Doprava ve městě Infrastruktura Metro Stavebnictví

Praha podepsala dohodu s vlastníky pozemků pro nové metro, vznikne Nová Krč

Vizualizace čtvrti Nová Krč u zastávky Nemocnice Krč. Foto: DPP
Vizualizace čtvrti Nová Krč u zastávky Nemocnice Krč. Foto: DPP

Zástupci hlavního města Prahy a předseda představenstva Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) Petr Witowski dnes podepsali dohodu s vlastníky pozemků u nemocnice v Krči, která má umožnit výstavbu metra D v oblasti. Vlastníci na základě dohody stáhnu poslední žalobu, která blokuje územní rozhodnutí. Dohodu už v pondělí schválili pražští radní.

„Dosavadní patová situace neumožňovala ani jedné ze stran pokračovat v plánovaných projektech v oblasti Krče – dopravnímu podniku ve výstavbě metra D a stanice Nemocnice Krč, vlastníkům pozemků zase v realizaci jejich projektu nad stanicí metra a v jejím okolí,“ uvedl Witowski.

Podle něj je dohoda vítězstvím pro obě strany, protože řeší hned tři problémy: zpětvzetí poslední žaloby na územní rozhodnutí, umožnění výstavby metra D v rozsahu až pěti stanic a umožnění urbanistického rozvoje okolí stanice metra Nemocnice Krč. K tomu má dojít realizaací projektu vlastníků pod názvem Nová Krč.

DPP se v dohodě zavázal upravit současný projekt stanice Nemocnice Krč, a tím umožnit navázat připravovaným projektem vlastníků. Kombinací obou projektů nad stanicí Nemocnice Krč má vzniknout například dopravní přestupní uzel, parter s nabídkou obchodů a služeb, dvě náměstí a navazující výstavba bytů a administrativních budov a nově i poliklinika Thomayerovy nemocnice s veřejným prostorem.

S tím souvisí i změna územního plánu, v rámci níž dojde k úpravě veškerých stavebních uzávěr, které brání realizaci projektu Nová Krč. Změna by měla být hotova do června příštího roku. Na změnu územního plánu bude navazovat lokální změna územního rozhodnutí, ve které dojde k odstranění plánovaného výstupu z metra do volného prostoru u Nemocnice Krč. DPP předpokládá, že změna územního rozhodnutí bude vydána v červenci 2021. Projekt Nová Krč by měl na výstavbu metra plynule navazovat.

„Díky spolupráci může město realizovat významnou dopravní stavbu, ale současně tak umožňuje i navazující výstavbu nad ní, což dohromady tvoří rozumně rozvíjející město reflektující potřeby obyvatel Prahy. Realizace metra bez plynule navazující zástavby by postrádala smysl a znamenala konzervaci území na dlouhou dobu. Stanice metra má sloužit jako těžiště daného místa s nabídkou pracovních i veřejných funkcí. Na stanici metra D vznikla unikátní příležitost realizovat projekty společně, nikoli řešit rozvoj území následnou dostavbou nad metro nebo podkopáním metra pod existující stavby, což vede k významné úspoře nákladů a eliminaci vzniku podstatných rizik. Věříme, že tento model spolupráce bude vzorem pro další,“ dodal Jakub Sklenka za vlastníky pozemků v oblasti Nemocnice Krč. Vlastníci by měli podepsat dohodu v příštích dnech.

Současně s podepsáním nové dohody uzavřel DPP také nájemní smlouvu na užívání pozemků po nezbytně dlouhou dobu během výstavby stanice metra D Nemocnice Krč. Nájemní smlouva má platnost do konce roku 2038 s možností ukončení po dostavbě metra. Výše nájemného byla stanovena na základě znaleckého posudku a bude činit 10,13 milionu korun ročně.

