Práce všeho druhu. Do podcastu míří strojvedoucí a šéf WYNX Pool Jan Paroubek ml. Ptejte se.
Stevard, strojvedoucí, autobusák, dispečer. Prošel Leo Expressem, GW Trainem, RegioJetem i Arrivou, aby se nakonec vrhl na železniční opravárenství.
Pozvání k mikrofonu dalšího dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz přijal Jan Paroubek mladší, který je jednatelem, provozním ředitelem a dnes už také většinovým majitelem společnosti WYNX Pool. Ta je známá hlavně tím, že se pustila do oprav zpustlého kutnohorského depa a vybudovala v něm vlastní opravnu železničních vozidel.
Jan Paroubek studoval Fakultu dopravní ČVUT v Praze, v roce 2012 získal licenci strojvedoucího a své první kilometry s vlaky najížděl na jednotkách Leo Expressu, kde začínal jako stevard. Má za sebou i autobusovou zkušenost u RPM Trans a velkou část svého profesního života strojvedoucího jezdil pro RegioJet. Kratší pracovní etapu absolvoval jako provozní ředitel ve společnosti Arriva vlaky, až se nakonec pustil do budování železniční opravny v pronajatém a zpočátku zdevastovaném depu v Kutné Hoře. Dnes je WYNX Pool i dopravcem, na českých kolejích jezdí zpravidla se zachráněnou Žehličkou nebo vlastním Kocourem.
„Česká železnice bude nové údržbové kapacity do budoucna bezpochyby potřebovat. My se soustředíme na poskytování vysoce kvalitní údržby a oprav pro všechny dopravce,“ řekl deníku Zdopravy.cz Jan Paroubek v červenci 2019.
Jak se mu daří tento plán naplňovat? Proč se mladý strojvedoucí pustil do vlastního podnikání v železničním opravárenství? Na čem se aktuálně v Kutné Hoře pracuje? Jaké byly jeho zkušenosti z práce pro Leo Express, RegioJet a Arrivu? Proč nakonec není z WYNX Pool půjčovna lokomotiv, jak se o společnosti zpočátku mluvilo, ale především opravna? Jaký čeká WYNX Pool další rozvoj? A jak náročné bylo postavit na nohy po skoro dvou desetiletích chátrání depo v Kutné Hoře?
Nejen tato témata otevřeme s Janem Paroubkem mladším při natáčení dalšího dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz tento týden. Ptejte se našeho hosta na všechno, co vás zajímá. Otázky Janu Paroubkovi můžete klást v diskusi k tomuto článku až do úterního večera.