Praha hledá projektanta Hornopočernické spojky. Je na ní závislá stavba křižovatky Beranka na D11
S křižovatkou se zároveň rozšíří i odpočívka. Obchvat má vzniknout do konce roku 2028.
Pražští radní v pondělí schválili vypsání tendru na projekt stavby Hornopočernické spojky u stejnojmenné městské části. Projektanti dodají dokumenty pro vydání stavebního povolení, zadání stavby a autorský dozor. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 4,1 milionu korun bez DPH.
Na stavbu se aktuálně vede územní řízení, předpoklad jeho vydání je do konce letošního roku.
Spojka má vzniknout do konce roku 2028 ve východní části Horních Počernic, půjde o přeložku silnice II/611. Nabídne řidičům dopravní spojení na dálnici D11 prostřednictvím nové mimoúrovňové křižovatky Beranka, kterou plánuje postavit Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
To podepsalo s Prahou dohodu o vzájemné spolupráci a koordinaci. Kromě Hornopočernické spojky a Beranky zahrnuje komunikační spojku z ulice ve Žlíbku a Klánovickou spojku, kterou však zajistí Středočeský kraj.
Stavba MÚK u současné odpočívky Beranka je podle ŘSD pozemkově připravena, je však závislá na územním rozhodnutí pro Hornopočernickou spojku. Zahájení stavby se plánuje na rok 2026. U nové MÚK se také výrazně rozšíří současné odpočívadlo, kde mají vzniknout zejména nová místa pro kamiony.
V úseku od křížení dálnice D11 s D0 až po exit č. 8 Jirny projede denně skoro 44 tisíc automobilů.
Obchvat Počernic
Sama spojka bude de facto obchvatem Horních Počernic, tamní páteřní Náchodská ulice je přetížena tranzitní dopravou. Nová silnice umožní na východním okraji Horních Počernic odklonit tranzitní dopravu z Náchodské ulice právě na D11. „Tím dojde k výraznému snížení dopravního zatížení, snížení hodnot emisí, hluku, vibrací a zlepšení dalších hygienických ukazatelů, s dopadem na celkové zlepšení životního prostředí v obytné zástavbě Prahy-Horních Počernic,“ píše se v dokumentu.
„Současně navržené řešení umožní nejen rozvoj východní části území Horních Počernic zejména pro bydlení, ale i rozvoj přilehlých obcí Šestajovice a Klánovice,“ uvádí ŘSD v letáku ke křižovatce Beranka.
Zastřešení D11 a protihlukové stěny i mezi pruhy. Severovýchod Prahy čekají velké změny
Silnice je dle schváleného tisku navržena v nezastavěném a převážně rovinatém území. Jedná se o obousměrnou silnici o délce zhruba jednoho kilometru a šířce 9,5 metru. Souběžně s ní vznikne tři metry široká stezka pro chodce a cyklisty.
Zahájení stavby je podle schváleného dokumentu naplánováno na první čtvrtletí roku 2027. Dokončena by pak měla být v posledním čtvrtletí následujícího roku. Předběžná cena je 93 milionů korun bez DPH.
„Pro Horní Počernice se jedná o klíčovou silniční stavbu, která odvede tranzitní dopravu z Náchodské ulice na dálnici D11, kam se napojí pomocí nové mimoúrovňové křižovatky Beranka, kterou připravuje stát. Tranzit tedy již nebude lidem jezdit přímo pod okny, ale přesune se na dálnici, kam patří,“ uvedl náměstek primátora Zdeněk Hřib.