- Silnice •
- Infrastruktura •
- Město •
- Autobusy
Pražští zastupitelé odmítli celodenní zákaz vjezdu do vyhrazených pruhů pro MHD
Modřanská ulice v Praze, ilustrační foto. Pramen: Ropid
Jeden režim pro všechny zajistí zjednodušení a zpřehlednění, vysvětluje náměstek primátora novou úpravu.
Hlavní problém Bus pruhu je, že v křižovatce automaticky snižuje propustnost o 50 % (v případě 2/4 pruhové komunikace). Znamená tedy celkové snížení kapacity, zhoršení využití infrastruktury při zachovájí nákladů, nárůst exhalací při čekání apod.
Něco podobného má smysl tam, kde hromadná doprava je výrazně omezená kolonami a ještě navíc je přiměřeně kapacitní – ne 1 bus za 20 minut.
Jako obecené řešení je to pouze ideologické opatření „proti automobilismu“. V tomto případě se nabízí pokus o dálniční cyklostezku pro členy skupiny Auto*Mat, která preferuje cyklistiku proti všem ostatním druhům pohybu včetně chodců.
viz Strakonicka-pred buspruhem kolona oa 0800-0900. dnes s buspruhem od 0630-1000 no comment
Kde buspruh snížil propustnost o 50%?
ceska perverse: cyklostezka a velociped jede po silnici. buspruh a autobus jede mimo vyhrazeny buspruh. cesko Anarchie a Chaos
Já bych byl trochu pro změnu legislativy.
A sice – buspruhem můžu předjíždět, pokud se mám kam vrátit (=dojedu pomalé auto, které má před sebou díru). Pokud vepředu díra není, musím se držet v koloně.
strakonicka lahovice=50kmh radar bus pruh. sociopati brzdi na 30kmh. kolona az za lahovicemost. Modranska-nikdy nebyly kolony-Scheinherr a cyklogerila nainstalovali Bus Pruh =chaos autohavarie a kolony. atd atd.. etc.
Hlavně že zůstala možnost jezdit těmi pruhy bez omezení pro řidiče BMW a Audi. Dost to pomáhá.
Priklad Evropska do centra – dodelejte D0 na severu, brevnovskou a radlickou radialu, rychlodrahu na letiste a pak klidne nechte vyhrazene pruhy 24h. Zaroven pak mozna zjistite ze ty vyhrazene pruhy nejsou ani potreba. Nicmene do te doby si myslim ze specialne v tomto miste je velmi vhodne mit v nedeli odpoledne 2 pruhy.
nejsou potreba ani nebyly. provoz byl intensiv ale ok. po buspruhu jen bordel.
Jako vždy se slova rozcházejí s činy. prostě na jednu stranu omílaná ekologie, zdraví, na druhou stranu se proto nedělá nic. Takže kde je ta preference MHD a zajištění provozu pohotovostních vozidel? Raději kvůli tomu se budou zasfaltovávat kolejové trasy místo trávníku, aby se dalo jezdit. Co chtít od takových – uvedených – politiků.
Vedení Prahy i nadále potvrzuje, že je to banda diletantů.
Zaplať panbů, ze aspon zastupitelé mají dostatek rozumu.
Tak naštěstí to neprošlo a tenhle nápad „letenské partičky“ za podpory „cyber anarchistů“ byl za podpory jejich koaličního partnera zamítnut.
