Doprava ve městě Mikromobilita

Dražší mýto a více pěších zón. Londýn chce odradit motoristy

Cyklisté v Londýně. Foto: TfL
Cyklisté v Londýně. Foto: TfL

Londýnská radnice se rozhodla výrazně zdražit poplatek, který musí platit řidiči za vjezd do centra britské metropole. Od 22. června zdraží sazbu za vjezd z 11,50 liber na 15 liber.  Jde o jedno z opatření, které má pomoci zlepšit ovzduší ve městě.

Zdražení oznámila londýnská radnice na svých stránkách. Od pondělí se po dvouměsíční pauze způsobené pandemií koronaviru začne opět vybírat, po měsíci pak přijde zdražení. Když se začal poplatek nazvaný oficiálně „congestion charge“ v roce 2003 vybírat, začínal na 5 librách. Nově bude platit i o víkendu.

Radnice chce poplatek použít i na pokrytí výpadku příjmů svého dopravního systému Transport for London. Součástí balíčku na záchranu celého systému je i zdražení jízdného o procento nad inflaci od příštího ledna.

„Zdražení by mělo odradit obyvatele města od zbytečných cest autem, očekáváme snížení počtu jízd autem o zhruba třetinu. To pomůže zlepšení ovzduší na úroveň před pandemií,“ uvedla radnice. Řada obyvatel v posledních týdnech místo veřejné dopravy začala využívat opět auto, to se projevilo výrazně na znečištění ovzduší.

Součástí opatření je i rozšíření oblastí, kam auta nebudou směr vjet a budou určeny jen chodcům, cyklistům, případně autobusům. Má jít o ulice mezi London Bridge a částí Shoreditch či mezi stanicemi Euston a Waterloo. London Bridge a Waterloo Bridge budou zcela bez osobních a nákladních aut. Velká Británie se snaží současné krize využít k velké proměně dopravy, chce podpořit především jízdu na kole nebo chůzi.

 

tagy
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
robert

Odstranit IAD úplně samozřejmě nepůjde, ale čím méně jí bude, tím líp.

Petr766

Jo to se právě ukazalo jak jsou auta zbytečná…verejna doprava v rozkladu. Bez auta bych se ani nedostal z města….

robert

Já jsem se z města pomocí veřejné dopravy dostal několikrát. Nikdo nemůže za to, že jsi nedbalý a líný.

Daniel Mach

Proč se opakujete, když tvrdíte nesmysly? Veřejná doprava funguje, byly jen omezeny vbrané spoje v noci nebo brzy ráno. Do a z práce se dá dostat alespoň v Libereckém kraji stále stejně.

Jedine vlaky

A tady v té republice by bylo keců o omezování práv a svobod..😀

pzag

Tak když to někdo udělá tak, že mi řekne autem ne, ale nenabídne nic lepšího, tak to je potom těžký. Navíc to udělá tak, že to auto nepatrně zdraží, takže ho stejně použiju, jenom se ty peníze někde rozkradou.

Petr766

Logicky a správně ovsem

...

Tak se tam odstěhujte, když se vám to tak líbí.

Kubrt

Toho, kdo platil za vjezd 11,50, zdražení na 15 z auta do autobusu nedotlaci. Ale jako zdroj prijmu pro TfL dobrý.

Jakub

Tak pokud se počítá s poklesem vjezdu do města, tak to moc velký zdroj příjmů nebude.

Kubrt

Ja si myslím, a snažil jsem se to říct tím předchozím příspěvkem, že k žádnému poklesu počtu vjezdu nedojde. Když někdo dosud vyjížděl za 11,50 (měl na to), tak kvůli zdražení o 3,50 (kolik se za to v Londýně koupi??) své návyky z Mercedesu na doubledecker nepredela.

PatriK

Zvýšení platby o 30% není zanedbatelné a jistě někoho přiměje změnit dosavadní zvyklosti a když ne, vyšší příjem se městu také hodí.

pzag

Zvýšení o 30% je zanedbatelné, pokud je to z tak nízkého základu. Pokud mi někdo zdraží rohlík o 30%, tak mi to bude naprosto jedno. Pokud mi někdo zvýší daně o 30%, tak mi to jedno nebude.

PatriK

Jak bylo psáno, pokud se bude jezdit dál, výnosy budou vyšší, je to pro město win-win situace;)

Kubrt

Pro lidi, co jezdí autem po centru Londýna, je to zcela bagatelni částka. Jeď se tam podívat, jak se tam žije.

Jakub

Tak v článku se píše, že počítají s poklesem o 30 %, což je trochu rozdíl oproti tomu vašemu, že k poklesu nedojde. On ne každý v Londýně jezdí Mercedesem.

Kubrt

Tak jasně, že to nemůžou napsat natvrdo – zdražujeme, ale musejí tomu dát nějaký ušlechtilý kabatek. Řekneme si za rok, o kolik tam poklesne provoz.

Jakub

Takový přístup podporují.

Jakub

…podporuji.

pzag

Jako ve smyslu, nic nezlepšíme, ale zdražíme, nicméně jenom tak, aby bylo to každému jedno. Jo, pokrok jak noha.

Jakub

Pokrokem je město více pro lidi.

Jackub

A ta auta řídí kdo? 🤔🙄😇

Jakub

Ta co nebudou v centru ? 😁

Petr766

Strašný kecy. Tak se na to ty lidi vykaslou a dopadne to tak že v centru nebude nikdo krom hipsteru a neprizpusobivek

...

Přesně.

Martin L.

Já bych neřekl, že nic nezlepšují. Londýn má velmi kvalitní inovativní MHD, rozšiřují se možnosti pro pěší i cyklisty.

Ll

Inovativní a kvalitní rozhodně ne. Předražená a nespolehlivá. Metro jezdí náhodně, ne podle jízdního řádu, věčně nacpané. O autobusech které končí náhodně jinde než měli, případně bez ohlášení změní trasu a přeskočí zastávky ani nemluvím. Londýnská MHD je v Evropě jedna z těch horších. To vše za cenu zpáteční jízdenky která na některých úsecích stojí tolik kolik je průměrná hodinová mzda.

Kajman

Ještě bych dodal – a jak debil furt pípat kartičkou, při vstupu, při výstupu, jak zapomenu, tak jsem v háji…

Dimik

Pri vystupu si tezko muzete zapomemout pipnout. Jak jinak by jste prekonal v metru nebo na vlakovem nadrazi bariery?

Daniel Mach

Jednotlivá jízda za 2,5 libry, celodenní za 8 liber. Metro pokrývá město a většinu předměstí, doubledeckery super zážitek. Jo kdyby to tak bylo všude.

Ll

Londýn je rozdělen na zóny. Většina lidi nežije v centru v první zóně. Jízdenka 1-6 zóna (6. zóna je většinou poslední co ještě pokrývá město Londýn) stojí £13.20. Jednotlivé jízdné £5.10 ve špičce £3.10 mimo. Průměrný hodinový plat v UK je kolem £13-£15 takže jsem to trochu přehnal ale stejně jsou jízdenky pořád hodně drahé.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO