Praha připravuje zahloubení části Průmyslového polookruhu v Hloubětíně
Průmyslová ulice u Štěrbohol. Foto: Packa / Wikimedia Commons
Největší problém celého polookruhu je podle projektanta v Hloubětíně na křižovatkách s Poděbradskou a Kolbenovou ulicí.
Ve filmu Smyk je od 19:40 minuty krátký nesourodý sestřih různých (na sebe nenavazujících) záběrů symbolizujících příjezd mezistátního vlaku do Prahy. Kolem 20. minuty je vidět, jak v roce 1960 vypadala křižovatka Kolbenova (tehdy asi Fučíkova) – Kbelská s točnou tramvajových linek 19, 25 s čekajícím autobusem linky 110 do Kbel. Vpravo za točnou jsou vidět vlnky střech tramvajové vozovny, která byla nedávno zbořena.
https://www.youtube.com/watch?v=ZPSGnHVFdiA
Jednoznačně krok správným směrem…
Z mého pohledu to vypadá velmi dobře. Řeší to největší problém (kapacita průjezdu Hloubětínem), křížení s Mladoboleslavskou (které je šílené a i pro zkušené řidiče obtížné bezpečně projet) a zároveň nezapomíná ani na zlepšení pro ostatní uživatele (cyklisty a chodce) a lidi žijící v okolí.
Když vytáhli toto, tak realistický termín dostavby severní a severových. části D0 je až za 10-30 let?
Vy byste, být na magistrátu, věřil, že ŘSD zvládne D0 dostavět nějak brzy?
Kdyby sami Pražáci věděli co chtějí tak bych ŘSD věřil.
To je hezké, že teprve dneska přišli na to, že by tam měly být dva pruhy v každém směru, když mezitím napojení na Vysočanskou radiálu zprasili tak, že z jednoho původně průběžného pruhu udělali odbočovací a připojovací.
Přidání pruhů tady vůbec nic nevyřeší problém jsou úrovňové křižovatky se semafory.
Taky by to chtělo udělat na Štěrboholské radiále mezi sjezdem a nájezdem z Průmyslové a Lanovým mostem 3 pruh.
Jdete s cykloteskama uz nekam. A nebo je stavme poradne a neomezujme tim ostatni ucastniky provozu. Ale posledni dobou je to paskvil vedle paskvilu a strasny.
Ono ty odstavné pruhy, které byly před cyklostezkami, měly něco do sebe…
Takže tady máme projekt, který se značnými náklady navyšuje kapacitu a zlepšuje komfort pro řidiče aut a Vás rozčiluje, že se toho využije i ke zlepšení podmínek pro cyklisty?
Vzhledem k terénnímu profilu by mě tam přišla o dost vhodnější estakáda, než tunel. Zná někdo podrobnosti? Tipuju, že spíše nastane zatunelování současné komunikace, aby to bylo projednatelné…
To tam taky původně mělo být – přemostění údolí v Hloubětíně
Me take, prislo by mi to mnohem lepsi, zvlaste pak zvladani stoupani ve Kbelske… premosteni i vcetne trati… tak by vyrazne ubylo hluku a provozu..
Most/Estakada by byla vhodneji a nemusi byt krizovatka typu brejle, staci najezd/sjezd ve smeru Prosek z Kolbenovy a ve smeru Kyje z Podebradske…
Technicky by to bylo mnohem lepší, ale politicky to je neprosaditelné kvůli domorodcům.
S estakádou by ubylo hluku? Byl jste někdy u takové estakády jinak než v autě?
Ano… a nemyslim ty v Praze na SJM… Pokud je nad urovni zastavby a s ochranymi zdmi (jako priklad zdi/zabradli treba lavka HolKa pro pesi planovana v Karline), hluk bude nizsi.. Samozrejme, slyset to bude, ale mnohlem lepsi nez soucasny hluk v ulici a na krizovatkach… tunel samozrejme odhlucni lepe, ale v tom terenu se fakt hodi nejaky vyskovy most, nez tunel,… Na druhou stranu, neco se udelat musi, a prekvapuje me, ze se to nebude stavet milanskou metodou, zde se to hodi, a jsem rad, ze se rozumne upustilo od plnohodnotnych najezdu do tunelu, ale je to tak jak… Číst vice »
Jo, pokud jste těsně vedle a pod ní, není to tak hrozné. Problém je, že se to z té estakády nese docela daleko. A čím dál, tím míň chrání ta výška estakády A tady jsou kousek na odbočce z Poděbradské baráky, které mají přes 10 pater, další vysoké baráky jsou nebo se chystají kolem Kolbenovy, místo Tesly na Poděbradské, atd. Takže se ani nedá čekat, že by to bylo nad okolní zástavbou. To by musel být hodně dlouhej a vysokej. A to by zas byl problém do té výšky dostat aspoň nějaký sjezdy/nájezdy z Poděbradský a Kolbenovy. Jo, na první… Číst vice »
Přesně tak, celá oblast by tím byla pokrytá hlukem z backgroundu, s tím ani protihluková bariéra nic moc nenadělá (ta řeší jen baráky v bezprostředním okolí).
