egoe-plus
Autobusy

Praha má nově autobusové spojení se Sarajevem, je součástí dlouhé linky FlixBusu

Autobusy Centrotransu. Foto: FlixBus
Autobusy Centrotransu. Foto: FlixBus

FlixBus od 7. prosince spustí další linku, která jede více než 24 hodin. Nové spojení německých Brém a hlavního města Bosny a Hercegoviny Sarajeva zastaví i v Česku: v Praze a Brně.

Přímé spojení Prahy a Sarajeva dosud neexistuje. Spojení bude zajišťovat bosenský dopravce Centrotrans. Z pražského autobusového nádraží Florenc budou autobusy FlixBus odjíždět do Sarajeva každou středu, sobotu a neděli v 15.20 hodin počínaje 7. prosincem, z Brna od hotelu Grand odjedou v 17.50 hodin. Stavět budou ještě v Bratislavě na autobusovém nádraží v 19.50 hodin. Jejich trasa dále pokračuje přes bosenská regionální města jako jsou Doboj, Zenica nebo Visoko. Do hlavního města Bosny a Hercegoviny Sarajeva přijedou v 9.10 ráno.

V opačném směru ze Sarajeva bude FlixBus odjíždět každé pondělí, čtvrtek a pátek v 17.00, do Bratislavy dorazí v 6.20 ráno, do Brna v 8.20 a do Prahy na Florenc v 10.50 hodin.

„Sarajevo, stejně jako další balkánské destinace, začínají turisté znovu objevovat a jejich popularita stoupá. Hlavním turistickým lákadlem je bezesporu osmanský bazar Baščaršija a historické centrum města,“ uvedla mluvčí FlixBusu Martina Čmielová. S více než čtvrt milionem obyvatel je největším a nejhustěji osídleným městem v zemi. Bosna a Hercegovina je po Kosovu a Albánii zemí s největším podílem muslimů na počet obyvatel v Evropě.

Bosna a Hercegovina byla do zelené sítě FlixBusu připojená v červnu 2017, doposud většina spojů mířila do Německa a Chorvatska.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
liposh

Spojit Brémy a Sarajevo přímou linkou může napadnout opravdu jen Flixbus. 😀 Představuju si, jak to v německu , než to dojede do ČR nabere 3 hodiny zpoždění a než to dojede do Sarajeva, už je to půl dne zpoždění. Myslíte, že přeháním? Pak vězte, že nikoliv, zažil jsem to.

Člověk

Turisti klidně, do Sarajeva se prakticky nedá dostat jinak než gumových kolech.

Anonymus

To je pro dělníky,nikoli pro běžného turistů.

Marcel Stancl

A čím by jste tam teda jel?

Kamui

Do takových končin by většina lidí jela autem, popřípadě letecky.

Radek Janata

Z Prahy do Sarajeva nic přímo nelétá. Nabídka letů s přestupem taky není moc široká, protože frekvece letů ze Sarajeva do evropských hubů není nic moc. Slušný connection time má asi jen Austrian a Lufthansa a nechají si to zaplatit – vetšinou přes 10 tisíc za RT.

S autem mohou být na divokém Balkáně problémy a jízda bez zastávek trvá 12 hodin, to není úplně málo.

Dalibor

Turisti?? autobusem? celý den? ta paní zamrzla v 80/90 letech? Chtěl bych takovýho turistu osobně potkat. Gastarbajtři, možná. Turisti? ani omylem.

AAA

tak jsou i lidi co ze zdravotních důvodů nelítaj…

MildaIV

Něco mi říká, že tímhle budou spíš jezdit Bosňáci pracující v Německu, než turisti do Bosny. Ale chápu, že z hlediska PR se to nehodí.

Jiří Kocurek

A není to jedno? Platící cestující je platící cestující.

Kamui

No když si to najde zákazníky, proč ne. Spíš je škoda, že zaniklo už před lety vlakové spojení Sarajevo – Budapešť přes Osijek. Resp. v Bosně by ho prý chtěli, ale Chorvati pořád vymýšlejí důvody, proč to nejde.

Marcel Štancl

Hlavně mohli stavět alespoň Slavonski Brod na přestupy k vlakům do Bělehradu a Zagrebu.

Marcel Štancl

Momentálně ruší od grafikonu i osobáky Tuzla – Doboj. Nejde letět s Vídně do Tuzly a pokračovat vlakem.