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/auto-neni-hrich-prazsti-zastupitele-odmitli-zakaz-vjezdu-aut-do-pruhu-pro-mhd-40342115?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Celkem to tu vře. Ale od toho asi diskuse je. 🙂 Zdá se být celkem zbytečné, aby vyhrazené pruhy fungovaly i v noci. Pokud existuje snaha o zajištění plynulosti provozu MHD mimo špičky, kdy se kolony občas také tvoří, nebo mohou tvořit například v důsledku neočekávané události (dopravní nehoda, havárie sítí, neočekávaný dopad jiného omezení), pokryla by 99% potřeb velmi rozkročená podtabulka, dejte tomu Po – Ne 5 – 21 hod. Mimo tuto dobu je nízká poptávka a pravděpodobnost komplikací pro MHD je nízká. Rovněž však je nízká pravděpodobnost, že v tomto slabém provozu dojde v případě trvalé platnosti vyhrazeného… Číst vice »
Pokud jde o ten plech, myslim, ze je tady mnohem vic jineho balastu, ktery by bylo zahodno resit, tehle par tabulek pod tema asi 30 pruhy ve meste je nula nula nic. Mene cteni znacek a sledovani hodinek, vsak se kazdy muze rozhodnout, nikomu neni braneno v tom, ze si to nebude chtit cist, tak holt takovy clovek pojede mimo vyhrazeny pruh vzdycky a nemusi resit problem se ctenim znacek a koukanim se na hodinky. Ostatni, kteri si daji tu praci (to znamena na miste kde jezdi kazdy den si to jednou prectou a jednou za cas zkontrolujou, ze to… Číst vice »
Dám Vám konkrétní příklad buspruhu Plzeňská+Vrchlického+Duškova od Kotlářky po U Trojice. Buspruh je po-pá 6-10 + 14-19. Do 10 hodin bývá někdy kolona až na Poštovku. Mezi 10-14, když můžou jet auta v buspruhu, se pohodlně a plynule pouze se zastavením na některých semaforech dojede až na Smíchov. V té době tam totiž jezdí 4x za hodinu 123, 5x 167 a 6x 191, tedy jeden autobus v průměru za 4 minuty. Není vůbec žádný důvod, proč by v této době nemohla buspruhem jezdit auta.
Omezení 5-21 je úplně zbytečné a jen by zdržovalo provoz o dalších 6 hodin navíc.
Nejlepší pro dopravu v Praze by bylo zakázat náměstka a nepodporovat šílence z Automatu (odkud vlastně pochází i náměstek). Ale co chtít po aktivistech…
A co chtít po sobcích, kterým záleží jen na jakémsi pohodlí a pseudosvobodách na úkor druhých!
no dle mych zkusenosti je prumercyklista agresivni osoba se sociopatickymi rysy a bolsewickou mentalitou. a egoista na maximum
Magistrátní komise pro cyklodopravu? Upřímně nechápu, proč si myslí, že je dobrý nahnat cyklisty na frekventované silnice. Asi nemají peníze na klasické cyklostezky, tak vymýšlí tyhle ptákoviny, co jsou pro cyklisty kontraproduktivní (kdo by chtěl jezdit na kole po čtyrpruhových silnicích) a někde i přímo nebezpečné – třeba ve Strašnicích je několik ulic, kde je úzký pruh pro auta, vedle toho ještě mnohem užší cyklopruh hned vedle zaparkovaných aut. Nově k tomu přibyly chuťovky třeba na Bucharově, kde je cyklopruh mezi dvěma velmi frekventovanými pruhy pro auta…
Jo jo, Bucharova je pecka! To musela dát hodně práce, hezky si to naplánovali od stolu. V praxi, až pojede „účastník provozu“po tom červeném pruhu, tak si při odbočení od BISky užije. :))
Třeba proto, že je to pro každodenně jezdící cyklisty, kteří se rekrutují z řad uživatelů MHD (více místa v MHD) nebo z řad řidičů aut (více místa pro ostaní auta)?
To by mě zajímalo, jaký cyklista pojede po Bucharově po mostě přes Rozvadovskou radiálu. Cyklotrasa vede hned vedle, ale povrch je dost hrůza, tam vážně asi nikdo se silničním kolem nepojede. Ale i tak je v tý oblasti spousta jiných možností, např. z Butovic tudy: https://mapy.cz/s/losemareza a ze Stodůlek tudy: https://mapy.cz/s/pudumegezo
A proc to nejde udelat tak, ze se cyklostezka spoji s chodnikem tam kde to jde, treba Modranska, frekvence chodcu tam bude nulova, takze by tam prostor byl, misto toho se nasere cyklopruh na ctyrproudku, kde doted jezdily auta 70 a tak se to v ramci bezpecnosti stahne na 50. Nerikam, ze to jde vsude, ale tam kde je chodnik dostatecne siroky a ne prilis frekventovany proste pridelat cyklopruh, jak to muze vypadat se muzou soudruzi zajet podivat treba do Hamburku, tam to takhle na nekterych mistech maji, vlastne oni maji na tech chodnicich ty cyklopruhy snad vsude. A to… Číst vice »
50 se na Modřanské dělala pro vyšší propustnost.
vyssi propustnost pri 80kmh. cim nizsi rychlost o to vic aut vice nehod. vis??
