Praha začala stavět parkovací dům v Nových Butovicích. Půlka bude pro místní, půlka pro přespolní
Nový parkovací dům v Praze - Nových Butovicích. Foto: Praha.eu
Praha chystá stavbu dalších P+R parkovišť, dnes otevřela další stání v Hostivaři.
Hezčí než to v Černém mostě
Ten počet míst je výsměch, nadto polovina pro místní. A problém to nijak neřeší. Porovnejme si kapacity P+R podle příjezdů. Z D1 není problém třeba na Chodově zaparkovat celý den (teď je volných 224 míst), na východě na Černém mostě a Rajské zahradě je třeba teď volných více jak 100 míst. Bohužel na to co je na západ od Václaváku dlouhodobě kálí jak stát tak magistrát. Zcela konkrétně u D5: na pozemku bývalého P+R Radlická stojí léta centrála ČSOB, tedy zrušeno. P+R Butovice převedeno do režimu ve kterém zde zvesela parkují místní. P+R Zličín je každý den v 6,30 hotovo… Číst vice »
Staví se všude, ale v části Prahy, kde by to bylo potřeba, protože tam žádné P+R není (příjezd od D6 a D7), se nestaví pro jistotu nic.
Z těchto příjezdových směrů se dnes běžně jezdí na Zličín, tedy fakticky k D5.
Skoro milion korun na jedno parkovací místo. Já jen doufám, že toto se zohlední ve finální ceně pro každého parkujícího. Není přece možné, aby stát financoval lidem úložiště jejich soukromého majetku.
stejně jako jim může financovat infrastrukturu pro jejich kratochvíle…
tedy, osolit to na max lhostejno jestli to zůstane prázdné. Tomu říkám přístup chytrého hospodáře.
Zase se šetří na tom, že auta nejezdí do centra a neblokují tramvaje…
Velkou zásluhu na stavbě tohoto parkovacího domu má právě přes ulici sídlící společnost Trigema, neboť prosazení této akce je jedna z podmínek výstavby plánovaného „vrakodrapu“, jehož výstavba se plánuje přímo u zdejší stanice metra. Proslýchá se, že parkovací dům v Čelákovicích u nádraží budou stavět rovněž oni.
Skvělé. Černý Most a teď Nové Butovice. Konečně se daří něco i realizovat.
Netusi nahodou nekdo, jak to ma byt na tomhle parkovisti ohledne parkovani aut na plyn?
LPG pouze na strese a CNG i v mezipatrech (vypada, ze by to snad melo profukovat), nebo uplne smolik?
Dekuji.
Dle Fb příspěvku primátora zcela bez omezení pro CNG/LPG.
no jestli to bude pravda tak konečně zdravý rozum….
To zni dobre, diky!
„Každé auto, které při cestě do Prahy zaparkuje na jejím okraji, se počítá,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr.
To by platilo jen, kdyby se stejné počet míst v centru zrušilo. Tímhle se akorát rozšiřuje celková kapacita parkovacích míst ve městě, tedy logicky přibývá cest autem do města z venku. Já myslel, že chceme tu dopravní zátěž omezit, ne posilovat indivuální dopravu.
Tak aspoň se rozšiřují zóny, to taky něco udělá.
Kdy se konečně zavede nějaká parkovací legitka, co umožní parkovat v P+R zdarma?
Proč by se mělo v P+R parkovat zdarma?
tak asi bylo myšleno nějakou předplacenou kartu třeba k lítačce.
To snad dřív nebo později bude, samozřejmě ale ne zadarmo, spíš jako nějaké předplatné, tarif apod třeba k MHD. Nejdřív ale musí vzniknout adekvátní počet parkovacích míst (tedy P+R), aby když ráno přijedete na okraj města, bylo vůbec kde to auto nechat. Zavádět to dnes by znamenalo, že se spousta lidí akorát tak naštve protože buď si něco zaplatí a nedostanou to (nebude místo k zaparkování), nebo se díky omezenému počtu těchto „predplacenek“ dostane jen na pár šťastlivců.
„Tageskarte“ existuje … parkovné v centru musí být tak vysoké, aby se to nikomu nevyplatilo …
Zadarmo ? = rovné se parkoviště mrtvých aut.. Bych si tam nechal na hlídaným parkovišti auto zaparkované klidně 2 roky..
Pardon .. ale 50kč je fakt super. Hlavně že má na auto, které žere 20 na 100..
50 by nemuselo být špatné ale pokud se to vezme že každý den člověk bude muset zaplatit tak už se to prodraží. Osobně bych dal více ale na celý měsíc. Hlavně pokud se tu tvrdí ať všichni parkuji na kraji tak musím jim k tomu dát důvod.
Za 20 pracovních dnů je to tícka … kolik by zaplatil za parkování ve městě …., resp. kolik peněz projede v benzínu ….
Nestalo by presne u tohoto druhu staveb za to „premyslet zelene“ a misto otevrene plochy na parkovani na strese tam mit aspon lehkou strechu (treba jen plechovou, otevrene boky) pokrytou solary?
A nebude tam problém zase s nějakou trhlou regulací?
Problém by mohl být v zabezpečení solárů, aby je někdo neukradl.
Vy se dostanete na střechu třeba obchodního centra nebo jiné podobné „krabicové“ budovy jen tak?
taky hromadné parkování aut je objekt se zvýšeným požárním nebezpečím …. do toho soláry, no nevím co na to hasiči
To by bylo mnohem lepší. Plus bateriové úložiště a krmit tím nabíjecí stojany přímo v místě. To by dávalo větší smysl než jen prostě postavit betonovou kostku místo kusu parku, aby mělo pár set lidí luxusní dotované parkovací místo pod střechou a s hlídačem.
no v tomhle případě radši těžkou stavabu a na střeše auta na plyn, ona ta lehká stavba při schopnosti eráru něco udržovat v dobrém stavu po patnácti letech odplachtí při pořádným větru a zase se budeme dívat, jak úředníci dávají hromadně ruce pryč.
Máte pravdu, ale soláry něco váží, musela by se tam udělat „konstrukce“ s odpovídající nosností …
„Každé auto, které při cestě do Prahy zaparkuje na jejím okraji, se počítá“
A proto Říčany zpoplatnily parkování u nádraží….
A Říčany jsou Praha, nebo samostatné město? Ono pokud je to samostatné město, tak to poslední co chcete jako vedení dělat je dotovat neschopnost někoho jiného. Každá radnice má primární odpovědnost ke svým občanům, pak k těm z nejbližšího okolí, pak kraj a až pak je tam někde nějaký jiný kraj, nebo stát.
ale tak říčany…. je fajn že lidi, který z nějakých důvodů jezdí směr praha autem (třeba že z toho místa, kde bydlí to fakt rozumně nejezdí) budou mít možnost a alternativu to nechat někde, kde to dává i smysl. neříkám, že to každej využije, ale když ta altenativa bude, tak jenom dobře.
Pokud se to zaplni i tak, tak v tom nevidim problem.