Automobily Doprava ve městě

Praha otevřela Smetanovo nábřeží pro auta, ale jen rezidentům a zásobování

Provoz na Smetanově nábřeží. Foto: Jan Sůra
Provoz na Smetanově nábřeží. Foto: Jan Sůra

Obyvatelé části Praha 1 mají od včerejšího večera možnost projet uzavřeným Smetanovým nábřežím a Křižovnickou ulicí. Vjezd je umožněn i zásobování. Až do neděle 17. listopadu zůstává naopak uzavřená pro auta velká část Malé Strany, poté omezení pro všechny řidiče skončí i na pravém břehu Vltavy. Praha se ale nevzdává plánů výrazně v těchto oblastech omezit automobilovou dopravu.

Omezení nastalo nejprve kvůli opravám komunikací, Praha se ale nakonec rozhodla ho prodloužit až do konce tohoto víkendu. Krok vzbudil rozporuplné reakce, kritizují ho zejména ti, kteří v oblasti bydlí.

Zmírnění uzavírky oznámila Praha 1 na svém webu. „Z procesních důvodů bohužel nebylo možné průjezd rezidentů umožnit dříve, i když to byl náš požadavek. Vnímáme také problematický průjezd ulicí Národní a o řešení jednáme s magistrátem. V neděli bude kvůli oslavám 17. listopadu Národní ulice uzavřena úplně. Prosíme, abyste s tím počítali při plánování svých cest autem,“ komentuje dopravní situaci v centru radní pro dopravu David Skála (Praha Sobě).

Praha využila uzavírku ke sběhu datu o dopadu uzavření provozu aut na obou březích Vltavy na celkovou dopravní situaci v Praze. Denně například tramvajemi těmito oblastmi projede 90 tisíc lidí, zatímco autem zhruba 40 tisíc lidí. Tramvaje navíc kvůli zácpám nabíraly zpoždění.

Při omezení tranzitní dopravy tudy rychleji projíždějí nejen tramvaje, ale i vozidla záchranné služby, a zvýšila se přesnost také navazujících spojení, například autobusových linek. Opatření mělo pozitivní vliv na kvalitu ovzduší v centru, které je 2. nejhorší v celé republice a má dlouhodobý vliv na nemocnost obyvatel,“ vypočítává Praha 1 na svém webu. Ta podporuje plán magistrátu trvale uzavřít Smetanovo nábřeží a Malou Stranu pro tranzitní dopravu, pokud bude zachován hladký průjezd pro rezidenty a dopravní obsluhu v daných oblastech.

50
Diskuze

avatar
7 Komentáře
43 Reakce na komentáře
28 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
29 Autoři komentářů
MartinkanafasikpamětníkSuchdoláksledovatel webu Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Flinta
Host
Flinta

Jsem pro zklidnění dopravy v centru, to je správný krok. Ale až druhý krok. Nejprve musím nabídnout rozumnou alternativu. Jako náhradní trasa je uváděna magistrála, ale ta je na hranici kapacity již dnes a to chtějí ještě dva pruhy ubrat. Jsem pro jezdit do centra MHD, ale kde mám nechat na periferii auto? Neexistují P+R parkoviště. A čím Praha motivuje řidiče, aby jezdili do centra MHD? Platí parkovací lístek z P+R parkoviště jako jízdenka nebo sleva na MHD? A další věc. Lokalitou projede denně 90.000 lidí v tramvajích a dalších 40.000 lidí v autech. Jste si jistí, že tramvaje jsou… Číst vice »

Martin
Host
Martin

Ja bych to naopak videl jako prvni krok, co se tyce M.Strany, tak tam je Strahovsky a dalsi navazujici tunely, a ty v pohode zvladaji prevzit dopravu, M.Strana byla spise zkracenim si cesty… Smetanovo nabrezi nema primou alternativu, ale vetsina aut tudy jezdi diky ucpane M.Strane a zase jen proto, ze je to kratsi, nez pres tunely a magistralu, tramvaje to dokazou pobrat, zvlaste, kdyz usekem projedou rychleji a tudiz se zvysi i frekvence spoju… Parkovaci listek z P+R je pouze 20,- a po meste s rocni jizdenkou (coz stejne uzivatel projezdi autem) stoji 3’650,- tedy 10,-/den ev. max. 15,-/pracovni… Číst vice »

kanafasik
Host
kanafasik

nezvládají! byl jste se tam podívat ted v době tohoto experimentu, co se tam oedhrává? chudáci lidé nanP6, P5 a P7. A stačí nehoda v tunelu a jeho následné uzavření a je konečná. Bez hotového vnitřího a vněkšího okruhu to prostě nepujde

Martin
Host
Martin

Ale ten okruh chybi jen na vychode mesta, navic lze vyuzit prumyslovou, dokonce by stacila i MUK Jarov pro prujezd,… ty chybejici komunikace jsou uplne jinde, nez nabrezi…
OKruhy samozrejme chybi, ale zrovna zde je strahov a magistrala… tamtudy opravdu nikdo projizdet nemusi…

Zbyněk
Host
Zbyněk

V osmdesátých letech slibovali uzavření centra po postavení Strahovského tunelu, v devadesátkách po Mrázovce, v desátých letech po Blance, teď po městském okruhu, potom se bude říkat po všech možných radiálách, silnicích, parkovištích co si kdo vymyslí a nakonec se centrum uzavřou až osídlíme Mars. S takovou by se normálního vzduchu v Praze nedočkali ani vnoučata mých vnoučat.

