- Železnice •
- Město •
- Infrastruktura •
- Zprávy
Praha opraví vlečku v Čakovicích, přivede vlaky k rozrůstajícímu se sídlišti
Nové metro E by mělo být napojeno i na stanici Praha-Čakovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Rada hlavního města Prahy dnes souhlasila s poskytnutím dotace ve výši 20 milionů korun městské části Čakovice. Ta za přidělené
Pokud se tam nepostaví i odstavné parkoviště pro lidi dojíždějící z okolních vesnic, tak to stejně žádný problém řešit nebude a Čakovicím to moc neuleví.
To by vám obyvatelé sídliště za to parkoviště poděkovali (v tom špatném smyslu). Zrovna tohle sídliště je navržené tak, aby nebylo vhodné projíždět ho skrz autem, aby se tam obyvatelům nenacpal tranzitní provoz.
A navíc se obáván, že není ani kam ho postavit, aniž by se něco již postaveného (park, hřiště, areál bývalého cukrovaru) nezbouralo.
No ,když to vezmu pár let zpátky ,již při rozjezdu linky S 34 1.10.2013 byli plány do budoucna na úrovni starosty Čakovic a provozovatele linky S 34 toto uskutečnit.Ano ,je to potenciál rozvoje pro linku S 34 ,která dost dobře živí svého provozovatele a pokud by dobře fungovalo spojení až na sídliště tak i pro jeho obyvatele.Nyní ale ty nedostatky ,je to vlečka do/ze stanice Čakovice není možno vjet/odjet na vlečku jinak než cestou posunu,všechny vlaky tedy budou muset zajíždět do stanice a úvratí dále i když by se před stanicí postavilo nástupiště ,dále vlečka prochází hustou zástavbou těsně u… Číst vice »
Ja cvas asi zklamu, ale uz dnes je z cakovickeho nadrazi cesta do centra vlakem rychlejsi nez metro z Letnan… plus minus minutky, a to nemluvime o tom, ze trat Vysocany – Mesice by se mela zdvoukolejnit a elektrifikovat (pokud mozno), pak to bude i mnohem rychlejsi…
I kdyby vlak z Cakovic jel primo na sidliste po vlecce napr. 15km/h, vyplati se to a urcite to bude i pohodlnejsi…
Teď zrovna koukám na mapy.cz. Do toho cukrovaru se fakt musí jezdit úvratí? To tam zůstane?
Úvrať bych viděl jenom do stanice Čakovice – pokud neudělají nástupiště „před“ budovou. Přímá je podle mne v tom zeleném salátu.
Bohužel zatím tam přímá propojka bez úvrati na vlečku není. Musela by se zřídit, ideálně poblíž Satalického zhlaví, ze stávající druhé staniční koleje (u budovy), která je dopravní, ale nevyužívaná pro jízdy vlaků (problémy SZZ).
Honzo, ta přímá propojka na vlečku je. Až budeš někdy v Čakovivích, tak si kolejiště vlečky projdi. Uvidíš, že nekecám.
Potvrzuji, že tam ta propojka je. Dnes jsem tam jel a díval se na to.
Je to videt i na mapy.cz
a ani nemusite jezdit do cakovic, podivejte se na mapy.cz se satelitni vrstvou.
Dyť píšu, že je v salátu.
Vlečka „Městská vlečka Praha-Čakovice“ (číslo vlečky 1118), vlečka je zaústěna
výhybkou č. 16XA a výhybkou č. 21 z koleje č. 2. Výhybka č.2 je ručně stavěná, ovládá odborně způsobilá osoba dopravce.
Nemusí.
zapnete si ortofotomapu a pochopite…
Podstatou je dostat co nevíce pravidelně (pracovně) se do centra Prahy dopravujících cestujících na koleje. Současně se to nesmí zazdít jednokolejností a Mravenci na věčné časy. Jako počin OK, ale chce to vidět dál než na špičku vlastního nosu, tedy využívat reko tratě s případnou dostavbou všude, kde je strategicky kapacitní potřeba dopravy. No a výškové rozdíly, které tu kdosi zmínil v případě trati 070 jsou na silnici i v metru a Mravenci tu nejsou na věky…
„Podstatou je dostat co nevíce pravidelně (pracovně) se do centra Prahy dopravujících cestujících na koleje.“
Což ovšem právě takto navržené řešení příliš nenabízí ani nezajišťuje …
Tam jde o zástavbu v ulicích M. Podvalové, Bermanova apod.?
Ano.
Děkuji.
Pak je otázkou, jestli by se víc nevyplatila zastávka na hlavní trati, jak tu již někdo nadhodil
Co to ten Scheinherr hulil? Poučte mě, jestli se mýlim, ale pokud do Čakovic nevedou dráty, jakože nevedou, tak kde je ta ekologičnost? Nebo to jsou „vlaky na baterky“? 😀 😀
Pardon, ale kolik odveze jeden vlak cestujicich a kolik srovnatelny pocet autobusu? Se zapocitanim delky jizdy do centra? Navic s elektrifikaci se pocita do budoucna.
A nepočítá se náhodou naopak pro linku MHD č. 140 s parciálními trolejbusy?
140 k čakovickému sídlišti nezajíždí. To by se musela elektrifikovat linka 136. Jasně, ten vlak to nevytrhne. Ale pravda je, že nabídne mnohem pohodlnější alternativu lidem, kteří bydlí na sídlišti Čakovice a dojíždí do oblasti Masaryčky a blízkého okolí. Lepší dojít pár metrů k vlaku, celou cestu sedět, bez přestupu, než se cpát do autobusu stojícího v kolonách a pak přestupovat do metra. Jestli to bude stát pár desítek milionů, tak si myslím, že to bude stát za to (to je nic oproti miliardám, které tečou do rekonstrukcí různých i vedlejších tratí, kde jezdí pár lidí). A pokud poptávka po… Číst vice »
Tak ten autobus by mohl dojet i k nádraží, nemusí nutně vše vozit až k metru. Ale jestli to bude pro hodně lidí pohodlnější, proč ne.
Především si ovšem uvědomte, že ten vlak tam (= na kraj sídliště) bude jezdit jednou, v nejlepším případě dvakrát za hodinu – všechno ostatní pojede stejně jako dosud z nádraží, přičemž tím, že místo výstavby nové zastávky na „hlavní“ trati v docházkové vzdálenosti od sídliště aktivujete vlečku, která ten provoz rozmělní na další minimálně využitelnou dílčí trasu, kterou neratovické vlaky stejně neobslouží – to už by za mnohem užitečnější považoval zřízení nějaké místní „čakovické MHD“ (samozřejmě jako součásti PID), která by obcí projížděla v přijatelně krátkém intervalu po nezahlcených komunikacích (mimo hlavní ulice, zejména Cukrovarskou) a obsloužila nejen sídliště, ale… Číst vice »
Pokud jde o mravence, tak plus mínus stejný. A porovnejte taky spotřebu.
