebo jiné podobné „krabicové“ budovy jen tak?

ABC

taky hromadné parkování aut je objekt se zvýšeným požárním nebezpečím …. do toho soláry, no nevím co na to hasiči

Jan

To by bylo mnohem lepší. Plus bateriové úložiště a krmit tím nabíjecí stojany přímo v místě. To by dávalo větší smysl než jen prostě postavit betonovou kostku místo kusu parku, aby mělo pár set lidí luxusní dotované parkovací místo pod střechou a s hlídačem.

dejf

no v tomhle případě radši těžkou stavabu a na střeše auta na plyn, ona ta lehká stavba při schopnosti eráru něco udržovat v dobrém stavu po patnácti letech odplachtí při pořádným větru a zase se budeme dívat, jak úředníci dávají hromadně ruce pryč.

Miroslav Zikmund

Máte pravdu, ale soláry něco váží, musela by se tam udělat „konstrukce“ s odpovídající nosností …

Pacicka

„Každé auto, které při cestě do Prahy zaparkuje na jejím okraji, se počítá“

A proto Říčany zpoplatnily parkování u nádraží….

K.S.

A Říčany jsou Praha, nebo samostatné město? Ono pokud je to samostatné město, tak to poslední co chcete jako vedení dělat je dotovat neschopnost někoho jiného. Každá radnice má primární odpovědnost ke svým občanům, pak k těm z nejbližšího okolí, pak kraj a až pak je tam někde nějaký jiný kraj, nebo stát.

dejf

ale tak říčany…. je fajn že lidi, který z nějakých důvodů jezdí směr praha autem (třeba že z toho místa, kde bydlí to fakt rozumně nejezdí) budou mít možnost a alternativu to nechat někde, kde to dává i smysl. neříkám, že to každej využije, ale když ta altenativa bude, tak jenom dobře.

Daniel

Pokud se to zaplni i tak, tak v tom nevidim problem.