Praha hledá projektanta Hornopočernické spojky. Je na ní závislá stavba křižovatky Beranka na D11

D11 u Horních Počernic. Foto: Google Street ViewD11 u Horních Počernic. Foto: Google Street View

S křižovatkou se zároveň rozšíří i odpočívka. Obchvat má vzniknout do konce roku 2028.

Odebírat
Upozornit na
guest
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub

Jen zkušenost člověka ze Zelenče. Chci-li jet na ČM je to dnes nejlepší přes HP. Chci-li jet na Vysočanskou spojku je nejlepší jet do HP na světla a najet na D10. Chci-li jet na MO, je to nejlepší do HP, na světla a někdy dle aktuální chuti doprava na D10, nebo doleva na Běchovice. Všem těmto cestám dá tato HP spojka alternativu. Takže ano, Zelenečtí ji vítají všema 10. Snad nikdy jsem nevolil cestu přes nájezd na km8 na D11.

paja

jestli si někdo myslí, že je to kvůli dopravě atd. je k smíchu, jen odbočka k dalším halám kolem prahy, úžasné 🙁

Gablenz

Jen si dovolím Vás doplnit, ani ne tak k halám, jako že zpřístupní pro výstavbu ornou půdu jak na sever, tak pokud vznikne i Klánovická spojka, tak na jih od D11.
Developeří a vedení HP radnice už se nemůžou dočkat.. :-/

Lukáš Kníže

Super krok, jenom pozor na KAPACITU D11. Už nyní praská ve švech. Bez trojpruhu v každém směru (ven z prahy klidně i 4 průhy) bude na pokraji kolapsu.

Padre

Bez rozšíření D11 na 3 pruhy až do Osic to nepůjde.

Zdeněk

Zatím by stačilo rozšíření na tři pruhy do Poděbrad.

Luk

Zatím by stačilo rozšíření na 3 pruhy na Exit 8. Oh wait, ono už to tam rozšířené je! Jen ten pruh jaksi leží ladem…

lojzik

A to to tam nezdržuje žádný aktivista ani žádná žaloba nebo něco podobného, jen se už roky čeká až ŘSD postaví protihluková opatření. Taková malá ukázka, jak rychle umí ŘSD stavět, když ho žádný aktivismus nezdržuje. Žádná sláva. btw ta protihluková opatření chtěli místní už roky před tím, než se to začalo rozšiřovat. Takže kdyby bylo po jejich, tak se tam po 3+3 už roky jezdí.

Ondřej

A kde se tam ta tranzitní doprava bere? Vždyť to 4 km dál je další MÚK, kudy může jet na páteřní síť. Jediná obec, která tam je po cestě a odkud by se mohla auta brát je Zeleneč. Nic jiného..

Tak jestli náhodou tam jen auta neobjíždí kolony na D11. Ale tomu tahle přeložka určitě nepomůže 🤔

Pako

Pokud tam kolona nebude nebo pojede, tak je to bude vždy rychlejší a komfortnější než průjezd HP.

Pako

Nehledě na NA ze skladů podél II/611, které určitě nikdo v HP nechce. Kdyby odvedlo 1/2 auta na D11, tak obrovská úleva pro souvislou zástavbu HP.

lojzik

Pokud nebude kolona na D11. Jenže D0 u ČM bude mít i po zkapacitnění po dokončení okruhu malou kapacitu a podle jedné mikrosimulace ve studii co si nechalo zpracovat ŘSD se budou kvůli tomu dělat na konci D11 kolony (průměr něco přes kilák, maximálně asi čtyři, tedy něco jako dnes D5->D0). No a pak to bude fungovat jako objížďka

SYN

A to fakt 3 pruhy, s mimoúrovňovými křižovatkami, rovné přímé, nebude stačit kapacita a jeden další pruh, na padesátce a s několika křižovatkami, bude nějak citelně zvyšovat kapacitu? A Chlumecká bude průjezdná? Na okruh se z Náchodské najet nedá…?

lojzik

Na D0 u ČM má po dokončení okruhu jezdit něco jako 138 tisíc aut za den. (viz podklady ŘSD) Navíc tam bude velice krátký průplet, který nemá na dálnici co dělat. Pro srovnání, nejzatíženější úsek české dálniční sítě má podle posledního sčítání 109tisíc za den a počítá se to na desetipruhu. Východní část okruhu bude dálnicí jen formálně, ale provozně a parametricky to bude mít blíž k parkovišti než dálnici.