V tomto případě zhruba stejně.
kolik odveze jeden vlak cestujicich a kolik srovnatelny pocet autobusu?
Tak to vím velice přesně, soudruzi!
Jeden vlak, zde motorová jednotka „Mrave(ne)c“, odveze zhruba tolik, co kloubový autobus (plus mínus kloubový autobus 🙂 ). Pravda, na sezení je tam míst více, tak řekněme 1 vlak = 2 standardní autobusy.
1 autobus Karosa váží asi 10 tun, jednotka Mravenec asi 40 tun.
Autobus by jezdil po rovině a dovezl lidi na metro Letňany.
Vlak musí z Masaryčky do Leňan vyšplhat 50 výškových metrů (a při jízdě dolů nemůže, na rozdíl od metra, rekuperovat).
A navíc moderní autobusy jsou Euro5+ nebo Euro6. Mravenec ?
No, musite srovnavat spotrebu, autobus ma vetsi odpor pneu-silnice, vice zastavek a rozjezdu,… mravenec rozjdedete a pak uz jede jen lechtate plyn a ve styku kolo-kolejnice je minimalni odpor,…
takze srovnani leda pres spotrebu, pokud takova data mame a take pres kapacitu za hod., kolik poijede vlaku a kolik autobusu na dane trase.
Druha vec je, ze by se trat mela zasadne modernizovat, zdvoukolejnit a elektrifikovat…
Ja osobne bych elektrifikovanou a zdvoukolejnenou trati nahradil planovane metro, ktere by bylo pouze mistnim dopr. prostredkem, hlavni trat by obslouzila i region a jizdni doba do centra je cca stejna uz ted…
No zrovna z Masaryčky (dobře, z odb. Balabenka) přinejmenším až do Satalic byste to s tím lechtáním plynu moc nevytrhnul. Nízký valivý odpor je hezká věc, ale těch 40 tun Mravence se samo do toho kopce nevytáhne.
Hloupé je, že při jízdě opačným směrem ten Mravenec neumí rekuperovat naftu. 🙂
Kvůli rekuperací se nedostane pod 0, to autobus taky ne. Ale 0 jako aktuální spotřeba z kopce či před brzděním (ve výběhu) je u vlaku reálná.
Není. Drážní převodovky nemají režim motorové brzdy, takže vlastní ztráty v motoru plus spotřebu pomocných pohonů musíte pokrývat z nafty. A i kdybyste měl spotřebu nulovou, tak brzděním z kopce dolů vždy maříte tu cennou potenciální energii, kterou jste do Mravence musel nacpat při cestě nahoru. Jízda po rovině je mnohem výhodnější. Za hranici lze (s ohledem na rychlosti na dané trati) považovat sklon okolo 4 promile, kdy při jízdě dolů můžete opravdu jet výběhem a nebrzdit, čili potenciální energii, kterou jste získal při cestě nahoru, právě využíváte pro překonání jízdních odporů. V brzdách zmařite je kinetickou energii, kterou jste… Číst vice »
Ale vlak může přitáhnout někoho, kdo jinak pojede autem do centra, příp. do Vysočan nebo aspoň na metro B/C… V dnešní době se i v MHD rozmáhá přístup „bus=socka a kolejová doprava=přijatelná alternativa autu“, příp. „žádný přestup>jedu VHD“ a přestupy>jedu autem“…
Ta cesta po rovině je ovšem mnohem delší, metro jede také delší trasou a také šplhá, plus je pak dole už docela narvané. Ale je fakt, že bez elektriky se dost z té výhody stírá.
Stávající doba jízdy linky S34 na Masaryčku je 23 min (x:20 – x:43), a to jsou tam rezervy. Dalo by se to jezdit i o 3 min rychleji. Porovnání doba jízdy BUS+Metro C je jednoznačně ve prospěch vlaku
Tak to už pak spíš záleží na tom, co je pro toho Čakovičáka cíl cesty. Pokud je to v blízkosti Masaryčky/Vysočan, příp. třeba něco na tramvaji odtamtud (např. Vodičkova), nebo je v blízkosti Céčka… U cílů na jiném metru asi spíš záleží na časové poloze vlaku/busu z Čakovic, protože bus tam jezdí např. i na Palmovku…
Palmovka je sice prestupni uzel, ale i z vlaku bude mozne prestoupin na metro B, skoda jen, ze z Vysocan zmizela trat na Denisovo nadr., pak by mohla byt zastavka i na Palmovce… Takhle max. R.Zahrada, Vysocany, Karlin, Masaryk…
Bylo by fér do toho srovnání započítat také průměrnou dobu čekání.
No kdysi to na Želpage kdosi dával. Že mu ta 810 s přívěšákem sežere kolem 70 litrů na 100 km. Což je spotřeba jednoho kloubového a jednoho standardního autobusu. A ty dva spolu odvezou zhruba totéž, co 810 s přívěšákem.
Jenže není nafta jako nafta. Blbé je, že ta 810 s má motor z ŠL 11, v lepším případě z karosy C 734. Ešela je už veterán, o generaci mladší C 734 už pomalu taky, vrakoidní kusy (alias vrakosy) již byly sešrotovány. Dnes se titul „vrak“ přesouvá k Citybusu, nejmladší z nich mají 15 let.
Blbé je, že ta 810 s má motor z ŠL 11
To možná blbé je, ale Mravenec má motor Tedom TD 310 RH TA 26.
V místě cukrovaru by se mělo využít plochy a budov pro nějakou výrobní a skladovou zonu a dostat tam pak také nákladní dopravu po kolejích, jak tomu bylo v minulosti. Kolejí je tam k tomu dost (tedy bylo). A nehledat pro takovou činnost plochy na polích a ve volné krajině.
To by těch 15 tisíc současných a dalších 20 tisíc budoucích obyvatel Čakovic bylo jistě nadšeno. Ale možná by se raději mohli zabydlovat v těch polích a volné krajině, ne.
