Praha namaluje další dva přechody přes magistrálu, řidiče nemají nijak zdržet
Přecházení magistrály z Václavského náměstí do Vinohradské. Foto: FB Adama Scheinherra
Chůze je nejpřirozenějším pohybem po městě, vysvětluje úpravy náměstek pro dopravu.
A ten tramvajový trojúhelník se tam bude stavět teda kdy? A že ten se signalizací zamává. Navíc se tam má stavět zastávka autobusu.
Nechápu, proč není raději upraven (vylepšen) podchod. Dělat přechody tam, kde existuje podchod, považuji za krok zpět (no, když mohli komanči udělat dálnici přes centrum, proč by naše moudré hlavy nemohly dělat přechody místo podchodů). Řečem o tom, že to nikoho nezpomalí, nějak moc nevěřím. A ještě jsem neviděl, že by někoho přejeli v podchodu, na přechodu na tak frekventované silnici bych se nedivil, až se to stane.
a pizzaři v podchodu nebudou mít co žrát! z podchodu se ted stane už čistě chcací ulička, gratulki Adam, další dobrý krok, člověk nebude muset na hajzl o level níže, vše se nám posune o úroveň nahoru.
ten podchod je hnus uz ted, navic kdo by tam sel s kocarkem nebo s ditetem…
navic stejne nevede na druhou stranu ulice od koleji
Chůze je nejpřirozenější pohyb, tak proč se tedy přirozeně nepohybují podchodem a potřebují přechod?
tak přechod přes dálnici by se měl namalovat…a co obchvat… ten už stojí?
Piráti jsou zlo Prahy… Tohle je další špuntík…
Možná jste si už za tři roky stačil všimnou, že Adam Scheinherr nebyl zvolen za Piráty.
Ale ryba smrdi od hlavy a primator, ktery tomu zmatku ma sefovat je z hnizda Piratu!
Zkuste si někdy nastudovat, jak funguje státní správa, stačí v oblasti dopravy. A jaké pravomoci má primátor.
Lidi bez mozku jsou zlo… A ještě máte volební právo…
Pochvala, konecne prechod a nemusi se jit smrdutym podchodem,ktery je jeste zuzeny.
No, každej ví, že ta dálnice do centra města nepatří. Tak by asi bylo fajn, kdyby konečně zmizel aspoň ten průtah přes Václavák.
Otázka ale je, co s těmi auty, že? Nebylo by to jako v L. A., kde po zbourání podobné dálnice nedošlo k dlouhodobému ucpání alternativních tras, ale 93 % dopravy prostě zmizelo?
Kde v LA zbourali dálnici?
Obecne od Opery jsem chtel jit na hlavak a nedalo se moc kudy, nedivim se, ze tam obcas lide behaji pres silnici… a zrovna v tomhle miste od Vinohrad…
Jako da se to jit i jinak, ale to je tak na pul hodiny behat asi jako krysa v bludisti…
Konecne, tam to je peklo… ale kdyz uz, tak by tam meli rovnou vrazit i ty koleje a napojit ten canc u muzea…
To jo, aspoň že nová signalizace už bude připravená na zavedení tramvají.
tak nepredpokladam, ze by tam hned jezdily trammvaje… ale bylo by to pripravene…
Tohle uz musi z magistratu zmizet
Proč? Konečně někdo dělá něco pro lidi a ne pro svoje a Janouškovy kapsy…
Pro lidi? A vy vite ze to takhle lidi chteji???
Ruskej agent napsal
„Chůze je nejpřirozenějším pohybem po městě“
Před 150 lety by se s tím dalo souhlasit…
Jo, platilo to pred 150 lety a plati to i dneska, dokonce se da rict, ze vic chuze a min sezeni by dneska potrebovalo naordinovat daleko vic lidi nez tehdy. Par hodin intenzivniho sportu tydne (pro ty, kdo se aspon k tomu dokopou) je fajn, ale kazdodenni prirozenou mirnou aktivitu typu prave chuze velmi tezko nahradej.
Poprosim doniest 20m2 plavajucej podlahy. 2 vrecka cementu. To som si nedavno doviezol
Nebojte, projedete i přes ten semaforem řízenej přechod. Otázka je samozřejmě jak rychle, ale to bude nejvíc záležet na tom, kolik lidí před vámi vezme auto na cestu pro strašlivej náklad tři rohlíky a dvacet deka vlašáku na svačinu a kolik jich podstoupí to šílené dobrodružství a pro svačinu vyrazí pěšky. Pokud zrovna zase povezete něco těžkýho autem, doufejte, že těch pěších bude spíš víc.
jo ciwe, ty budeš jeden z těch logistickejch expertů, tak prosím o vyřešení rovnice: v 7 odjezd do školky/školy (5 km, 3x přestup), poté přesun do práce (3 km, 2x přestup), min. 8,5 h v práci, tak tak vyzvednout před zavíračkou ve školce, rychle přesun na kroužky (10 km, 2x přestup), poté domů krmit/učit/hrát si. pojdme se bavit o tom, že ve městě je chůze nejpřirozenější pohyb a že se má jezdit hromadnou. tahat tašku z práce, tahat věci děckám do školky a na kroužky, sem tam k tomu musí člověk i ty 3 rohlíky a dvacet deka vlašáku koupit,… Číst vice »
“ Zároveň díky rozšíření „Chodníčku smrti“ mezi Hlavním nádražím a Muzeem a novým přechodům vzniká zjednodušení pěšího propojení mezi železnicí a metrem.“
Není vlastně propojení mezi železnicí a metrem, tak nějak mimochodem, přímo na hlavním nádraží?
Je, ovšem pro určité kombinace přestupů vlak – metro A je to realisticky rychlejší po povrchu, neboť soudruzi nepovažovali za nutné mít přestupní stanici metra na hlávaku. Kdo by taky někam jezdil vlakem, že?
Když dojedete tramvají 11 do Vinohradské, půjdete půl kilometru na nádraží rovnou k nástupištím – nebo půl kilometru na metro Muzeum, pak čekat na vlak, po jedné stanici vystoupil, vylézt opět ven a pak celou nádražní halou, celkem asi tak čtyřikrát delší cesta.
Což je ovšem kvůli tomu, že přestup v tramvajové zastávce „Muzeum“ na stejnojmenné metro je docela o ničem.
Takže spíš se jedná o jednodušší přestup z tramvaje na vlak.
Když tam budou chodci přecházet ve štrůdlu, jak to běžně dělají jinde, kde jich je hodně, tak si auta počkají, až přecházející lidé dokončí telefonní hovory, dopíší SMS a docourají se po přechodu. A TO TRVÁ STRAŠNĚ DLOHO, PROTOŽE DĚLAT TOTO JE PŘI CHŮZI PŘIROZENÉ, ŽE? Jak je vidět, že co inženýr, to HLUPÁK!
Stejně jako dělat tyto činnosti při řízení auta,že.
takhle levnej argumentační faul bych nečekal
Stejná blbost jako v Brně, tady je taky nad většinou podchodů (za desítky miliónů) namalovaná zebra.
Podchody bych zakázal stavět, radši místo nich nějaké parkoviště. Každý podchod dopadne tak, že se chodí zebrou nad ním.
tak kdo by podchody miloval že
třeba já
Pokud je to výškově udělane dobře, tak nevidím problém (tzn. odpadá chození po schodech dolů a pak nahoru)
Podchody do centra města v zásadě nepatří.
Pán o Brnu hovoří spíš o periferiích jako Líšeň, kde komunisti podchody postavili (desítky milionů, lol), ale pochopitelně obyvatelé nechodí jak ovce, ale tak, jak je to nejrychlejší a nejpohodlnější…
no, snad to nedopadne jako experimenty v holesovickach…
Mohli by k těm přechodům na magistrále rovnou namalovat i cyklostezku či pruh pro lidi na koloběžkách. To určitě dopravě v Praze pomůže.
Jeden pruh magistraly by urcite pro pesi a kola vyhrazeny byt mel. V Parizi i v Londyne to tak maji, tak nevim proc v Praze ne. Pokud by byl po kraji magistraly mezi Muzeem, Hlavakem, Masaryckou a Florenci luxusni 4 metry siroky chodnik pristupny ze vsech jmenovanych mist, tak to bude nejkratsi cesta pro prestup autobus-vlak. Stejne to tak ve vyhledu skonci. Lidi (volicu), kteri bydli ve meste a nemaji svoje auto bude stale pribyvat.
ja bych rekl, ze bude ubyvat lidi zijicich ve svazujici praze obecne. Buzerace s parkovanim a cestou do prace kazdy den. Kdo muze, odstehuje se odtud. Praha do 20 let splace nad vydelkem. Do budoucna mesto duchu. diky internetu jiz nebude potreba se temto rozmarum lokalnich vladcu prizpusobovat.
Jakoby tam cyklisti už nemohli jezdit prostředkem pruhu, což je pohodlnější.
Vzhledem k tomu, že bude přechod i na severní straně Legerovy, tak k časovému omezení na křižovatce pro auta prostě musí dojít. Bude sice možná jen čekání než chodci přejdou při odbočování z Vinohradské na magistrálu, ale i toto zdržení se počítá.
