dkv-spojujeme

Praha nově vydláždí celkově zchátralý Hlávkův most, řidiče čeká omezení

Hlávkův most. Pramen: TSK PrahaHlávkův most. Pramen: TSK Praha

Vytížený most na magistrále je jen jeden stupeň od havarijního stavu. Kdy dojde na rekonstrukci, není jasné.

Pražský Hlávkův most, přes který vede magistrála, se dočká opravy dláždění. Pražská Technická správa komunikací (TSK) nechá vytrhat a nově poskládat dlažební kostky na celém soumostí. Práce začnou v sobotu 26. června a skončí nejpozději do konce října. Řidiče na vytíženém mostě přitom čeká omezení, doprava bude částečně vedena po tramvajovém pásu, v místě zastávky Štvanice pak pouze jedním pruhem.

Hlávkův most je fakticky sestava několika mostů. Most je památkově chráněný. Jeho původní část má celkem sedm klenbových polí, která přemosťují Vltavu a ostrov Štvanice, a pocházejí z roku 1912. V roce 1962 byl historický most zásadním způsobem rozšířen, na obou koncích byly později doplněny další prvky. Před rokem završená diagnostika přitom ukázala, že most je také notně zchátralý a vyžaduje generální rekonstrukci. Nosná konstrukce mostu je na klasifikační škále na stupni VI (velmi špatný), horší už je jen havarijní „sedmička“. Spodní stavba je na tom o trochu lépe, když je označena stupněm V (špatná). Jenže slibovaná „generálka“ je zatím v nedohlednu.

„Hlávkův most je ostuda. Všichni to vědí, řidiči léta čekají na opravu. Cesta z jedné strany na druhou kvůli drncání připomíná lesní polňačku, ne jízdu po druhém nejvytíženějším pražském mostu. Dlouhodobě sice plánujeme celkovou rekonstrukci, ale Hlávkův most denně přejede skoro 70 tisíc automobilů. Není možné řidiče nechat trpět tak dlouho. Nehledě na to, že most jízdou po takovém povrchu trpí a opravou povrchu a odvodnění pomůžeme zpomalit jeho chátrání,“ uvedl pražský náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).

Předláždění spočívá v kompletním rozebrání stávající dlažby, vyrovnání nerovností spodní vrstvy a opětovném zadláždění původních žulových kostek do vozovky. Celkový rozsah opravy je 3 000 metrů čtverečních, cena je téměř 5 milionů korun, které zaplatí Státní fond dopravní infrastruktury.

Hlávkův most. Pramen: TSK PrahaHlávkův most. Pramen: TSK PrahaHlávkův most. Pramen: TSK PrahaHlávkův most. Pramen: TSK PrahaHlávkův most. Pramen: TSK PrahaHlávkův most. Pramen: TSK PrahaHlávkův most. Pramen: TSK PrahaHlávkův most. Pramen: TSK PrahaHlávkův most. Pramen: TSK PrahaHlávkův most. Pramen: TSK PrahaHlávkův most, v pozadí výjezd z plavební komory. Pramen: TSK PrahaHlávkův most. Pramen: TSK PrahaHlávkův most. Pramen: TSK Praha
Tagy Hlávkův most Technická správa komunikací TSK Praha
113 komentářů