Praha hledá technický dozor pro Terminál Smíchov. Za 200 milionů má ohlídat i náklady

Aktualizovaná vizualizace Terminálu Smíchov. Foto: A69 ArchitektiAktualizovaná vizualizace Terminálu Smíchov. Foto: A69 Architekti

Proměna zanedbaného nádraží v zelenou křižovatku všech druhů dopravy má trvat pět let.

Pražské zastupitelstvo schválilo veřejnou zakázku na technický dozor pro chystaný Terminál Smíchov. Kromě své hlavní činnosti by se měl věnovat i projektovému managementu a také tzv. cost management projektu, tedy rozpočtování.

Terminál má vyjít na 7,124 miliardy bez DPH, zakázka na technický a nákladový dozor bude činit 192,1 milionu. Stavět se bude pět let.

„Technický dozor investora potřebujeme, aby hlídal kvalitu díla i rozpočet stavby. Z tohoto důvodu jsme také zpracovali jednoduchou rozvahu finančních nároků na rozpočet hlavního města dle jednotlivých let a zároveň jsme zahájili diskuze nad možností zapojit externí finanční zdroje z EU nebo SFDI, přibližuje náměstek primátora pro rozvoj Petr Hlaváček.

Projekt, na kterém Praha spolupracuje se Správou železnic, má kompletně přestavět Smíchovské nádraží a integrovat do něj kromě metra i zastávky tramvají, autobusů a uzel doplnit parkovištěm P+R.

Praha sice nedávno dala najevo, že nová P+R parkoviště začne nyní přehodnocovat, nicméně projektu na Smíchově se to podle náměstka primátora Zdeňka Hřiba dotknout nemá a rušení mu nehrozí.

Jsou drahá a jejich přínos malý. Praha přehodnotí stavby nových P+R parkovišť

Smíchovské nádraží v sobě v budoucnu pohltí i nedaleký autobusový terminál Na Knížecí, developerům se tak uvolní další lukrativní parcely přímo na lince metra B. V oblasti je aktivní zejména Sekyra Group, která postupně staví na bývalých drážních pozemcích novou čtvrť.

Dvoumiliardová injekce pro ČD. Dopravce prodal Sekyrovi zbytek pozemků na Smíchově

Kolejiště v terminálu budou zastřešená, elektřinu pro jeho provoz by měla dodávat fotovoltaika. Nabíječkami má být osazena polovina z 900 parkovacích míst. Právě díky doplnění elektromobility do projektu Praha podle Hřiba pravděpodobně dosáhne na spolufinancování z EU.

Kromě zmíněné elektromobility chce město do projektu integrovat i prvky modrozelené infrastruktury, které mají metropoli ochlazovat. Půjde o nové stromy a vodní prvky v revitalizované Nádražní ulici.

Lávka a inflace. Správa železnic vysvětluje, proč proměna smíchovského nádraží vyjde téměř dvakrát dráž

P+R terminál vznikne západně od železniční stanice, terminál autobusové dopravy pro dálkovou i regionální dopravu bude zase umístěn nad nástupišti železniční stanice. V plánu je také přestavba stávajícího přednádražního prostoru v ulici Nádražní, doplnění zázemí terminálu a vybavení služeb včetně odstavů pro autobusy.

Nádražní zakázka roku. Správa železnic hledá firmu na proměnu stanice Praha-Smíchov

Terminál Smíchov, vizualizace. Pramen: Město PrahaTerminál Smíchov, vizualizace. Pramen: Město PrahaPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicAktualizovaná vizualizace Terminálu Smíchov. Foto: A69 ArchitektiAktualizovaná vizualizace Terminálu Smíchov. Foto: A69 ArchitektiAktualizovaná vizualizace Terminálu Smíchov. Foto: A69 ArchitektiAktualizovaná vizualizace Terminálu Smíchov. Foto: A69 ArchitektiAktualizovaná vizualizace Terminálu Smíchov. Foto: A69 ArchitektiAktualizovaná vizualizace Terminálu Smíchov. Foto: A69 ArchitektiAktualizovaná vizualizace Terminálu Smíchov. Foto: A69 ArchitektiNová podoba dopravního terminálu na Smíchově. Foto: IPR Nová podoba dopravního terminálu na Smíchově. Foto: IPR Původní podoba návrhu dopravního terminálu na Smíchově. Foto: IPRNová podoba dopravního terminálu na Smíchově. Foto: IPR Nová podoba dopravního terminálu na Smíchově. Foto: IPR Nová podoba dopravního terminálu na Smíchově. Foto: IPR Nová podoba dopravního terminálu na Smíchově. Foto: IPR Nová podoba dopravního terminálu na Smíchově. Foto: IPR Vizualizace nového dopravního terminálu na Smíchově. Foto: IPR
Tagy dopravní terminál Smíchov Magistrát hlavního města Prahy Terminál Smíchov
44 komentářů