Praha dokončila první etapu opravy povrchu Hlávkova mostu. Už to není lesní cesta, říká Scheinherr

Hlávkův most po opravě části povrchu. Foto: TSKHlávkův most po opravě části povrchu. Foto: TSK

Rekonstrukce skončila o měsíc dříve, druhá etapa se bude týkat směru do centra.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kopr

Zajímavé, ze předchozí vlady na magistrátu třeba tenhle problem ignorovali.
Doufam, ze volici v pozitivním slova smyslu nezapomenou, co vse pozitivniho se za piratskeho vedeni zvládli, az přijdou dalsi volby. Za mne u jen diky prechodum na Karlaku si ten hlas zaslouží. A jestli zvládnou vykopnout s Dvoreckym mostem, tak pecka. Samozřejmě za opravu tankodromu Hlavluv jsem take vděčný, tohle byl fakt ulet v centru mesta.
Koneckonců ulice smichac- lihovar se taky opravila az za pirátů.

Karl vB.

Zdráhám se uvěřit, že ten chodník na fotce je již stav po provedení opravy….

Puvodni Jakub P bez tecky

Chodnik se afaik neopravoval, jen vozovka.

Jan

Chodci si tolik nestěžujou, ani jich tam moc nechodí, tak musí chodit po té lepší části. Ostatně tudy ani není moc kam jít, lepší je to přejet metrem nebo tramvají nebo přívozem na ostrov.

Původní Pražák

Snad se dočkají i další skvosty, třeba Českobrodská, kde jsou krátery jak po náletu a kromě řidičů to asi nikoho netrápí.

Sysel

Je to fakt těžký, když se neopravuje, tak lidi křičí, že se neopravuje. Když se opravuje, zas křičí, že se opravuje moc. Předchůdci to hodně dlouho zanedbávali a tihle se snaží tu zkázu trošku zpomalit, ale bez mnoha peněz a drastických omezení to prostě nepůjde. Tvrzení, že to není zkoordinované je líbivé ale ruku na srdce. Praha je tak malá, že jakákoliv uzavřená tepna způsobí kolaps v půlce města. Přijde mi, že lidi ted jezdí auty jak šílení a úplně všude + opravné práce ten efekt ještě víc umocňují. Připravme se, že až se začne opravovat Barrandovský most a dlouho… Číst vice »

Roman Soudný

Možná by stačilo neopravovat zároveň s vytíženou tepnou i její objízdnou trasu. Od května můžu v Praze zahnout kamkoliv a vždycky narazím na nějaké omezení nebo uzavírku.

Jan

Uzavírky jsou rozeseté po celém městě, tak možná kvůli tomu na nějakou narazíte. Ale že by se dělaly najednou dvě vedle sebe to se stává minimálně.

Michal

Lidi ještě dlouho nepřekousnou Piráty a v tomhle případě hraje velkou roli Praha Sobě a radši věří bludům a lžím než, aby s nadhledem si srovnali fakta. Tak vyvinutý intelekt většina z nás bohužel nemá. Když se Praha rozsypáva na kusy jde o záchranou operaci spíše po dlouhodobé neudržbě. Taky stojíme kolony a zároveň chcem někteří i kvalitnější a rychlejší mhd (bus pruhy, dostavba metra, městská železnice) doufajíce, že to bude jednou lepší.

Michal

A to je dobře. Chvíli to vydržíme. Nedá se nic dělat, když se na to kašlalo za nekompetentních vedení je potřeba to opravit. Často jsou v katastrofálním stavu i o ty o jízdné trasy.

Martin

Přesně, Českobrodská je děsná a nic se s ní neděje. Pokud zůstaneme u I/12 a Českobrodské (případně Starokolínské a Novosibřinské), tak když u Úval přijedete na území Prahy, tak ten rozdíl mezi stavem silnice v Praze a stavem silnice ve správě ŘSD je do očí bijící. ŘSD – nový povrch, ořezané dřeviny, vodorovné dopravní. Praha – pravý opak… Aspoň ty keře by mohli ořezat.

kik

Možná se mýlím ale ŘSD by se mělo starat i o silnice I. třídy na území Prahy. Tady v HK se tak aspoň děje – opravy I/31 (tedy okruhu) provádí ŘSD a ne město.
Je možné že v Praze to je nastavené jinak (Jižní spojka je ve správě města a podle toho taky vypadá) anebo Praha se bojí dát souhlas k uzavření komunikací typu Českobrodská protože by v dotyčné oblasti nastal totální dopravní chaos.

David

A já myslel, že ten titulní obrázek je před rekonstrukcí, a ono ne 🤣

Kalanis

Ony některé části byly fakt děsné.

Jiří Kocurek

Ještě by to chtělo nějak upravit tu cyklostezku na západní straně mostu. Netuším, co tam je, ale cyklisté jsou k vidění všude jinde, jen ne na cyklostezce.

původní Jakub P bez tečky

Pokud myslíte na tom streetview, tak jeden jede mezi auty, což je jeho věc, není to silnice pro motorová vozidla a pokud vím, tak tam není ani zákaz kol, takže tam smí. Druhý jede po chodníku s povoleným vjezdem kol, což je taky v pořádku, jen musí dávat maximální pozor na chodce, ale toho není žádného vidět, takže taky v pořádku. Na druhé straně je z chodníku udělaná obousměrná společná stezka pro chodce a cyklisty. Pro přejetí celého mostu je lepší (a celkem používaná), pro sjezd na ostrov nebo nájezd z něj je lepší jet po východní straně, protože tam… Číst vice »

Roman Soudný

Upřímně by mě zajímalo, proč památkáři nechtějí asfaltový povrch, který je jinak všude okolo (Florenc, Vltavská, Štvanice). Sjednotil by se tak vzhled a utlumily vibrace, které jízda po kostkách způsobuje (a mostu určitě nijak neprospívají).