Komu se líbí smrad a hluk může se jet nadýchat do Ostravy, Dillí nebo Pekingu.

Hanzi
Host
Hanzi

Tak pořád lepší zaplatit litr pokuty za zákaz vjezdu než objíždět pul Prahy. Takze celkem cajk když tam nestoji trimetrova zed.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Vy jste nesmírně bohatý, že? Byste mohl zaplatit za všechny řidiče, co úplně nesnáší jiné místo než svoje auto, dům a pracovní místnost, jen díky vám dnes máme TOLIK problémů s autama..kdo že rozjel ten trend autolobby?

Hanzi
Host
Hanzi

Já jsem si nevšiml že já nebo někdo v mém okolí by měl problém s autama. Zatím jediný u koho tento problém shledávám jste Vy.

Samuel Novák
Host
Samuel Novák

Souhlasím s uzavírkou P1 pro tranzit. Ovšem nesouhlasím s tranzitem buranů z P1 pod mými okny. Kolikrát se nestačím divit tomu neumětelství a neschopnisti těch mimopražských soudruhů, kteří momentálně ovládají magistrát.

Expat
Host
Expat

Za sebe mohu říct, že s tímto krokem naprosto souhlasím a už delší dobu ho vzhlížím. Tranzit tam prostě nepatří. Jako obyvatel centra města to mohu jedině podpořit.

Michal...
Host
Michal...

Tak doufám, že všichni ti co to podporují a mají auto, tak to auto odevzdají a přestanou zasírat vzduch všem těm chudákům, kterým toto opatření zhorší, již tak mnohem horší situaci s dopravou pod jejich okny, které se tohle nemůže ani rovnat. Třeba takové Holešovičky, Patočkova by mohly vyprávět… Možná by okolní MČ, které tímto rozhodnutím trpí mohly dát své ceduje se zákazem vjezdu pro rezidenty Prahy 1…

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

A jéje, zase někdo, kdo si prohlíd obrázky v Ilustrované demagogii pro mateřské školy a takto vyzbrojen vyrazil mezi lidi. Je fakt tak těžký pochopit, že při zachování vlastností třírozměrného prostoru se prostě ta auta do centra vejít nemohou, a proto je třeba je nějak regulovat? Neříkám, že postup magistrátu je ideální, ale ten záměr je koncepčně zcela v pořádku . Krom rezidentů a zásobování fakt do užšího centra nikdo jezdit nepotřebuje a co jsem čet Ústavu, ani v ní není nic o právu na příjezd autem kdykoli a kamkoli.

jirka
Host
jirka

Magistrat nema zadnou koncepci. Co se stalo od roku 2012 co nastoupil traged dolinek a ted ten jouda z Blatny?

Zatunelovani sprorilovsky, Radlicka radiala, City Ring, D0 Bechovice. etc. .nic jen kecy. ale to je mentalita. dokazes si predstavit rok 1918 – vzdelane nemecky mluvici obyvatelstvo a ted prijde k moci president jezdici na kobyle`?

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Hele, už jen to, že tu mícháš hrušky s jabkama a otloukáš magistrátu o hlavu akce, který jsou v kompetenci státu, jasně ukazuje, že jsi trotl, kterej si nevidí ani na špičku vlastního nosu. Doporučuju doplnit znalosti ze základní školy, v opačném případě držet hubu a táhnout už konečně někam do prdele.

Flinta
Host
Flinta

Vyjma D0 jsou všechny zbylé akce v komopetenci magistrátu, takže bych byl opatrný vtom, kdo si nevidí na špičku nosu. A proos, vulgaritou a nadávkami svému příspěvku na kvalitě také moc nepřidáte.

jirka
Host
jirka

jaky transit? Vzdy tam jezdi lidi z jedne casti prahy do druhe… Nejsi nahodou dosidlenec po 1945? Nejdrive zemljanka, pak nemeckej barak a pak sidliste Praha a pak urednik a byt v centru?

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

a proč jezdí z jedné části Prahy do druhé autem, když to mají pár minut tramvají?

