lot
Automobily Doprava ve městě

Praha uzavře část Smetanova nábřeží autům, omezení rozdělilo koalici. Auta od Vltavy měla zmizet s otevřením Blanky

Provoz na Smetanově nábřeží. Foto: Jan Sůra
Provoz na Smetanově nábřeží. Foto: Jan Sůra

Nejméně do konce prázdnin Praha uzavře Smetanovo nábřeží ve směru od Národního divadla ke Křižovnickému náměstí u Karlova mostu. Důvodem nebudou opravy: hlavní město tím chce více otevřít prostor chodcům na úkor aut. S úpravami nesouhlasí Praha 1, ani část koalice.

Nové opatření oznámila Praha v tiskové zprávě, uvádí inspiraci z jiných zahraničních měst, které zejména v posledních týdnech rozhodly o omezení dopravy v části centra. Zatím posledním příkladem je Londýn. Auta budou muset projet ulicemi Divadelní a Karoliny Světlé. Podle vedení města je při postupném uvolňování opatření proti koronaviru třeba hledat cesty, jak znovu oživit centrum města i ekonomiku. Pilotní dopravní režim začne platit od soboty 23. května minimálně do konce letních prázdnin.

Koronakrize je stejně jako jakákoli jiná krize příležitostí zamyslet se, co dělat jinak, než se věci zase vrátí do zajetých kolejí. Stejně jako mnoho moderních metropolí na západ od Prahy využijeme úbytek provozu, abychom centrum města udělali přívětivější pro Pražany, naše spoluobčany z jiných měst, kteří do Prahy v létě přijedou na výlet, a především pro chodce obecně. Chci, aby novým standardem bylo víc prostoru pro lidi,“ řekl náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu Adam Scheinherr.

Na místě mají vzniknout předzahrádky, podle Scheinherra jde i o reakci na žádost podniků, které sídlí na Smetanově nábřeží mezi ulicí Národní a Parkem Národního probuzení. „Kde jinde začít probouzet centrum města než v Parku Národního probuzení. Momentálně vymýšlíme, jakým způsobem využít tento nádherný prostor s výhledem na Pražský hrad. Chceme sem Pražany přilákat za kulturou, dobrým jídlem a pitím či jen tak na posezení s přáteli a rodinou,“ dodala radní hl. m. Prahy pro kulturu Hana Třeštíková.

Změny už vyvolaly podle očekávání velkou kritiku nejen u opozice, ale i v koalici. „Velmi mě mrzí, že náměstek Adam Scheinherr prosadil tuto uzavírku bez našeho souhlasu jako koaličního partnera a bez vědomí radnice Praha 1. Obávám se, že takovéto neuvážené kroky mohou vést k dopravnímu kolapsu v centru. Jsme připraveni bavit se o vhodnějších variantách,“ uvedl na twitteru Jiří Pospíšil, který šéfuje zastupitelskému klubu Spojených sil pro Prahu. Jako příklad uvádí například omezení jen o víkendu.
Podle náměstka pro územní plán Petra Hlaváčka (TOP 09) je potřeba o celé změně vést diskuzi hlavně s Prahou 1.

Právě na Praze 1 rozhodnutí vyvolalo velké pozdvižení. Podle radního pro dopravu Richarda Bureše (ODS) čekali, že s městskou částí omezení projednají. „Vědí představitelé magistrátu, že ulice Karoliny Světlé je rezidenční ulice, kde se historicky povedlo různými opatřeními výrazně snížit dopravní zátěž? Je tedy podle magistrátu nutné uklidnit část nábřeží, kde nikdo nebydlí, a poslat auta pod okna rezidentů?,kritizuje rozhodnutí Bureš na serveru Blesk.cz.

Nápad na zklidnění Smetanova nábřeží ale není nový. ODS v dobách, kdy vládla Praze, zákaz aut plánovala. „Chceme, aby ze Smetanova nábřeží zmizela auta definitivně. Hned po dokončení a spuštění tunelu Blanka, tedy v roce 2014,“ uvedl v roce 2012 v Pražském deníku tehdejší primátor z ODS Bohuslav Svoboda.

„Nepíchli jsme náhodně prstem do mapy a řekli si, že tady upravíme provoz. Na Smetanově nábřeží tvoří individuální automobilová doprava menšinových 15 procent. V tramvajích je 33 procent lidí a chodců je zde 52 procent, a ti v našem rozhodování hráli největší roli. Od roku 2009 se zde jejich počet skoro zpětinásobil. Pominout nelze ani nárůst chodců na Královské cestě. Místo se dá snadno objet a nepředpokládáme zásadní dopravní komplikace. Dopravní situaci budeme samozřejmě nepřetržitě monitorovat mobilními sčítači,“ doplnil Adam Scheinherr.

