PPF zajímají autobusy, kupuje polovinu tureckého výrobce Temsa

Samořiditelný autobus od Temsy. Foto: TemsaSamořiditelný autobus od Temsy. Foto: Temsa

Skupina PPF má nakročeno k další velké akvizici v oblasti dopravy. Společnost nejbohatšího Čecha Petra Kellnera chce koupit poloviční podíl

Zpět na článek
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hen ten oný

Co má nejbohatší Čech Petr Kellner za lubem? Možná se mu to podaří.

LiborV

PPF tímto krokem následuje skupinu Caf, která si také přikoupila ke své železniční výrobě výrobce autobusů. CAF si od toho zcela otevřeně slibuje společný vývoj hybridních, akumulátorových, řídících a autonomních technologií. V elektromobilitě Španělé zaspali. Je pravděpodobné, že Škoda pomůže díky vlastním technologiím ve vývoji elektrobusů Temsa. Zcela jistě využije i prodejní síť Temsy v Asii. Vlastní karoserie, o kterých tu mnozí již psali jsou také plus. I Alstom vyvíjí automní elektrobusy. Zřejmě se jedná o trend ve sdílení technologií a propojování výrobců autobusů a vlaků.

Sitgestravel

No spis by nadpis mel znit PPF zajimaji prachy.

Miro

To ale není nic překvapivého, že? PPF podniká za účelem zisku.

Miro

Kdypak PPF koupí nějakého dopravce co jezdí ve veřejném závazku? Umí vlaky, budou umět autobusy, koupí si pro ně zákazníka.

Janek

No technicky vzato byla Arriva na prodej, sice nakonec ne přímo ale formou úpisu akcií, takže by to mohl být logický krok pro PPF, finančně je na to silná asi dost.Ale to jsou jen úvahy, ale je to velká společnost která provozuje dopravu ve více státech takže těch autobusů, vlaků a mnoho dalšího potřebuje dost…

Vladimír

Jakou má PPF strategii nevíme, ale podle mě je škoda aby Škoda elektrick neměla své kastly a jezdila pod značkami SOR, či SOLARIS.

noerf

Vladimír: Na druhou stranu ušetří na vývoji, dělá pouze to co umí a na co má kapacity a pro dopravní podniky mohou být synergie ze shodné karosérie autobusů i trolejbusů výhodou, ohledně servisu a náhradních dílů.

Vladimir

Je naprosto jasné, že tímto krokem se mu otevírají trhy jihovýchodní a východí Evropy a blízké Asie. Krok to je naprosto strategický, ale pro každý koncern je nejlepší dělat konečné výrobky a kompletně a zároveň co nejméně se dělit o podíl na zisku a hlavně dělat finální a viditelný produkt.

Marcus

Návrat do socialismu?