Praha podepsala dohodu s vlastníky pozemků pro nové metro, vznikne Nová Krč

Vizualizace čtvrti Nová Krč u zastávky Nemocnice Krč. Foto: DPPVizualizace čtvrti Nová Krč u zastávky Nemocnice Krč. Foto: DPP

Zástupci hlavního města Prahy a předseda představenstva Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) Petr Witowski dnes podepsali dohodu s vlastníky

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hajnej

Docela by mě zajímalo, jak to v okolí stanice bude s parkováním. Už dnes je dovoz špatně mobilního pacienta martyrium, které vyžaduje nejméně dvou dalších osob (řidič + průvodce).
A to nemluvím o tom, že místa potřebná pro výstup/nástup takového pacienta jsou buď opatřena zákazem zastavení a nebo zajebána celodenně parkujícími auty.

jan

Co mě překvapuje, že podle ČT chtějí někam stavět metro a pozemky stanice nebudou jejich..

Franta

Proc by mely? Jsou pod zemi. Pozemky jsou na povrchu. Podle me je idealni model stanice Narodni. Na povrchu budova vlastnena soukromnikem (obchody, kancelare, byty). A jen vylez z metra. V katastru nemovitosti na pozemku bude vecne bremeno (tj. povinnost majitele pozemku zachovat vystup z metra). Treba v Londyne ani nepoznate, ze je nekde metro – vetsina stanic metra je jako Staromestska – vylez jen skrz (puvodni) dum.
Stanice typu Palmovka nebo Ceskomoravska, kde se kvuli metru zbourala zastavba a jsou tam obludne vstupy do metra jsou uz doufam minulosti.

Marian Kechlibar

Něco podobného by se mi líbilo i u Bílé labuti (druhý vestibul Florence B zaústěný do některé z budov).

jan

Nevím, stavět stavbu za desítky miliard na cizím pozemku? Modernizace, opravy. Nemělo by to být vzhledem k ceně naopak? Lobing?

Poudy

Myslím, že by nebylo od věci, při tak velké přeměně území na desítky let vytvořit v ulicích Zálesí a Vídeňská rezervy na možné tramvajové spojení a možná přidat na vídeňské v tomto úseku jeden pruh, to znamená dva běžné a jeden autobusový, tam to vždycky více potřeba. Čert vem pruh, ale tu rezervu na tramvaj jim neodpustím, myslím že by se měla dělat všude kde je to možné. V tomto případě nevěřím rozvětvení metra D do Modřan a právě tramvaj Budějovická-Kačerov a zbytek cesty do Komořan ve stopě 139 by bylo dostačující a důstojné spojení. No nejsem na práci IPR… Číst vice »

Fotograf

NE NE NE = TRAMVAJE , ALE TROLEJBUS !!!! = Toto je můj dobrý znamý – říkejme mu v diskuzých ANTAR = pracuje v jisté organizaci , která má v merku pražskou integrovanou dopravu = ON VÍ KOLIK TO STOJÍ !!! TAKŽE DLE DLOUHODOBÝCH PROPOČTů JE IDEÁLNÍ TROLEJBUS = aneb toto je jeho soukromý web, kde ptezentuje propočténé finanční rozbory a tratě = daného řešení, které zatím z hlediska politiků nejsou průchodná : http://www.trolejbusyvpraze.net/
A NEJEN V PRAZE , CO SE TÝKÁ TROLEJÍ VE MĚSTĚ ….!!! ŽE ANO PANE VRCHNÍ VELITELI WEBU ZPOPRAVY.CZ… 🙂

AAA

čím víc caps lock tím víc pravda!

MrMarkus

Počítá do těch propočtů samostatné těleso pro trasu těch trolejbusů? Bez toho se nevyřeší nic, bus pruhy už není kam přidávat. Tohle se řešilo už před více než deseti lety a vyšla z toho větev linky D do Modřan. Bateriový trolejbus s vrchním sběrem pouze v části trasy je zajímavý v tuhle chvíli pouze z pohledu lokální ekologie, ekonomicky to zatím nevychází a jestli budou na trase tahle drahá vozidla ještě postávat v kolonách, bylo by to postavené na hlavu, taková vozidla musí jezdit co to jde. Tramvaj se do Krče ale těžko kdy dostane, Vídeňská funguje jako neoficiální radiála,… Číst vice »

Fotograf

Jako jediný jste se Mr Markus zeptal „rozumně – věcně“ a neurážíte „kolegu diskutéra, čehož si vážím! … 🙂 Takže tímto odpovídám také všem „minuskářům“ k tomuto tématu na můj profil, kteří se zcela jasně na můj na odkaz na Antarův web trolejbusyvpraze vůbec nepodívali a rádi zesměšňují, a urážejí obdobným způsobem jako jistý pán na Hradě, kterého jsem já osobně nevolil….!. Napsal jsem to samé pod více odpovědí ZÁMĚRNĚ, protože to tam přesně pasuje = Antar nezpochybňuje metro D , ale jde dále s modernizací -ekologií v dopravě = trolejbusy navazují na trasu D , ale má zpracované trasy… Číst vice »

Márty

Vypadá to rozumně, ale nemohla by proběhnout architektonická soutěž na podobu stanice, když už se stejně musí měnit projekt?

kolkol

Sláva, vypadá to rozumně. V tomto článku je to s těmi 10 milióny nájmu vysvětleno lépe, tak, že jsem to pochopil i já a nyní se mi to jeví v pořádku. Na té vizualizaci ovšem chybí nějaká tramvaj, ty teď na vizualizacích frčí a když už se tu má měnit ÚP, je třeba přikreslit i několik tratí (které nikdy nebudou – což je škoda).