Ano, raději to budeme budovat na volných plochách, zvyšovat zátěž krajiny, likvidovat vodu, klima atd. Ta výrobní zona není automaticky škodlivá a že by musela vadit. A ta železniční doprava je rozhodně snesitelnější než stovky kamionů, nákladních a osobních aut.To místo tam je a ty zastavěné plochy také. Navíc to zahušťování a zvyšování počtu obyvatel je dle vás snad dobré řešení? Stejně jako zastavění kolem Masaryčky, oblasti Buben, kolem Knížecí atd. Jde o nárůst o desítky tisíc obyvatel, zahuštění města a jeho okolí, a zvýšení ohřevu města, zvýšení dopravy. Navíc je to také dobré pro další problémy při jiných budoucích… Číst vice »
Jasně, a přesně díky názorům, které máte vy, dnes máme ceny bytů na astronomických částkách, nedostupné pro normální lidi. Zvyšování počtu obyvatel – a kde ti lidé tedy mají bydlet? Z ekologického hlediska je mnohem lepší rozumně zahušťovat město a místa dobře dostupná MHD, než nutit lidi bydlet na vesnicích, kde nemají jinou volbu, než dojíždět za prací autem. Já jsem také proti stavění logistických areálů na polích, mimo železniční spojení. Umím si to představit realizovat třeba v Satalicích, v průmyslovém areálu vedle plynárny (pokud by ovšem došlo ke zkapacitnění trati, elektrizaci a příslušné úpravě sjezdu z Vysočanské radiály), možná… Číst vice »
Ta vlecka ma dve ramena, jedno na sidliste kolem rybniku, druhou v arealu, takze bez problemu, ale nemyslim, ze by to melo vyznam…
Nevím, jak by se ty nákladní vlaky na trať vešly, když je trať na hraně své kapacity již teď.
Plan SZ pro trat 070 je v relativne blizke dobe jeji zdvoukolejneni a elektrifikace. Horizont tak do 5-10 let. Osobne doufam, ze co nejdrive – alespon etapizace treba do prave Cakovic ci Mesic a postupne dal. Soucasna situace nedovoluje zadny provoz navic a je velmi nachylna na zpozdeni.
Měl byste prosím k tomuhle nějaký zdroj? Díky!
https://www.iprpraha.cz/uploads/assets/dokumenty/infr/strategie_rozvoje_prazske_metropolitni_zeleznice_2018.pdf
str. 52,53
Jak jsem kdysi ptal, částečně je tam připravený ve značné délce spodek pro druhou kolej, takže ani složité, ani drahé, ani potřeba výkupu pozemků. Už jen úsek Kbely – Čakovice by vyřešil dost problémů a realizace by mohla být v řádech měsíců – tedy v normální zemi a v době 19. století..
Ta druhá kolej se tam plánuje cca 80 let.
Nechci Langustovi podstrkovat žádné postranní úmysly, ale areál bývalého čakovického cukrovaru je, pokud vím, stále ještě oplocen a asi také v noci i nějak střežen, takže ta vlečka (opravená za spolufinancování města a MČ) by zřejmě mohla mimo provozní hodiny osobní dopravy fungovat (nejspíše hodně lacino) docela dobře třeba i jako kolejiště pro deponování vozidel, která budou v provozní době osobní dopravy jezdit především po ní …
Což by dávalo smysl, mít tam minidepo pro denní ošetření. Tj, s přípojkou vody, elektro a zázemím na uložení kýblů, košťat a hader. Také s plochou pro popelnice a možností zajet k vlaku s fekálním vozem. To, pokud by to nešlo vycucnout do místní splaškové kanalizace.
Samozřejmě: určitě že nejste první, koho to napadlo – zejména když předmětný dopravce žádné vlastní opravdu vhodné zázemí k dispozici nemá, a „ruka páně“ se zdá být pootevřená …
V cukrovaru samozřejmě různé firmy působí.
Tak si zodpovězte základní a krucinálně kardiální otázku pana řídícího: Proč, u_všech_rohatých, neprošel kontejnerový terminál v Malešicích uprostřed průmyslové zástavby.
Tím získáte odpověď na otázku, proč nelze na překladiště představět bývalý cukrovar obestavěný bytovou zástavbou ze všech stran.
Podle mého názoru by se tam více hodilo metro přes zastávku Avia Letňany, kde se plánuje x tisíc nových bytů. Teď se ovšem staví trasa D, takže další volně miliardy na toto nejsou a nebudou. Prodloužení vlečky je tedy ‚záplata“. Dopr. situace je tam ráno a večer fakt katastrofa – stejně jako v jiných částech Prahy.
Nebylo by jednodušší investovat do nové zastávky na stávající trati pod názvem Praha – Čakovice Cukrovar nebo klidně jinak a vlaky KŽC nechat otáčet, až V Měšicích. Docházková vzdálenost by byla o dost kratší nemusela by se řešit vlečka, výkup pozemků by byl menší a mohli by zde zastavovat i další vlaky jedoucí od Neratovic. Tím by se obslužnost ještě zvýšila.
Docházková vzdálenost by byla o dost kratší? Odkud? Ze sídliště určitě ne.
Tak jednoduché (obraty vlaků S34 až v Měšicích) by to ve stávajícím stavu asi nebylo – kvůli propustnosti traťového úseku: v něm přitom jako v jediném nebyla ani „za Němců“ žádná výhybna, takže tam žádnou ani nelze obnovit, kdyby snad byl zájem (protože zdvoukolejnění v celé trase bude komplikovanější). Ale třeba jinak rozumně nevyužitelného prostoru mezi traťovou kolejí a silnicí „Za tratí“ pro vybudování odstavné třeba i jen kusé koleje směrem k teplárně (délkou pro minimálně 2 „Langustovy Mravence“) je tam dost, a kdyby to bylo celé pojato jako součást žst. Praha-Čakovice s „cesťákem“ před přejezdem u cukrovaru a perónem… Číst vice »
Bylo, ale to by někdo musel myslet hlavou.
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL a co extrémně přetížený přejezd? Jezdím tudy denně, ráno je kolona od Čakovic ke kruháči u Globusu, odpoledne velmi často v opačném směru. Když se zavře kvůli průjezdu přejezd za Čakovicemi směrem na Neratovice, co se stane tady? 1) 813.2 zastaví před svým přejezdem s křížem, počká, až se do půlky přejezdu čouhající dodávka rozjede otevřením přejezdu na 070 a konečně bude moci pokračovat na zastávku u sídliště, protože se stále najde dost řidičů, co délku svého vozidla neodhadnou a jsou schopní zastavit v půlce žlutého rámce, vyhrazujícího místo, které při koloně musí zůstat volné? 2) Dva chráněné přejezdy… Číst vice »
Samé mínusy, žádná odpověď? Někdo, kdo by mínus odůvodnil?
Možná proto, že těch vašich 30 metrů je přes dvě stovky. https://mapy.cz/s/fopejojuru
Pardon, blbý odhad. 🙂 Díky za opravu.