Radek Janata
Host
Radek Janata

A kolik je takových vnitroměstských relací, kdybyste opravdu musel přes Malou stranu? Lidi tam jezdí jenom proto, že to mají o pár minut kratší.

Ušatá
Host
Ušatá

Hlavně jsou líní a nechtějí do MHD, natož aby usilovali o výrazné zlepšení kvality MHD.

Martin
Host
Martin

Tranzit pres Prahu 1…
Pro Prahu 1 je logicky transitem kazdy, kdo se pohybuje napr. z P4 na P7… Mj. i lide za mestem maji prazske PZ, takze je od transitu pres celou Prahu nelze odlisit, natoz kdyz transitem prestaneme nazyvat dujizdeni pres pul Prahy vcetne centra…

martin
Host
martin

Doprava má být omezená, je to správný krok a ted ho jenom dotáhnout do konce. Rezidenti a zásobování mají přístup, takže tranzit by se měl minimalizovat, už jenom z důvodu plynulosti mhd.

Marek
Host
Marek

Zkuste se podívat co to provedlO s dopravou např. v oblasti P-6. Nemůžete bezhlavě omezovat IAD. Praha má veliký problém, není totiž dostavený vnitřní ani vnější okruh. Zkusme se vrátit do minulosti, pamatujete jak vypadala doprava v oblasti Letné? A jak vypadá dnes? Blanka odtáhla většinu tranzitní dopravy z tohoto území ale zejména u vjezdů se situace zhoršila.

Viz teď uzavírka nábřeží, ulice Patočkova se skoro nedala projet v oblasti vjezdu do tunelů a na Prašném mostě taktéž. K čemu vám teda bude posílení (i když na něj stejně nejsou lidi) pokud se tramvaj, či autobus zasekne o pár zastávek dále?

jirka
Host
jirka

zatim posledni MC co prezila populismus Je PRAHA 5 . Jinak P4, P12, P16 to je hruza. Rozbite silnice a vsude sikany, zuzene pruhy. a v nich kolony a v nich sedici ovce cekajici na co vlastne cesi cekaj?

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Až přijdeš ty a všem vyjevíš pravdu.
Tyvole, ty bys byl za debila snad i v Brně.

Arnošt
Host
Arnošt

A proto je na Praze 5 tak zoufalá dopravní situace, viz například Plzeňská ulice.

Ušatá
Host
Ušatá

To nemá co dělat s jízdou po Malé Straně a Smetanově nábřeží. Navíc po nějaké době si to sedne a řada řidičů, které to bude štvát, tam jezdit přestanou. Pokud se stále zvyšuje nabídka, roste poptávka. V zahraničí šli právě kroky omezit a znepříjemnit automobilovou dopravu a ono se to „vyřešilo samo“. Co tak navyšovat nabídku a kvalitu v MHD a na železnici v rámci celé ČR??

Martin
Host
Martin

ano, ale ma to velky hacek, proc treba autem jezdi lide pres M.Stranu nebo pres Jiraskuv most na Magistralu, kdyz lze jet na J.Spojku a tunely? Protoze je to kratsi, protoze kdyz stravite v kolone nekde 15min. a jinde 5min. pojedete i tim centrem, kdyz bude volnejsi,… I ta letna je plna aut, byt tam nejsou kolony a existuje alternativa… casem pokud se zaplni auty okruh, nebo jeho cast, vzdy to budou ridici objizdet kudy se da… Vjezdy do tunelu jsou klasika, pominu ty nevhodne resene i trasovani okruhu az u Hradu, tak vzdy nekde na trase bude kolona diky… Číst vice »

Suchdolák
Host
Suchdolák

Praha 6 má „v terénu“ hlavní problém „kulaťák“ a při jeho řešení neskutečný problém v inteligenční úrovni zkorumpovaných nabobů na radnici = ne těch volených (i když i tam asi také), ale těch „státních úředníků“ – proto tam doprava (ne)funguje tak, jak (ne)funguje. A s tím „Blanka“ souvisí jen minimálně.

Martin
Host
Martin

Nemeli byt proti variante Dana, ktera by separatne odvedla dopravu z Evropske i Partyzanu,… kulatak by problem nebyl, ted se resi obchvatova komunikace…

pamětník
Host
pamětník

Nechci „plakat nad rozlitým mlékem“, ale problém působící přehlcování Patočkovy ulice podle mě spočívá především v tom, že když si ten čubčí syn Jančík prosadil u a přes Béma nesmyslné zatočení trasy metra „A“ k Praze 5, nikdo už nemyslel na to, že v prostoru Vypichu by měla být další stanice metra a na povrchu (kde je na to místa „hafo“) velký parkovací dům. A tak teď už máme, co jsme nechtěli.