Nelze posuzovat zdržení jenom v rámci jedné křižovatky. Pokud například „zdržení“ znamená, že přijedete o 10 sekund později k červené na další křižovatce, celkovou dobu cesty to nijak neovlivní. Tady se samozřejmě nedá na další křižovatku se semaforem takhle snadno ukázat, to ale neznamená, že tam ke zdržení musí dojít.
Pokud budou řidiči odbočující z Vinohradské na magistrálu čekat až přejdou chodci, neprojede tou křižovatkou tolik aut. Budou tedy vznikat kolony na Vinohradské a tím pádem i zdržení.
Tady asi hlavní starost je, aby to nesnížilo kapacitu magistrály. Z té Vinohradské se snad zase takové fronty netvoří. Pokud tam bude zelená pro chodce současně se zelenou pro auta z Vinohradské (na dost křižovatkách to tak bývá – podobné to třeba je když odbočujete z Ječné na Sokolskou), tak auta můžou mít tu zelenou teoreticky i stejně dlouhou, jako dosud. Navíc si myslím, že v dost případech tam chodci ani nebudou, takže to ta auta opravdu neomezí vůbec. Navíc ty přechody by tam asi měly být dva – jeden na jižní části křižovatky a druhy na severní. A myslím,… Číst vice »
Po rekonstrukci se tam tvoří kolony až k tržnici. A kvůli skvěle upraveným zastávkovým mysům tam budou v té koloně stát i tramvaje.
Jo ty ostruvky to jsem fakt nepobral kterej dement toto vymyslel
Z Vinohradské odbočuje minimum aut a na Legerově už semafor je, takže tam to nikoho nezbrzdí.
Především přístup do podchodu ze zastávky TRAM směr IPP poněkud „nešťastný“, vzhled podchodu … no nic moc …. zvláště pro méně méně otrlé ….
řešíš blbosti
Není na druhé straně té křižovatky náhodou podchod?
Je, ale docela nepříjemnej. Rozhodně na to množství lidí, co tam denně projde (podle IPR přes 20 000) nestačí.
No a to si ještě myslím, že původně ten podchod byl širší, ale pak se někdo rozhodl tam dát nějaké ty provozovny rychlého občerstvení… Jako nic proti rychlému občerstvení – a možná je to třbe i fajn, když je to tam i večer ještě trochu „živější“ a někdo se v opuštěných podchodech bojí, ale stejně si myslím, že je trochu nešikovné, když se kvůli tomu podchod, kterým někdy chodí docela dost lidí, zúžil. A z podobných důvodů zúžených podchodů je v Praze myslím víc…
Jo, ty stanky jsou dvousecny, to je fakt. Zuzujou, ale zvysujou bezpecnost, kdyz jsou otevreny. A tady je podle me hlavni uzky hrdlo toho podchodu ta uzka rampa do Vinohradsky, schodiste vedle ni a zatacka do pravyho uhlu pred nima, takze realne ty stanky zas tolik kapacity neuberou…
Ano, rampa není moc široká a to schodiště také ne. Ale právě se ti co jdou tím samotným podchodem pak můžou rozdělit, část může jít po rampě a část po schodech…
Jako občas když tam jdu, tak těch lidí je tam fakt dost a je pro lidi úzká jak ta rampa, tak ten samotný podchod…
Každopádně přechody umožní, že se ta zátěž zase trochu rozloží, jsem na to zvědavý…
v centru Prahy bude možné přejít přes ulici! unesem vůbec takový pokrok?
je fajn radovat se z maličkostí, ale nic to nemění na tom, že z Legerovy už mohla být obyčejná hlavní ulice. tranzit tu, jak už je snad všeobecně známo, tvoří menšinu provozu.
Já jen nevím, kdo bude nosit na zádech všechno to zboží. Přecijen ani brambory nerostou přímo v restauraci.
Aby pak nějaký afektovaný pomatenec nepropichoval kola sanitce s oddůvodněmím, že tady se nejezdí. Našli by se takoví „ideologové“.
https://www.tsk-praha.cz/wps/portal/root/aktualni-doprava/dopravni-kamery
Jedna zásobovací dodávka za druhou… 🙂
Zase blábol o zboží. Zboží nebo věci veze tak jedno auto z padesáti, zbytek veze jen zadky a tunu plechu.