Podle mě je základ modernizace/výstavba PZZ na obou přejezdech tak, aby se nestálo na závorách 5 minut. Neznám přesně místní realitu, ale v Satalicích se to po rekonstrukci PZZ (automatika ve směru od Kbel) dost zlepšilo (oproti předchozímu stavu, kdy to bylo řízené signalistou). Nevím, jak je řízené PZZ v Čakovicích ve směru od Hovorčovic, jaký je tam prostor pro optimalizaci.
Já se jel projet tím „mravencem“ od KŽC Doprava co tam má zajíždět hned v tom týdnu, co se tady o tom psalo na tomhle webu – a musim říct že jednou a STAČILO „soudruzi“ – po vystoupení z toho novýho vlaku jsem se klepal ještě hodinu – už nikdy do toho nevlezu, jak to vybrovalo… A to je to novej vlak…
Pokud tam bude jezdit cokoliv jinýho než ty nový „mravenci“ tak je to debrej nápad a je to jako rychlá alternativa do centra namísto návozu busem k metru C Letňany nebo metru B Palmovka..
jednou šukafon, vždycky šukafon
„Mámu zapřeš, podvozek nikdy.“ Jeden přisprostlý, asi motorkářský.
Nový vlak to rozhodně není. Jen přetřený šukafon.
Nemáte pravdu, všechny technické systémy kromě pojezdu a rámu jsou nové. Přijďte se podívat, ukážu Vám to. Je to novostavba podobná Regionově.
Ode mě máte mínus za to, že řešíte nesouvisející problém silniční, z podstatné časti individuální dopravy. Takže jen něčí pohodlí. Řešeni jsou přitom logická, stojí řádově stovky miliónů až jednotky miliard a jmenují se Podjezd a Změna zabezpečovacího zařízení (případně vč, zdvojkolejnění). Akorát se do nich nikomu nechce, protože hlavně v prvním případě se půl roku nehne ani kolo. Oslovte své lokální politiky a ROPID a nepřehánějte s předzváněcí dobou. V Úvalech mají přejezd přes daleko frekventovanější dráhu a žijou. Není třeba další diskuse.
Díky za upřímnou reakci. 🙂 Ale dovolím si teda velice nesouhlasit s řešením „nesouvisejícího“ problému – právě naopak a logicky, když už řeším nějaký problém, řeším vše s ním související. Zrovna Úvaly jsou podle mě nevhodný příklad, přejezd je pro místní dosti otravný a intenzita provozu je někde úplně jinde, než na Kostelecké ulici. Jo kdyby se KONEČNĚ prodloužila Veselská a ubrala část tranzitující dopravy, tak prosím, ale hádám, že to bude (i kvůli stavu silnice od Tupolevovy ke křižovatce s ulicí Beranových) na několik let… Dnešek byl vcelku slabý, ale to je výjimka. Jinak samozřejmě s Vámi navrhovaným řešením… Číst vice »
Zeleznicni doprava je prioritou, at se to libi IAD nebo ne. Otazkou je co MHD. Resenim zde IMHO vidim byti pouze 400m dlouhy tunel, ktery zachova povrchovou mistni dopravu, ale naprosta vetsina provozu bez potizi zeleznici podjede. Druha vec – podobnou sluzbu by mohlo lidem z Letnan udelat provedeni teto smycky z Praha – Cakovice pres areal Avia a zpet na trat smer Kbely a centrum. Treti vec – odbocka trate 070 z Praha – Cakovice sme metro Letnany se zastavkou u krizeni s ulici Touzimska mi take dlouhodobe dava smysl. V dochazkove vzdalenosti tisice lidi z Letnan a vznikajicich… Číst vice »
Rozhodně jsem to nemyslel tak, aby VHD ustupovala IAD. Jsem všema deseti pro tunel, ale nevím vůbec nic o tom, kdy by se měl takový podjezd začít stavět… No a ten návrh druhé vlečky se mi líbí, tam bydlím a vím, že někde okolo by měla výstavba sídlišť dál probíhat. 🙂 Jen by to chtělo alespoň dvě koleje po Skály a čtyři koleje do centra, aby ten vlak nejezdil jednou za hodinu, protože v takové podobě je nepoužitelný (stačí se trochu zdržet, vlak ujede a hodinu čekat na další na území Prahy..). No a když by byla půlhodina odsud, půlhodina… Číst vice »
Rozumime si. Resitelne to je, je treba to tlacit kudy to jde. 🙂
Aha, už to vidím, to by bylo na samostatnou S34.. tak to potom jo. 🙂 No mít na to peníze, bylo by to krásné.
Tak ono by stačilo udělat na vlečce do bývalých leteckých továren někde před betonárkou zastávku. Z druhé strany sídliště čakovice by tak byla alternativa k autobusům. Mravenci by se pak mohli v čakovicích spojit a jet do prahy jako dvou souprava.
Pokud by se z této vlečky udělala spojka na hlavní trať směrem do Prahy, místa tam je celkem dost. Tak mohli by projíždět minimálně vlaky od Neratovic a zase by bylo větší využití těchto vlaků cestujícími nekumulovalo by se do kžc.
A bude ten přejezd přes ulici Cukrovarská zabezpečenej? Aby se někdo nedivil, že jim tam budou houkat vlaky.
Mě se ta cena 20 mil.Kč zdá malá, ale je to jen dotace, takže asi městská část něco přihodí.
Je zabezpečený … křížem a blbě značený. Směrem ku Praze: Těsně před ním je značka, která se ale vztahuje až k tomu následujícímu přejezdu, přesně dle normy 240 metrů. Ale pozor, ten první je značený jen 50 metrů před. Logické by bylo posunout tu druhou značku až za první přejezd a stejně jako u toho prvního upravit vzdálenost dodatkovou tabulkou.
PS: Chtělo by to zvonec z tramvaje do vlaku, křižovatku světelnou, jízdou vlaku/tramvaje ovládanou. Vyjde to levněji než tam budovat PZZ v plné palbě. Ale to naráží na §1.
…no a hlavně rozhledové podmínky. Co od nádraží, to strojvedoucí „jen“ neuvidí doleva, ale co ve směru z cukrovaru? I kdyby tam měl vlak jezdit jen co hodinu, tak mi přijde řešení nechat tam kříž zvrácené, navíc si troufám odhadovat, že zvoneček od tramvaje nebude za cukrovarem absolutně vůbec slyšet.