69 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomas

Byl jsem, viděl jsem, těšení se bylo zbytečné. Není uzavřeno téměř nic. Jen je tam malá ohrada před Slávií, ale těstě vedle jezdí auta zcela normálně i v severním směru. V jižním klasická dopravní zácpa tvořená auty s jedním člověkem, často s obrovskými auty. Zcela evidentně tam nemají co dělat. Novotného lávka nadále parkoviště. Kdyby Smetanovo nábřeží i Národní třídu politici skutečně uzavřeli, nikdo normální by neutrpěl a dost by se zvedla kvalita i cena bydlení na Starém Městě. Takhle si z něho nadále dělají bezohlední spoluobčané dálnice.

Jiří Kadlec

Z pohledu cyklisty by se uzavření nábřeží pro auta by se hodilo spíš v opačném směru – od Karlova mostu k Národnímu divadlu. Když se tam ve špičce vytvoří kolona aut, nemá ji cyklista kudy předjet. Najdou se sice odvážlivci, kteří to střihnou po tramvajových kolejích, ale je to dost risk a proti pravidlům. A jezdit podél Smetanova nábřeží na kole po chodníku (u Vltavy) také není legální ani ohleduplné k chodcům.

Opačný směr (od národního divadla ke Karlovu mostu) není pro cyklisty tak problémový, Divadelní ulice je celkem široká a rychlejší auta se tam pomalejším cyklistům v pohodě vyhnou.

Jiří Kocurek

Nikoliv autům, řidičům. Krávy i koně běhají samy, ale auta nikoliv.

...

„Měli jsme ty nejlepší úmysly a dopadlo to jako obvykle.“

Pan Da

zavřít smetaňák je jen výronem po ultralevicové magistrátní pirátské onanii – snad se pražáci vzpamatujou tahle buzerace nejpozději s příštím vedením radnice (jakýmkoliv jiným) zmizí

ušatá

To už mělo být dávno a trvale. V centru města nemá průjezdná automobilová doprava co dělat. Navíc páni politici a dopraváci slibovali, jak po výstavbě Blanky, Strahovského tunelu atd. zastaví v centru auta a najednou to nějak nejde. Jak by také jinak vypadala zde tramvajová doprava. Díky zácpám aut je tu nejen nedýchatelno , ale trasa, kterou se dá jet tři minuty se protáhne i na 15 minut. Kde jsou ty proklamované svobody a práva lidí a cestujících? Když se se ve jménu pohodlí jedněch v autech musí ostatní přizpůsobovat a hradit to svým zdravím i penězi. Čili ostatní dostávají… Číst vice »

Bob

Fascinuje mne, že největším odborníkem na Prahu je Pospíšil, který bydlí v Plzni.

watslaw

1) Tak jestli to zaskládaj předzahrádkama, jako třeba Malé náměstí, tak to opravdu za uvolnění cesty chodcům nepovažuji
2) Jestli je zákaz jen po ulici Karolíny Světlé, tak ten argument s turistama na Královské cestě je zcestná demagogie
3) Doufám, že to jídlo do těch restaurací s předzahrádkami budou vozit tramvají
4) Chtěj, aby to nebyl skanzen pro turisty, tak ty auta nacpou místním pod okna
5) A MHD pomůžou tak, že si tramvaje postojej v o to delší koloně na Malé Straně.

PatriK

Uzavírka se týká úseku asi 220m od křižovatky s Národní po vyústění Divadelní ulice. Kdo v Praze bydlí, dobře ví, že Divadelní už se dávno jezdí. Takže jediné omezení se týká těch, který pojedou přes most od Ujezdu a odbočují doleva. Je pravda, že tito odbočující blokovali průjezd křižovatkou. Opatření je tedy zcela v pořádku.

ušatá

Na té Malé Straně to musí vypadat podobně. Průjezd pro auta musí být zrušen. Opět už bylo v plánech v 60. letech a pak v 80., ale dodnes nic, jen poškozování lidí – chodců, lidí zde bydlících a uživatelů MHD.

Jiří Kocurek

3) Doufám, že to jídlo do těch restaurací s předzahrádkami budou vozit tramvají

Nikoliv, ty budou zlikvidovány! Znáte přece „přecedu“ a co si myslí o malých firmách, žeáno?