Zřízení stanice metra D, vedení vlastního tubusu metra přes pozemky vlastníků a výstupy z metra na pozemky vlastníků včetně nezbytných věcných břemen jsou zahrnuty v dohodě a nejsou dále zpoplatňovány po dostavbě metra D. Zprovozněním stanice metra D Nemocnice Krč, zřízením věcného břemena, vyklizením záboru pozemků pro potřeby stavby a jejich předáním vlastníkům skončí DPP dle smluvních ujednání povinnost dále hradit nájemné za jejich užívání. Dle stávajícího harmonogramu DPP předpokládá ukončení nájmu v červnu 2028.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Hajnej
Host
Hajnej

Docela by mě zajímalo, jak to v okolí stanice bude s parkováním. Už dnes je dovoz špatně mobilního pacienta martyrium, které vyžaduje nejméně dvou dalších osob (řidič + průvodce).
A to nemluvím o tom, že místa potřebná pro výstup/nástup takového pacienta jsou buď opatřena zákazem zastavení a nebo zajebána celodenně parkujícími auty.

jan
Host
jan

Co mě překvapuje, že podle ČT chtějí někam stavět metro a pozemky stanice nebudou jejich..

Franta
Host
Franta

Proc by mely? Jsou pod zemi. Pozemky jsou na povrchu. Podle me je idealni model stanice Narodni. Na povrchu budova vlastnena soukromnikem (obchody, kancelare, byty). A jen vylez z metra. V katastru nemovitosti na pozemku bude vecne bremeno (tj. povinnost majitele pozemku zachovat vystup z metra). Treba v Londyne ani nepoznate, ze je nekde metro – vetsina stanic metra je jako Staromestska – vylez jen skrz (puvodni) dum.
Stanice typu Palmovka nebo Ceskomoravska, kde se kvuli metru zbourala zastavba a jsou tam obludne vstupy do metra jsou uz doufam minulosti.

Marian Kechlibar
Host
Marian Kechlibar

Něco podobného by se mi líbilo i u Bílé labuti (druhý vestibul Florence B zaústěný do některé z budov).

jan
Host
jan

Nevím, stavět stavbu za desítky miliard na cizím pozemku? Modernizace, opravy. Nemělo by to být vzhledem k ceně naopak? Lobing?

Poudy
Host
Poudy

Myslím, že by nebylo od věci, při tak velké přeměně území na desítky let vytvořit v ulicích Zálesí a Vídeňská rezervy na možné tramvajové spojení a možná přidat na vídeňské v tomto úseku jeden pruh, to znamená dva běžné a jeden autobusový, tam to vždycky více potřeba. Čert vem pruh, ale tu rezervu na tramvaj jim neodpustím, myslím že by se měla dělat všude kde je to možné. V tomto případě nevěřím rozvětvení metra D do Modřan a právě tramvaj Budějovická-Kačerov a zbytek cesty do Komořan ve stopě 139 by bylo dostačující a důstojné spojení. No nejsem na práci IPR… Číst vice »

Fotograf
Host
Fotograf

NE NE NE = TRAMVAJE , ALE TROLEJBUS !!!! = Toto je můj dobrý znamý – říkejme mu v diskuzých ANTAR = pracuje v jisté organizaci , která má v merku pražskou integrovanou dopravu = ON VÍ KOLIK TO STOJÍ !!! TAKŽE DLE DLOUHODOBÝCH PROPOČTů JE IDEÁLNÍ TROLEJBUS = aneb toto je jeho soukromý web, kde ptezentuje propočténé finanční rozbory a tratě = daného řešení, které zatím z hlediska politiků nejsou průchodná : http://www.trolejbusyvpraze.net/
A NEJEN V PRAZE , CO SE TÝKÁ TROLEJÍ VE MĚSTĚ ….!!! ŽE ANO PANE VRCHNÍ VELITELI WEBU ZPOPRAVY.CZ… 🙂

AAA
Host
AAA

čím víc caps lock tím víc pravda!

