Dopravci Železnice Železniční průmysl Zprávy

Obrazem: WYNX Pool rozvíjí kutnohorské depo. Získala licenci dopravce a zachránila žehličku

Lokomotiva 110.021 společnosti WYNX Pool po generální opravě. Autor: Filip Pech
Lokomotiva 110.021 společnosti WYNX Pool po generální opravě. Autor: Filip Pech

Česká železnice má nového dopravce, když licenci získala společnost WYNX Pool. Ta vznikla loni v březnu; za jejím založením stojí bývalý provozní šéf Arriva vlaky Jan Paroubek mladší. Firma se věnuje především opravárenství v pronajatém kutnohorském depu (od ČD), které musela vysekat z náletových dřevin a opravit.

„Od února jsme zrušili pronájem depa v České Třebové a veškeré aktivity provádíme v Kutné Hoře,“ uvedl Paroubek. Firma například rozebírá lokomotivy 742 společnosti ČD Cargo pro CZ Loko. Věnuje se i údržbě, pronájmu prostor v depu a vyvazovacím opravám. „Poslední byl Leo Express LINT 41,“ doplnil Paroubek. Pro potřeby posunu v depu má firma pronajatou malou lokomotivu, která by na podzim měla být nahrazena vlastní.

Dnes se ale dočkala mnohem zajímavějšího přírůstku. Z Přerova si po generální opravě přivezla „žehličku“ 110.021, která původně jezdila na Slovensku (naposledy pro ZSSK Cargo) a byla určena ke šrotaci. Její záchrana se původně děla na popud RegioJetu, kterému měla sloužit k vytápění souprav. Z plánů ale sešlo a zachráněná lokomotiva skončila u WYNX Pool, kde bude i k zapůjčení. Firma má i lokomotivy 740 a 703.

Investorem WYNX Pool je nizozemská společnost WYNX podnikatele Romana Kováčika, která je v tuzemsku známá například jako dodavatel jednotek Stadler GTW pro České dráhy. Kováčik vlastní 60 procent, Paroubek má 20 procent a zbylých 20 procent má Karol Modroczký.

 

Galerii „nálezového“ stavu depa přinesl deník Zdopravy.cz před rokem.

Odebírat
Upozornit na
guest
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
milan

Řekl bych, že nejzajímavější a hodně říkající o současné české společnosti jsou informace z posledního odstavce článku.

Kubrt

A co je tam tak sociologicky zajímavého?

Armin

Zjevně jsou to daňoví optimalizátoři. Český byznys registrovaný v NL.

Armin

I když teď koukám, že to tak asi jen působí, protože tam pan Kováčik je dle justice pouze usazen jako fyzická osoba. Článek působí, jako by tam byla nějaký nizozemský B.V. nebo stichting, ale není to tak. Takže to může být složitější, a informace v článku je zavádějící. Možná by byo nejlepší, kdyby se daly komentáře na zdopravy mazat, protože předchozí tvrzení je tím pádem nepravdivé, a kdybych mohl, tak ho smažu.

Kubrt

I kdyby to bylo B.V., tak to není nic vypovídající specificky o české společnosti, jak avizuje Milan.
PS: mínus není ode mě:-)

Švestka

No a? Je to snad zakázané? Škoda jako dvorní dodavatel ČD je zase registrovaná na Kypru.

Armin

Přečtěte si můj nový koment, ten článek je zavádějící.

Vbb

Holandsko je na Kypru?

Jerry

Zachránili žehličku ? Vždyť je to starý střep.

Tonda Sehnal

V každém druhém textu se plýtvá slovy jako ekologie a efektivita a pak se opraví 40ti letá odporová lokomotiva… Trochu schizofrenní, ne? 🤔

Vít Jůza

Je neekologické ukvapeně věci vyhazovat po pár letech.

Jiří Kocurek

Asi těžko by se jim splácela nová lokomotiva.
Jinak teda je velice zajímavé, že odporově řízené jednotky 460 nikomu vůbec nevadí. Ale jakmile si soukromník pořídí posunovací mašinu na šoupání vagonu po areálu, tak je oheň na střeše. Nespíš bude motivem nenávist a ekologie pouze zástěrkou.

Jiří Kocurek

Na občasný posun? To je jako se vzetkat nad tím, že dobrovolní Hasiči mají Tatru 148, která ročně najezdí sotva 200 km.

Jan Sova

Ale ten starý střep se dá využít na posun, nebo to vytápění. Z orchestrionem by nic neutlačili ani nevytopili.

Avlaky

ČD ano🤣🤣

Švestka

810 a 460 (pouze dopravců ČD a ŽSSK) jsou moderní, nadčasová a hlavně ekologická vozidla!

Mýval

Jo a přesně proto má 810 (přesněji její modifikaci) i GWTR.

Avlaky

Škoda že ta žehlička neskončila u regiojetu

Čím teda budou vytápět?

Jarek

Nevíte, co za zázračný díl vytahujou jeřábem z banglády v čase 2:25 a co se s tím dál dá dělat?

Třicátáprvní béé

Tak v článku píšou, že rozebírají 742 ČDC pro CZ loko

Kubrt

Spalovací motor. A podle toho, jak ho nakládaj, tak do šrotu ještě nepůjde 😉

Karel

Na fotce vytahují ze 742 část kde jsou uloženy chladiče a ventilátory .

ABC

Co to tam stojí na těch leteckých záběrech jak useknutý Desiro, to je ten Jančurovo Modus Wagen?

Jarek

Zvonku to tak vyzerá.

Kubrt

Určitě.

ABC

nějaký známý plány s ním?

55p

Docela mě překvapuje, že se po pár měsících provozu dělala vyvazovačka LE Linta. To ji nemohli udělat před GVD, když ty LINTy stály odstavený bez práce?

Jiří Kocurek

Pár městíců. Kolik to najede za měsíc? Jestli 400 km děnně, tak za pár měsíců to bude 25.000 km.

Armin

Co ty belgické vozy? Dělají na nich?

Jarek

Podle průletu ve videu vozy minimálně odstrojili.