Proto píšu o těch peckách. Tj, semaforu pro tramvaj. Tramvaj jede, přehodí si světla, sobě na volno, těm na silnici stůj. Má tu to výhodu, že nemusíte navazovat na staniční zabzař apod. No a váhový rozdíl mezi 15T a dvouvozovou DMU/EMU není až tak velký.
A věc první pomoci je dát na stojan s křížem zrcadlo, aby fíra viděl vlevo za roh.
PS: Zvonek ze šaliny je slyšet za roh dost dobře. Jen nesmí mít lumík ducduc na 110 dB v uzavřených sluchátkách.
To nenaráží ani tak na §1, ale na zákon o drahách…
Že by se měli předělat a vyladit upozorňovadla (dodatkovýma tabulkama) na přejezd máte pravdu.
Koukl jsem do mapy, zohlednil vytvoření další kolejové spojky v odb. Skály. Novou zastávku Rajská zahrada. Někde za potokem na kraji parku bude asi perón. Vlak zastaví před budovou Čakovockého nádraží a plynule bude pokračovat směr žst. Satalice. Mě to smysl dává a o něco víc s nasazením nových eko nizkopodlažních souprav.
No, jednou ani dvakrát za hodinu (a častěji to jezdit nebude) to zrovna velký smysl nedává – zejména s přihlédnutím k tomu dalšímu osídlení ve směru k Neratovicím. Ale mně na tom mnohem víc zarážejí ty finance, které chce dát město na pouhé zprovoznění a nové využití vlečky, ale už nikde nevidím ani pouhý příslib těch financí, které budou potřebné na adekvátní přizpůsobení dosavadní drážní infrastruktury, bez něhož to fungovat nebude a které budou potřebné v možná stejné (ne-li dokonce vyšší) sumě – a ty dá kdo a kdy?
Trochu mimo téma a nikterak ve zlém, ale proč zmizelo označení glosa, jména autorů a komentáře na toto téma (pravda, trochu ostřejší 🙂)
Co je na článku tak zaváděného, že se autoři rozhodli vymazat svá jména? Dokonce i v jiných diskuzí komentáře, částečně či úplně mimo téma zůstávaly.
Myslim, si, že to je na škodu.
Žádná jména nezmizela.
Tak to se omlouvám, byl jsem přesvědčen, že pod článkem bylo uvedeno:
Jan Sůra, Jan Šindelář.
V tomto pořadí, zřejmě jsem se zmýlil, omlouvám se Vám.
U běžných textů nám nefunguje automatický podpis v mobilní verzi. U komentářů proto záměrně ještě text podepisujeme jmény.
Nepletete si to s jiným článkem?
To je vtip? Alternativa, a ještě navíc ekologická? Ony už tam teď jezdí jiné vozy, než ten šukafon v nostalgicko šotoušském provedení?
To nevíte? Parni lokomotiva je ekologická, nepotřebuje fosilní zdroje a vyfukuje jenom vodní páru. Navíc se s vodní párou nepočítá při snižování emisí. Pokutujte oceán za odpařování vody, to nejde!
Nějak si říkám, jestli by více muziky za méně peněz nepřineslo jen vybudování vhodně umístěné zastávky na trati 070.
Linka S34 v Čakovicích končí. Pak je otázka, zda by v grafikonu bylo místo na další vlak za stanicí Čakovice, zda je v Měšicích výpravčí, aby tam mohl vlak končit a začínat a kde tam s ním čekat na obrat a nezavazet. Další možnost je až Neratovicích.
Dopravna ta myslím je, navíc trať není dálkově řízená a s ohledem na vybavení asi ani dlouho nebude. Takže řešení zástavky na stávající trati se přímo nabízí navíc by zde mohli zastavovat i další vlaky nejen KŽC, ale i ČD a Arriva.
D.S.: BINGO (navíc by to mohlo prospět i Třeboradicím) – jen je tam bohužel zatím pořád ještě problém s propustností, takže pouhý perón s přístupovou cestou ze sídliště (dlouhou asi 200 metrů) by na přijatelnou nabídku spojů asi nestačil. Ale tu ta „S34“ vedená na vlečku nenabídne také …
Letmým pohledem do JŘ by končící vlaky na zastávce v trati u sídliště blokovaly (i jízdou zpět) následné vlaky co za nimi jedou (zpravidla jsou to rychlíky). A začínající vlaky by to měly obdobné v obráceném gardu.
Jezdit jen na trať a zpět (bez uvolnění trati) je v tomto případě nesmysl – tam by musela být vybudována regulérní zabezpečená odstavná kolej (až za tou zastávkou = nejspíše někde u teplárny, tam je jinak nevyužitelného místa dost), aby traťovou kolej bylo možno uvolnit a nechat po ní jezdit jiné vlaky. Představit si to dovedu a nemuselo by to ani být nijak extra drahé – ale když se Langusta s Hugounem shlédli ve využití té vlečky, tak určitě udělají všechno pro to, aby to šlo právě tak, jak chtějí oni, a ne jinak.
Linka jezdí v hodinovém taktu. Tedy velmi nízká četnost, pramálo přijatelná pro obsluhu jakéhokoliv (nota bene rozrůstajícího se) sídliště.
Zkus někdy ve špičce vlak z Čakovic a další den autobus ve stejnou dobu. Rozdíl poznáš.
– Jenže „z Čakovic“ rovná se právě i žst. Praha-Čakovice, odkud jedou do centra Prahy ve špičce 3 vlaky za hodinu (mimo špičku 2 – 3 vlaky). Což už je o něco přijatelnější než 1 vlak za hodinu. – Ve směru jízdy do centra Prahy se ještě dá jakž takž načasovat docházka na konkrétní čas/konkrétní spoj. Tzn. i při 1h taktu si člověk může říct, že tím konkrétním spojem pojede. Něco jiného však je opačný směr jízdy, kdy ve velkoměstském prostředí nelze přesně odhadnout, kdy se člověk dostane na nádraží, na kterém pak přestupí na vlak (mj. i proto má… Číst vice »
Vždyť jste právě vynalezl řešení… „proto má v okolí velkoměst smysl hustý 15min. interval ve špičce a ne delší než 30min. mimo špičku“ BINGO!!!
Nebingo. Více vlaků než nynější počet se do Čakovic reálně procpat nedá.
Předpokládám, že uvažujete se stávajícím stavem infrastruktury… Ten zůstane navěky?
Předpokládám, že uvažujete se stávajícími vozidly… ta budou jezdit navěky?
Technicky vzato, infrastruktura je otázkou peněz – a ty (například na novou trať v Čakovicích) jsou; anebo se natisknou (alespoň tato vláda se k tomu nepokrytě chystá).
Smlouva s KŽC doufám také jednou skončí.