Petr

Nějak tomu nerozumím. V článku se píše o úseku od Národní po Křížovnické náměstí, ale hned kousek níž o objížďce přes Karolíny Světlé a Divadelní. Pokud by to bylo uzavřené až ke Křížovnickému náměstí, tak přes Divadelní to objet nepůjde. Pokud by šlo opravdu o úsek až na Křížovnické náměstí, tak jsem zásadně proti, protože se tím už totálně doje*e magistrála (bližší objízdná trasa prakticky není). Jestli by šlo jen o úsek po výjezd z Divadelní, tak to naopak podporuju a nevidím problém, protože většina aut jezdí už teď právě přes Divadelní. Přibyla by jen opravdu kraťoučká objížďka pro ty,… Číst vice »

Márty

To omezení bude pouze po park Národního probuzení, v článku je chyba 🙂

PatriK

Uzavírka se týká úseku asi 220m od křižovatky s Národní po vyústění Divadelní ulice.

ušatá

Bohužel.

Tomáš Fuk

Očekávám opět omezení i na druhé straně řeky, dopad na Blanku si taky pamatujeme. Příští rok navíc přidáme rekonstrukci Barrandovského mostu. No snad posílí přívozy a zavedou trajekty.

Tomáš Fuk

Docela by mne zajímalo, za co jsou mínusy?

kolemjdoucí

Konečně rozumné opatření! Panebože, ať soudruh Čižinský spolu s Piráty a jejich melody boys dělají více a více podobných rozhodnutí. A hlavně ať nedostavují vnitřní okruh, Radlickou, metro a další veřejné stavby. Ať se zabývají sochami, vztahy s Ugandou a pěstováním modráska krásnoočko na Václavském náměstí. A ať v žádném případě nenapomáhají dostavě vnějšího okruhu, další dráhy na letišti, atd. atd. Konečně budeme tou vesničkou malou, střediskovou, po ulicích budeme jezdit všude na kole a na Příkopech se začne pěstovat zelenina. V noci bude klid, protože nás ochrání noční starosta a mír a láska zavládne všude vůkol. A pak ještě… Číst vice »

Jaaa

Jojo, ať žije vaše demagogie.

kolemjdoucí

Vážený Jaaa, je prosím malý (menší než veliký) rozdíl mezi demagogií a ironií. Ale konec konců máte pravdu, mohl jsem prostě napsat, že opatření, které bylo zvoleno je opatřením nemoudrým, dalo by se říci i méně intelektuálním, skoro možná na hranici, kde už nejde ducha rozpoznat, nebo ještě lépe prostě napsat, že je to špatné a nesmírně hloupé rozhodnutí, které znamená obrovské problémy na Malé Straně, neméně vážné problémy na Národní třídě při odbočení směrem k Bartolomějské, ucpání zadního traktu Národního divadla atd. Mohl jsem zde počastovat toto rozhodnutí slovníkem Pavky Novotného. Neudělal jsem to, zvolil jsem ironii, ale asi… Číst vice »

Martin

To se bohužel pletete. Rozdíl mezi ironií a demagogiií je značný, resp. se vůbec nedají porovnávat a rozhodně se nevylučují.

Možná to lépe pochopíte, pokud napíšu „ať žije vaše ironicky podaná demagogie“

Petr766

A v čem nemá vlastně pravdu?

ušatá

Ve všem.

ene bene

Já bych souhlasil, že rozdíl mezi ironií a demagogií je značný, ale podotkl bych k tomu, že Martin to rozlišovat nesvede.

Petr766

Jo, tak nějak se to dá s nadsázkou říct

ušatá

Máte pravdu, bylo by to ideální. Škoda, že to nemyslíte vážně, ale jiní by to tak skutečně chtěli, i když trošku jinak než ty vaše demagogie.

kolemjdoucí

Nejhorší je, když v debatě ten, kdo je zaslepen svým viděním světa, neumí přijmout ani milimetr argumentů druhé strany. Když jsem napsal, že se mi líbí (a to už několik desítek let) návrh arch. Honzíka (např. tvůrce budovy Všeobecného penzijního ústavu – v moderní historii Dům odborů) na přeměnu Smetanova nábřeží na korso (dokonce i bez tramvají), tak jsem to napsal a myslel vážně paní ušatá (nebo slečno, promiňte). Pouze jsem napsal, že řešit tohle dříve, než bude dokončen systém okruhů a radiál a bez diskuse, vážená paní, bez diskuse! je prostě hloupost a aktivismus, neb ro způsobí problémy jinde.… Číst vice »

TOM

širší centrum by mělo podléhat mýtu ,aby nesloužilo pro průjezd ,výrazně by se v něm mělo zdražit parkování a mělo by se zbavit spousty jednosměrek a neprůjezdných uzlů pro zásobování.denně po centru najezdím s poštou 50 a víc km a kdyby byla policie důslednější tak mě nebudou stačit tři řidičáky denně.