Kyz

Myslím, že ta věta o „odvedení tranzitu“ není moc chytrá, nicméně tato spojka dopravě rozhodně prospěje.

David

Tak momentálně tam jsou ještě ty Klánovice a Šestajovice, pro velkou část těchto obcí je poslední MÚK na D11 daleko a asi si nechtějí zajíždět 5km navíc. Ale konkrétně tato komunikace tomu také nepomůže, protože pro tyto lidi bude právě ta Klánovická spojka. Tato komunikace je podle mého opravdu jen pro Zeleneč.

lojzik

Jestli Klánovická spojka bude. Dokumentace byla vrácena k přepracování a klidně by mohli dojít k názoru, že s Hornopočernickou spojkou je Klánovická zbytečná

jkjk

Tranzitní doprava je asi silné slovo, ale je tam dost dopravy z logistický parků, která to má bez MÚK přes Počernice nejblíž (to tedy bude mít i potom, ale s MÚK to možná bude po D11 rychlejší.

lojzik

Po II/611 při vjezdu do HP jezdí přes 15tisíc aut za den, většina toho doprava z logistických parků nebude

Zbynek

Popisovat Beranku a prelozku II/611 jako obchvat Hornich Pocernic je lez jak vez.
Horni Pocernice maji obchvat od roku 1978.

Zbynek

Minusari zrejme nezaznamenali existenci D11.

lojzik

mínusáři zaznamenali, že lidi jedoucí z Klánovic, Zelenče a další nemaj jak na ten váš „okruh“ bez výrazné zajížďky najet a taky nenajížděj, takže to jako okruh HP reálně nefunguje.

Kyz

Takže II/611 nově povede po přeložce na Beranku, ale co s ní bude dál? Nebo tam prostě skončí a nově už nepovede blíže ku Praze a k D0?

Jan M

vypadá to tak.

Air Traveller

a neni to jedno, jaky cislo bude mit ten kus asfaltu, co pak povede do prahy?

lojzik

A co byste chtěl kam blíž ku Praze dál vést? Na Berance se to napojí na D11 a po té to máte na D0 kousek.

Kyz

Co bych chtěl, co bych chtěl – prostě mne to zajímá. A vy si můžete prozatím počíst o silnici II/611 a možná se tam dočtete, že jejím smyslem je něco jiného, než být napaječem dálnice:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Silnice_II/611

lojzik

to je hezké co píšou na wiki, ale to jen popisuje reálný stav a po změně se to přepíše, že II/611 končí na D11 a na tom že to vede do Prahy se nezmění vůbec nic, preotože Beranka je v Praze.. Ale zajímala mě nějaká konkrétnější představa, kudy jinudy byste to chtěl do Prahy vést a jak byste to chtěl napojit na D0.

Kyz

Pro pomaleji chápajícího: Nejsem zde od toho, abych to vymýšlel, nebo hodnotil, jen mne to zajímá.

Z wikipedie pro vás vybírám: 611 má „sloužit jako doprovodná komunikace pro případ problémů na dálnici D11 nebo řidičům, kteří nechtějí či nemohou použít dálnici“. Z tohoto důvodu se dnes v Praze napojuje na silnici 608 (Kbelská), aby to spolu s ostatními podobnými nedálnicemi tvořilo celostátní síť. Jak se zdá, tato vlastnost nyní zanikne, což je divné. A proto mne to zajímá, proto se ptám.

lojzik

A reálně zanikne konkréně co? Hodnopočernická spojka neni jednosměrka. Takže pokud by bylo potřeba objet problém na D11 mezi D0 a Berankou, tak to budou lidi objíždět přes Náchodskou úplně stejně jako teď.