dkv-spojujeme

Praha uspěla u antimonopolního úřadu kvůli soutěži zablokované exmanažerem Busline

Autobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy v nových standardech PID. Autor: ROPIDAutobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy v nových standardech PID. Autor: ROPID

Hlavní město Praha uspělo se svým rozkladem proti prvoinstančnímu rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ve věci soutěží na

Hlavní město Praha uspělo se svým rozkladem proti prvoinstančnímu rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ve věci soutěží na část výkonů autobusů v rámci Pražské integrované dopravy. Původně ji ÚOHS nepravomocně zrušil. Tendr tak nabral velké zpoždění, kvůli kterému musela Praha uzavřít s dopravci přechodné smlouvy.

Zrušení původního verdiktu vyplývá z rozhodnutí předsedy úřady Petra Rafaje zveřejněného na úřední desce.  ÚOHS tak musí znovu případ projednat v první instanci a rozhodnout.

Na ÚOHS se obrátila společnost Toms Transport Services, která patří Milanovi Tomsovi, někdejšímu šéfovi společnosti Busline v Ústeckém kraji. Stejná firma napadla soutěž v Pardubickém kraji, Busline pak ve Zlínském kraji, kde dosáhl nepravomocného zrušení soutěže. I když nakonec ÚOHS obrátil, kraj byl nucen podepsat dočasné smlouvy mimo soutěž. Busline už oznámil, pro jednoho z dopravců ve Zlínském kraji bude jezdit.

Tomsovi se nelíbily podmínky zadávacího řízení, podle něj bylo nastavené tak, že se malá firma nemohla soutěže zúčastnit. Ze zveřejněného rozhodnutí (ÚOHS zveřejnil jen výsledky rozkladu) vyplývá, že šlo zejména o požadavky na reference.
.
Praha přes svoji organizaci Ropid soutěžila provoz zhruba devíti milionů kilometrů ročně, jde hlavně o linky na okrajích Prahy. Jde o trasy, kde dnes jezdí jiní dopravci, než Dopravní podnik hl. města Prahy.

Ročně má město zaplatit podle výsledků soutěže zhruba 418 milionů korun, průměrná cena za kilometr je kolem 46 korun.
Podle výsledků soutěže zůstává většina dopravců, kteří pro Prahu jezdí, končí autobusový dopravce Jaroslav Štěpánek. Nové smlouvy mají přinést zlepšení komfortu cestování. Povinná bude nízkopodlažnost, celovozová klimatizace nebo více informačních obrazovek.

Praha nakonec šla cestou uzavření dočasných smluv se stávajícími dopravci, jiné řešení kvůli sporu na ÚOHS neměla. Nové smlouvy mají přinést zlepšení komfortu cestování. Povinná bude nízkopodlažnost, celovozová klimatizace nebo více informačních obrazovek.

Tagy Hlavní město Praha praha Pražská integrovaná doprava ropid Toms Transport Services ÚOHS Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
8 komentářů