Mimochodem, u nás v Sudetech se tvrdilo, že nelze jezdit v taktu 30 minut. Nešlo, s traťovou rychlostí 40 km/hod a motorovými vozy 830 fakt ne. Přišly svižnější Stadlery, upravilo se pár oblouků a zhlaví – a ejhle!
„Předpokládám, že uvažujete se stávajícím stavem infrastruktury… Ten zůstane navěky?“ V roce 2021 ano (resp. naopak s omezeními způsobenými rekonstrukcí Vysočany – odb. Skály). Poté jen mírně zlepšené (vznik výh. Skály). Tzn. v souladu s tématem článku a časovým horizontem v něm zmíněným. “ Předpokládám, že uvažujete se stávajícími vozidly… ta budou jezdit navěky?“ Jezdí tam od loňska a předpokládám, že ještě hodně let budou. „je otázkou peněz – a ty (například na novou trať v Čakovicích) jsou“ Což jsou relativní drobné ve srovnání se zdvoukolejněním úseku odb. Skály – Čakovice, který jako jediný (a to ještě jen v případě,… Číst vice »
Čili jsme se v zásadě shodli…
– chce to jen peníze (víc než „drobné“)
– chce to jiného dopravce – respektive při podpisu nové smlouvy se stávajícím požadovat svižnější vozidla = pominout „mezičlánky“
-chce to nové zabzař a rekonstrukci svršku s vhodnými úpravami
to vše je proveditelné = děkuji, že jste mi dal za pravdu…
Trocha od… Je niekde schéma budúcej výh. Skály? Aké TZZ bude v úseku Vysočany-Skály a koľko oddielov?
Musím se opravit: stávající smlouva platí až do prosince 2028 (ne 2023).
Vysvětlení: původně platila 10letá smlouva pro období 2014 – 2023, ale v roce 2018 došlo (se zdůvodněním, aby nová vozidla měla 10leté dlouhodobé uplatnění) ke sjednání nové smlouvy platné od 1. 1. 2019 do 31. 12. 2028.
Toto info se dá dohledat i ve starším článku na těchto stránkách.
Moc bych se nerozepisoval.
Až vám váš nápad trjc. ukradne nějaký úředník, který sám nic nevymyslí ale umí kopírovat.
Potom za pár let můžete zde napsat, ale já to říkal.
Obnovit výhybnu ve Kbelích, která tam cca 40 let fungovala. Já tam ještě druhou kolej pamatuji. Nevím, jestli by to stačilo na procpání dalších vlaků (reálně asi spíš až po případném zdvojkolejnění Kbely-Čakovice), ale stabilitě grafikonu by to výrazně pomohlo již teď.
A ja si rikal, proc je to tam tak siroke, ze by se tam skoro az do Satalic ci Cakovic druha kolej i vesla 🙂 diky.
Ve Kbelích byly staniční koleje dokonce tři a ještě v polovině 70. let minulého století (v dobách parní trakce) se tam naprosto běžně křižovalo – podobně jako v Kojeticích, kde byly sice dopravní koleje jen dvě, ale tato výhybna zanikla ještě později než Kbely (a dokonce byla ještě v 80. letech asi na dva týdny při nějaké drsné výluce ještě znovu aktivována) …
Mezi Prahou a Mladou Boleslaví bývaly v dobách především parního provozu ještě i výhybny Stránov (mezi Chotětovem a zastávkou Krnsko) a Zdětín u Chotětova (kde existuje zastávka i nyní) …
A teď to zkuste vyjezdit na jedné koleji. Není tam telefonika někde? Aby nemusel výpravčí běhat 100 metrů, když si chce zatelefonovat. A to prosím má mobilní telefon skoro každé děcko a VPNku každý řidič PPLka.
A MUSÍ tam být výpravčí? Jo vlastně „vždycky tam byl“
On není potřeba výpravčí, když tam vlak končí a začíná? Pokud vím, tak podle D3 není, ale tohle není tento případ. Podle mapy na szdc.cz je tam automatické hradlo, na lokálkách v Neratovicích je telefonika.
Pravda, nemusí tam být výpravčí, může tam být ETCS. Ale to se jednodušeji řekne než udělá.
Vídám v Praze takovou ošklivou budovu, plnou dispečerů – jestlipak by to nezvládli oni?
No zítra rozhodně ne. Ani do konce měsíce. Poku se ale bavíme v horizontu 20 let, tak prosím, to už možná bou i dvě koleje z Brna do Přerova.
Schválně si najděte, v jakém taktu ještě poměrně nedávno jezdily vlaky z Radotína do Prahy… Nenapadá vás něco?
Mně napadá třeba to, že z Radotína vede do Prahy dvoukolejka a že stejné vlaky jako Radotín obslouží i další obce podél trati. Podobnost s vlečkou do čakovického cukrovaru v tom moc nevidím.
A protože tam vede dvoukolejky, jezdily tam ještě poměrně nedávno osobní vlaky v taktu 30 minut, jo?
Postrádám informaci, kolik „autobusů se spalovacími motory“ se díky této vlečce reálně ušetří.
I kdyby to mělo zachránit jeden lidský život…. !!!!
Čemu nerozumíte na slovech „nabídne alternativu“?
to bude asi tím že žádnou nenabídne
Alternativu nenabídne? Tak to jste vedle jak ta jedle. Zkuste z čakovic ráno dojet klasickou MHD do centra k masně nebo na hlavák za stejný čas jako vlakem. Nedojedete. Jen ta fronta u Globusu pak v okolí metra Letňany. Než dojedete na Letňany jste v vlakem už v Vysočanech. Než přestoupíte na Florenci dávno už stojíte na masaričce nebo na hlaváku.
Přesně tu vaši alternativu máte ovšem už dávno na čakovickém nádraží (kam lze případně i dojet ze sídliště MHD) – navíc ve výrazně kratším intervalu a včetně i občasných „arrivích“ rychlíků jezdících na hlavní nádraží – to jste si nevšiml?
15 minut pesky nebo 5+5 kombinace autobus+pesky ze sidliste
Souhlas – a na novou zastávku na trati by to bylo ze sídliště jen těch 5 minut pěšky, ale také na všechny osobní vlaky a navíc do obou směrů, tedy i pro ty potenciální cestující, kteří nepotřebují jezdit do Prahy, ale na opačnou stranu (kolik jich ve skutečnosti je, to samozřejmě netuším, ale dost pracovních příležitostí je určitě i tam, a nejen v Neratovicích).
řeč byla o alternativě ke spalovacím motorům v autobusech
Tu by tam aspoň pro část provozu měly brzy tvořit parciální trolejbusy, ne?
to je možné. každopadně překabátěný spalovací šukafon tou alternativou není.
