Praha hledá technický dozor pro Terminál Smíchov. Za 200 milionů má ohlídat i náklady

Aktualizovaná vizualizace Terminálu Smíchov. Foto: A69 ArchitektiAktualizovaná vizualizace Terminálu Smíchov. Foto: A69 Architekti

Proměna zanedbaného nádraží v zelenou křižovatku všech druhů dopravy má trvat pět let.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Libi se mi to, jen by me zajimalo, jak bude kotvena ta predni stena,… doufam, ze vse pujde podle planu…

Martin

Ja to vezmu…

bvovka

Podle těch všech oplocení zdobených banery, vytrhanému kolejišti nebo přemístění regiojetů po celé Praze už stavba začala. Tak doufejme, že to nedopadne jako u dálničních staveb.

Facepalm

A jaká je konkrétně souvislost dálničních staveb s bytovou výstavbou v režii velkého developera?

bvovka

Myslel jsem tím, že když stavba začne, tak se může i zastavit. Stejně jako mnoho let Hulín – Fryšták nebo loni obchvat Frýdku.

Ben

Já už se možná opakuji, ale to se tam opravdu v tom přednádražním prostoru budou ti cyklisté motat mezi autobusy v jejich jízdních pruzích? To za ty miliardy opravdu nejde nic lepšího vymyslet? Nebo to vidím jenom já?

MOS

Před pár dny pan Hřib říkal, že na terminál Smíchov a P+R parkoviště nejsou a nebudou peníze v rozpočtu ani dotace z EU.

Facepalm

Neříkal.

Radek

docela dost megalomanské, nezdá se vám?

ZdendaP

Nikoliv.

David

„Nabíječkami má být osazena polovina z 900 parkovacích míst.“
Wow, konečně někoho napadlo, že P+R nemá mít jednu rychlonabíječku, ale naopak levnou pomalou nabíječku na většině míst.

Tomáš

Zelenou křižovatku? Proč ta demagogie? Vždyť je to obyčený šedý mor. Hnusný už teď. Až to bude stát, tak – hnus se k hnusu chytá. Tento typ lidí si z těch černých stěn udělá WC, drogy také budou a celé okolí bude ghetto divnolidí…

Roman Soudný

Zajdi si na oční, třeba ti s tím zákalem pomůžou, když všude vidíš jenom šedou.

Frantisek

Zleva: Šedá budova, šedá ulice, černá stěna, +- bílá budova. Kousek zeleného stromu z toho opravdu převažující zeleň neudělá, ani kdyby to tak stokrát (kdovíproč) nazvali.

Facepalm

Na vizualizaci je vidět +- 90 stromů, což je zhruba o 90 více, než je jich tam dnes.

Ale chápu, že pro zapšký šotouše neni nic dobrý.

Twix

Já tam vidím převažující barvu takovou pískovou, to podle mě není ani šedá ani černá, a ke stávající ulici to celkem ladí. Jaké barvy by tam měly být spíš?

Škrpál

Kotas nikdy nezvítězí v žádné architektonické soutěži. On je tak zbabělý, že se do žádné ani nepřihlásí. Šotoušský nevkus už nikdy nebude uspokojen. Vše nové budete nenávidět. 🤣

Frantisek

Kotase do toho vtahujete sám. Původní okrová je sice elegantní, leč ta černá stěna do šedé ulice už nic moc. Třeba to ale bude ve skutečnosti vypadat lépe, kdo ví.

Škrpál

Autor, na nějž reaguju, by zcela jistě z Kotasovy odpornosti hýkal nadšením. Mně některé změny vzhledu také nenadchly, ale já reagoval na totální idiocii, nikoli na kritiku změn.

Twix

A kdo umí čůrat 15 metrů do výšky? Já tam vidím tmavé zastřešení, ale téměř všechny stěny, ke kterým se dá přijít, jsou naopak světlé. A mimochodem dnes jsou stěny takové nápadité růžové a divnolidi se tam scházejí.

Facepalm

Sám jsi divnočlověk.

Jan

Za 200 mega ohlídat náklady? Slevu nechci zadarmo…

Škrpál

Raději se necháte stavební firmou okrást a do deseti let vám dům spadne nebo shoří nebo jej budete rekonstruovat.

Jiří Kocurek

Hledají technický dozor, nikoliv finanční audit. Co tak asi může _technický_ dozor hlídat? Kvalitu provedení stavby, dodržení předepsaných postupů… U takhle velké stavby se to „ve dvou lidech“ nezvládne.