A o kolik to zvýší propustnost? Propustnost by více zvýšilo, kdyby řidiči uměli jezdit.
Držet rozestupy, umět se zipovat. Místa zastavení (zadek kolony, červenou,… dojíždět pomalu, třeba se to stihne rozjet). Rozjíždět se na zelenou, ne po zatroubení a dopsání příspěvku. Najíždět ke křižovatce a do křižovatky správně (chci doleva = při dávání přednosti protisměru stojím tak že mě lze předjet zprava).
Dodržováním rozestupů a pomalého dojíždění ke koloně by stejně došlo k tomu, že se pojede 50, ne 80-0-80.
jo mezi zbrasla vrane chybi stezka na par metrech. obtloustly dolinek povesil ceduli bude hotovo v 2016. je 2020 a cedule tam je.
To se mi vůbec nelíbí. Zaprvé to jde proti smyslu bus pruhů, které mají autobusu umožnit rychlý průjezd při silném provozu. A zadruhé…ona spousta řidičů to svislé značení nečte, takže když zrovna neplatí, má člověk leckdy pruh pro sebe 🙂
Přesně tak, argument „Řidiči jsou líní číst dodatkové tabulky“ jde proti těm, co číst umí. Pokud řidič číst neumí, pak bude automaticky předpokládat, že pruh platí, a půjde z něho pryč.
Pane namestku, toto opravdu je blby napad… vzdyt bus pruhy jsou k tomu, aby autobus ve spicce nebyl v zacpe, a jaka zacpa je treba v 1 noci??? Nedava to logicky smysl
A to je takovej problém v jednu v noci jet tím „normálním“ jízdním pruhem?
skor sa v noci nakupia auta nez autobusy
jo. je to Anarchie a bordel. cesi nejhorsi v covid v mysleni a na silnici
Nechat ty pruhy tak jak jsou a neomezovat to pro automobilisty mimo vyhrazeny cas.
Tak je otázka, jak často nastane situace, že normální pruhy jsou zasekané a kdyby IAD mohla jezdit i buspruhem, tak už by to zasekané nebylo. Naprostou většinu času to buď není zasekané i když je tam buspruh anebo by to bylo zasekané i kdyby tam buspruh nebyl.
Samozřejmě, ta situace se nestává, protože buspruhy nezužují uzká hrdla. Před křižovatkou se buspruh změní na odbočovák.
Bus pruhy nonstop, ale bez těch tabulek nečitelně malých textů.
A aby se využily, měly by být pro všechna velká vozidla (nad 3,5t) už kvůli ekologii. Nedává smysl omezovat to jen na MHD a nechat vedle poskakovat náklaďák se spotřebou 30 litrů.
A ještě vozidla s pasažéry, ne jen taxi. Všechny kongesce jsou totiž způsobeny pouze enormními počty vozidel bez pasažérů. Udělat dlouhou kolonu a vedle prázdnotou zející pruh totiž ve výsledku blokuje i preferovaná vozidla, jen o kilometr dřív. Tím se celý užitek pruhů dost omezuje.
Nečitelně malých textů? Pak simzajdětenk očaři, případně pokud nezvládáte dodatkové tabulky, odevzedjte ŘP
To není o návštěvě očaře. Například tuto dodatkovou tabulku pod TAXI nemá řidič možnost přečíst, i kdyby jel krokem a ne povolenou rychlostí 50 km/h.
https://ct24.ceskatelevize.cz/sites/default/files/styles/file-video_16x9/public/1862638-b.jpg?itok=rSZfcy3s
Pak můžete jezdit i mimo buspruh 24/7, pokud to nepřečtete.
Všem, kdo tu píší o dalších omezeních, šikaně a buzeraci (nebo rovnou o omezování práv jako Jiří Pospíšil z TOP 09): víc lidí jezdí po Praze MHD než autem, a proto je to pro většinu naopak ukončení zbytečného omezení.
Ale ono to žádné omezení pro cestující MHD není.
Pokud autobus třeba v pátek ve 12 hodin stojí v zácpě, protože v buspruhu stojí auta, tak to omezení pro cestující MHD je.
