Práce na dálničním obchvatu Loun začaly, půl roku po podpisu smlouvy
U Loun začalo vznikat šest kilometrů nové dálnice.
Ředitelství silnic a dálnic dnes slavnostně zahájilo proměnu obchvatu města Louny v dálnici. Stalo se tak téměř půl roku poté, co silničáři uzavřeli smlouvu se sdružením stavebních firem Eurovia/Herkul. ŘSD skluz zdůvodňovalo koronavirem.
Projekt spočívá především v přestavbě dnešní dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici. Proto jej ŘSD také označuje jako zkapacitnění obchvatu města Louny. Obchvat v polovičním profilu je hotov už od roku 1999.
Podobně byly dvoupruhové obchvaty v minulosti vybudovány i na dalších úsecích budoucí D7: Chlumčany, Postoloprty a Panenský Týnec. I na nich ŘSD chystá (v případě Týnce už od podzimu provádí) zkapacitnění v podobě dálničního uspořádání.
„Výstavba dálnice u Loun je v současné době druhým realizovaným úsekem D7, již od loňského roku je ve výstavbě část u Panenského Týnce. Blízko zahájení je také dálniční úsek u Chlumčan, na který aktuálně probíhá výběrové řízení na zhotovitele,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.
Sdružení Eurovia/Herkul porazilo v tendru dalších devět zájemců s cenou 773,4 milionu korun bez DPH, což je 79 procent ceny předpokládané. Tendr se vlekl dlouhé měsíce. Byl zahájen už loni v květnu, původní termín pro podání nabídek byl počátek července. Ze strany firem ale přicházela řada dodatečných dotazů, takže se nabídky definitivně uzavřely až v půlce letošního ledna. Stavět se bude dva roky.
Z necelých 80 plánovaných kilometrů D7 je dosud hotovo 43 kilometrů, delší souvislé úseky jsou od Prahy ke Slanému a od Postoloprt k Chomutovu, doplňuje je krátký úsek u Sulce.
D7 Louny, zkapacitnění obchvatu
Hlavní trasa:
délka: 6,1 km
kategorie: R 25,5/100
počet všech stavebních objektů: 70
Zhotovitel: Eurovia CS, Herkul
Cena stavby dle smlouvy: 773,4 mil. Kč bez DPH
Předpokládané zprovoznění stavby: 06/2022