Praha plná tramvajových výluk. Bez změn jezdí jen deset linek
Oprava tramvajové trati na Výtoni. Foto: PID
Tramvajový provoz zkomplikovala ještě vodovodní havárie na Žižkově. Pět úseků je mimo provoz.
Tramvajový provoz zkomplikovala ještě vodovodní havárie na Žižkově. Pět úseků je mimo provoz.
Letní úniková hra. To neznáte?
Naopak. Tomu neuniknete!
Zkusil bych to po řece, Vltavu zatím nedivertovali.
Ve výčtu pravidelně jezdících linek chybí linka 20, u které neprobíhá žádná výluka.
Tak aspoň že se dá dojet ze Smíchova do Dejvic…
26 má nějakou výluku až dál na Žižkově, že?
Doufám, že budou aspoň nějaká restaurační zahrádky metr od kolejí, a na Ohradě by se hodila nějaká odpočinková místa uprostřed křižovatky. Doufám, že Herr Scheinherr nezklame.
Smysl vašeho komentáře?
Komentuji každoroční katastrofický letní stav MHD v Praze na pozadí pomatených zklidňujících opatření lidí z magistrátu, pro které jsou auta strašně fuj. Ono jsou i lidi, co i v létě musí pracovat a někam se dopravit, zatímco Scheinherr a spol. si válí šunky na dovolené.
A představte si, že hodně lidí v Praze pracuje a auto nepotřebuje. Jasně, pokud jste řemeslník nebo jezdíte s dodávkou nebo rozvážíte jídlo, tak moc na výběr nemáte, ale pražskou dopravu trápí nejvíc statisíce dojíždějících, kteří nutně musí dojet až před barák.
Smiřte se s tím, že jediný recept na lepší dopravu v Praze je míň aut. Uzavírka tu nebo tam je proti tomu úplně bezvýznamná.
A vy si zase představte, že hodně lidí k práci potřebuje materiál i nářadí. Ono se dost těžko hejtují živnostníci, když je potřeba vyměnit praskou záchodovou mísu.
Babiš si na to možná najme první Kanalní a.s. ze skupiny Agrofert, ale většina lidí to má jinak.
Holt tihle zklidňovači si představují, že si instalatér nahodí WC na záda a vyrazí na kole. Event. těmi tramvajemi, co nejezdí. Jako by nebylo dost na tom, že díky geniálním zónám ti řemeslníci nemají kde zaparkovat, takže se věčně nesmyslně dohadují s městapem.
Ale houby. Ti řemeslníci, kteří auta potřebují a kterými se furt argumentuje, tvoří ve skutečnosti relativně malou část provozu IAD. Zejména ve špičkách. Kdyby zůstali v autech jen oni, vypadaly by ulice města skoro prázdný a byly by velmi snadno průjezdný i průchodný. (nemluvě o tom, že i značná část těch řemeslníků jezdí ve skutečnosti s jedním nebo dvěma příručními kufry nářadí a základních náhradních dílů, který by se v pohodě daly odvézt na menším cargo kole, kdyby pro ně byla infrastruktura. Odhadem půlka řemeslníků, kteří mi někdy něco v bytě dělali, by byla schopná si dopravit veškeré nářadí i… Číst vice »
Jasně, cargo kolo do každé rodiny. Doufám, že ho u vás má i manželka na nákupy.
Mluvil jsem o remeslnicich (respektive casti remeslniku) a o situaci, kdy by na to byla vhodna infrastruktura. Proc by mela zena mit na nakupy cargo kolo, kdyz u nas nakupuju ja? A zatim mi na to staci obyc nenakladni kolo, ono uveze taky celkem dost.
Jojo, nejlepší je ověsit si řidítka z každé strany desetikilovou taškou, motat se po silnici jak s pěti promile v žíle a u toho nadávat na ta zatracená auta. Diagnóza pumpičkář.
Je moznost jet s nakupem i MHD a nebo jit pesky 😉. Nemyslim si, ze zrovna v Praze by byl nejaky nedostatek obchodu… Chodim nakupovat pres rok 1,5 km daleko dvakrat za tyden a fakt mi nedela problem vzit dve plne tasky.