Pokud takové místo někde existuje, tak ať je tam buspruh třeba v pracovní dny od rána do večera, ale není důvod aby byly všechny v Praze vyhrazené 24/7.
Tak at v tom danem miste, kde tento problem nastavava, daji vyhrazeny pruh i v tech 12, problem solved, na co to davat globalne vsude, kde se tohle nedeje
Tak to aby tam byly raději proměnlivé dodatková tabulky. 😉 Třeba by byly i lépe čitelné z větší dálky.
Pokud bychom byli na zapade, tak to je vhodna vec, u nas by z toho zase zbyla nejaka naprosto predrazena tabule, ktera by byla stejne vetsinu casu vypnuta, neco jako jsou ty dopravni portaly, kde bud sviti jenom cas a nebo je tam nejaka totalne zbytecna informace typu, ze v ulici K Barrandovu smer Jizni spojka je kolona a zdrzeni 10 minut a vy stojite v ulici K Barrandovu prave v te kolone o ktery na ty tabuli pisou (Skutecne jsem tohle zazil). Myslim, ze ta spicka je tak nejak pres ty pracovni dny porad plus minus stejna, takze bude… Číst vice »
https://zdopravy.cz/prazske-mhd-se-nedari-pretlacit-auta-i-po-zlevneni-jizdenek-podil-cest-autem-roste-13123/
Podíl MHD je 49 procent. Včetně Metra, které buspruh nevyužije. Takže radím nebýt kategorický.
Tak to je ovšem dost smutný a výmluvný fakt, který by naopak měl vést ke zlepšování spolehlivosti hromadné dopravy ve městě, kde málokdy jede některým směrem dostatečně málo lidí či věcí.
Zase krok zpátky. V minulosti bylo využití MHD vyšší. Jeden krok dopředu, dva kroky zpátky.
Většina BUS pruhů, které potkávám jsou 6-10 a 14-19, vidíte jaký je v tom nepořádek.
Jrn nevím proč neuvažují o variantě jednotného nepřerušeného intervalu např. PoPá 6-19 a nebo nonstop. Problém není ta omezená platnost, ale její najednotnost apofle me i ty dva intervaly.
Nejednotnost? Co to je zase za blbost? At je to nejednotny, nebo snad mate na kazdy krizovatce levy pruh jen na odboceni doleva a pravy rovne a doprava? Kazda krizovatka je jina, taky vam nedela problem ta „nejednotnost“, tak co je doprcic za problem si precist a analyzovat tu dodatkovou tabulku. Nebo snad na krizovatce taky nevite, ktera ulice je hlavni a ktera vedlejsi?
Ano v náročném městském provozu by řidič měl především luštit dodatkové tabulky s malinkatými čísly…
A vite, ze dodatkova tabulka je treba i tvar krizovatky? Ta vam taky prijde jako, ze byste ji nemel lustit v narocnem mestskem provozu? Jestli jsou problem mala cisla, tak zvetsit, ja jsem s jejich prectenim nikdy problem nemel.
Kdo má problém s luštěnim, si prejede do nebuspruhu, nic mu v tom nebrání, tímto zdravím eska. Pravidelným řidičům stačí to vylustit jednou. A dalo by se naopak zeptat, jak moc přispívá k bezpečnosti nucene kličkování mezi pruhy.
1) Můžou udělat dodatkové tabulky větší.
2) Ten, kdo tam jezdí pravidelně, tak si časy už pamatuje.
3) Pokud dodatkovou tabulku nestihnu přečíst, tak ji ignoruju a řídím se jen podle hlavní značky. Možná to bude ztracená příležitost, ale nikdy to nebude přestupek.
A proč má být mezi 10-14 volný buspruh, kterým projede jeden autobus za 4 minuty a vedle budou auta stát v koloně?
A co takhle ridicum mhd konecne vysvetlit, ze kdyz tam ten buspruh maji,tak ho maji take vyuzivat. Neni nic lepsiho nez se tahnout v kukulove, kde je to v mensim provozu pravidlem za autobusem jedoucim mimo vyhrazeny pruh, protoze on by pak prece nahore musel pri prejizdeni do druheho pruhu pribrzdit a nebyl by prvni…
Správný kochalista a přesčasář se nechá předjet stejnou linkou
Strasny ta doprava v Praze. Kdyby tu energii venovali do lepsiho planovani, oprav,vymysleni novych opatreni vedouci k plynulejsi doprave, ale oni twl delaj opak!!!