Facepalm

Nic vám nebrání nabídnout Správě, že to uděláte za 30 litrů bez faktury.

J.K.

Ahh, konečně update vizualizace. Nápis malý, střecha temná. Hezké to nebude ani nové, po 10 letech provozu radši nevidět, bude to asi temná hrůza.

Frantisek

Nápis je velký až až, navíc do místa vtahuje zpola nepatřičný a celkem zbytečný název terminál (koncová stanice); zvláště, když jsme si i pro autobusy osvojili termín nádraží (místo nácestí :)).

Twix

Terminál v dnešním významu nemusí znamenat jen koncovou stanici, resp. některé trasy můžou být přes něj i průjezdné. Ale tentokrát souhlasím, že Nádraží Smíchov se tam mohlo napsat také. To slovo Terminál má výhodu v tom, že se tím odliší nový projekt od toho nádraží, co už tam je.

PaoloAlto

Terminál – přestupní uzel. Takže vše v pořádku

Novomír

Stavět P+R parkoviště 4 km od úplného centra města, to se může stát jen v ČR. Proč se nepostaví někde v Chuchli u Hornbachu v divočině blízko železnice, okruhu a D4?

Kubrt

Nějaká možnost zaparkovat auto by tam být měla, ale určitě ne 900 kusů v ceníku P+R, ale třeba 100 míst za nějakou „luxusnější“ sazbu, pro cestující dálkových vlaků, pro solventnější klientelu, jak by řekl Axel 🙂

SaulGoodman

Tak v bezprostřední blízkosti vede Strakonická a udělat v rámci terminálu snad pro všechny typy dopravy i parkoviště, mi nepřijde zas tak od věci. Smíchov je možná 4 km od centra, ale pro spoustu lidí funguje i jako určitý vstupní bod do Prahy. Asi lepší, kdyby parkovali dál, ale lepší když budou parkovat tady, než někde náhodně po ulicích nebo hlouběji v centru.

Marian Kechlibar

Protože toto je první místo, kde máte přestup na železnici A metro A tramvaj zároveň? Navíc hned vedle městského okruhu, který asi nikdo „zklidňovat“ nebude?

Dachs

V Chuchli u Hornbachu nejen kvůli různým nivelitám železničních kolejí těžko naprojektujete železniční zastávku, navíc v bezprostřední blízkosti předchozí, nedávno dobudované. (Nějaké zaparkování v Chuchli u vlaku se zkoumalo, s jednoznačným závěrem, že nelze kvůli nulovým možnostem prostoru /bez sáhnutí na soukromý majetek/, ale i proto, že už nyní je tam obrovský problém s tranzitní dopravou páchanou Středočechy.) Nebo navrhujete hnát to do přetížených autobusů? V některých ranních spojích se cestuje s obličeji na dveřích a od Radotína samozřejmě taky, zvláště když eSko má na této trati svůj obvyklý výpadek (není týden bez mimořádné události s paralyzovaným provozem). To se… Číst vice »

projekt2501

ty OC na Andělu mají kolik parkovacích míst celkem?

mlokXCM

Ve Vídni takových parkovišť je několik. Ale možná jsou to ještě doznívající účinky blízkého Česka.

Lukáš Kníže

Mám pochopení pro Váš dotaz. Také bych byl raději, kdyby se P+R stavělana/za hranicí města… bohužel však v tomto směru není tak atraktivní spojení veřejnou dopravou než až na Smíchově, kam vede Dobřížská jako součást Městského okruhu. až teprve odtud máte metro, tramvaje a autobusy do všech směrů s atraktivním dojezdem.

Facepalm

Taky by šlo parkovat na závodišti, koně beztak běhaj jen po dráze a spousta místa tam leží trestuhodně ladem.

Kubrt

Bylo by vhodné upřesnit, která z dvou „aktuálních vizualizací“ je ta nejaktuálnější 🙂

Pako

A to se líbí komu? Bílá je mnohem hezčí. Bílé nádraží, bílý most. To by byla krása!

dizgrafy

Dali přednost pragmatické variantě. V zemi kde je pravidelná údržba veřejných prostor skoro sprosté slovo…

Roman Soudný

Pragmatická varianta to není, údržbu vyžaduje vše, ta černá to jen zakryje. Akorát zvítězila lenost.

Roman Soudný

Je to škoda. Bylo to čisté, jednoduché a na českou veřejnou zakázku nebývale kvalitní. No a právě tu kvalitní část jim někdo nařídil předělat.