Petr766

Souhlasím, pokud bude existovat pro parkování alternativa v podobě P+R na metru (a tím nemyslím někde na Hájích). Mýto je nesmysl, když není kudy jet rozumně v mnoha směrech jinudy.

ušatá

Stačí jet už z domova, práce , školy rovnou vlakem, tramvají, pěšky …….a je po problémech.

...

Tak jo. Když mi sem postavíte koleje, budu klidně jezdit vlakem.

Jiří Kocurek

No a on už je hotový městský okruh a obchvat Prahy? … takže kudy má projet pépéelko, které veze elektrokoloběžku geekovi, ketrý auto přece nepotřebuje…

náhodný kolemjdoucí

Samotný krok těžko hodnotit, záleží spíš na celkové koncepci Starého města. Jestli je úmysl přilákat do centra Pražáky vážný, musí se začít jinak.
Staré město zatím (až na pár výjimek) nemá Pražákovi co nabídnout – všechny podniky jsou orientované výhradně na zahraniční turisty, k „posezení s přáteli“ Pražáka opravdu nelákají. Zahrádky za posledních pár let vyrostly jak houby po dešti, leckde velmi omezují i pěší provoz.

Opravdu chceme i Smetanovo nábřeží definitivně postoupit zahraničním turistům?

Jaaa

Falešná dichotomie. Není to „naše auta“ x „cizí turisti“.

To bychom se taky mohli dostat k tomu, že autem každé ulice nebude smět nikdo kromě obyvatel té které ulice. To chcete?

Antonín

Londýn, Paříž, Řím a Praha – 4 nejnavštěvovanější metropole Evropy, z toho jediná Praha s uceleným historickým centrem a snad kromě antiky nabízející všechny umělecké slohy, a to většinu v té nejvrcholnější podobě včetně jinde na světě neexistujícího kubismu ve stavebnictví. Všechna tato města mají tentýž problém – plno cizinců, u všech si jejich obyvatelé stěžují na totéž – centrum není příliš pro ně, Praha nemůže být výjimkou, ale i jako rodilý Pražák tělem a duší, mám v Praze problém opravdu najít nějaký slušný podnik, kde bych si mohl sednout – o některých vím i v centru, ale jsou v… Číst vice »

Y.K.

V Paříži, Benátkách podobně jako v restauraci na okraji Prahy? Kam proboha chodíte? V Paříži je člověk ve dvou rád, když začíná s obyčejnou večeří někde na 50 Euro, v Itálii je to podobné, že by se v Praze člověk nenajedl za 1300 Kč+? S takovým budgetem můžete jít do vybranějších restaurací v úplném centru (ne turistických pastiček typicky na královské cestě) a dáte si něco zajímavého a že jich tu je.

ušatá

Porovnejte příjmy a výdaje a nehodnoťte to podle kurzu Eura ke koruně.

Y.K.

Mám dojem, že vám unikl kontext.

Petr766

Tak „trochu“ nevěřím tomu, že někde uprostřed Říma či Florencie si dám kvalitní jídlo za cenu nějaké průměrné restaurace na kraji Prahy. A naopak – když vím, kam mám jít v Praze (kolikrát stačí uhnout 2-3 ulice od Královské cesty) a najím se za rozumnou cenu. Pokud mám tedy už tu potřebu „nutně“ mít teplé jídlo zrovna v centru Prahy a nedat si jen něco menšího a pak třeba večeři v hotelu či někde „na okraji Prahy“….

Jan

Chápu to správně že teď sice nebudou odbučující vlevo z mostu zdržovat tramvaje na křižovatce, ale zato budou vjíždět pod tramvaje před zastávkou Národní divadlo na nábřeží pod divadlem anebo spíš vlevo pod tramvaje z Národní do Karolíny světlé?

Jirka

Nicméně ne všichni, část pojede přes Malou stranu a část přitíží křižovatce u tančícího domu.