Co chcete vymyslet? Jedině právě tu preferenci hromadné přepravy silnějších proudů, jiné věcné a funkční řešení to nemá.
Pravidla by to chtělo hlavně trochu víc upřesnit. Buspruhy by měly mít právo využít pouze autobusy v rámci linkové dopravy, a nikoli například služební jízdy, zájezdy, nebo autobusy s hokejisty.
Služební, manipulační jízdy souhlas, není důvod aby prázdný bus měl přednost.
Zájezdy, hokejky bych spíše povolil, oficializoval. „Pruh pro osobní auta a autobusy s více než X lidmy“
to je ale hloupost, prostě všude bude mít bus pruh stejný čas (7-11, 14-19) a hotovo. v případě oprav a dalších věcí se tam dá jen na tu dobu přechodná značka. fakt v Praze není nic horšího na řešení?
V případě dopravní nehody nebo havárie sítí zlikvidujete mimořádnost často dříve, než přechodnou značku projednáte.
Ten Scheinherr, Praha sobě a celkově ti všichni antiautomobilisti jsou rakovina zdejší dopravy. Postavte okruhy a záchytný parkoviště a pak něco autům zakazujte šašci. Na co by jako měl bejt funkční buspruh v noci, když tam žádnej autobus nejezdí?! A na druhou stranu není vyjímkou, že je buspruh a autobusáci na něj z vysoka víte co,,, Bohužel to vídám dnes a denně,,,
Řekl bych, že kapacita zbývajícících pruhů je v noci dostačující, takže nevím, proč by měli řidiči jezdit buspruhy, když mají vedle 1-2 poloprázdné pruhy.
Rekl bych, ze tohle plati i naopak. Jak rikate, tak vedle jsou 1-2 poloprazdne pruhy (ty dva jsou asi tak leda na spojce, tech tripruhu tady zase tak moc nemame), tak na co potrebuje autobus vyhrazeny pruh, kdyz je jak rikate vsude volno. Zadnou casovou usporu timhle resenim MHD neziska, za tim je jenom vidina zase buzerovat a kasirovat ridice.
Protože jim to ukládá zákon!!
Který? 😮
Přesně, podle mě je to celé vlastně bouře ve sklenici vody. Asi by stačilo jen sjednocení časů, protože:
jestli v deset večer mohu jet autem prázdnou ulicí v jednom pruhu nebo si vybrat ze dvou, je mi buřt. A ve špičce se nic stejně nemění.
Moje zkušenost. Jezdím autem všude možně po Praze skoro každý den od 5 ráno do půlnoci. A v 96 % případů je auto rychlejší než MHD. Takže abychom se tady neudusili a nezbláznili z hluku, tak si myslím, že podpora MHD je nutná. Ale tohle ničemu nepomůže. A ani neuškodí…
Jasně, okruhy, aby ti, kteří směřují většinou právě do města, se mu mohli vyhnout. To dává logiku. Další dálnice, kterými nalákáte lidi do prostorově efektivnější hromadné dopravy, to je jisté. Když chce někdo bydlet okolo a dojíždět, musí počítat s omezeními, ne vyžadovat další drahé investice. Ovšem, menší parkoviště u vlaků ve středních Čechách být mohou, leckde se autobus zkrátka nenaplní.
Z článku vyplývají 2 možnosti:
a) V úsecích je zvýšený provoz i mimo vyhrazené hodiny. Proto je třeba rozšířit platnost bus pruhů na úkor automobilistů. Úspora času v MHD převáží nad ztrátou pro IAD.
b) V daných úsecích mimo špičku silný provoz není, ale dodatkové tabulky komplikují přehlednost. Sjednocení pravidel a odstranění cedulek je technikálie.
Ani v jednom nevidím bezdůvodné šikanování řidičů aut…
dodtakove tabulky zneprehlednuji situaci?? to myslite vazne?
Jasně, normální řidič si přece bez problémů za jízdy nalistuje tu magistrátní vyhlášku, na kterou ten dodatkový text odkazuje. 🙂
co je na dodatkove tabulce, kde je uvedeno Po-Pa 06-10 a 14-19 neprehledneho a proc k tomu potrebujete magistratni vyhlasku??