Tak hlavně tam má přibýt 20 tisíc obyvatel, čili se nebude muset tolik posilovat autobus.
A co na to říká SŽ(DC) a její zařízení ve stanici? To někdo bude překopávat kolejové řešení a staniční zabezpečovací zařízení, aby tu vlečku bylo možno napojit od / do Prahy nějak smysluplněji než dvojitou úvratí? Nebylo by jednodušší zřídit novou zastávku na širé trati za cukrovarem (asi 200 metrů od sídliště) + přístupovou cestu k ní? (Já vím – propustnost, ale i s ní lze dělat leccos …)
Ale Langusta má asi v ř. patře v Rytířské ulici asi pořád ještě dobrou pozici …
Nejsem znaly mistnich pomeru, ale pri pohledu na mapy.cz existuje i jiny zdroj dat nez zakladni mapa :-). Treba letecka, kde je v zeleni videt zarostla „dvojita kolejova spojka“ , takze technicky by nic z Prahy nemuselo jezdit pres uvrat …
Jo je tam nějaký náznak. Je ta věc ještě sjízdná nebo se rozloží na prvočinitele a pražce na třísky při pokusu ji zprovoznit? Pak by platilo to o jedné až dvou výhybkách po vytržení těch starých.
Problém je v tom, že (pokud si dobře vzpomínám) to vlečkové kolejiště vede jen do výtahu, který je v jiné niveletě než dopravní koleje a žádná spojka do nich v něm už (minimálně hodně dávno) není – ale mohu se mýlit: z dávné minulosti si sice už skoro nic nepamatuji a už jsem to tam velice dávno nesledoval ani z vlaku, ale pokud se tam na to předávací kolejiště posunovalo, tak asi vždycky od budovy – takže blíž pravdě jsem spíše já. V každém případě by to ale znamenalo dost velké investiční zásahy do stanice.
Když si podrobně prostudujete kolejiště vlečky bývalého cukrovaru a stanice Čakovice, zjistíte, že na vlečku jde jet od Satalic přímo, bez úvrati takto: https://en.mapy.cz/s/nodavabure
To strašně zarostlé, kde nejsou koleje vidět, je ve skutečnosti dvojitá kolejová spojka.
Si tak vzpominam… Dokonce par mesicu zpet to tam par dni za sebou pracovnici cistili a prorezavali, mozna kvuli posouzeni stavu?
Vlečka „Městská vlečka Praha-Čakovice“ (číslo vlečky 1118), vlečka je zaústěna
výhybkou č. 16XA a výhybkou č. 21 z koleje č. 2. Výhybka č.2 je ručně stavěná, ovládá odborně způsobilá osoba dopravce.
Asi to bez vložení jedné či dvou výhybek nepůjde. Celá ta trať by potřebovala zrevidovat a možná rovnou přetrasovat.
Elektrizace nepomůže. Trolej neřeší fakt, že jednokolejka pro příměsto a rychlíky zároveň nestačí. A to ani v případě Brna.
viz moje reakce výše/níže
Úvrať není potřeba, ale ZZ ano, nebo budou jezdit posunem.
Taky asi bude záležet na tom, kolik toho tam zůstane z předávacího kolejiště.
pokud trat zůstane vlečkou, což lze (viz Zubrnice), budou jízdy organizovány jako posun. To by SZZ moc neovlivnilo. Alternativně převést dráhu do kategorie Místní dráha (dle Zákona o dráhách).
a do které kategorie to pak bude spadat 🙂 pokud teda byl článek správně
Na místní dráze je podle zákona povolen provoz pouze „neveřejné osobní drážní dopravy, osobní drážní dopravy pro potřeby cestovního ruchu nebo provozované historickými vlaky“.
https://zdopravy.cz/ceska-republika-ma-prvni-mistni-drahu-stala-se-ji-soukroma-lokalka-cejc-uhrice-47355/
I po vlečce mohou „regulérně“ jezdit vlaky, má-li o to (hlavní) vlečkař zájem, jen je to pro běžný vlečkový provoz na naprosté většině vleček zbytečná komplikace, takže se tomu většina vlečkařů snaží vyhnout …
Když výhybky uzamkneš, tak by ze druhé koleje v Čakovicích odjedeš na barvu do Satalic (jde to i do Měšic), ale vjet na druhou kolej jde jen na přivolávací návěst. Druhá kolej byla původně manipulační, ale pak z ní při výstavbě RZZ udělali dopravní. Po úpravě zabezpečovacího zařízení by se tak dalo jezdit z vlečky i na vlečku, což by snad nebylo tak komplikované a drahé…
Aby se pravidelně jezdilo na přivolávačku moc košér není.
Jak by bylo komplikované poštelovat TEST (jak tu někdo zmiňoval) by měl říci nějaký zabezpečovák.
Z koleje č. 2 jdou jen odjezdy, tak by ten zásah do čakovického RZZ byl asi trochu větší…
Jinak souhlas, na přivolávačku to moc košer není, ale na Masarykově nádraží se tak jezdilo několik let, než se přeprogramovalo zabezpečovací zařízení a umožnilo zabezpečené vjezdy na obsazené koleje.
Jediné co je potřeba pro bezúvraťové zapojení je to „severní nástupiště“, plus zrekonstruovat několik zarostlých a rozpadlých výhybek a kolejí.
V Čakovicích je TEST, nevím, jestli v době jeho zřízení byly zmíněné výhybky pod jeho kontrolou. Pokud ne, tak se snad dá i v TESTu modifikovat plánek stanice…
Záměr je v dokumentu hl.m. Prahy a kupodivu se tam objevuje celkem dost myšlenek, které zaznívaly tady i na k-repu, takže úplně blbí jeho autoři nejsou…
https://www.iprpraha.cz/uploads/assets/dokumenty/infr/strategie_rozvoje_prazske_metropolitni_zeleznice_2018.pdf
Jistě, je to asi nápad samotného Langusty s dost značnou podporou Hugouna – kdo v tom jede ještě další, nevím …
Budou jezdit poté vlaky jen ve všední dny nebo bude linka jezdit i o víkendech?
a budou o víkendech 2021 jezdit víc matky s kočárky?
z článku vyplývají dva poznatky:
– za prvé – přiznání, že S34 efektivitou asi příliš neoplývá
– za druhé – nahradíme čoudící autobusy čoudícím krámem 813, který nazývat ekologickou dopravou je odvážné (odhlédneme-li od toho, že jak autobusy tak i 813 musí plnit emisní normy)
Zajímala by mě jedna věc. Autobusy na CNG (méně emisí) jsou zcela běžné. Proč se nikdo nepokusil na CNG zkonvertovat železniční vozidlo (např. 810, 814 ale třeba i 840)?
§1 Nikdy se to tak nedělalo
§4 Není na to předpis
§5 Bylo by to příliš složité
§6 Cestující by to nepochopili
§10 Stejně to bude na hovno
ale aby to bylo fér nějaké pokusy s lokomotivama byly….
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/v-cesku-uz-jezdi-prvni-osobni-vlak-tazeny-lokomotivou-na-zemni-plyn-268222
Ano byly. A sklidily posměch, že jim to „roka a do dne“ vybouchne a tak podobně. Inu nedá se z nich krást nafta.
Železniční vozidla na CNG se objevují, asi nejvíc jich je v Rusku – posunovacích lokomotiv. U nás jich pár zrealizovaly Vítkovice, jednu 714 mají ČD v Opavě. Proč se to nerozšířilo víc? Objemová hustota energie v CNG je asi třetinová vůči naftě (nebo LNG, zkrátka kapalnému palivu), takže dané vozidlo buď při stejném objemu zásobníků paliva má třetinový dojezd mezi zbrojeními, nebo potřebuje trojnásobný objem „nádrží“ (+tlakové nádoby na CNG jsou válcové, takže horší využití prostoru proti „krabici na naftu). Další komplikací je nemožnost postavit plničku na CNG u jakéhokoliv plynovou – musí tam být přípojka nějakého tlaku, nepamatuju si… Číst vice »
no to ale platí v naprosto stejné míře i pro CNG autobusy (o elektro či vodíku už ani nemluvě), přesto si je jsou objednavatelé schopni vymínit….
„Obchoďáci s plynem“ se zaměřili na autobusy, zařídili pro ně dotační podporu při nákupu, on je to taky větší trh, než železnice.
Obávám se, že objednatelé jedou na zelené ekovlně a o nějaké efektivitě paliva nepřemýšlí (a o vodíku to platí obzvlášť).
Pokusilo se o to CZ Loko se. CNG Effi.
Před pandemií jezdily ve špičkách S34 plné tak, že prakticky nebylo volné místo k sezení. Osobně 813.2 moc nefandím, ale o hodně lepší, než předtím jezdící 810 (které se na S34 bohužel díky pandemii opět vrátily…). Jinak tato linka je typickým adeptem na hybridní/bateriový vůz (kdyby ovšem takový byl reálně k dispozici). Prodloužení do cukrovaru zcela jistě přivede nové cestující. Znám osobně lidi, kteří z toho sídliště jezdí S3/S34 již nyní, chodí na nádraží pěšky. Do oblasti Masaryčky/Náměstí Republiky vcelku ideální způsob dopravy. Je to pro ně rychlejší varianta, než courání v busech v pravidelných zácpách na Kostelecké/Tupolevově, a k… Číst vice »
Céčko se mělo na severu stavět přímo a do Čakovic
Ano, tesat do kamene. Současné vedení C v té oblasti je zcela absurdní. Kdyby se trasa nekroutila, mohla vést od Střížkova (patřičně otočeného) přímo přes stanici umístěnou jižně od OC Letňany s velkým P+R na přilehlých polích, s doplněným sjezdem z Kbelské, s druhým vestibulem přímo do letňanského sídliště a konečnou stanicí někde u nádraží v Čakovicích. To metro mohlo za podobné peníze obsloužit mnohem kvalitněji čtvrtě s několika desítkami tisíc obyvatel, včetně rozumnějšího napojení na dopravní proud od D8 a ze směru Neratovice/Mělník. A navíc s přestupem vlak/metro v Čakovicích. Nakonec to metro do Čakovic asi stejně povede, ale… Číst vice »
Poděkujte Pavkovi (= Bémovi) ….
Poděkujte ODS která si potřeboval v té době šplhnout u voličů na Proseku. Ono se stačí kouknout jak probíhají volby a dění na Praze 9 dokud je tam Jarolím a spol. tak tam fakt bydlet nechcete.
On už někdo „Neratovickou“ kolej elektrizoval?
Trať pro S34 je již elektrizovaná na většině své trasy: od Masaryčky až po odbočku Skály.
Fakt. Tak to mi tedy opravdu uteklo 🙂 🙁 🙁 🙁
Kdy se to stalo?
Minimálně nad „peáží“ jsou dráty už snad víc než 40 roků, takže by jízdy v závislé trakci „proti srsti“ byly jen otázkou propustnosti a organizace dopravy + možná raději i nějakého zdokonalení traťového zabezpečovacího zařízení, aby nebylo třeba „jezdit na hubu“ – ale ani dodělaní drátu nad „satalickou“ kolejí by nemělo znamenat žádné extra velké problémy technické ani finanční: „za bolševika“ se to sice neudělalo, ale na úvahy o tom, že by to bylo užitečné třeba kvůli možnosti postrků vysočanskou zálohou (v době, kdy tam ještě existovala nějaká skutečná nákladní doprava), si vzpomínám také …
Jejej, to jsou bláboly… Tak jednak zabezpečovací zařízení je mezi Satalicemi/Počernicemi a Vysočany po modernizaci (zanedlouho bude zmodernizováno znovu) a za druhé je nevyřešený problém zvaný letiště Kbely, které elektrizaci trati brání. Trať by bylo nutno zahloubit…
Ono už lze zcela plnohodnotně zabezpečeně jezdit po „peáži“ i z Vysočan do Satalic (a Počernic)? To mi nějak uniklo – takže děkuji za poučení …
pro 2 traťové koleji se občas směrem Vy-Sat jezdí. TZZ je zde na to připraven.
Díky za upřesnění – já pamatuji ještě starý stav a nové změny mě už minuly a nezajímal jsem se o ně podrobněji, takže je to pro mě nové.
Tak ono se tam tak dnes už i jezdí „pod dráty“. Trojkolejka od odb. Skály do Vysočan se využívá k křižování.
Ano, máte pravdu. Bylo by potřeba natáhnout drát nad třetí kolejí mezi Vysočany a odbočkou Skály. To by se přímo nabízelo udělat nyní, v rámci právě započaté modernizace úseku Vysočany – Mstětice. Ono by se to využilo i pro vlaky S2 od Počernic, mít plnohodnotnou tříkolejku využitelnou i pro vlaky od Počernic. A doplnit na výhybně Skály příslušné kolejové spojky.
Pokud jsem správně pochopil projekt rekonstrukce Vys-HoPo, tak bude i kolej 101 elektrizována.