PatriK

Pro ty, co pojedou po nábřeží se nic nemění, jelikož Divadelní ul., tedy mimo křižovatku Národní, se jezdí už léta. Kdo dosud odbočoval z mostu doleva, a blokoval dopravu, pojede rovně a pak odbočí do Karoliny Světlé. Jednoduché a efektivní.

ene bene

1) špatná předložka „ve směru do Národního divadla“ má být „od“
2) nejhorší na věci je ten chybný proces, že to udělali bez vědomí místní části
3) fakt jsou ty předzahrádky až takové dobro, že jim musí ustoupit cokoliv? Mně spíš překážejí. Nebudou překážet auta, budou předzahrádky. Zlepšení to mírné je, vůně z nich jdou obvykle lepší.

Antonín

Mně hlavně vadí auta v historickém centru Prahy – Malostranské náměstí, Smetanovo nábřeží, atd., atd. Když už si musím vozit zadek a nemohu použít MHD, tak hold si centrum objedu – povolil bych jediné dvě výjimky, jedu pracovně do centra a nezbude mi nic jiného, než použít auto, jsem na něj pracovně vázán, ne jen, že tam pracuji – ráno tam, večer zpět – na to máme velmi dobře fungující MHD a pak tam bydlím a opět auto potřebuji k práci, ne jen na vezení zadku do práce.

Petr766

A že to Malostranské náměstí bez aut je krásné a krásně se tam vyřešil problém s parkovištěm. Přitom stačilo tam nechat cca polovinu parkovacích míst za vyšší sazbu na takovém místě a bylo by to pro město přínosnější než prázdné „parkoviště“, kam pak po půl roce někdo umístil hipster stolek a čtyři židle…

PatriK

Čím by bylo „přínosnější“ parkoviště na Malostranském náměstí?

Kamui

Ten radikální řez se udělat musí. Ve městě jako je Praha auta vždy zaplní libovolné množství silnic. V minulosti se mluvilo o tom, že s Blankou by se měla zklidnit magistrála u Muzea. Dnes je situace taková že aut je plná jak magistrála tak Blanka. Je to holt rovnovážný stav.

Kdyby záleželo na mně, tak polovinu magistrály mezi Muzeem a Václavákem zruším bez náhrady. Ano, nějaký čas by byly zácpy, ale pak by se to opět srovnalo do rovnovážného stavu.

Petr766

Takže vyrobíte špunt téměř v centru města, aby auta stála oběma směry. Tomu se říká geniální řešení. Ono by těch aut možná ubylo, ale když je Blanka pořád ucpaná a zavírá se kvůli nesmyslným omezením na výjezdech i jinde… A taky pořád nemáme ty okruhy apod…. Myslím že málokoho baví jezdit po nábřeží nebo na Malé Straně, ale jiná varianta není a Praha místo řešení začne dělat další omezení. Mimochodem by mě zajímalo, kdo bude po tom nábřeží „korzovat“ mezi tramvajemi. Turisti jsou fuč a hned tak se jich plný počet nevrátí, místní tu potřebu až tak nemají (stačí se… Číst vice »

Greta

Uzavírka je bohužel jen jednostranná, proto bude fronta aut stát jen jedním směrem.

Petr766

To bylo myšleno na ten nápad s magistrálou 😉 Ale jinak souhlasím

Y.K.

Akorát, že tohle je přesně princip, kdy pro auta nikdy nejde uzavřít nic a princip indukce dokonale zaplní vše. A zrovna zde to je ukázka místa, kde auta mají zcela minoritní přepravní práci, ale největší vliv na okolí a potřebný prostor.

Tomáš Gottschalk

Další, kdo trpí utkvělou představou, že se auta líhnou.

Y.K.

Máte nějaké lepší vysvětlení, jak je možné, že i s otevřením pěkně kapacitního vnitřního okruhu je v centru aut pořád stejně? Jaktože nezmizela?

ušatá

Ono to platí i u MHD, vlaků atd. Pokud se udělá kapacitní nabídka, pohodlná, výhodná, také se zaplní. Jen u tohoto segmentu se to nějak nedělá. Jen u té silniční dopravy. Proč asi?

...