No vidíte, vy jste ty dodatkové tabulky taky nikdy nečetl.
Na dodatkové tabulce s časy nic nepřehledného není, ale na dodatkové tabulce v označení buspruhu ta vyhláška je…
https://ct24.ceskatelevize.cz/sites/default/files/styles/file-video_16x9/public/1862638-b.jpg?itok=rSZfcy3s
a že je to nečitelné? Tak tady je to čitelné…
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/foto/AVA4b7837_pref_18.jpg
Tu vyhlasku nikdo cist nebude, to ani v rychlosti nejde, kdyz je to napsany tak titernym pismem, podstatna je ta dodatkova tabulka s casy. A pokud nekdo argumentuje tim, ze ta dodatkova tabulka je neprehledna, tak at jde nekam, to ten clovek pak jako nevi jak vypada krizovatka, protoze ta hlavni a vedlejsi je taky namalovana na dodatkove tabulce
Dvě tři větší čáry se ale přečtou rychleji než nějakých 20 menších znaků. Zvláště, pokud nechcete na hlavní příliš přibržďovat.
Tak kdo to nestihne, tak jede v tom pruhu nevyhrazenym, co je za problem, neni to zadny prestupek, pokud zrovna nedelate autoskolu, protoze tam vas za to vyrazi, ze nejedete v pravem pruhu.
Zcela určitě spotřebovávají nenulový příděl pozornosti řidiče k tomu, aby byly přečteny.
Napřed je musí v tom cedulovém smogu najít. Což zabere až 90 % výkonu.
Dodatkove tabulky tvar krizovatky taky nectete, protoze vam to spotrebovava pozornost? Ja tomu jako nerozumim, proc u jedny znacky je dodatkova tabulka tak prisernej problem, ze ji musime dat pryc a pak tady mame milion dalsich znacek, ktery maji taktez dodatkovou tabulku a tam s tim zadnej problem neni.
Kdyz je tady na tocne autobusu znacka zakaz vjezdu s dodatkovou tabulkou mimo bus mhd, tak tu bych dal pryc, protoze prece spotrebovava tu pozornost ridice a nechal bych tam jenom ten zakaz samotny. To je pak pro ridice jasne citelny, jenom se ten autobus bude muset teda otacet nekde jinde
Jakoze kvůli čtení tabulek vzniká vic nehod nez při přejíždení mezi pruhy?
Komu se nechce číst u buspruhu dodatkové tabulky, tak ať je nečte a do buspruhu nevjíždí. Jak jednoduché!
Tak například v Broumarske platil vyhrazeny pruh dosud tuším asi 4 hodiny dopoledne, jinak pro ty 3 autobusy za hodinu a 2 cyklisty neni vubec potřeba. Takze provedení do režimu 24 hodin nic jiného než buzerace řidičů neni.
Ještě je jedna možnost – někdo nemá rád auta a jejich řidiče a chce je prudit. Něco jako „nemám rád Dvořáka, takže se nebude nikde hrát“. Kdopak to jenom říkal?
Tak pro město je lepší, když lidé budou jezdit MHD, proto se snaží MHD preferovat.
A myslite si, ze tohle je ta cesta jak prilakat lidi do MHD? Ja si to nemyslim. Jestlize mam cestu, ktera autem trva 30 minut a MHD mi je schopna i s timhle vsim „vylepsenim“ nabidnout cestu trvajici pres hodinu, tak proste pojedu autem.
Tak když jste si nechali nastavět dálnice, abyste to měli rychlejší, a blokujete stavby pro veřejnou dopravu, protože je přece nepotřebujete… Jo, měly by se zlepšit návaznosti, ale jinak je to opruz pro celé město, když byť jen půlka zvolí auto.