MrMarkus
Host
MrMarkus

Počítá do těch propočtů samostatné těleso pro trasu těch trolejbusů? Bez toho se nevyřeší nic, bus pruhy už není kam přidávat. Tohle se řešilo už před více než deseti lety a vyšla z toho větev linky D do Modřan. Bateriový trolejbus s vrchním sběrem pouze v části trasy je zajímavý v tuhle chvíli pouze z pohledu lokální ekologie, ekonomicky to zatím nevychází a jestli budou na trase tahle drahá vozidla ještě postávat v kolonách, bylo by to postavené na hlavu, taková vozidla musí jezdit co to jde. Tramvaj se do Krče ale těžko kdy dostane, Vídeňská funguje jako neoficiální radiála,… Číst vice »

Fotograf
Host
Fotograf

Jako jediný jste se Mr Markus zeptal „rozumně – věcně“ a neurážíte „kolegu diskutéra, čehož si vážím! … 🙂 Takže tímto odpovídám také všem „minuskářům“ k tomuto tématu na můj profil, kteří se zcela jasně na můj na odkaz na Antarův web trolejbusyvpraze vůbec nepodívali a rádi zesměšňují, a urážejí obdobným způsobem jako jistý pán na Hradě, kterého jsem já osobně nevolil….!. Napsal jsem to samé pod více odpovědí ZÁMĚRNĚ, protože to tam přesně pasuje = Antar nezpochybňuje metro D , ale jde dále s modernizací -ekologií v dopravě = trolejbusy navazují na trasu D , ale má zpracované trasy… Číst vice »

Márty
Host
Márty

Vypadá to rozumně, ale nemohla by proběhnout architektonická soutěž na podobu stanice, když už se stejně musí měnit projekt?

kolkol
Host
kolkol

Sláva, vypadá to rozumně. V tomto článku je to s těmi 10 milióny nájmu vysvětleno lépe, tak, že jsem to pochopil i já a nyní se mi to jeví v pořádku. Na té vizualizaci ovšem chybí nějaká tramvaj, ty teď na vizualizacích frčí a když už se tu má měnit ÚP, je třeba přikreslit i několik tratí (které nikdy nebudou – což je škoda).

Martin
Host
Martin

No, s temi tramvajemi, ono by to bylo vhodne, zvlaste z Budejovicke k Nemocnici Krc, ale i pro obsluhu Modran, misto te planovane vetve metra, je to levnejsi a pro mistni obsluhu misto autobusu docela vhodne… Novodvorska, Sofijske Nam.,… propojeni s tramvaji planovane v Novych dvorech…
Jeste lepsi by byla zeleznicni linka Zbraslav-Modrany-Krc (D)-Kacerov (C)-Sporilov-Zahr. Mesto-Malesice (A)-Liben-Liben U Krize, Nadr. Holesovice (C)….

Pražák
Host
Pražák

A nebylo by lepší místo metra někam do polí u Písnice, které bude místo obyvatelům Prahy sloužit hlavně Středočechům postavit to metro rovnou od Krčské nemocnice do sídlišť na jihu (Lhotka, Modřany….), žijí tam desetitisíce lidí, celkem masivně se tam staví. Takhle ti lidé budou místo na Kačerov jezdit autobusem a tramvají (snad) na Nové Dvory, takže progres celkem malý. Magistrát i DPP by si měl uvědomit co vlastně je, jestli slouží Praze nebo Středočeskému kraji.

Poudy
Host
Poudy

Obojímu, musíte si uvědomit, že Středočeský Kraj je taková periferie Prahy a jedno doplňuje druhé, je blbost hrát si na dvou písečcích.

Pražák
Host
Pražák

V tom případě by měl Středočeský kraj přispět, speciálně když to bude sloužit primárně pro jeho občany. Jinak magistrát by se měl hlavně starat o zájmy jeho občanů. Trasa do Modřan by rozhodně byla pro Pražany přínosnější.