Martin
Host
Martin

Vypich byl logicky, ale dnes je bohuzel v mode delat stanice u nemocnic,… Asi pocitaji s tim, ze budeme vsichni denne navstevovat nejakeho lekare…
Podobny priklad (byt ne tak velky) je i u Krce, puvodni stanice Zalesi byla posunuta k nemocnici, kde byl problem s pozemky a trasa metra ma ted takovy oblouk a pro celou P12 bude metro o zastavku dal + o semafor na Videnske dal…

jirka
Host
jirka

Primitivni populismus aneb jak pres chaos schovat neschopnost a tupost magistratu.

Supidio
Host
Supidio

No vidíte, a pro mě je zase primitivní populismus dovolit autom**um, co neudělají krok pěšky a HMD je pro ně socka, dovolit autem vjet téměř kamkoli,

jirka
Host
jirka

no asi takhle cesi jsou dost nevzdelany a zavistivy. Ruka v ruce Jen je jeden rozdil. Dnes kdo jede autem tak musi a nema jinou alternativu.. kapisto?

Y.K.
Host
Y.K.

Lež. Do centra Prahy nikdo autem nemusí.

tom
Host
tom

Kolega YK si nábytek do bytu v jeho Praze 1, nebo nemohoucí osobu k doktorovi jistě rád poveze tramvají, která pojede plynule a nebude mít zpoždění.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

rezidentům se nikdo vjezd omezovat nechystá, čili je tak nějak jasné, že o nich tu řeč není…

Karel
Host
Karel

Jasně. Takže pro toho obyvatele, který ke každodennímu životu auto nepotřebuje, tam nikdo autem nebude smět zajet, když to zrovna bude potřeba, takže si bude muset pořídit vlastní auto, které tam bude 365 dní v roce zaclánět.

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

pojem „dopravní obsluha“ vám taky nic neříká?

Y.K.
Host
Y.K.

Ty kolony co tam denně stojí nejsou nic z toho co zmiňujete, asi tak.
Co vám není jasného na obratu „rezidentům bude vjezd dovolen“?

A.R.
Host
A.R.

A kolikrát za rok ten nábytek veze? Kolikrát za rok tu osobu k doktorovi veze? Každý den minimálně pětkrát, že? Tyhle argumenty jsou jak z Jedličkova ústavu.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Můžete být trochu konkrétní ve svém hejtu?

Diskuze na tomto serveru se mi líbí svou věcností a názory podpořené argumenty. Zkuste to prosím dodržet.

(a jedna strategická rada: výkřiky jako je váš ničeho nedosáhnete. Pokud chcete někoho přesvědčit o svém názoru, musíte k tomu dodat argumenty. Takovéto hejty totiž často působí spíš kontraproduktivně ve stylu „jestliže nejlepší s čím kritika je schopna přijít je takovýto výkřik bez argumentace, pak je asi to rozhodnutí magistrátu správné“.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Věcnost v diskusi na tomto serveru? Ta už dlouho pláče v koutě podobně jako na k-repu, bohužel… 🙁

jirka
Host
jirka

vecnost? Bus Pruhy, ktere jeste dopravu dorazily. tzv. zklidnovani. Proste jde o to ze cesi jsou na frekvenci Rusko 1840 a svet je na frequenci 2021.. to se neda zmenit,..

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Chceš říct, ty šuline povislej, že bus pruhy jsou ruskej vynález z roku 1840, zatímco v civilizovaném světě se v roce 2020 nic takového nevyskytuje?
Hele, esli tu někdo předvádí klasickou tupost umatlanýho českýho omezence mentálně zatuhlýho někdy v dobách tuhý normalizace, pak jsi to ty. Jseš schopen v jedný větě pořít sebe sama a jsi takovej kus idiota, že ti to aninedojde…

Lemmy
Host
Lemmy

Já nějak nevím futuristo proč je potřeba brát si do huby k-report, tohle tam nepíše ani T.H.

sledovatel webu
Host
sledovatel webu

A hlavně vůbec nevidím důvod k tomu vyjadřovat se tak hloupě hulvátsky, jako to předvádí Futurista – ale asi se řídí heslem „podle sebe soudím tebe“ a na víc nemá. Inu, co jiného čekat od zjevného primitiva, který si hraje na inteligenta …

milan
Host
milan

Kdopak nám tu předvádí předvádí věcnost neplačící v koutě slovníkem typického českého…možná i odněkud kousek z východu, omezence?

sledovatel webu
Host
sledovatel webu

Ano, zjevně odněkud kousek z východu – tuším, že nedávno naznačil, že z Krna (a tomu jeho projev i přesně odpovídá)

Pavel
Host
Pavel

Kolik je ti? Podle obsahu i formy jsi moc zkušeností, natož pokory vůči názorům jiných, nepobral.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce

Nadcházející akce

  1. Vánoční Nalaďte se v metru

    12. prosince
  2. Zážitková turistika v pražském metru

    14. prosince
  3. Křivoklátský expres

    14. prosince - 15. prosince