Co to je za blbost, automobilisti blokujou stavby pro verejnou dopravu? Jak a kde, to by me zajimalo? Ehm navaznosti jsou mi hovno platny, kdyz proste nejede ten spoj primo, ale musim v MHD objizdet pul mesta, kam nepotrebuju. Napriklad jedu z Libuse do Stresovic, autem do 30, MHD i kdybych se zblaznil a prestup byl hrana hrana, tak se proste pod hodinu nedostanu, ted to trva hodinu a ctvrt. Tzn. kdyz pojedu tou plechovkou, tak tam vec vyridim a jsem zpatky doma driv nez bych tam vubec dojel MHD. A to se bavime o spicce, mimo spicku uz je… Číst vice »
Jak přesně pomůže preferenci MHD, kdyz ridic bude muset i o půlnoci klickovat mezi pruhy?
Proč by kličkoval? Právě bude mít jen ty zbylé, tak může jet přímo.
To neni uplne pravda, pojedete po Videnske a budete chtit pak jet smer Sporilov na Jizni spojku. Nahore Videnske se to rozdeluje do dvou pruhu, zaradite se tedy do praveho, protoze se tam ma primarne jezdit, no jo, ale za krizovatkou musite do leveho, protoze bus pruh a po nekolika stech metrech opet do praveho, protoze potrebujete odbocit vpravo. V noci kdy tam jede jeden autobus za pul hodiny naprosta zbytecnost.
a) prosim dolozit nejakou prukaznou statistiku, kde je videt, ze dochazi ke zpozdeni autobusu mimo vyhrazene hodiny, napriklad vecer, kdy tam jede jeden autobus za deset minut tam asi nepotrebuje zadny vyhrazeny pruh, uspora casu v MHD je cista nula b) ehm, co to je z prominutim za sracku? dodatkove tabulky jsou standardni soucast znacky a ridic je snad schopen na ne reagovat, proc se porad zastitujeme nejakou dementni hlaskou, ze to je zjednoduseni. Neni, kdo neumel cist dodatkovou tabulku, tak jel stejne mimo, kdo ji umel precist, ten jel tam kde mohl. A to, ze nekdo jezdi pruhem v… Číst vice »
ad a) ted jste uhodil hrebik na hlavicku – to, co spojuje vsechna mozna omezeni rychlosti, usekova mereni, cmarani bus a cyklo pruhu po Praze je fakt, ze k tomu zasadne neexistuji seriozni duvodove zpravy, nedej boze vyhodnoceni efektu opatreni.
Ono se ale neni co divit, kdyz se opatreni mistni upravy provozu provadeji takto:
http://m14.cz/assets/Modranska_VJP%20BUS_cyklo_OOP_sit.pdf
doporucuji se hlavne zamyslet nad oduvodnenim opatreni, to je primo ke zbliti
tenhle nesmysl s cyklopruhama na takovy silnici nechapu vubec, to ten cyklopruh nemohli soupnout na chodnik, treba v Hamburku to tak casto byva, na chodniku je proste vyhrazeny pruh pro cyklisty a hotovo. Ale dobre se v tom pruhu jezdi na motorce, to je fakt, kdyz clovek potrebuje predjet auta, aby byl prvni na svetlech, na to je tenhle pruh dobrej.
Jasně, na chodník se vejde všechno – chodci, cyklisti a ještě značky pro auta. Vždyť přece, kdo by tam chodil, když může jet autem, kde mu značky nepřekáží. 🙂 Možná by to chtělo i srovnání šířek těch chodníků…
Vam se zda tenhle chodnik https://goo.gl/maps/Kef93CZRf1ex8vRJA nejak extra sirokej? A presto je tam jak chodec tak cyklista. Nerikam, ze to ma byt na chodniku nekde v centru, ale treba Modranska je ukazkovej priklad, tam na chodniku kolik potkate chodcu? Jednoho nebo dva, tam ten cyklopruh mohl uplne krasne byt na tom chodniku.
Pro srovnani, chodnik u nas https://goo.gl/maps/Akse5GVvCKHzaM92A, pocet chodcu prakticky nula, no a cyklopruh se namaluje na silnici. A ano, je tam v blizskosti zastavka a predstavte si, v tom Hamburku ty cyklopruhy vedou i skrz zastavky, nikdo tam s tim nema problem a to tam jezdi na kole prakticky kazdej a to i v zime.
A tady jsme v pomerne nove ctvrti https://goo.gl/maps/7BT7RFmQde242rEM9 a zase maji ti „blbci“ ten cyklopruh na chodniku (je to ten asfaltovy pruh, jinak byva cerveny). A u nas jsou ho schopni narvat mezi ty parkujici auta a jedouci auta a prohlasit to jako to nejlepsi reseni.