Fotograf
Host
Fotograf

OPĚT MOJE ODPOVĚDˇVÝŠE DVĚMA DISKUTÉRŮM :
NE NE NE = TRAMVAJE , ALE TROLEJBUS !!!! = Toto je můj dobrý znamý – říkejme mu v diskuzých ANTAR = pracuje v jisté organizaci , která má v merku pražskou integrovanou dopravu = ON VÍ KOLIK TO STOJÍ !!! TAKŽE DLE DLOUHODOBÝCH PROPOČTů JE IDEÁLNÍ TROLEJBUS = aneb toto je jeho soukromý web, kde ptezentuje propočténé finanční rozbory a tratě = daného řešení, které zatím z hlediska politiků nejsou průchodná : http://www.trolejbusyvpraze.net/
A NEJEN V PRAZE , CO SE TÝKÁ TROLEJÍ VE MĚSTĚ ….!!! ŽE ANO PANE VRCHNÍ VELITELI WEBU ZPOPRAVY.CZ… 🙂

Martin V.
Host
Martin V.

A jinak vám zdraví slouží, pane Fotografe? Stačí to napsat jednou, jednou, JEDNOU. 🙂

Hajnej
Host
Hajnej

Skoro to vypadá, že je Fotograf příbuzný s Petrem Cibulkou – přinejmenším grafická podobnost s volebním lístkem Cibulkovy strany je víc než nápadná. 😀

Zlínka
Host
Zlínka

Je to tady samý ruský agent, říkalo to kyvadýlko. 😅

Fotograf
Host
Fotograf

Přečtěte si mojí odpovědˇvýše MrMarkusovi….!

Fotograf
Host
Fotograf

Přečtěte si mojí odpovědˇvýše MrMarkusovi….!

Fotograf
Host
Fotograf

opět NE NE NE TRAMVAJ = VIZ MOJE ODPOVĚD POUDYMU VÝŠE = NE NE NE = TRAMVAJE , ALE TROLEJBUS !!!! = Toto je můj dobrý znamý – říkejme mu v diskuzých ANTAR = pracuje v jisté organizaci , která má v merku pražskou integrovanou dopravu = ON VÍ KOLIK TO STOJÍ !!! TAKŽE DLE DLOUHODOBÝCH PROPOČTů JE IDEÁLNÍ TROLEJBUS = aneb toto je jeho soukromý web, kde ptezentuje propočténé finanční rozbory a tratě = daného řešení, které zatím z hlediska politiků nejsou průchodná : http://www.trolejbusyvpraze.net/ A NEJEN V PRAZE , CO SE TÝKÁ TROLEJÍ VE MĚSTĚ ….!!! ŽE ANO… Číst vice »

XXXD
Host
XXXD

Prosím vás raději si zajděte k doktorovi a především si raději doplňte znalosi z matematiky než opět budete používat znaménka, o kterých vůbec nevíte co znamenají.

Fotograf
Host
Fotograf

Přečtěte si mojí odpovědˇvýše MrMarkusovi….!

Zlínka
Host
Zlínka

Nasbírat 63 – to už je tedy výkon. Trondík má co dělat, aby vás vůbec překonal.
Ještě kdyby jste nám to přeložil do jazyka českého.

Fotograf
Host
Fotograf

Přečtěte si mojí odpovědˇvýše MrMarkusovi….!
A ještě doplnění = VŠEM CHYTROLÍNŮM VÝŠE.
Vždy píšu jem k tomu, o čem mám informace. Tzn. , že když žiji střídavě na VYSOČINĚ a v PRAZE -4 – KRČI, tak napíšu příspěvek / viz moje příspěvky hlavně o tématech z Vysočiny / . A zde mám právě informace od Antara, které jste evidentně nečetli. On není žádný trolo-šotouš , ale expert v dopravě a jeho web postihuje , to, o čem Ropid nemůže psát vůbec a nebo ne tak otevřeně. viz můk dnešní příspěvek : https://zdopravy.cz/velke-autobusy-pro-linku-na-letiste-dpp-zahajil-konzultace-s-desitkou-vyrobcu-31714/

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll