Praha namaluje další dva přechody přes magistrálu, řidiče nemají nijak zdržet
Chůze je nejpřirozenějším pohybem po městě, vysvětluje úpravy náměstek pro dopravu.
Pěší spojení mezi Václavským náměstím a Vinohrady by mělo být jednodušší než dosud. Praha dnes začala s úpravami křížení ulic Legerova a Vinohradská, kde vzniknou dva nové přechody pro chodce. Díky tomu odpadne desítkám tisíc lidí denně nutnost překonat magistrálu podchodem. Podle radnice přechody nijak neomezí řidiče: semafory zde jsou již nyní.
„Měli bychom maximálně podporovat nejpřirozenější pohyb po městě, kterým je chůze. Mezi dvěma městskými částmi chodí desetitisíce lidí denně. Není důvod zde nemít přechody, když zde stejně máme semafory a řidiči čekají na zelenou,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Přechod vznikne v době, kdy probíhá pravidelná oprava technologií semaforu. „Při té příležitosti jsme rovnou navrhli přechod pro chodce, který řidiče na magistrále nijak nezdrží,“ dodal Scheinherr.
Podchodem podle statistik magistrátu denně projde 21 tisíc lidí, několik stovek lidí magistrálu přebíhá. „Jednodušší propojení trasy pro chodce, ale i tramvajové trati velice vítáme a považujeme ho za jednu z priorit,“ uvádí Jan Korseska, místostarosta Prahy 2 pro oblast dopravy, financí a investic.
Dlouhodobé úpravy kolem Národního muzea
Přechod navazuje na provedené úpravy v okolí Národního muzea, tedy položení pokračující tramvajové trati, rozšíření chodníků a úpravy Čelakovského sadů, a je tak logickým pokračováním kultivace veřejného prostranství na jednom z nejvýznamnějších míst české historie i současnosti. Zároveň díky rozšíření „Chodníčku smrti“ mezi Hlavním nádražím a Muzeem a novým přechodům vzniká zjednodušení pěšího propojení mezi železnicí a metrem. Dosud museli chodci jdoucí z nádraží křižovatku složitě obcházet, aby se dostali na metro.
Podle Ondřeje Boháče, ředitele Institutu plánování a rozvoje (IPR) jde o součást proměny okolí historické budovy Národního muzea. „Je logické pokračovat v napojení muzejní oázy na její okolí přirozeným a pohodlným způsobem, tedy po povrchu,“ dodal Boháč.
Město počítá s dalšími úpravami tramvajové trati a jejím napojením na již položenou trať mezi budovami Národního muzea. Tramvaj se tak napojí na Václavské náměstí a v budoucnu i před novou výpravní halu hlavního nádraží ve Vrchlického sadech.