Tak to je krása. Hlavně, když souběžně s Modřanskou vedou ulicí Vltavanů cyklotrasy A2 a Vltavská a podél Vltavy cyklostezka. Proto je potřeba tam ještě vyznačovat obousměrně cyklopruhy na frekventované komunikaci 🙁
Tak ono kdyby přesedli všichni, kdo jezdí MHD do vlastního auta, tak by ti kteří jezdí vlastním autem trpěli mnohem víc.
správný krok k podpoře veřejné dopravy a omezení IAD
ve spicce v kritickych useci h prism, v noci a ve dnech volna nesmyslna buzerace.
Presne tak, v noci totiz jede jeden autobus za pul hodiny, tak musi mit vyhrazeny pruh, aby neprijel pozde.
Proč by auta měla jezdit buspruhem, když mají vedle sebe 1-2 poloprázdné pruhy?
Proc by mel mit autobus vyhrazeny pruh, kdyz tam 90% casu z hodiny nejede zadny?
V noci je to uplne jedno, neni prakticky zadny provoz, ulice jsou volne, takze je uplne jedno, jestli bude nebo nebude vyhrazeny pruh…
Protože normálne se na silnici jezdí vpravo, a policisté rádi pokutuji i večer.
Dokonce jsou i ulice, kde žádná noční linka nejezdí.
Podporou veřejné dopravy bych rozuměl především nehumáčové prostředí, dále hotové Déčko z Písnice na Republiku, pořádnou železniční infrastrukturu pro linky S, napojení letiště na kolejovou dopravu, nebo tangenciální tramvajové trati, jako např. Kobylisy – Bohnice / Dejvice, Lihovar – Budějovická…, Slavia – Spořilov – Chodovec – Opatov… A jistěže velkokapacitní P+R u terminálů veřejné dopravy po okrajích města. Jako cože – na západě (Dlouhá míle atd.) vůbec nejsou? Jako cože – nelze postavit ani kousek trati pro tramvaje v intravilánu, jelikož realizaci téměř rovnou vylučují extrémně přitažené hlukové normy nebo děravá legislativa nahrávající militantním nymbistům? Podporou veřejné dopravy bezesporu jsou… Číst vice »
Jenže třeba ty tramvajové tratě blokuje právě ta samá skupina jako ty pruhy, protože by jim v ulicích ubraly ať už jízdní pruh anebo parkování, že… Vlastně je to úplně to samé, tady jim berou pruh jen předpisem, tam by jim ho vzali fyzicky. P+R bych se nebál udělat ani v kraji u vlaku, namísto motivace jet celou cestu až k městu autem. Jinak D na náměstí Republiky je dost ptákovina, všechnu hustit do jednoho uzlu je zbytečné, a vůbec ta paralela k C je spíše výrazem zoufalství dopravního plánování. Segregace je pěkná teorie, ale vybouráte ve městě neútulné plochy… Číst vice »
Toho kdo vymyslel reseni na Modranske by meli regulerne zastrelit, tam mohl ten cyklopruh byt na tom chodniku i se kvuli tomu mohl rozsirit, misto toho se namaloval paskvil do silnice a vyrobilo nekolik nebezpecnych mist.
Já bych řekl, že cyklisté na silnici mohou i bez cyklopruhu. Tady by zřejmě byl výsledek stejný.
Ve svý podstatě jsme zpřehlednili situaci pro řidiče, od této chvíle je zákaz vjezdu všude, takže už se nemusíte bát a dívat na hodinky jestli dostanete pokutu, prostě nesmíte nikdy nikam hotovo. Přehledný jak facka.
Nikdy nikam? Aha, přeháníme…
buzerace bez racionálního základu.
I zjednodušení systému je racionální důvod.
Docela rád bych věřil, že se u přestupku bude prokazovat materiální aspekt a způsobená škoda.
Zase nesmyslné šikanování řidičů a vymlouvat se na mimořádné události je také hloupost.
My vás do MHD dostaneme za každou cenu. Ať se vám to líbí nebo ne.
To by ještě byla ta lepší motivace, ale spíš je to fakt jen zlovůle, opatření bez reálného dopadu a důvodu.