Pody

Taky doufám, že až most půjde do celkové rekonstrukce, dostane vozovka asfaltový povrch.

Gwann

tak tohle bychom měli. ted začít libenak.
výsledky se začínají objevovat

Franta

Na Libeňáku jsou známy ceny. Celkem rozdíl mezi první a druhou nabídkou. https://www.tsk-praha.cz/wps/portal/root/domu/!ut/p/a1/hc7LDoIwEAXQb2HBlo5VKrprMCIGJSYmQjcGTC2YQkmp8PuicUPiY3Z3cm5mEEMJYnXWlSIzpaoz-cyMnP2AbmbzCMDb7T2g8eIY4NAfIh5AOgD4MhT-9U-IjUm8IhOgAcHYXR8whOQNfpzYIiakyl_vprTOp55ATPMr11w7dz2sC2OadmmDDX3fO0IpIblzUZUNnyqFag1KxhI1VQI3V3YRtawHy5n2cA!!/?1dmy&page=tsk.archivtiskovachzprav&urile=wcm%3apath%3a%2Fportal%2Bsite%2Fz6_000000000000000000000000a0%2Fz6_cgah47l00od610ag6225fq20i6%2Fz6_cgah47l00gjje0ao9746lk3097%2F7824624f-6fff-4d31-ad0a-597c4958f02b

Jarda 2

OMG to si památkáři dělaj legraci???
Takhle zazdít lepší povrch silnmice a trvalé snžení non-stop emisí hluku z ježdění po těch kostkách!!! K tomu zlepšení životních podmínek všem lidem bydlícím kolem toho mostu…

Jiří Kocurek

Jak moc se spletu, když napíšu, že oni u toho mostu nebydlí?

Franta

U toho mostu nikdo nebydlí. Tam je ti asi jedno. Výhledově se má stejně most magistrály přes ulici Na Poříčí zrušit a nahradit úrovňovým křížením. Takováhle estakáda centrem města je nesmysl.
Právě probíhá mezinárodní soutěž na řešení okolí Florence a doufám, že to je hřebíček do rakve pro magistrálu. Více na https://florenc21.eu/

Jarda 2

Omyl franto – u toho mostu bydlí hodně lidí – hlavně na holešovické straně v prvorepublikové zástavbě – jsou to všechny ty bloky naproti Paláci Elektrických Podniků a dál směrem na „Malý Berlín“ – nezapomeň, že se ten kravál z těch kostek rozléhá široko daleko – na druhé straně je o přelom Petrské čtvrti a Karlína (Florenc)

Milan

Nesmysl by byl nahrazovat mimoúrovňové křížení křížením úrovňovým. Asi by vám vznikl mnohokolejný železniční přejezd na záhlaví Masarykova nádraží s poměrně dlouhou čekací dobou před závorami. To byl tedy pokrok!

Jiří Kocurek

Hmm úrovňová křižovatka přes tramvajovou smyčku, to bude žůžo! A nebo se tramvajová smyčka zruší, jen aby se to natřelo řidičům? Stejěn tak mimoůrovňový nájezd tramvají na hlávkuv most bude křižovatkou, aby se na semaforech stálo 2x navíc? Cyklisté? My tady děláme pořádek s řidiči, budete mít červenou taky!

Franta

Tohle ja aktuální konference na téma magistrála. https://vimeo.com/591032290

To, co se na území předpolí Hlávkova mostu (bourání na Těšnově, Husákovo ticho = tunel, aby měl tajemník ÚV KSČ klid, Bulhar atd.) postavilo za komunismu je stručně řečeno nesmysl.

To nemá nic společného s městem – město jsou ulice s parterem (obchody, restaurace, kavárny), byty, parky, dětská hřiště, MHD atd.

Kuba

Přes zhlaví Masarykova nádraží potom taky bude úrovňový přejezd, nebo jak si to představujete?

Franta

Přes zhlaví Masarykova nádraží samozřejmě ne. V prostoru Manifesta by se už most zvedal. Ale celý prostor mezi řekou a ulicí Křižíkovou by podle urbanistů a architektů měl být úrovňový. Tj. zbořit most magistrály a zasypat Těšnovský tunel. To, co tam je teď není město, ale dálniční přivaděč.
To předpolí Hlávkova mostu by mělo vypdat třeba jako u Jiráskova mostu -Dienzenhoferovy sady. Žádné mimoúrovňové křižovatky, tunely a rampy.

Roman Soudný

On u toho mostu obecně skoro nikdo nebydlí a někdo hloupější by to dokonce mohl použít jako argument proč povrch neměnit, ale jak je nám ve městě žijícím známo, hluk se nese daleko, a dokonce umí zahnout. Takže lidé, co jednou budou bydlet na Rohanu nebo v Zátorách, památkářům určitě pěkně poděkují.

Zdeněk

škoda že neudělali z kostek celou D1 😀

Martin

Myslim, ze to bourani nebude „zrejme“, ale jiste, mostni konstrukce je podeprena a monitorovana,…

Franta

Pro bourání hovoří i požadavek číslo 8 v územní studii Bubny-Zátory na řešení severního předpolí Hlavkova mostu, kde má mít náměstí u Vltavské filharmonie přímý přístup na nábřeží Vltavy. https://www.iprpraha.cz/bubny

Milan

Takových studií ještě bude. Každá další rada magistrátu si udělá svou studii. Naštěstí je dost kapacitní archiv, takže bude kde ty studie skladovat.

Franta

Nebude víc studií. V tohle mají peníze developeři. To pojede jako Smíchov City nebo Rohan City.

Butrusik

No jestli to pojede tak rychle, tak můžete být dalších 10 let klidný:)