Jako varianta by to bylo nejhorší možné řešení.
Chtěl byste bydlet pod mostem? Se spadem všech zplodin? Navíc byste se na severu tak akorát trefil do železnice, která není ani dost nízko, ani dost vysoko. Také esteticky to takto bude asi lepší, stačí ta věc na Smíchově, kde se most prosadil místo části tunelu, s patřičnou spotřebou a produkcí zplodin, o zastínění domů a fixaci jedné koleje na Semmering nemluvě.
S těmi trasami pro cyklisty… asi by byl lepší fyzicky oddělený cyklopruh než těsně vedle aut.
Když se podíváte (třeba na YouTube) na kanál Campu, je tam celá varianta představena. A zaplať pánbůh, cyklostezky jsou navrhovaný mimo silnici v zeleni… 🙂
Tak ono jde o to, že dálnice ty trasy přetíná a zároveň není možnost jet ve směru sever-jih jinak. Na okruhu určitě pruhy nebudou. Spíš se propojí ty chodníky co vedou okolo do nějakého souvislejšího a aspoň trochu sjízdného řešení.
Mně v tom dokumentu zaujalo navržené budoucí pokračování Vysočanské radiály. Trochu bizár…
O vratných větvích se říkalo, že jsou dočasné provizorní (a proto mají tak nepříjemně malý poloměr), že se při stavbě pokračování zbourají. A oni je chtějí zachovat a podejít. Přitom však jeden z těch tunelů podchází pod pilířem. To se ta rampa dočasně pověsí na balón?
Dále pak mě zaujalo napojení radiály na klíčovskou serpentinu s děsně krátkým průpletem. A napojení na budoucí kruháč s Čakovickou, kde poněkud nebude místo, to by chtělo ten kruháč už od počátku udělat větší.
Vzhledem k dopravnímu zatížení jsou jediným řešením mimoúrovňové křižovatky. Kruhové křižovatky od jistého dopravního zatížení jsou horší než světelné semafory.
A co kruhové křižovatky se světly? 😀
—
Pokud správně rozumím, tak se využívají v případě, kdy z jednoho směru jede více aut, než je kapacita kruhového objezdu, nevím, zdali by tu byly účinné.
Semaforovy spam je v Praze už nesnesitelný. Kruhové objezdy jsou super, jenže v ČR je neumíme správně stavět a Češi na nich neumí správně jezdit.
Na těch jednoduchých to jakžtakž zvládají (až na výjimky), ale postavte před Čecha vícepruhový kruhák a totálně se rozsype. V lepším případě ho celý projede vnějším pruhem, v horším vlaje mezi pruhy jako trenky nad Hradem.
Mě ani nejde o to jak Češi po kruhovém objezdu jezdí, ale s jakým respektem do něj (ne)vjíždí. Úplně to pak popírá jeho smysl. Třeba Italové řídí jako hovada, zejména na dálnici, ale jejich „prasácký“ styl ježdění na kruháči prostě funguje a o takto plynulém ježdění si tu můžeme nechat jen zdát. Samozřejmě ten kruháč by na to měl být uzpůsoben, ale jak říkám – neumíme
No hlavně jak se říká, na kruháči jeden druhého trochu omezí při vjíždění a hned je to na trubku a údajné nedání přednosti.
Tak on tam, jestli jsem to dobře pochopil, nikdo kruhák místo MÚK ani zatížený světelný dělat nechce. Na kruhák chtěj změnit jen vršek MÚK s Mladoboleslavskou a Čakovickou, protože ten aktuální maglajz v horním patře je tam dost podivnej. Samotnej polookruh by zůstal ve spodním patře a kruhák by podjel, jako dnes podjíždí ten nadjezd.
A dvě aktuálně nejzatíženější světelný chtěj předělat na MÚK pomocí toho tunelu.
A stihnou to do tý doby aspoň opravit? Ty díry a vyjetý koleje jsou děsný.
Snad si neřeknou, že už to stejně nemá cenu.
Nemyslím si že se podaří propustnost křižovatek zvýšit nějak rapidně. Navíc s ohledem na budoucí intenzity provozu po dostavbě D0 ze západu k Březiněvsi a chybějícímu úseku okolo Vinoře na který si počkáme ještě déle by možná smysl ten třetí pruh v každém směru dával, čistě pro MHD.