Ten okruh není kapacitní. Byl by, kdyby nebyly nesmyslné bottlenecky na výjezdech a kdyby to mimo jiné také byl skutečný okruh a nikoli písmeno C. Jinak auta přibývají proto, že v Praze trvale přibývají obyvatelé, přihlášení i nepřihlášení. Staví se velmi často v místech, kde je MHD opravdu žalostná, daleko od centra. Do centra se nikdo nestěhuje, tam se byty pronajímají krátkodobě. No a ti lidé, co bydlí v těch místech se žalostnou MHD, prostě buď cestují do zaměstnání hodinu a čtvrt MHD nebo autem. V řadě čtvrtí se problémy s dopravou rozmohly až poté, co proběhla masivní výstavba a… Číst vice »

Y.K.

Ten okruh je hodně kapacitní. Můžu vás ujistit že ideální okruh neexistuje, i kdyby měl 8 pruhů a super výjezdy, město to prostě nemůže vstřebat když se komunikace saturuje. Praha je na tom ještě dobře, v USA se doby dojíždění a stíní v kolonách počítají na hodiny denně a jaké mají pane autostrády.

...

Tak znovu. Žádný okruh to není. Mezi písmenem O a písmenem C je rozdíl v tom, že u O nelze dojet na konec, což u C jde celkem snadno.

Y.K.

Jo tak, cílem okruhu je jezdit po něm dokola. To jsou věci.
Já nikde netvrdím, že okruh je dokončený, ale chybějící část nemá žádný vliv na provoz na Smetanově nábřeží. Asi tak.

Petr766

Indukce je samozřejmě nesmysl.

Y.K.

Samozřejmě není. Prací je na to celá hora, stačí si vybrat.
https://www.vtpi.org/gentraf.pdf

...

Ona existovala spousta prací v tom předchozím socialismu například z „vědeckého komunismu“, v dobách toho socialismu, co tu byl ještě před ním, například z „typologií árijských lebek“ a v dávnějších dobách existovala odborná díla například o boji proti čarodějnictví. Že na nějaké téma existuje spousta odborných prací, to ještě neznamená, že to celé nezbytně nemusí být ptákovina.

Y.K.

Jojo, hlavně to posunout do okultní roviny.

Petr766

Uzavírat můžete, když máte vyřešený zbytek. Ne jako v Praze (resp. většině měst v ČR), kdy pár aktivistů si při vhodné konstelaci na radnicích zkouší protlačit své nesmysly. V Brně s nimi bylo po zásluze vymeteno z magistrátu a radnice, tak teď zase zkouší škodit soudně… Já nemám nic proti tomu, aby auta byla někde omezena, ale nejprve na to musím mít podmínky. A ne že způsobím (kolikrát ještě větší) problém v jiné ulici či části města. Viz nesmysly třeba v Praze 6 apod. Když se třeba udělala pěší zóna ve Vídni na Mariahilf, tak tam to je relativně ok… Číst vice »

Petr766

No a pak ještě nezapomeňte připočíst „indukční“ aktivisty, co chtějí prázdná centra bez aut, ale současně blokují i ty stavby, které by mohly dopravní situaci pomoci. Pak se nedivte, že je nikdo nebere vážně a většině lidí jsou trnem v oku.

Y.K.

Mít podmínky. Hmm. Zrovna na nábřeží jsou podmíky naprosto ideální. Parkovat tam kde není a nikdy nebude vzhledem k charakteru čtvrti, takže není důvod tam jezdit autem, pro průjezd jsou alternativní komunikace a dostupnost MHD je neoddiskutovatelná.

sch

Toto je opravdu bouře ve sklenici vody, uzavřou celkem nedůležitý kousek nábřeží, který navíc ani není těmi chodci frekventovaný. Já Vám hodím sousto: Moje dlouhodobá představa, je zavřít Malou Stranu pro směr na sever a Staré Město pro směr na jih. Na Malé Straně se vyřeší problém zdržování tramvají a směr jih se dá u poslanecké sněmovny regulovat semafory. Na Starém městě se také vyřeší zdržování tramvají. V této konstelaci jsou dva potenciální otazníky, nedořešené Křižovnické náměstí a možné přetekání kolony na Malostranskou. Coz je samo o sobě křižovatka hodná nějaké velké změny. spočítejte si kapacity sever a jih v… Číst vice »

ušatá

Nevyrobíte, pokud se ukáže, že jízda autem je nevýhodná, drahá, zdlouhavá, pak se to uvolní samo a kdo nebude skutečně muset, nepojede a bude v MHD.

Jakub

Je to tak. Při hustotě komunikací v Praze se dá ledacos objet nebo zvolit jinou trasu. Většina řidičů si při uzavírce poradí, případně zapne Waze a jede.