Proti přechodům asi nic, ale mnohem třaskavější a obtížněji pochopitelné téma s touto úpravou spojené, a z nějakého důvodu v článku nezmíněné, je prvních cca 100 m cyklopruhu přímo na magistrále! Sice od nikud nikam, ale co kdyby tam nějaký cyklista byl. 🙁
https://mestemnakole.cz/2021/07/praha-prida-prechody-pres-magistralu-krizovatka-legerovy-a-vinohradske-bude-i-pro-pesi-a-cyklisty/
Oni se tam občas vyskytnou, pár už jsem jich tam viděl.
Přesně, jak píšete – bude to PRVNÍCH 100 metrů, další budou následovat a už to nebude od nikud nikam.
Cyklopruhy nebudou vyznaceny.
Co jsem slyšel, má tam být jen ochranný cyklopruh. Žádný jízdní pruh pro auta kvůli tomu nezanikne, tak nevím, proč by to někomu mělo vadit. V tomto úseku to není silnice pro motorová vozidla, takže tam cyklisté normálně můžou už teď.
A já třeba zrovna v tomhle úseku občas jezdím – když se i s kolem potřebuji dostat z Vinohrad na Hlavní nádraží, tak je to nejrychlejší cesta. Kudy bych to měl podle Vás jako objíždět?
Já vím. Kdyby měl někdo dost politické odvahy tak už tam dávno nějaké cyklo řešení je a po celé délce. Magistrála je super rychlý koridor, proč by ho nemohli používat i cyklisti. Ale musí to být bezpečné, něčím oddělené!! Toto co tady vzniká mi přijde jako nesmysl. A obyč pruhy nebo „ochranné“…
Vzhledem k tomu, jak je metro C ve špičkách narvané a prakticky na technologických limitech co do intervalu, uměl bych si tam představit i bus ve vyhrazeném pruhu jako jeho podporu. Minimálně ve špičkách všedního dne a do té doby, než bude hotová trasa D z Pankráce na Mírák. Přičemž ty vyhrazené pruhy by od severního konce Nuseláku mohly být slušně využitelné i pro kola, protože těch busů by nebylo zas tolik..
Takže město nebude jen pro autíčkáře? To je ale radikální myšlenka!
Naprosto šílené. Tam bych na kole nikdy nejel. Už teď jsou ty pruhy uzoučké. To nechci vidět, kolik cyklistů tam zahučí. Bohužel Česko zase chce dohánět západ východním provedením.
Tak nejezděte. Já tam občas na tom kole jedu. Právě je fajn, že tam těch pruhů je víc. Kde je řečeno, že pruhy mají být tak široké, aby auto mohlo cyklistu objet, aniž by měnilo jízdní pruh? Auta se vzájemně takhle předjíždějí také, tzn. v jednom jízdním pruhu? Když je pruh úzký, tak tam ta auta mají další dva pruhy na to, aby případného cyklistu mohla předjet bezpečně… Navíc další věc je, že je to z kopce. Takže kdo tam jede na kole, tak o moc pomaleji než ta auta zase nejede – klidně třeba 40 km/hod – tím spíš,… Číst vice »
Tak postupně snad vznikne pruh v celém centru. Ještě lepší by samozřejmě byla oddělená stezka, ale to by autíčkáři řvali, že jim z osmi pruhů dva zmizely.
Tak může to sloužit k bezpečnému zařazení cyklistů. Podobně jako když autobus sjíždí z vyhrazeného pruhu, tak řidiči mají povinnost umožnit cyklistovi přejetí z pruhu pro cyklisty na „obyčejný“ pruh (Ale samozřejmě, kdo to dodržuje?)
Řidiče to nezdrží, pokud tam pro chodce vede také semafor…
…bude…
Tomuhle moc nevěřím – na magistrále je červená na křižovatce s Vinohradskou, ale část aut z Vinohradské potřebuje odbočovat doprava – kolizí s chodci se to potrvá déle.
Žádná část, všechna. Potom co v „oáze“ zrušily průjezd Vinohradskou mezi muzei do Mezibranské, musí všechna auta doprava a objet garáže Slovan. Už teď je tam situace tragická a s přechodem tam projede tak 6 aut na jeden cyklus.
No jo, vlastně. Sám jsem tam nedávno zabloudil a divil jsem se výletu za Slovan…
Ale ne vždycky tam na tom severním přechodu nějací chodci budou, takže v dost cyklech křižovatky ta auta nebude zdržovat nic. Navíc pokud tam budou ty přechody opravdu dva, tak si myslím, že pro většinu chodců bude atraktivnější stejně ten jižní – z něj je to pak blíž dolů na Václavák, do nové budovy Národního muzea zase odtud tolik lidí nechodí a kdo bude chtít k nádraží, půjde po tom nedávno rozšířeném chodníku.