Martin

No, s temi tramvajemi, ono by to bylo vhodne, zvlaste z Budejovicke k Nemocnici Krc, ale i pro obsluhu Modran, misto te planovane vetve metra, je to levnejsi a pro mistni obsluhu misto autobusu docela vhodne… Novodvorska, Sofijske Nam.,… propojeni s tramvaji planovane v Novych dvorech…
Jeste lepsi by byla zeleznicni linka Zbraslav-Modrany-Krc (D)-Kacerov (C)-Sporilov-Zahr. Mesto-Malesice (A)-Liben-Liben U Krize, Nadr. Holesovice (C)….

Pražák

A nebylo by lepší místo metra někam do polí u Písnice, které bude místo obyvatelům Prahy sloužit hlavně Středočechům postavit to metro rovnou od Krčské nemocnice do sídlišť na jihu (Lhotka, Modřany….), žijí tam desetitisíce lidí, celkem masivně se tam staví. Takhle ti lidé budou místo na Kačerov jezdit autobusem a tramvají (snad) na Nové Dvory, takže progres celkem malý. Magistrát i DPP by si měl uvědomit co vlastně je, jestli slouží Praze nebo Středočeskému kraji.

Poudy

Obojímu, musíte si uvědomit, že Středočeský Kraj je taková periferie Prahy a jedno doplňuje druhé, je blbost hrát si na dvou písečcích.

Pražák

V tom případě by měl Středočeský kraj přispět, speciálně když to bude sloužit primárně pro jeho občany. Jinak magistrát by se měl hlavně starat o zájmy jeho občanů. Trasa do Modřan by rozhodně byla pro Pražany přínosnější.

Fotograf

OPĚT MOJE ODPOVĚDˇVÝŠE DVĚMA DISKUTÉRŮM :
NE NE NE = TRAMVAJE , ALE TROLEJBUS !!!! = Toto je můj dobrý znamý – říkejme mu v diskuzých ANTAR = pracuje v jisté organizaci , která má v merku pražskou integrovanou dopravu = ON VÍ KOLIK TO STOJÍ !!! TAKŽE DLE DLOUHODOBÝCH PROPOČTů JE IDEÁLNÍ TROLEJBUS = aneb toto je jeho soukromý web, kde ptezentuje propočténé finanční rozbory a tratě = daného řešení, které zatím z hlediska politiků nejsou průchodná : http://www.trolejbusyvpraze.net/
A NEJEN V PRAZE , CO SE TÝKÁ TROLEJÍ VE MĚSTĚ ….!!! ŽE ANO PANE VRCHNÍ VELITELI WEBU ZPOPRAVY.CZ… 🙂

Martin V.

A jinak vám zdraví slouží, pane Fotografe? Stačí to napsat jednou, jednou, JEDNOU. 🙂

Hajnej

Skoro to vypadá, že je Fotograf příbuzný s Petrem Cibulkou – přinejmenším grafická podobnost s volebním lístkem Cibulkovy strany je víc než nápadná. 😀

Zlínka

Je to tady samý ruský agent, říkalo to kyvadýlko. 😅

Fotograf

Přečtěte si mojí odpovědˇvýše MrMarkusovi….!

Fotograf

Přečtěte si mojí odpovědˇvýše MrMarkusovi….!

Fotograf

opět NE NE NE TRAMVAJ = VIZ MOJE ODPOVĚD POUDYMU VÝŠE = NE NE NE = TRAMVAJE , ALE TROLEJBUS !!!! = Toto je můj dobrý znamý – říkejme mu v diskuzých ANTAR = pracuje v jisté organizaci , která má v merku pražskou integrovanou dopravu = ON VÍ KOLIK TO STOJÍ !!! TAKŽE DLE DLOUHODOBÝCH PROPOČTů JE IDEÁLNÍ TROLEJBUS = aneb toto je jeho soukromý web, kde ptezentuje propočténé finanční rozbory a tratě = daného řešení, které zatím z hlediska politiků nejsou průchodná : http://www.trolejbusyvpraze.net/ A NEJEN V PRAZE , CO SE TÝKÁ TROLEJÍ VE MĚSTĚ ….!!! ŽE ANO… Číst vice »

XXXD

Prosím vás raději si zajděte k doktorovi a především si raději doplňte znalosi z matematiky než opět budete používat znaménka, o kterých vůbec nevíte co znamenají.

Fotograf

Přečtěte si mojí odpovědˇvýše MrMarkusovi….!

Zlínka

Nasbírat 63 – to už je tedy výkon. Trondík má co dělat, aby vás vůbec překonal.
Ještě kdyby jste nám to přeložil do jazyka českého.

Fotograf

Přečtěte si mojí odpovědˇvýše MrMarkusovi….!
A ještě doplnění = VŠEM CHYTROLÍNŮM VÝŠE.
Vždy píšu jem k tomu, o čem mám informace. Tzn. , že když žiji střídavě na VYSOČINĚ a v PRAZE -4 – KRČI, tak napíšu příspěvek / viz moje příspěvky hlavně o tématech z Vysočiny / . A zde mám právě informace od Antara, které jste evidentně nečetli. On není žádný trolo-šotouš , ale expert v dopravě a jeho web postihuje , to, o čem Ropid nemůže psát vůbec a nebo ne tak otevřeně. viz můk dnešní příspěvek : https://zdopravy.cz/velke-autobusy-pro-linku-na-letiste-dpp-zahajil-konzultace-s-desitkou-vyrobcu-31714/