Autobusy

PPF zajímají autobusy, kupuje polovinu tureckého výrobce Temsa

Samořiditelný autobus od Temsy. Foto: Temsa
Samořiditelný autobus od Temsy. Foto: Temsa

Skupina PPF má nakročeno k další velké akvizici v oblasti dopravy. Společnost nejbohatšího Čecha Petra Kellnera chce koupit poloviční podíl v tureckém výrobci autobusů Temsa. O plánu informovala PPF, která jej dnes stvrdila podpisem s majitelem výrobce autobusů, společností Sabanci Holding.

Skupina PPF, jejíž součástí je i Škoda Transportation, podepsala společně s tureckým holdingem Sabanci dohodu o záměru (Letter of Intent) převzít tureckého výrobce autobusů Temsa Ulaşım Araçları,“ uvedla mluvčí PPF Zuzana Migdalová.

Proces má být dokončen po splnění všech formálních náležitostí. „Ukončení procesu je podmíněno provedením due diligence, dokončením diskusí partnerských stran a schválením odpovědnými regulátory,“ dodala Migdalová. „V případě, že bude transakce úspěšně završena, budou obě společnosti vlastnit v Temse 50% podíl,“ dodává.

Sabanci chtělo prodat firmu už loni, tehdy se za 1,3 miliardy dohodli na prodeji se švýcarskou společnností True Value Capital Partners. Turečtí vlastníci ale obvinili nové majitele, že z firmy vyvádí majetek. Temsa kvůli sporům na přelomu roku zastavila výrobu, Sabanci si vzal firmu zpět pod svá křídla.

Temsa není v dobré kondici, firma přestala na konci roku splácet půjčky. Výroba je soustředěna do Adany, zaměstnává přes 3000 lidí.

tagy
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Co má nejbohatší Čech Petr Kellner za lubem? Možná se mu to podaří.

LiborV
Host
LiborV

PPF tímto krokem následuje skupinu Caf, která si také přikoupila ke své železniční výrobě výrobce autobusů. CAF si od toho zcela otevřeně slibuje společný vývoj hybridních, akumulátorových, řídících a autonomních technologií. V elektromobilitě Španělé zaspali. Je pravděpodobné, že Škoda pomůže díky vlastním technologiím ve vývoji elektrobusů Temsa. Zcela jistě využije i prodejní síť Temsy v Asii. Vlastní karoserie, o kterých tu mnozí již psali jsou také plus. I Alstom vyvíjí automní elektrobusy. Zřejmě se jedná o trend ve sdílení technologií a propojování výrobců autobusů a vlaků.

Sitgestravel
Host
Sitgestravel

No spis by nadpis mel znit PPF zajimaji prachy.

Miro
Host
Miro

To ale není nic překvapivého, že? PPF podniká za účelem zisku.

Miro
Host
Miro

Kdypak PPF koupí nějakého dopravce co jezdí ve veřejném závazku? Umí vlaky, budou umět autobusy, koupí si pro ně zákazníka.

Janek
Host
Janek

No technicky vzato byla Arriva na prodej, sice nakonec ne přímo ale formou úpisu akcií, takže by to mohl být logický krok pro PPF, finančně je na to silná asi dost.Ale to jsou jen úvahy, ale je to velká společnost která provozuje dopravu ve více státech takže těch autobusů, vlaků a mnoho dalšího potřebuje dost…

Vladimír
Host
Vladimír

Jakou má PPF strategii nevíme, ale podle mě je škoda aby Škoda elektrick neměla své kastly a jezdila pod značkami SOR, či SOLARIS.

noerf
Host
noerf

Vladimír: Na druhou stranu ušetří na vývoji, dělá pouze to co umí a na co má kapacity a pro dopravní podniky mohou být synergie ze shodné karosérie autobusů i trolejbusů výhodou, ohledně servisu a náhradních dílů.

Vladimir
Host
Vladimir

Je naprosto jasné, že tímto krokem se mu otevírají trhy jihovýchodní a východí Evropy a blízké Asie. Krok to je naprosto strategický, ale pro každý koncern je nejlepší dělat konečné výrobky a kompletně a zároveň co nejméně se dělit o podíl na zisku a hlavně dělat finální a viditelný produkt.

Marcus
Host
Marcus

Návrat do socialismu?