Mate pravdu, ty dve krizovatky se pro tranzit zrusi.
Mám na mysli Jižní část, tedy průmyslovou ulici, o té byla ve studii původně řeč jako vhodné k rozšíření.
Úpravy pro zvýšení kapacity křižovatek se mohly provést už dávno. Slyšel už pan náměstek pro dopravu o něčem takovém jako je zelená vlna? Když si každá křižovatka žije „vlastním životem“ bez ohledu na ostatní sousední křižovatky, je asi něco v nepořádku. Například v týdnu jsem na Průmyslové mezi Teplárenskou a Černokosteleckou stál na třech že čtyř. Bylo 3:30 ráno a z bočních směrů a ani na přechodech nikdo nebyl.
červené vlny a stím spojené zbytečné emise jsou prakticky v celé Praze. Vysočanská x Střelničná mezi Prosekem a Kobylisy je snad naschvál.
Doporučuji všem, kdo si stežuje na nefunkčnost zelené vlny, aby si udělal výlet do Wroclawi. Červená vlna a kolony nonstop. Tady v Praze je to proti tomu úplně v pohodě. Samozřejmě záleží, jak jsou křižovatky zmodernizované a co se dá nastavit, ale rozhodně bych si úplně nestěžoval, že to tu je peklo.
Doplním že ještě větší problém vidím v krátkých intervalech zelené. Když je zelená 10s místo třeba půl minuty tak se většina aut ani nerozjede. Pak se zbytečně čeká. Čím větší kolona tím delší zelená by měla být.
Kde je v Praze 10s zelená pro auta a není to velmi, velmi vedlejší směr? Ani ta půl minuta nebude IMO pro auta na hlavních častá.
Pro chodce je takové bliknutí zelené bohužel standard leckde, ale pro auta o žádné takové křižovatce nevím.
Tak třeba na jedné z těch dvou zmiňovaných křižovatek (konkrétně na křížení s Poděbradskou) v době 5:50 až 6:45 kdy se roztahují tramvaje z vozovny a hází si tam přednost je doba 10-16 vteřin. Projede 3-5 aut, zákonitě se začne plnit Kbelská a kolem 7:00 stojí auta již na úrovni MUK na Kbely
Jestli je 3:30, pak by se měly semafory vypínat. Zelená vlna by naopak neprospěla řidičům z vedlejší (pokud na křižovatce nic není).
To je další nešvar. Jenže řidiči už zřejmě neznají přednosti tak se radši semafory nechavají i v noci.
Ale znají a když je křižovatka vypnutá tak jedou pomaleji a dávají si větší pozor. Ony se občas z různých důvodů vypínají a nic se neděje, i když jde o Krejcárek nebo Ohradu, kde je provoz velký.
I Kajetánka to ustála, když jednou nešly semafory celý den.
A nešlo by pro začátek třeba alespoň seřídit semafor na Kolbenově s Laponskou, aby kolona do centra, která se na křižovatce s Kbelskou právě rozjela, se po 100 metrech nemusela hned zase zastavovat a při tom ještě stahovat do jednoho pruhu? Chápu, že cílem je to autům znepříjemnit, ale tohle je už trochu moc.
Na Kolbenove je takovych mist po te neslavne rekonstrukci bohuzel vic. Ale mate pravdu, ze tohle misto uz je opravdu extremne blbe.
Cílem toho, že je jeden pruh rovně a druhý jen doleva, a s vlastní šipkou, je i umožnění řídit blbům. (Zelená pro auta a volno pro tramvaj rovnoběžně by nestačilo, protože nekdo zelenou bere jako pokyn vjet pod tramvaj. Místo zpřísnění podmínek pro řidičák se holt dává zelená šipka + stůj pro tramvaj nebo červená šipka + volno pro tramvaj)
Průmyslová by si tři pruhy zasloužila.
Rozhodně mezi Štěrboholskou/Černokosteleckou/MO a Českobrodskou, tam je místa dost. Ještě by zbylo i na náměstkův cyklopruh odnikud nikam, jak je pražským zvykem. Most nad Rokytkou by už byl větší problém.
Víte, ono i v Hloubětíně bydlí lidi a v současné době tam probíhá masivní výstavba bytů v areálů bývalé Tesly + Suomi.
Ono je těch aut ve městě málo, musíme přidat další.
Pro úplnost – Představení studie s podrobnějším komentářem a diskusí proběhlo v květnu CAMPu, https://youtu.be/VgiRkBh-w48 Ji dalšími menšími záměry.
Vypadá to, že úpravy od té doby, jestli nějaké byly, tak minimální.