Vy jste v životě neviděl kolo s nosičem a brašnama na něm? Existenci batohů vám nejspíš taky zatajili… Na řídítkách nic nevozím, i když pravda uvažuju, že bych si dokoupil přední nosič a košík na něj nebo košík na řídítka, abych trochu přenesl váhu i na přední kolo.
Přiblblej a ještě navíc drzej, takové tu zbožňujeme.
Dají se koupit nosiče na kolo, není potřeba ověšovat řidítka.
Pak je samozřejmě problém i to, že na některých relacích se jinak než přes Prahu prostě jet nedá.
To sice problém je, ale ani to zase není většina aut ve špičce. Kromě toho, taky zdaleka ne každá z těch cest nutně vyžaduje auto (pravda, v tomhle by mohlo být líp, dálková veřejná doprava má v ČR poměrně značné rezervy). Jak se dost jasně ukázalo loni na jaře, když kvůli pandemii silně poklesl počet všech cest, takže klesnul i absolutní počet cest autem po Praze (i když podíl cest autem tehdy stoupl), na to, aby prakticky zmizely zácpy a město se hodně uvolnilo a pohyb po něm byl příjemnější, fakt nemusí zmizet všechny auta. Dokonce ani jejich většina. Pokles… Číst vice »
Je to přesně naopak. Kvůli zónám dnes není problém zaparkovat. Jen se za to musí zaplatit, což si ten řemeslník dá do kalkulace.
Jenže vyfotit v Praze kolonu aut, ve které budou převažovat dodávky, instalatéři atd. dá trochu práce. Vesměs v takové koloně budou autosedi, kravaťáci.
Jojo…všude modré zóny a max. tolik míst kolik je okolo bytů.
A ti řemeslníci se určitě vejdou i do budoucího limitu 143 748 vozidel pro území hl.m. Prahy (tehdy rozděleného do 4 okresů).
V čem spočívá ta katastrofa … ?
Z mého pohledu je akorát nešťastné prodloužení intervalů některých TRAM na 15 min celodenně od pondělí do pátku a BUS na 20 minut, což poněkud rozbíjí pravidelné návaznosti ….
Což ovšem není věci DPP, ale objednavatele ROPID ….
Ale s tím se dá srovnat ….
Letošní prázdniny každý den koukám do IDOSu, jak se ráno dostanu do práce. Moje hlava všechny ty změny pražské MHD nepojme 🙂
Tak často se to nemění…
Se zastávkou Mezi hřbitovy směr NNŽ už se do budoucna nepočítá?
Měla by snad časem vzniknout zastávka NNŽ před křižovatkou a pak už opravdu Mezi hřbitovy nebudou.
Na té Ohradě je to nářez. Ten náhradní autobus jezdil i o víkendu narvaný. Na dnešní ranní špičku jsem fakt zvědavý, místo čtyř dlouhých tramvají jeden krátký autobus. A ani po dvou dnech žádný odhad, kdy to skončí.
Vtip a citát: Zpovykaní Pražáci.
Jak kdy a jak v čem.
Ale tady si za to organizátoři výluk můžou sami.
V jízdním řádu je, že do 12.8., ale spíš se prostě neví a doufá se, že to bude co nejdřív.
Aneb – „výhledově“ 😂
Ti s tím prasklým vodovodem jsou na tom ještě hůř. Nesplachuje záchod. Není čím, ani kýbl se napustit nedá.
To tam vodárny nerozvezly cisterny? To je při takovým výpadku snad samozřejmost, ne?
Je-li náhradní autobus narvaný zkuste použít náhradní dopravu parník (motorovou loď). Ten je vcelku volný a s výrazně větší kapacitou. Z žižkovského nádraží by mohli nasadit i náhradní dopravu – kapacitní vlak, pokud by nenechali demontovat výhybku na Žižkov.
Jo ten vlak je úžasný nápad,ale má to drobnou vadou na kráse, a to že by cestující vezl na druhou stranu než potřebují. A než by se objela půlka Prahy je snad lepší jít pěšky.
Jojo, a jako bonus se tam můžete vožrat, jestli jezdí ten pěkný s lodním barem jako při povodních Sice nikam nedojedete, ale to je už pak jedno.